Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Къде са бунтарите?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:181 « Предишна Страница 4 от 9 2 3 4 5 6 Следваща »
Mitev
20 Дек 2008 14:28
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
В.Лянча:
" Грешите в стратегията. Основният принцип на стратегията е концентрацията. Протестирате срещу последствията от нещо. Няма лошо, но е време да концентрирате протестите си срещу самото нещо. Нещото се нарича диктатура. Безогледна, егоистична многопартийна диктатура. Живях като младеж под диктатурата на БКП. Ако щете вярвайте, беше неизмеримо по-хуманна от сегашната. Не защото бяха ангели, а защото имаше механизми за озаптяване и контрол. Съзаклятието срещу България, наречено "Кръгла маса" се риташе по кокалчетата за пред хората, но беше единодушно по главното за тях - разрушаване на механизмите за контрол, безнаказаност на безчинствата. За щастие, от две години сме в ЕС и черната вода започна да се оттича. Имаме реалните шансове през юли 2009 да си върнем поне част от страната. Ще ги реализираме, ако осмислим върху какво да концентрираме усилията и незабавно започнем да действаме. "

В.Лянча,
за написаното тук
Съжалявам, че по независещи от мен причини трябваше да напусна по-рано дискусията на 16.12. под статията за Че Гевара. Върнах се на другия ден, но късно. Симпатично ми е предложението ти да се разгърне по-задълбочена дискусия по проблемите на революцията и Маркс. Дори ми се струва, че и настоящата тема дава добра възможност за това.

probuzhdane
20 Дек 2008 14:44
Мнения: 1,243
От: Bulgaria
Лянча, ако не се лъжа /не ми се рови из архива/ е по-скоро collateral damage, ама какво да правиш: и такива неща се случват.
На куп никове тук, моят им вади очите. Не мисля, само заради предпочитанията им към нещо по-грубо първично , да си подменям идентичността.
хунвейбин
20 Дек 2008 14:49
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Mitev
Специално заради теб ще разкажа за Солун , които бил някакъв основоположник на думичката демокрация, според дамата.
Думичката демокрация е египетска и води началото си от фараоните.Гърците яко са преписвали от арабите.И Солун такива мити преписваници е правил , фараонски.
Изпаднали някога гръцките селяни в огромни задължения и трябвало да попаднат в робство.Солун намерил великолепно решение , абсолютно приличащо на днешните които наблюдаваме.Обещал да опрости дълговете.Зад гърба на народа раздал огромни кредити на аристокрацията и тя изкупила на безценица земята от изпадналите в задължения селяни , които ги грозяло робството.Щом това станало , опростил дълговете.Аристокрацията си присвоила и парите и земята , благодарение на демокрацията.
Като две капки вода си приличат процесите , демократичните.
Недей да се учудваш , на думичката милиция , протестиращата милиция е позволила да се пробута тази демокрация.Милиционерите и тогава са протестирали като селяндури и както днешните селяндури с трактори са превзели селяндурска София.
Стаксел
20 Дек 2008 14:53
Мнения: 341
От: Bulgaria

Митев,
според мен В.Лянча е някакъв тип провокатор (каквото и да значи това в случая)... Защо...? Да кажем, че просто имам предчувствие.

Андрей Куртенков
20 Дек 2008 15:00
Мнения: 491
От: Bulgaria
Общо взето статията ми хареса, особено иронията в последния абзац (за това, че сме хиляда и триста годишна държава - кога ще спрем да я повтаряме тая глупост! - очевидно държавата ни е на 130 години (през което време на три пъти почваме от нулата), а връзката ни с онези древните българи е само художествен образ). Това, което някак си ми липсва в тази статия, а би било съвсем на място, е малко по-подробен коментар за ситуацията със Студентските съвети през последните години - едно свърталище на комсомолчета, много по-гнусни, хитри и подли от някогашните ни комсомолски секретари - а и те имат пряка вина за безобразията в Студентски град - защото реално участват в управлението на имотите на висшите училища там.
хунвейбин
20 Дек 2008 15:04
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Забравих две изречения да напиша.
След провокираните селяндурско милиционерски бунтове , ще последва това което Солун е направил, а и това което днес наблюдаваме.Пльоснатият като сопол капутализъм , ще почнат да го спасяват с наливане на милиарди , защото е понесъл огромни загуби , защото бунтовете ще са виновни , защото бунтовете затова са необходими-като мотив тези милиарди да се прехвърлят от държавата в капутетата .
Криминалната диктатура , реализирана от криминални типове , с криминални хватки и чрез МИЛИЦИЯ.Това е капутализма.
Кире
20 Дек 2008 15:04
Мнения: 4,947
От: Bulgaria
Ми като не знаем да протестираме, да викнем некой консултант да ни научи.
В.Лянча
20 Дек 2008 15:59
Мнения: 6,509
От: Bulgaria
Стакселе,
Не те лъже предчувствието. Провокатор съм. Не разбирам нещо друго: лошо ли е да сме провокатори или не е? Като как е, според тебе. Неверният Тома ни даде разгърната дефиниция на опеката. Вярна или не, без значение. Не каза най-важното: добре ли е да имаш опекун или не е толкова, все пак. И кое е по-доброто?
Meto ot Interneto
20 Дек 2008 16:13
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Абе може да е неприятно, но г-жа Кодинова има аргументи.
Mitev
20 Дек 2008 16:21
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
"Лишени сме от всякаква солидарност"

С това твърдение на авторката не съм съгласен. Солидарност в много случаи има /и с исканията на българските учители, и с исканията на селскостопанските производители, и с исканията на студентите за справедливи наказания на убийците и т.н. Друг е въпросът доколко тази солидарност е масова. Освен това тя е така да се каже платонична, защото няма достатъчно изградени форми за нейната ефективна проява. Засега с други думи солидарността съществува потенциално, но не се е превърнала в ефективно средство за въздействие върху управляващите.


