Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Злокобните пророци
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:192 Страница 1 от 10 1 2 3 Следваща »
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 01:06
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Т.е. господин Хърсев ни казва, че ако има проблем той е на този, който е давал кредити и на който евентуално няма да му ги върнат. И който в момента вдига лихвите. Демек банките. 85% от които чужди. И още ни казва г-н Хърсев, че ако отидат нещата на зле с някоя банка, държавата България ще стои отстрани, ще гледа и ще вика "ми така е с частния бизнес и пазарната икономика - кьорав карти не играе". Така ли ще стане?! Ако е така - добре. Аз съм ЗА. Но доколко можем да вярваме в една такава хипотеза? Щото в Исландия и в Ирландия не стана точно тъй. А като гледам и тук някои хора се гласят държавата да изкупела "некои" пакети с не особено привлекателни ипотечни кредити.



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Тромпеткобуркарнобатски
29 Юни 2009 01:10
Мнения: 888
От: Bulgaria
и тука една нервност са усеща, доктора пак опънал тънкия косъм
като че ли търсят оная царевца
armani
29 Юни 2009 01:12
Мнения: 329
От: Bulgaria
Авторът, поради недосетливост или поради друга причина, пропуска нещо много съществено за БГ - политическия риск. Гледайки как се очертават изборите, и като знаем колко може да се спечели от бутане на борда, сценарият да се проведе активно мероприятие не е чак толкова невъзможен. А дали СБ
ще помага, ще пречи или просто ще си намира раздумка, мен лично не ме интересува. ББ отсега се е затичал за споразумение с МВФ. Жена му, доколкото ми е известно е банкерка, най-малкото би могла да му е полезна със съвет. Един от експертите му, също е прехвален експерт на СБ. Тъй че, нещо се мъти, а какво - ще разберем есента. Честно казано, аз мисля да превалутирам, и то не поради прагматични причини, а поради талибанщината на идущото правителство, което и да е то (ББ или СС - все тая).
Тромпеткобуркарнобатски
29 Юни 2009 01:24
Мнения: 888
От: Bulgaria
какво четем в любимия ни вестник на първа страница
На фондовата борса легално се перат пари

финансовия наблюдател обаче е распънал лакърдията, вече шеста статия лее куршум против световна банка на серюгата.

Само политическия риск не пипайте че са отече
Anastass
29 Юни 2009 02:02
Мнения: 1,357
От: Bulgaria
Тъй, тъй.....ВРАГУ НЕ СДАЕТСЯ НАШ ГОРДИЙ ВАРЯГ.... то това убаво, ама май и Жан Виденов навремето ги приказваше едни такива..... а пък после....абе изобщо бай бабо да не ме срещне мечка...... лично аз предпочитам несбъднатите предсказания на Лещански.
VOCI
29 Юни 2009 02:13
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Както и да го увърта Хърсев , едно е очевидно - Паре НЕМА!
Действайте !
G5
29 Юни 2009 03:04
Мнения: 1,696
От: Bulgaria
Пачката е в контейнера в Торънс ; -) Нал тъй, Мухи? Стискай панелката, не слушай мороните
Чичо Фичо
29 Юни 2009 05:20
Мнения: 24,838
От: United States
Съгласен съм с автора, но не и с коментара на Пенка. Злокобни прогнози за Европа се чуват и в самата нея, не само от СБ и МВФ. Но България наистина е в сравнително добра позиция в ЕС поне засега. Ще има оживление и в чуждестранните инвестиции.
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 05:36
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Съгласен съм с автора, но не и с коментара на Пенка.


Хммм... Пък аз мислех, че само съм резюмирала автора. Къде ли греша...?



____________________________
Спортът е опиум за народите!
pasiv
29 Юни 2009 05:39
Мнения: 1,985
От: Bulgaria
Т.е.
ще се спука и балона за раздадените кредити
както и за покритието на парите в обръщение
и ще стане явно състоянието на банковата система
VOCI
29 Юни 2009 05:59
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Фиче , и в какво ще се влеят чуждестранните инвестиции, че ми е интересно ?
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 06:08
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

ще се спука и балона за раздадените кредити
както и за покритието на парите в обръщение


