Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Защо спрях да подкрепям протеста?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:82 Страница 1 от 5 1 2 3 Следваща »
Аbaddon89
27 Яну 2009 00:32
Мнения: 957
От: Bulgaria
Тотална обърквация и в крайна сметка нищо смислено.
Първото объркване - БСП отдавна не са комунисти, а са си чисти капиталисти и да протестираш против БСП, значи да протестираш против пазарната икономика, което навява мислълта, че иска да се върне това от преди 1989-та.
След това объркванията са подредени по точки/червени лампички/.
1 - да искаш повече ред, означава точно да искаш законите да се спазват, а не ограничаване правата и т.н.
2 - да се спре приватизацията, е тук съвсем е карано през просото. Студентите искаха да се спре приватизацията само в Студентския град, което си беше грешка. В София отдавна трябваше да спре тази приватизация, защото разруши града ни. Но в блога пише - приватизация изобщо, което просто не е вярно.
3 - дотациите за селскостопанските производители. Хванати са тез селскостопански производители сякаш от Марс и са спуснати в България през 2008-2009 години и веднага искат субсидии нахалите. Откъде накъде, нямало ги е в предишните години, сега искали субсидии.При това корупцията заради, която няма субсидии се появи днес, а вчера я нямаше.
4 - ограничаването на правата на възрастните да гласуват. Ами то си е великото постижение на демокрацията - всеки пенсионер с ритник е пращан в групата на червените бабички и му се втълпява, че той пенсионера не мисли, а изпълнява повелята на другата партия и затова било лошо да гласува.
Накратко казано в блога се иска връщане на отношенията от преди 20 години, защото днешните меко казано не му харесват. Само дето понятията са толкова объркани, че твърди обратното. Може би е дело на младоста и липсата на опит и знания?
Аbaddon89
27 Яну 2009 00:43
Мнения: 957
От: Bulgaria
Имаше си по-смислени причини да не се подкрепя протеста. Примерно, защото беше ясно, че зад привидно чистите искания на младежите се крият отдавна провалени политици. Сега живеем в манипулаторско общество и е доста наивно да се смята, че в България може да има спонтанни протести. Всички протести са отдавна канализирани, организирани, платени, манипулирани и т.н. На преден план се турга нещо, което само по себе си изглежда много справедливо, разбира се и утопично - не дай боже това да стане наистина.
Oraсle
27 Яну 2009 00:45
Мнения: 15,092
От: Bulgaria
Подкрепям искането за оставка на правителството. Много хора с най-различни искания протестират срещу кабинета и мнозинството в Народното събрание, затова не е необходимо всички да са съгласни с всичко.
Даже няма единна организация на протестите.
Пройчо
27 Яну 2009 00:47
Мнения: 1,846
От: Bulgaria
Съгласен съм с Аbaddon89 че обърквацията е пълна.
Но обърквацията е пълна в редиците на опозиция и "антикомунистическото" пост демократично движение и политиците опитващи се да заемат тази ниша.
По тази причина и протеста заглъхна въпреки че на много хора им е дошло до гуша!
В къкво точно се състои "обърквацията":
Що е то комунисти и комунизъм? Обвиняват че комунистите искали да приватизират или да печелят от този и онзи проект (Белене, Козлудуй, Южен поток и т.н.)? Ами че щом искат да печелят то значи вече не са комунисти ами капиталисти! Комунистите не вярват в печалбата и "експлоатацията" на човека от човека и искат икономиката да се развива планирано без свръхпечалба!
Проблема не е че има комунизъм, комунизъм вече няма и комунистите къде измряха, къде станаха капиталисти! Има корупция, анархия и безаконие в това е проблема!