Неверния Тома
20 Дек 2008 16:29
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
Хунвейбине,
Ако разрешиш една или две корекции. Когато говориш за Солун вероятно имаш предвид СолОн - ако не се лъжа създател на първите закони в Елада. А демокрацията /чисто гръцка дума - власт на демоса/ иде не от Солон, а от Перикъл. Впрочем демокрацията на Перикъл също е куца - не засяга робите, а Атина чрез Атинския съюз я НАЛАГА на съседните полиси /сещате ли се за днешните аналогии?/.
А "провокацията" на Лянча е успешна. Никой не реагира на призива България да стане протекторат. Мълчанието е знак на съгласие?
Сократ-май
20 Дек 2008 16:29
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Драги Митев,
Напълно си прав да не се съгласяваш. Не сме били солидарни - хем има доза истина, хем вината се прехвърля от болната глава върху здравата.
Има ли риск да проявим истинска солидарност, моментално ни заливат със сведения колко калпав народ са тия, които желаем да подкрепим, колко са алчни и колко са богати, тъй че няма какво да ги жалим. Виждаме го и през последните дни. Отново "Ария на клеветата" в по-виртуозно изпълнение от онова на Гяуров.
А пък опитаме ли се да протестираме срещу някое съсловие (вижте на стр. 1 темата за адвокатите) почва точно обратната песен.
hamer
20 Дек 2008 16:33
Мнения: 10,867
От: Bulgaria
защото няма достатъчно изградени форми за нейната ефективна проява. Засега с други думи солидарността съществува потенциално, но не се е превърнала в ефективно средство за въздействие върху управляващите
.


Защото всички лидери на организираната солидарност веднага след това стават управляващи. В това се състои покварата - властта купува лидерите с постове. Примери: Кръстьо Петков и Желязко Христов - КНСБ, Тренчев и Д. Манолов - Подкрепа, Кошлуков - студентското дружество, Диана Дамянова и Любо Пъпката - помните ли ги как нахлуха в БНТ, а сега къде и какви са, Яне Янев - водеше земеделците със сомбреро и каубойски ботуши, а сега къде е...
hamer
20 Дек 2008 16:36
Мнения: 10,867
От: Bulgaria
П.П. И след като всички лидери продават интересите на тези, които са предвождали, какво очаквате от хората освен разочарование , апатия и цинично отношение към всеки подобен опит за консолидиране... И има защо.
Сократ-май
20 Дек 2008 16:40
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Хамър,
Няма какво да се добави, освен:
... и тогава идва Калигула (Хитлер, Дантон и Робеспиер, Владимир Илич Ленин и пр.).
А после, другари аристократи (кога ли станахте такива?) не се оплаквайте.

Mitev
20 Дек 2008 16:41
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Неверния Тома:
"Впрочем демокрацията на Перикъл също е куца - не засяга робите."


Неверни Тома,
можеш и да не ми повярваш, но демокрацията на Перикъл е куца от сегашна гледна точка, но не и от тогавашната гледна точка, съгласно която робите не са били хора, а надарени с говор оръдия за производство.


Mitev
20 Дек 2008 16:49
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
hamer:

"Яне Янев - водеше земеделците със сомбреро и каубойски ботуши, а сега къде е... "

hamer,
за избронените преди това си прав, но за Яне Янев ми се струва засега, че грешиш. Което не означава, че в бъдеще е изключено да се окажеш прав.

Skodoum
20 Дек 2008 16:51
Мнения: 123
От: Bulgaria
За съжаление, нашето настояще е обременено от мишкарското разбиране за живота на българина. Доказателства за това - безброй, от цялата ни история. Ние сме такива хора, че когато ни кажат да избираме между ябълка и круша, то ние мноого ще се колебаем и винаги избора ще ни е: "Избирам (примерно) ябълка, ама ако може...". Ето, заради това "ама, ако може..." ще си останем мизерници. Както и това, че на българина не му е в кръвта да докарва нещо до край. С това разбиране "да се не преебем", в крайна сметка не виждаме, че няма накъде повече да се "преебем". Това ние го разбираме като практичност, но не е така.

Кроткия
20 Дек 2008 17:00
Мнения: 2,299
От: Bulgaria
"Студентите в Гърция протестират, чупят и палят. Държавата ги зачита и се страхува от тях. Срещу какво се бият студентите в Гърция авторката не е пояснила. Те се бият срещу създаването на частни университети и училища, срещу неолиберализма, срещу приватизацията на държавната собственост, срещу концентрирането на националното богатство в ръцете на една малка група хора. Защо нашите контролирани и цензурирани медии я премълчават тази истина?
Гошо Тарабата
20 Дек 2008 17:05
Мнения: 1
От: Bulgaria
Другари! Както казва др Кодинова - на бунт! Всяка ръка - на крак! Да възродим Отечествения фронт преди гръцките другари! Победа будет зад нами!
Добави мнение   Мнения:181 « Предишна Страница 4 от 9 2 3 4 5 6 Следваща »