Ловкия, Да не би православната църква да не е против? Какво облекчение е за болния никой не знае, защото никой не се е върнал да разкаже. А за твърдото "за" не бързай, че да не ти потропат утре на вратата с една голяма спринцовка и обяснението: "ми ние решихме, че няма нужда да се мъчите повече". |
Циклофрениците са хора, които са много контактни, имат много познати и се борят вечно за каузи... Това е част от заболяването им... Затова, поради болестния си мотив, са много опасни в обществените каузи... |
Кириак, основните дебати "за" и "против" са именно между католическата църква и граждански организации. Понеже идва информация предимно от католически държави, фокусът е насочен там. Естествено е всяка църква да е против евтаназията, както и против самоубийството-как така червеят човек ще може да се разпорежда с правото да живее и умре щом му писне... Единствено Създателят има това божествено право... бла-бла-бла... Примерът който си дал не е много подходящ, защото нали преди изпадането в безпомощност човекът се е подписал някъде че желае да бъде евтаназиран. А иначе, недай Боже, който иска, винаги може да стори зло на близките си. Четем и гледаме предостатъчно и за домашно насилие, агресия и садизъм между членове на едно семейство. |
За съжаление навсякъде църквата носи както известни ползи, така и огромни вреди върху обществото. Примери за идиотизма на клира има много: - отказ от семейно планиране; - забрана на ползване на контрацептиви; - категорична забрана на аборти, дори в случай на изнасилване или на необратими увреждания на плода; - тотално отричане на евтаназията, оттам и правото на човека на достоен живот и достойна смърт; - нездраво подбуждане към фанатизъм- например при католицизма и православието всички вярващи трябва да посещават служби поне веднъж седмично, отделно- на големите църковни празници. Ежедневни молитви. Задължителни пости. Откровено детински схващания за устройството на света и причинно- следствените връзки в него. Специфични указания за отношение към неверниците, вероотстъпниците и безбожниците... За съжаление ползата от подобни мерки за изграждането на човека като достойно и мислещо същество е твърде малка. Моралната основа- единственото положително качество на религията- е универсална ("Обичай ближния си", "Всички сме част от едно цяло", всичко, което обаче се надгражда към тази база от църквата е примитивно, невежо и често антихуманно. Примери за резултати от религиозен фанатизъм и криворазбрани свети писания има в излишък. Инквизиция, Кръстоносни походи, Джихад, индийците горят с векове вдовиците заради глупвава правописна грешка, ацтеките обезглавяват хиляди роби за... дъжд, и още хиляди, хиляди религиозно оправадни човешки жертвоприношения- дали за късмет, дали за добра реколта, добър лов или дори здравина на крепостна стена. И все пак дори и днес има достатъчно много хора, които повече или по- малко искрено вярват, че има точно дефиниран Бог с антураж от пророци и светци, който лично се занимава със следене на жалкия им животец и е пряко ангажиран с изпълнение на молитвите им, стига само да са праведни според избрания (от предците им) канон, или в краен случай да се оръсват солидно пред самоназначилата се Света Негова Църква. Успех! |
Тука половината зеха се праят на господ и да определят вместо мен имам ли право да мра кога си искам или вемам. Засрамете се малко и се бъркайте само у собствения си живот, сус бре. _________________________________ ДЪРЖАВАТА ТОВА Е ФАРС - http://www.kaily.dir.bg |
Етюднича не от болнава любов към умозренията, а защото... ...защото е лято, август, трябва да пълним колонки, а една такава леност се стеле с маранята... |
Не разбирам подигравателното отношение към една тежко болна жена. Ако е същият случай, който показваха по телевизията, жената почина докато чакаше решението на съда. За съжаление не си спомням името. * В най-тежкото страдание има смисъл и светлина - за страдалеца, но и за тези покрай него. Не съм съгласна с това твърдение освен ако не става дума за мазохисти. Съвсем наскоро ни се наложи да решаваме дали да продължим живота (мъките) на баща ми с няколко дена. Когато съобщихме на лекаря, че се отказваме от по-нататъшно поддържане на живота, лекарят ни каза: "Аз щях да направя същото, но като лекар не можех да ви го препоръчам!" |
Наистина оня отгоре отрежда кой кога и как да си замине. Българската здравна система също - не изписват ли терминалните ракови пациенти да си умрат в къщи? Но винаги съм мислела, че един нещастник, обвит в тръбички отвсякъде, трябва да бъде оставен да си отиде достойно, ако наистина се е превърнал в растение. Макар че, веднага идва "но-то", кой ще е определи дали наистина вече пациентът се е превърнал в растение. Сложно наистина. Може би понякога медицината издевателства над безнадеждно болния. Някъде четох, че не са правени изследвания колко време един раково болен преживява ако е на химио, лъче и прочие терапии, и колко време ако не е. Нямало такива статистики. А доколкото съм чела и чувала, тези терапии влошават качеството на живота на болния изключително много. Бе много е сложно. Все пак мисля, че човек трябва да има право на избор. Право на избор дали да приеме медицинска намеса, която ще го превърне в растение, или да откаже. Пък другото е божа работа, Бог решава кого, кога и как да прибере. |
