В талибански Афганистан отсекли някому дясната ръка - от китката - за кражба. В Швеция, от друга страна, никой не крадял. Афганското келнерче, което ми разказа тази история, дълбокомислено заключи: "В Швеция преди 500 години също са секли ръце за кражба. Вече не им се налага. Дай Боже и в Афганистан след 500 години да не се налага..." Онемях пред тази оптимистична теория за афганския народ и продължих да ям киселото мляко, дето ми го беше сервирал - досущ като нашето. Или обратното, всъщност - нашето е като тяхното... |
Хм. Навремето, преди десетина години в Белгия един педфил-Дютру май се казваше, беше убил няколко деца, държал ги закопани в мазето си, там ги беше намерила полицията, миналата година австриецът от "къщата на ужасите" държал с години затворена дъщеря си и и правел деца. Така, че защо се чудим на случая в Мошино-хората вземат пример от цивилизована Европа. А някои хора продължават да ни наричат диваци и варвари. |
А не е ли тъкмо "просвещението" е накарало ония да се къпят голи пред хората? Не е ли едно друго "просвещение", дето всяка вечер показва по телевизията хиляди убийства и юнашки отмъщения с още повече убийства? С какво можеш да накажеш някого, който е изкукуригал и е тръгнал да става бир парче шахид. Сигурно има и някакъв друг път... |
Вие от Марс ли падате бе?Не чухте ли новината?Света скоро няма да го има/в същия вид/.Пийте си пиенето спокойно, каквото трябва да стане, ще стане. |
Адът не е някъде там... WOW! Columbus discovered Americas! Again... . Явно ще тряба да припомня на уважаемият Автор, че съгласно едни Обожествени Теории - Адът винаги е бил в съзнанието...пардон, в кратуните ни! И още - "Семейството-основна клетка на социалистическото общество" не съществува доста отдавна, като на негово място за 20 години нищо не успяхме да изградим! Вкл. и така широко прокламираните "Старозаветни патриархални ценности" на бай Марко от "Под игото"! Налице имаме само ЕГН (Едно Голямо Нищо), сиреч - Дупка! |
60 години няма голяма война в Европа. Няма танкове и трупове по улиците, няма ревящи ескадрили над столиците и садистични снайперисти по покривите и тополите. Няма милиони жертви. --- Затова всяка уродливост в морето на мира се тълкува апокалиптично. За да се продават рекламни карета и рекламно време. |
Демократична картинка: Табела в парк: "Преминаването през тревните площи забранено! Глоба 10 лева! За групи- 20% намаление!" |
Ей! Сладури! АФторът вика, че гато имало общество, правото на боществото било над правото на индивида.И затва имало общество. Дньес има права на индивида, а обществото няма права. Ерго - днес има индивиди, а общества - нюню. Т.е. афторът поставя идин ми ти въпрос, дека се разисква през последните илядолетия - не требе ли да изтребваме морално /духовно, физ/ осакатените, за да запазваме обществото, както са ги изтребвали идно ми ти време - фъпляйки ги още при ражданьето им от неква скАла... И кое изкарва по-дълго време - съвкупността от индивиди или един индивид? Ааааре наново старата тема... Що ли баш днес? ---------------------- "Злото поражда добро и Доброто поражда зло", твърди Свети Августин или иначе казано |
Как да накажеш престъпниците, като те са собствените ти деца? /Помните ли онова татино синче на виден социалист и "държавник" как на няколко пъти го хващаха да краде коли?/ Нямам нищо против когато може - нека да е со кротце со благо, но-о-о когато требе - нека да е со малко кьотек! А когато не стига кьотека - тогава с голямата гьостерица! И нека да е за всички - да няма "наши" и "много наши" хора, които да са изключения. |
Организации, защитаващи интересите на индивида, колкото искате. Но правата на обществото не са защитени по същия начин, както казва и Рослава. Нещо повече - всеки опит за по-енергични действия в тази насока се окачествява като заплаха на правата на индивида. Примерно, когато във Великобритания наслагаха камери по оживените места, където вилнееха хулигани, правозащитниците веднага протестираха, било нарушение на правата, биг брадър и не знам какви си други глупости. Да, но практиката показа ползата от подобни мерки и обществото с голямо мнозинство се изказа в подкрепата им. Оказва се, че в днешното общество индивидът има само права и на практика никакви задължения. Нито да работи: плащат му социални помощи до гроб, нито да издържа децата и семейството си - създава си деца, държавата му плаща за тях, нито да се грижи за децата си - държавата поема тази дейност. В резултат на което този модел на поведение се възпроизвежда и придобива размерите на епидемия. Либералнит обществен модел би бил добър, ако всички индивиди имаха необходимото ниво на съзнание и изпълняваха доброволно обществените си задължения. Бедата е, че някои от тях разбират единствено от сплашване и груба сила. |