Минавам от тук
27 Яну 2009 00:49
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Да бе
Очевидно е че по-смислено би било същият автор да беше обяснил защо подкрепяше протеста, щом като са толкова очебийни неговите несполуки. После
Червено
27 Яну 2009 01:02
Мнения: 180
От: Bulgaria
Нещо слабички са мненията на блогърите тука.
galyleo
27 Яну 2009 01:17
Мнения: 351
От: Bulgaria
Протестите ако бяха организирани от партии щеше да им личи.Затова бяха и слаби, защото не акцентираха върху провалите на властта, а се занимаваха с пожелания и битови въпроси.
bgtopidiot
27 Яну 2009 01:53
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
Да беха пуснали от блогчето на темплара като контратеза тука, поне щях да се кефя на споменаването на Костича
таласъма
27 Яну 2009 02:49
Мнения: 270
От: Bulgaria
Баба ми е на 95 години. В пълно съзнание е и има мнение по най-наболелите обществени теми. Но има един проблем - недовижда вече, а и никога не е можела да ползва компютър. След като прочетох този така наречен текст от блога на поредния незначителен човечец, който си умира да е много значителен, реших твърдо - ще направя блог на баба ми и ще помествам мненията й за това и за онова. Така жената най-сетне ще се дореди да я публикуват и в пресата. Щом куцо, кьораво и сакато вече го публикуват по презумпцията, че понеже имало блог и написало там нещо си.
VOCI
27 Яну 2009 05:17
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Добре.
Кажи за начало какво мисли баба ти за представянето на Бербатов в МЮ до сега.
Art
27 Яну 2009 07:35
Мнения: 563
От: Bulgaria
Автора,
Когато не искаш да протестираш (обичаш си статуквото) или пък пишеш платен поръчков материал, тогава могат да се намерят и повече аргументи.
Не е достатъчно. Напъни се още малко!
чичата
27 Яну 2009 08:14
Мнения: 5,225
От: Bulgaria
елементарни селски бунтове срещу световната финансова криза/ нищо ново под слънцето/ вижте гръцката граница/ а четохе ли кой е предизвикал кризата/ явните общества, според теорията на разконспирацията
Виолета
27 Яну 2009 09:45
Мнения: 2,940
От: Bulgaria
Протестът е организиран по интернет. Цяла седмица преди него не се говори за никакви искания, не защото ги няма, а защото така им изнася на управляващите. За сметка на това се говори, че ще има сблъсъци и побоища. Така хората които се колебаеха останаха в къщи.
Студентите бяха в СКАТ преди 14 януари, но народната телевизия, която перманентно ни призовава да проявим гражданско поведение, оттегли доверието към протеста в момента в който разбра, че той не е насочен само към управляващите, а към всички политици. Те са обидени защото не им е призната вовещата роля на опозиция. Черешката на тортата беше, когато вечерта на 14 Велизар Енчев прочете мнимото писмо на професионален войник, че армията е заредена с бойни куршуми и ще стреля по протестиращите. Да не говорим, че те не излъчиха директни предавания от протеста.
ДСБ има куража само да разпечата лепенките: Серго иди си, с което превърна протестиращите имали неблагоразумието да ги използват в лесна мишена на развилнялата се полиция. Мисля, че са имали заповед: Бой по всички привърженици на ГЕРБ и ДСБ. Само Мартин Заимов ходеше от групичка на групичка без особен успех. Останалите водачи наблюдаваха от малките прозорчета на парламента, как полицията ще разбие протеста. Нищо общо с 1997 г, когато бяха на барикадите при хората.
И какво да очакваме? Дядо господ да слезе отгоре и да въдвори демокрацията и у нашата кошара. Жалко за хората които повярваха, че нещо ще се промени! Че политиците ни поне ще проявят доблест да изпълнят някои обещания. Напротив собствения си провал преписват на опозицията. Каква наглост, ако мислят че са си качили рейтинга с безсилието си. С купуване и фалшифицирани може.
КОСТАДИНКА ИВАНОВА
27 Яну 2009 09:59
Мнения: 12,799
От: Bulgaria
... инсцениран протест за кандидат-мутренско-управленска потреба
Само дето сценаристите пропуснаха нещо важно
1. В БГ не е имало никога граждански войни, а само селски въстания
2. Българина реагира единствено, когато му бръкнат в джоба
- през 97-ма noo qko и директно му бръкнаха и даже му обърнаха джобовете
- през 2009-та - пак му бъркат, ама косвено и по-незабележимо
**
иначе медийното облъчване е повече от прозрачно
обикновенно управленската немощ и безумия на тройното котило ги тушираха с поредната порция "отваряне на досиетата" или някое ченгесарско активно мероприятие срещу Атака...
