То па едни кинаджии, то па едно "общество"?! |
(Държавно) финансираната култура се нарича ПРОПАГАНДА. Шекспир, Балзак, Гьоте, Пушкин, Достоевски, Моцарт, Ботев, Вазов и т.н. не са били на държавна ясла. Що се касае за киното - то от самото си начало и до сега се финансира от юдейски капитали, но юдеите са умни хора - те и от пропагандата правят пари. Наистина простотията ( у нас и в световен мащаб) расте, но просто по простите се размножават по бързо, по им е лесно и евтино да се рамножават. |
Киното не е на кинаджиите, а на обществото Кога имаме да даваме все ни дават по нещо. Кеф ти Кремиковци, кеф ти кино.Все сме на печалба... |
Интелигентен човек... Затова ще го оплюят! ----------------------------------- Блогът на Генек |
Хубав пример е дал авторът с Моцарт и Салиери. Салиери е композиторът на държавна хранилка, издържан цял живот (от 1774 нататък) от австрийския императорски двор (държавата). Моцарт пък е писал и изпълнявал музика за публиката си, както бихме казали днес - за пазара, с нищожна подкрепа от държавата - само дребна субсидия от двора за кратко време. _______________________ Блогът на Манрико |
Ако се съди по българските филми, правени след 1990-та година, то всякаква пряка и косвена държавна помощ за българското кино трябва да бъде прекратена незабавно. Не искам да кажа, че тези филми са лоши - искам да кажа, че аз изобщо не мога да разбера за какво се разправя в тях; просто нахвърляни някакви сценки с някакво оригиналничене, със самоцелна употреба на цинизми, също така самоцелни (и некадърно направени) сексуални сцени, и пр. Нямам претенции на ценител - говоря като средностатистически зрител, като обикновен представител на това "общество", на което уж служели кинаджиите - глупости - на мен продуктът на тези кинаджии ми е ненужен абсолютно; впрочем, мисля че цялото ни село би било единодушно с мен по този пункт. Ако има там по върховете някакви велики интелектуалци, на които това кино им е нужно - да бъдат така добри да го финансират със собстмвени средства. |
В български филм като има сцена в банята, къпането продължава с реално времетраене. Това винаги ме изумяваше в детските ми години, но после и без това вече нямаше български филми и вече не ме изумява. |
Разбира се, авторът говори за киното изобщо. И аз като гледах "Дишай" години по-късно, тръпки ме побиха. |
От статията не можах да разбера следното: "Културата не само формира духовен живот и изтънчена чувствителност, но което е по-важно, тя дава мярка за изказ. Може да се каже, че степента на изразяване е нивото на едно общество. Има дълбока връзка между изказаната и преживяната емоция. Ако престанеш да се изказваш, рискуваш да преживяваш чужди емоции, а собствените ти закърняват." Другото разбрах, но не това. А другото ми недоумение, по принцип, е как е могло едно време в БГ да има паре и за атомна централа, и за кинематография, а сега нема ни за едното, ни за другото. |
Моцарт и латернаджията са музиканти, а Салиери е администратор, който завижда на единия и презира другия...Разбира се, латернаджията няма да стане Моцарт, но ще запази духа на музиката. Но и Моцарт не би бил Моцарт без Леополд. Когато тезата е убита от антитезата...следват само думи... Всички просветени велможи и монарси, а по-късно - държавата, подкрепят финансово културата и изкуството. Ясно е, че латернаджиите и кафанската музика се издържат в кръчмите. А кино без пари трудно се прави. Дори когато има Сънданс. ------- А тъпият тенор отново пее фалшиво. * Моцарт, Йохан Себастиан Бах, Бетовен, Хенри Пърсел, Вагнер, Шуберт..Добри Христов..списъкът е дълъг - са все придворни композитори. * Антонио Салиери е признат музикален педагог и един от най-големите музикални авторитети на своето време. През 1997 година в Милано се състоя съдебен процес с 200-годишна давност, който отхвърли безусловно градската легенда за него и Моцарт. |
Моцарт, Йохан Себастиан Бах, Бетовен, Хенри Пърсел, Вагнер, Шуберт..Добри Христов..списъкът е дълъг - са все придворни композитори. Разбира се, не е лошо това да се подкрепи и с някакви факти. Айде, за Бах, който е заемал редица придворни длъжности и за втората половина от живота на Вагнер - иди-дойди. Не съм експерт по биографии на композитори, но къде от смътни спомени, къде чрез бърз поглед в интернет може да се видят нещата. За Моцарт вече казах какво се сещам - краткотрайна субсидия, свързана с някаква измислена длъжност "шеф на камерната музика" или нещо подобно. За Бетовен и Шуберт изобщо не знам да са били на държавна работа или издръжка като композитори. Пърсел май е бил на работа като органист. Разбира се, всички композитори са работели по поръчки на богати клиенти, а богати тогава са били предимно аристократите, включително и членове на царските семейства. Много композитори са били и заможни, даже и богати, но не от държавна хранилка, а защото творбите им са били търсени, както и от богати частни спонсори. Но на положението "те ти издръжка, а ти си твори каквото си искаш", което е мечтата на българския художествено-творчески интелигент, са били май Салиери и Вагнер. Към френския кралски двор може да открием и други. Но какво значение всъщност имат фактите, когато може напоително да си дуднем колко гот е било при соц-а и как сега световната конспирация ни затрива? _______________________ Блогът на Манрико |