Круела Браво и на автора! Поданиците на т.нар. бели държави столетия са били приучавани да спазват правилата и то с лошо.И ето че има ефект. |
Аз пък си мисля и за тез измислени правозащитни организации , дали не трябва и на тях да им се разясни "со кротце , со благо и со малко кютек" , че правата на жертвите са по-важни от правата на престъпниците |
Почитания на Круела. Точно така. Аналогия Виненден - Мошино обаче не е коректна психологически. Във втория случай става дума за афектно възмездие в обществен вакуум и правна безпомощност. Жертвата е този, който би могъл за изВиненедни Перник! Наречете ме маниакален, но унтерменши, бесещи котки, по какъвто житейски път е поела нявга жертвата, и мен докарват до афект не, ами оттатък - към ефекивната присъда. |
Така ще се види, че донякъде има връзка между такива наказания, каквито се практикуват преди двеста години, и непълнолетните убийци от наши дни. Разбира се, че няма никаква връзка между убийците и наказанията. Не наказанията, а реакцията на постъпките и простъпките ни от страна на околните е това, което създава връзките, обуславящи поведението ни. Също така, не е задължително реакцията да бъде незабавна. Изобщо не е необходимо учителят в примера от статията да "скочи" върху ученика с дрогата. Задължително, абсолютно задължително е обаче да не се направи на "невидял". А начините за реакция са много и са толкова по-ефективни за възпитавания, колкото са по-обмислени и по-трудни за възпитаващия. В крайна сметка, всички ние откликваме и се влияем от силата, дълбочината и искреността на отношението към нас. |
Объркани мисли на един объркан човек. Като във вица - пипа се с пръст тук-там и вика: "тук като се пипна ме боли, и тук като се пипна ме боли...", без да се сети, че всъщност го боли пръста, с който се пипа. Круела, точно от теб такова изказване не съм очаквал. Звучиш ми като Параграфа, когато обяснява колко хубаво било преди "демокрацията - демоОСРАцията" и колко е лошо при нея. A man who trades freedom for security does not deserve and shall not receive either. Хубаво го е казал човека. |
Честотата на тежките престъпления не зависи от размера на наказанията и това е не само мое мнение. Ако има нещо, което й влияе, това наистина е превенцията – разпознаване на потенциалните извършители, човешко отношение и внимание, постоянно въздействие върху постъпките им, мерки за предотвратяване. Има ли изобщо други фактори? Медийна и информационна среда, социално-икономически условия, политика? Считам, че не. Перник към 1903 е село с 2300 жители, през 1970-те надхвърля 100 хил., днес са около 60 хил. В различни периоди през този един век приходящите, „бекярите”-има даже такъв квартал в града, са стигали до 20 хил. Днес толкова са перничаните, които ходят на работа в София. Казвам това, защото при такава демографска динамика не можем да разчитаме на статистиката за тежките престъпления в града. До Перник има едно красиво село с дълга история. Студена преди 100 години е с около 2500 жители, после стигат до 3100, днес са 2000. Убийствата в селото през 20 век са средно по едно на година. През последните 10 години – „само” три. Населението намалява и застарява. Толкоз. Няма „изми”, няма „крации”. Абсолютното недоверие към властта е другото нещо, което не се е променило за всичките тези години. Редактирано от - В.Лянча на 14/3/2009 г/ 19:42:22 |
Болярче, Какво по-точно не ти харесва от това, което казвам? Свободата е едно, безотговорността - съвсем друго. Става въпрос за степента на толерантност на едно общество към нарушителите на обществените норми. Въпреки, че нежеланието за работа и поемане на отговорност за издръжката на семейството не е нарушение, а избор на индивида какви са последствията от това? Огромното мнозинство от престъпленията се извършват от такива хора и техните деца, които израстват без изградена ценностна система. Някой от вас може ли да ми каже по какъв начин трябва да се превъзпита един малолетен престъпник? А защо трябва да се превъзпитава, вместо да получи добро възпитание в семейството? Ако накараш някого насила да учи (работи) дали това е нарушение на правата му? |
"Огромното мнозинство от престъпленията се извършват от такива хора и техните деца, които израстват без изградена ценностна система" Ако това го каже Достоевски - иди-дойди. Въпреки това е глупост и наивитет. "Ценностната система" (каквото и да означава това) няма нищо общо с престъпленията, камо ли с "огромното мнозинство" от тях. Хората извършват два вида престъпления - съзнателни (умишлени) и несъзнателн (неумишлени). Както има изкуствоведи, които режат млади девойки с трион, така има и комбайнери с втори клас, които прегазват в къра влюбена двойка, която се въргаля в синура. |