явно днешното осиране на "светата троица" изискваше по-адекватно отвличане на вниманието, а именно - спукване от бой на мирнопротестиращите и преследването им със същата цел из градинки и паркове... се ено как Гоце преследва защитен козел
туй то
чешете си езиците, а Станишко от вчера още пее одата на радоста у Будапеща и ръси инфо за успех след успеха пред сащисаните евроначалници
Патагонец
27 Яну 2009 10:01
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Че това си е напълно в реда на нещата.
Навсякъде из Европа протестиращите в повечето случаи издигат искания, свързани с интересите на група хора и противоречащи на интересите на обществото като цяло. Исканията могат да се обобщат като: запазване привилегиите на държавните служители и защита от съкращаване, национализиране на губещи фирми и банки с цел да се "спасят" за сметка на данъкоплатеца, субсидии за различни (привилегировани) клонове от индустрията и др.
Всеки дърпа чергата към себе си без да му пука, че ресурсите са ограничени и за да му се даде на него се взема от друг. За съжаление в такива ситуации държавите действат по най-калпавия начин и създавайки привилегировани засилват още повече социалното напрежение.
генек
27 Яну 2009 10:09
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Защо не спрях да подкрепям ВСЯКАКВИ протести?
Кратко и ясно - защото така повече не бива! Не - така повече може, още може! Но не бива!
Ето и мнението ми по въпроса с протестите /не, че интересува някого освен мен/:
Основната антитеза в противопоставянето протест-примирение е "Няма кой друг!". И от нея идват някои изводи. Първо, да я закриваме тая държава и да си направим колективно сепуко. Щом няма по-добри от сега управляващите. И не само заради некадърността и неадекватността им, а защото едно общество, което няма алтернатива ЗА РАЗВИТИЕ, е наистина в ентропия, фалирало, нежизнеспособно. А вегетацията не е смисъл на човешкото /уж!/ съществуване. Впрочем, понякога се стряскам, когато чуя, че еди-кой си политик, чиновник, педераст или курва са "лицето на нацията". Ужасявам се - Боже, ако те са лицето, страх ме е да помисля какъв е задникът.
Второ, не "Няма кой друг!", а "Не позволяваме някой друг!". Придворни и бъдещи придворни политолози са на едно мнение - протестите не били по политическите правила. Трябвало оформени искания, трябвало партия-ръководителка, трябвало да се спазват каноните на политиката и демокрацията. Както ги разбират политиканите, политолозите, социолозите и всякаквите идиотолози у нас. Именно те не позволяват промяната. А ситуацията не подсказва, а крещи: иска се ПРОМЯНА! Не конкретно - по точки, по запетайки, а ЦЯЛОСТНА! Промяна на модела, промяна на методите, промяна на водачите /ако посмеем да назовем така политиците/.
Трето, властимащи, опозиция, цялата политсган се мъчат да ни убедят, че ТЕ са нещо отделно /политическа класа/. Властта трябва да се препредава в редиците им, промени са разрешени само с тяхно позволение и съгласие, само в рамките на мафията им. /Постотвам - нашите политици НЕ си съдействат с мафията! Те са част от мафията. Мафия не означава престъпност, а СЛИВАНЕ на политическа власт и престъпност!/ Затова - вместо "политкласа", нека употребяваме по-точното - мафията.
Четвърто, трябва да се обяви най-после ясно какво ни е необходимо? Реформи ВЪТРЕ във властта /размяна, подмяна, замяна/ или ЦЯЛОСТНА ПРОМЯНА? Реформите стават посредством съгласието на тези от мафията. И ние - от низините /според тях/ трябва само да приемем с радост поредната боя върху рухващите демократични декори.
Промяната е винаги насочена СРЕЩУ статуквото. И, тъй като статуквото са не само хората на власт, методите им, системата им, а статукво е избраната цел, статукво е пътят, статукво е идеологията... Дааа, става страшно!
Налага се да се разбере и каже ясно /най-напред всеки за себе си, после пред всички/ - искаме коренна промяна! Не искаме РЕФОРМИ! Искаме РЕВОЛЮЦИЯ!
И тук всичко свършва безславно. Остават само думите. Защото едно поколение не може да издържи две революции /всяка рязка промяна не само в политическата, икономическа, духовна система е революция/ подред или наедно. Защото революцията иска движещи сили, а ние сме в абсолютен психологически, духовен, политически застой. Защото революция означава отговорност - поне за започването.
