Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
И президентът сит, и Конституционният съд цял
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:24 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
paragraph39
14 Май 2009 01:31
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
Което си е така, така си е: България НЕ е "парламентарна Република", а е КОНСТИТУЦИОСЪДНА Република!
При това съдиите в Конституционният Съд, въпреки, че се явяват "Последна Инстанция", НЕ се избират чрез пряк Избор от Народа, а се определят и "назначават" от президента и партиите на Квотен/?!/ принцип- и то при положение, че мандатът на КС НЕ съвпада с мандата на Парламента и президента!!!
Добър материал. БРАВО на автора!
водопроводчик
14 Май 2009 02:20
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
Това е съвсем друга работа, не е като вчерашната постна манджичка, сътворена от плоскосинята Gallina Bianca.
Гн Фотон
14 Май 2009 03:34
Мнения: 1,612
От: Finland
Сашо Петров - !

Бай Драган
14 Май 2009 08:26
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
Браво на автора!
Но защо не го написа преди да се съберат тези къдии? Тези кратуни наистина отсъдиха точно обратното - вместо забрана на такъв "мажоритарен " вот и оставане на 8%.
Kuku-Ruku
14 Май 2009 08:52
Мнения: 139
От: Bulgaria
Точно в десятката!
Браво!!!
Само да не го "пушнат" човечеца!
То Гошо Първака и СИЕ не обичат много такива изяви, а БКП-то винаги е наказвала непослушниците (я - ДТП, я - инфарктче, я - нещо друго).
Няма какво да се самозалъгваме - и до сега играем по сценария на комунягите и още по-лошото е, че не знаем до кога ще подължава това.
Калки
14 Май 2009 09:03
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Параграфе,
Ти май се пишеше юрист. Ще споделиш ли къде по света висшите съдебни инстанции се избират пряко от народа ?

Статията е пълна глупост, откъдето и да я погледнеш. Юридическата некомпетентност на автора е впечатляваща, непознаването на фундаменталните принципи на които се гради законността - също. А реакциите на няколкото читателя по-горе са първосигнални.

Редактирано от - Калки на 14/5/2009 г/ 09:04:39

Оболенски
14 Май 2009 09:08
Мнения: 595
От: Bulgaria
Kuku-Ruku, да не си чел друга статия, човече, нещо ти убягва смисъла?!
DILBER TANAS
14 Май 2009 09:21
Мнения: 2,019
От: Bulgaria

Пародия на съд и фарс... а може би театро ??
Гоце, Гоце... а може би "гуци, гуци..."


Другарят социален президент явно вече съвсем се е самозабравил. Толкова се е "освинил", че вонята от селската му, с извинение, "кочина" го е докарала до почти пълно опиянение... По-паметливите от вас обаче веднага ще се досетят, че вече сме ставали свидетели на подобни мръсни, "президентски игри" с КС . Крайният резултатът от хитрините президентски тогава бе твърде печален за въпросната държавна глава и беляза началото на нейния упадък. Дали и сега ще се случи нещо подобно скоро предстои да разберем...


Е до следващите президентски избори има цели две години...


Нека засега оставим "новия Бърдоква" да се наслаждава в пълнота на своето ... малко, селско "щастие" ...
huntervalley
14 Май 2009 09:57
Мнения: 464
От: Bulgaria
Колко е годишната издръжка на КС? И кой им плаща? Отговорът е там някъде.
bloody mary
14 Май 2009 10:32
Мнения: 4,698
От: Bulgaria
не четат ли едни и същи закони
ми то и дявола и папата четат евангелието ма..
Forza NATO
14 Май 2009 12:50
Мнения: 11,582
От: Bulgaria
Изводът е ясен - в първата част от решението си КС казва, че има нарушение при равнопоставеността на кандидатите - т.е. политиците, и това е проблем.
Във втората част КС (или по-точно Гоцевото лоби) пропуска да забележи, че има нарушение при равнопоставеността на избирателите, което явно не е проблем.
Обобщавайки - не закачайте правата на политиците, а избирателето ДГД!
Толкоз - чисто, ясно, просто.
Калки, а ти юрист ли си?
Питам за информация, не се заяждам.
veritas
14 Май 2009 15:09
Мнения: 1,777
От: Bulgaria
Много е прав авторът!
Ако 4% е конституционно, а 8% - не е /не коментирам колко е справедливо, морално и пр./, то значи "границата на конституционност" се намира някъде мужде двете стойности. Може би съдът трябваше да я определи, за да няма пак съмнения в бъдеще - например конституционната граница е по-малко или равно на 5.34927432% например.
А за гаврата с изборите, която представляват т.нар. "мажоритарни" избираеми места въобще не се нуждае от коментар.
vekia
14 Май 2009 15:14
Мнения: 334
От: Bulgaria
Държавата ни не е джунгла приятелю, а пародия на държава!!!
AzUrAL
14 Май 2009 15:31
Мнения: 4,451
От: Bulgaria
Даже бледо копие на пародия на държава не е ..6 гласа на 6 не е ли най-малкото..някак странно..
Неверния Тома
14 Май 2009 15:53
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
Някой някога беше обяснил какъв е смисъла на 4% бариера. Парламентарна група с 4% гласове и следователно около 4% от депутатите би имала достатъчно хора за участие в парламентарните комисии, където се върши основната работа. Партия с 1% би имала 2.4 депутата /?/ и само би гледала отстрани.
paragraph39
14 Май 2009 16:01
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
КАЛКИ,
/:/ "Параграфе,
Ще споделиш ли къде по света висшите съдебни инстанции се избират пряко от народа ?
......................................... ......................................... .........
Първо, казал съм как ТРЯБВА да е/според мен!/ , а НЕ къде някъде по Света как е или НЕ е!
Ако по Света НЯМА пряко избирани съдебни инстанции- това НЕ е Аргумент да НЯМА такива! Ако всичко по Света е било както си е било ПЪРВОНАЧАЛНО и НЕ се е променяло, Светът НЯМАШЕ да бъде днешният, а щеше да е такъв, какъвто е бил по времето на Адам и Ева! По Света е било време и когато е нямало Парламенти, а само НЕограничени по власт крале и царе! Но някой някога се е сетил да има Парламент- и сега Светът е такъв, какъвто е!
Ду ю ъндърстенд?!