Въпросът за живота и смъртта наше дело ли е, или не е? Ми да кажа и аз. Темата е неприлична. Винаги ударя на морално порно. По въпросите на морала трябва да се гледа традиционното живеене. В него включвам, като негов продукт, религиите. В дохристиянските традиционни общества самоубийството не е обект на специална морална санкция. В християнските свети писания, впрочем, също - може и да се лъжа, обаче. А дали Пътят на Иисус към Кръста е извън темата? И какво ще заповядат богословите да мисля по това? "Защото никой от нас не живее за себе си и никой не умира за себе си, но живеем ли - за Господа живеем, умираме ли - за Господа умираме; следователно, живеем ли, или умираме - Господни сме." Твърдя, че Господ ни е създал със свободна воля не случайно. Ние сме Господни именно защото имаме свободна воля, а не защото сме Божии робове. Оттук веднага следва, че имаме право на избор дали да живеем (тук) или не. Край на въпросите за мен. Възражение, позоваващо се на безволевото ни появяване на този свят, отхвърлям с (рационална) възмута За този полюс вече говорихме - едва ли Създателят е решил да не си господар на рождението си, за да те остави да господаруваш над смъртта си. Не ни е дадено, то е извън възможностите на съзнанието, да съдим как се появява всеки от нас. Хем субект, съзнаващ се като полюс на целия останал свят и евентуално представляващ част от всемирния Дух, ама иначе хептен случайна комбинация от тазмесечната яйцеклетка и тазвечершния най-бърз сперматозоид. И то какъв полюс - един от безброя такива полюси назад в историята, днес и докато свят светува. Как же не напиться Ако са прави религиите, които говорят за прераждане, душите могат (да заслужат) да избират семейството, в което да се родят. Ако си стоим при християнските догми, май нямаме право да изричаме силни твърдения като това, какво Създателят е решил за раждането на човеците. Ако някой знае по въпроса добра цитата от Светите писания, нека я приведе. И два частни въпроса, ако позволите. Първо. Някак априорно се приема, че решението за самоубийство е лесно решение, когато човек страда жестоко - физически или психически. Не вярвам! Респективно - не вярвам, че решението е израз на слабост. Тук възмутата ми е на ръба на рукоприкладството. Ако страдалецът вярва в някакво битие отвъд дотегналото му земно, той допуска също така, че за началството самоубийството е непростим грях, който ще му го стъжни туй отвъдното битие - и то отвъд всяка представа за страдание. Ако ли вярва, че ще изчезне безвъзвратно, никаква аналогия с дълбок сън няма да му спести ужаса от изличаването на неговото последно, единствено достояние - уникалното му Аз. Остава казусът, в който страдалецът иска да освободи любимите си същества от грижите/разноските или - ако вижда, че вече не са негови фенове, защото е занеможал - да ги освободи от присъствието си, защото му е тягостно да представлява за другите само досадният страдалец. Тогава, независимо в коя от горните две картинки вярва, той извършва егати подвига. Второ. Не е измислено как да излезе човек от живота така, че да не остане следа от съмнение дали не е бил манипулиран да го направи, респективно - при известни обстоятелства, - че не е бил просто убит от заинтересовани лица. Това прави легализирането на евтаназията да е абсолютно неприемливо. Примерът на Холандия доказа, че злоупотребите са многобройни, именно защото са неизбежни. За мен изводът е, че въпросът за евтаназията трябва да бъде не просто забранен, но направо ЗАБРАВЕН. Няма такъв въпрос Никога не го е имало в ТРАДИЦИОННОТО живеене. Това решава въпроса за мен. Смешни сме, да не кажа жалки, в модерните си опити да предвидим и уредим всичко някак ПРЕДВАРИТЕЛНО. Всеки миг от този наш живот е уникален. Това е номерът (Господният). На този номер - с наш номер:: Можем да се подготвяме колкото си искаме за тези мигове. Те сичките са наши. Имаме цял живот да се подготвим за смъртта. Е, накрая пак ще се окажем неподготвени, защото едно е да го мислиш, друго - да го свършиш. Но поне ще сме подготвени, че изобщо ни чака тоз ми ти избор, а ИЗБОРите ни са най-важното действие кога иде реч за запазване на човека в достойнството му на човек (хем Господен, хем себе си, хем част от останалите човеци и от Духа). Можем да избегнем ужаса на такъви избори, ако си жувейми ден за ден, а подготовката за смъртта свеждаме до спорадични тайни или публични гърчове - как и кому да възложим отговорността И за това последно действие Редактирано от - Sofia`s darts. на 05/8/2009 г/ 12:01:47 |
А, и още нещо. Както човек може да попълни донорска карта и да я носи със себе си (имам такава на гърба на шофьорската си книжка) за да избави близките си от необходимостта да решават за донорство, би могло да се помисли и за декларация за извършване на евтаназия при определени случаи ако лекарите преценят, че положението е безнадеждно. Разбира се, за това ще се изисква лекарски консулт и поне тройна експертиза. Така всеки може да реши за себе си дали да продължи да вегетира или да си отиде достойно от света. |
Кириак, заинтригува ме. Как може да се самоубие човек с копче и ластик? Чувал съм за самоудавяне в кофа с вода, но това е станало в македонски затвор и трябва да имаме едно наум. |
Не... Но няма никаква нужда от евтаназия... това е глезотия на демокрацията, демек на избора, и е много опасна... |
Не... Но няма никаква нужда от евтаназия... това е глезотия на демокрацията, демек на избора, и е много опасна... Противниците на свободния избор да не налагат своите виждания и на другите. Важи не само за евтаназията, но и за абортите. Ако някой е против, нека следва сам собствените си разбирания и да остави другите също да живеят според убежденията си. |
Shadowin го е казал много точно! Поздравления!!! Аз ще добавя само, че едно от най-големите престъпления на религията е възпирането на човешкия стремеж към познание. Е, например теорията на Дарвин за произхода на видовете и всичката реакция срещу нея. |
Ако някой е голям поклонник на евтаназията е хубаво да се обърне за лекарска помощ към Центъра за психично здраве... Иначе е възможно някога да навреди на себе си или на някой друг... Пример: една луда от секта ми каза, че е добре да се самоубия, зашото животът ми нямало да протече добре, тъй като тя била врачка... |