А сред нас - срам ме е, но признавам! – няма не хора, няма човек, който да я разпали. Леки конфликти, симулация, боеве от местно значение - да, има достатъчно демагози и тарикати. Но за коренна промяна /която и аз се страхувам да нарека с истинското име РЕВОЛЮЦИЯ/ няма лидери. И така нещата спират и заспиват. Както и ние. Целта на "политкласата" е постигната. Хората са разочаровани, апатични, покорни. Властта на мафията е подсигурена за още време /година, две, десет - те знаят как да си я продължават/.
Така че - първото стъпало към ПРОМЯНА е осъзнаването КАК ЩЕ СТАНЕ? Какво ще стане - никой не знае, мърморим си „Дано, дано" и чакаме животът да дойде "по-хубав от песен, по-хубав от пролетен ден". И заспиваме в мечти.
Ах, да - някои тук и там просъне мрънкаме, вайкаме се, псуваме се...Но опасност няма. Всичко е под контрол. Е, ако някой се събуди - има палки. И накрая - преди време един приятел препоръча на социолозите да направят едно изследване на тема: „Колко българи биха: 1. Извършили незаконен силов акт срещу властта. 2. Одобрили такъв акт. 3. Помогнали на извършителя на такъв акт. 4. Помогнали за осъществяването му чрез бездействие. 5. Укрили извършителя. 6. Осъдили такъв акт. 7. Предприели активни мерки, за да попречат.”
Неговият коментар към анкетата: "Боя се, че резултатите от подобно проучване биха били скандализиращи. Станалото пред Народното събрание убеди младежите, че няма на кого да разчитат, освен на себе си. Ние, по-възрастните, сме свикнали да се примиряваме. Те - не.Очаквам тепърва да се заговори за незаконни и нелегални сдружения, целящи сваляне на управляващата класа. При диктатура това е неизбежно. Впрочем, властта им подсказа какво да правят. Тя първа употреби бомба срещу тях. Акъл море…"
/Благодаря за разрешението на Сократ-май да използвам думите му за финал/.
Ловкия
27 Яну 2009 10:28
Мнения: 56,087
От: Ghana
Майчице, майко мила!
Ужас!
БАХУРА МИ СВЪРШВА!!!
Останало е по-малко от метър...
Вегетарианец
27 Яну 2009 11:45
Мнения: 1,628
От: Bulgaria
Защо спрях да подкрепям протеста?

Защото си ЦОЦИАЛИСТ от глагола цоцам!
tray
27 Яну 2009 12:08
Мнения: 597
От: Bulgaria
Подкрепям мнението, че тази гледна точка към протеста е доста келява и не може да фане дикиш
Доводите са меко казано смешни и неадекватни поради простата причина, че се спекулира по един твърде наивен и бих казал евтин начин с отделни думи, извадени от общия контекст. И върху тях се продължава да се работи с цел изграждането на една антитеза, на която всъщност й куца именно тезата .......
Моето мнение е много по-крайно, но винаги съм го отстоявал:
1.протестът няма изявени и способни лидери, затова е обречен.
2 обречен е и поради една много по-тривиална причина - твърде малко хора в бг-то са наистина зле материално, затова и няма кой да отиде на площада
OLDMAD
27 Яну 2009 12:13
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Ама какво искате вие бе?!
Оставете младите да се организират, да си изберат водачи, да се концентрират в/у проблемите...
Политикани!
Навремето 'га скачахте по паветата, и 'га ручахте кифтета, акъла ви беше на 1/4 от сегашните млади!
Засрамете се малко.
товарищМаузер
27 Яну 2009 12:19
Мнения: 9,625
От: Bulgaria
Защо спрях да подкрепям протеста?

Понеже, обаче, защото си црвен опиниън-мейкър, натирен на медийната амбразура от шкембестия ни елит, белким народеца се поуспокои. Може и да стане вашата, ама вече един път се провалихте в това богоугодно начинание. Пък то мажко дупе еднъж се клеца. Свърши ваш'та другарю комсомолец.
Добави мнение   Мнения:82 Страница 1 от 5 1 2 3 Следваща »