Дай мнение по статията Ъ? Това статия ли беше?! И тя като 90% от родното кино... Впрочем има и добри изключения. Например "Светът е голям...", въпреки някои определено недодялани елементи, е кино. Но подобни примери са малко за жалост. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Тежко, тежко! Вино дайте! |
manrico "те ти издръжка, а ти си твори каквото си искаш", което е мечтата на българския художествено-творчески интелигент, са били май Салиери и Вагнер. Почти всички са били и Гьоте, Лист, Хайдн, и Салиери и Вагнер и др. Трябва да се разбере, че това не е било така, както го пише Манрико нито тогава нито преди 1989г., нито сега. За да получиш издръжка от тогавашен феодал - император Йосиф 1-ви, Естерхази, херцога на Ваймар, крал Лудвиг 2-ри Баварски и др. трябвало е да се докаже, че имат потенциала да събират публика. Същото беше и преди 1989г. - за да получиш държавна издръжка - трябва да покажеш, че публиката те харесва. Така израстнаха повечето наши естрадни певци, които са желани от публиката, които не бяха желани отидоха да пеят по ресторантите, При феодализма парите са били във феодалите, а при социализма - в държавата. Така, че и в двата случая се е плащало за таланта. Сега, обаче, парите са у мутрите, а те се интересуват само от чалга и затова чалгата процъфтява. Е защо рИвете тогава, нали искахте капитализъм - на ви сега капитализъм. Ама искали да станем като Швейцария - дигнала жабата да щ подковават, щото видяла, че коня го подковават. |
абе тук се писа за естрадните певци, но аз познавам и много други, които не са певци - ама всичките преди 1989г., да не говорим в началото на 90-те, яко плюеха срещу социализма и на тях все комунистите им бяха виновни. Сега те са най-засегнатите, особено през сегашната криза. В общи линии който умееше да се оправя преди 1989г. се оправя и сега. Тогва трябваше да са партийци станаха партийци, след това дойде капитализма - направиха фирми. И сега всите ревете, че само комунистите забогатели, абе те не бяха комунисти, но станаха партийци, защото знаеха как да се оправят. Имало някои дето по-щели да оправят страната, ама така наречените комунисти не им позволили. Кои са тези някои, дето себе си не могат да оправят и само хленчат, пълк щели да оправят страната и нашенския капитализъм щял да цъфбе и завърже и светлото капиталистическо бъдеще ьщло да стане настояще. Не, че са ми симпатични сегашните мутри - ама това е реалния капитализъм у нас - другото беше реалния социализъм. |
Сега за киното - ние не можем да направи, Холивуд тук, че нашето кино да продуцира филми, които да се продават в целия свят и от тук то да се самофинансира. Ние сме малка страна и нашите проблеми не интересуват света, а ние нямаме големият пазар на САЩ. Това важи и за други клонове - даже нашите програмисти и да създадат най-добрата операционна система - тя няма да се продава, като Windows. Примерът с Linux е достатъчен. Така, че държавата трябва да субсидира киното, ако искаме да имаме култура. Даже Турция, която има голям собствен пазар - също субсидира филмовата си продукция. Тези сериали, които се въртят по БиТиВи и Нова, се въртят, защото струват многоктратно по-евтино от най-евтиния латино сериал. Така Турция прави политика у нас и в Европа. |
За да получиш издръжка от тогавашен феодал - император Йосиф 1-ви, Естерхази, херцога на Ваймар, крал Лудвиг 2-ри Баварски и др. трябвало е да се докаже, че имат потенциала да събират публика. Това, че първо трябва да се докажеш пред публиката, пък после да ти дадат издръжка, съм го пропуснал, за да не озвереят съвсем радетелите на духовното Освен това има разлика между издръжка от монарха, което би било аналогия на издръжка от днешната държава, т.е. от данъците, и издръжка от богат аристократ, който не събира данъци - аналогия на спонсорство от днешен богаташ. Издръжката на Моцарт като млад от архиепископа на Залцбург си е спонсорство, не държавна копаня. Ама че тогава богаташите имали по-изтънчени вкусове - явно "културните дейци" са били по-кадърни, та са успявали да възпитават вкусовете на меценатите си! _______________________ Блогът на Манрико |