Редактирано от - paragraph39 на 14/5/2009 г/ 17:24:21

paragraph39
14 Май 2009 16:05
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
А ето и кой избира съдиите в Конституционният Съд!
Прави си сметка КОМУ те служат и от кого са /НЕ/зависими!
........................
ЗАКОН ЗА КОНСТИТУЦЕИОННИЯ СЪД- Натиснете тук
...
Чл. 4. (1) Конституционният съд се състои от 12 съдии, 1/3 от които се избират от Народното събрание, 1/3 се назначават от президента на републиката и 1/3 се избира на общо събрание на съдиите от Върховния касационен съд и Върховния административен съд
09.09.44
14 Май 2009 16:18
Мнения: 1,658
От: Bulgaria
Някой, ако има такъв да обясни, защо считано от паметния 10.11.1989 г. насам, изборното законодателство се приема щом му скимне на мнозинството и все когато не остава време за някакви промени?!Тук, всички без изключение институции имат пръст, което е показателно за чии интереси се действа.
Калки
14 Май 2009 18:21
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Повтарям, статията е пълна глупост, демагогия и политическа пропаганда. Да изтъкваш като аргумент за нечия намеса това, че той не се е намесил е направо шизофренично.

Да твърдиш, че световно утвърдени норми на избор на висша съдебна инстанция не са коректни, значи да си някакъв непризнат гений, надминал нивото на правото от древния Рим до днес или просто дърдорко. Да наричаш конституционните съдии "кратуни" трябва да си или мноооого велик юрист, или простак. Склонен съм да повярвам и в двата случая във втория вариант. Това по повод коментара.

Не, не съм юрист. Но имам навика да се съветвам с юристи, когато нещата опрат до правни проблеми, а не да решавам нещата като "едно време в Банкя".

Колкото до същността на решението - опитайте се да погледнете на проблема от следния ъгъл - каква е разликата от гледна точка на конституцията между партия и коалиция от партии ? Направете (ако можете) паралел с ТЗ - каква е разликата между търговско дружество и консорциум, създаден за участие в конкретна сделка ?

Пробвайте три минути да поразсъждавате без да намествате личните си чувства към президента Първанов, става ли ? Само три минути
несериозен
14 Май 2009 18:37
Мнения: 406
От: Bulgaria
Не съм съгласен отчасти с изложеното в статията, но авторът поставя един съществен върпос- това, че в практиката си КС прие, че непостигнатото болшинство за вземане на решене се приравнява на отхвърляне на искането. Ако се замислим непроизнасянето не е равносилно на отхвърляне, отхвърляне ще има само, когато мнозинството кнституционни съдии посочат, че нормата не противоречи на конституцията. Другото, доколкото КС е колективен орган е липса на решене, тъй като не е сформирано мнозинство. Един възможен изход, е промяна на Конституцията относно броя на конституционните съдии - той следва да е нечетен. Този принцип се прилага при общото правораздаване / съдийските състави са или от трима съдии, или от двама съдии и трима съдебни заседатели или от петима съдии/. Изискванията за кворум на колективния орган, също трябва да са такива, че той да не може да взема решение, ако броят на съдиите е четен. Последното не зная доколко е възможно, защото не съм особено добър в аритметиката .
несериозен
14 Май 2009 18:43
Мнения: 406
От: Bulgaria
В горния постинг се изказах малко неподготвен, относно кворума, за което се извинявам Проблемът не стои тъй като съгласно Конституцията / коятое добре да четем /Чл. 151. (1) Конституционният съд постановява решенията си с мнозинство повече от половината от всички съдии. Тоест ако броят на съдиите е нечетен, "повече от половината" също ще бъде нечетно число.
Добави мнение   Мнения:24 Страница 1 от 2 1 2 Следваща