Според мен, автора казва, че няма връзка между двете неща. Кредитите са ги раздали частни, чужди банки. Ако балона се спука, австрийските и гръцките централи да си се оправят с клоновете си. Това не е и не може да бъде проблем на държавата в една пазарна икономика (още повече изградена по препоръки на същите тези - СБ и МВФ). И което няма нищо общо с покритието на парите в обращение. Те били покрити, че даже и покривалото било малко по-голямо от необходимото... Аз мога само да кажа - дано да е така! При такава ситуация, в Исландия и Ирландия държвата се намеси и национализира частните дългове (за сметка на данъкоплатците). Но доколкото ми е известно, там банките си бяха исландски и ирландски и имаше резон. Понеже обаче нашите не са такива, а са чужди, но все пак са ""инвестирали"" в български активи (напр. Кайени, Аудита и пр.), случаят България ще представлява интересен казус. Ако държавата е твърда и устиска, ще бъде мисля световен прецедент, при който бедния е прекарал богатия в играта на заеми и дългове. Поради което е и зора на Световната, наричана още и Американска Банка... Да видим. Мисля, че ще бъде много интересно.



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 06:11
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Фиче , и в какво ще се влеят чуждестранните инвестиции, че ми е интересно ?


Как в какво! Понеже жилищната и курортната инфраструктура вече са изградени, а населението е не особено платежоспособно (а и с тези 13-15% лихви закъде), то чуждестранните инвестиции ще се изсипят в развитието на индустрията и промишлеността!



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Тънката лайсна
29 Юни 2009 06:37
Мнения: 7,756
От: Bulgaria
Логично е във времена на световна криза чуждустранните инвестиции да намаляват. Те намаляват и поради появата на подобни доклади, които възпират инвеститорите да идват в България - кой влага парите си в рискови пазари, за какъвто сме представяни? Затова според мен българското правителство трябва да обори написаното в специализираните икономически издания, с което да се опита да възвърне доверието в нея.
По-важно обаче е държавата да помогне на частния бизнес при намирането на подходящи пазари на земеделските ни стоки. Разкриването на нови и възвръщането на стари пазари, например на тези в Русия, би стимулирало развитието на земеделието, съответно до нарастване на чуждестранните инвестиции в него.
ivo kunchev
29 Юни 2009 07:07
Мнения: 5,363
От: United States
Пенка от прокатния, надай се!Ако същите хора останат на върха с удоволствие ще изкупят лощите кредити на чуждите банки.Защото Те са в тези чужди банки.С хубави дялове...
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 07:17
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Никак няма да се учудя ако стане така, Иво - никак! За съжаление...



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Тънката лайсна
29 Юни 2009 07:26
Мнения: 7,756
От: Bulgaria
Предполагам, че Европа в никакъв случай не би допуснала масови фалити на свои банки, включително на тези, които имат представителства в България. Освен това европейските правителства гарантираха до голяма степен влоговете на гражданите в банките. Тъй че поне за момента, според мен няма опасност за финансовата ни система.
toly
29 Юни 2009 08:04
Мнения: 4,974
От: Bulgaria
За пръв път Хърсев казва нещата точно такива каквито са в същността им.
Бай Драган
29 Юни 2009 08:09
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
Въпреки неикономическото ми образование - започнах да разбирам Хърсев. Така трябва да се държат икономистите в тази криза. Българските.
Щото като гледам чуждите и някои наши, голямо желание имат да ни минат отзад.
На този правителствен икономически екип който бе през последните 4 години Браво!
Пенка от Прокатния
29 Юни 2009 08:17
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Предполагам, че Европа в никакъв случай не би допуснала масови фалити на свои банки... Освен това европейските правителства гарантираха до голяма степен влоговете на гражданите в банките. Тъй че поне за момента, според мен няма опасност за финансовата ни система.


Ето с точно такива витиевати и "политически коректни" обяснения ще стане каквото ще стане. И никой няма да разбере какво всъщност е станало. Освен, че стабилността на финансовата ни система е спасена. И освен че през следващите години в бюджетите НИ ще има сериозни разходни пера покриващи това "спасение".



____________________________
Спортът е опиум за народите!
alabala12
29 Юни 2009 08:21
Мнения: 2,417
От: Bulgaria
Бай Драган - На какво казваш браво? На това, че раздадоха кредити за бетониране на какво ли не, без каквото и да е покритие? Че в момента има почти 150-180 милиарда междуфирмена задлъжнялост? Затова, че станахме вносна икономика? Че последните години разчитаме само на нови "инвестиции" отвън?
На това, че правят измислени бюджети и след това измислено си обявяват, че са ги изпълнили, при положение, че всичко в държавата се разпада? Че в момента крият истинското положение на икономиката? Че държавата нарочно бави всякакви плащания, щото бюджета ще се издъни предсрочно?
Добави мнение   Мнения:192 Страница 1 от 10 1 2 3 Следваща »