Богнгооо, снощи ме провокира и подведе да тълкувам ЧАСТ от едно смислово цяло, и естествено сгреших, въпреки че ми беше ясно колко далече от Исусовите поучения е буквалното разбиране на твоя цитат... Ето ти СЕГА тази смислова цялост. Ако можеш , тълкувай я, ако не можеш аз ще ти обясня всичко. Искам да разбера нарочно ли ме провокира или просто възприемаш нещата буквално... Погрешно е да се тълкува само един стих. Трябва цялата притча: 1. След това Иисус влезе в Иерихон и минаваше през него. 2. И ето, някой си, на име Закхей, който беше началник на митарите и богат човек, 3. искаше да види Иисуса, кой е Той, ала не можеше от народа, защото беше малък на ръст; 4. и като се затече напред, покачи се на една смоковница, за да Го види, защото щеше да мине оттам. 5. Иисус, като дойде на това място, погледна нагоре, видя го и му каза: Закхее, слез по-скоро, защото днес трябва да бъда у дома ти. 6. И той бързо слезе и Го прие с радост. 7. И всички, като видяха това, зароптаха и казваха: отби се при грешен човек. 8. А Закхей застана и рече Господу: ето, половината от имота си, Господи, давам на сиромаси и, ако от някого нещо съм взел несправедливо, ще отплатя четворно. 9. Тогава Иисус рече за него: днес стана спасение на тоя дом, защото и този е син на Авраама, 10. понеже Син Човеческий дойде да подири и да спаси погиналото. 11. А когато те слушаха това, прибави една притча, - понеже Той беше близо до Иерусалим, и те мислеха, че тозчас ще се открие царството Божие, - 12. и рече: някой си благороден човек заминаваше за далечна страна, да получи за себе си царство и да се върне; 13. и като повика десет свои слуги, даде им десет мини * и им рече: търгувайте, докле се завърна. 14. Но гражданите му го мразеха, и изпратиха след него пратеници, като казаха: не искаме той да царува над нас. 15. И когато се той завърна, след като прие царството, каза да му повикат ония слуги, на които бе дал парите, за да узнае, кой какво е припечелил. 16. Дойде първият и рече: господарю, твоята мина припечели десет мини. 17. И му рече: хубаво, добри рабе; задето ти беше верен в твърде малко, бъди властник на десет града. 18. Дойде вторият и рече: господарю, твоята мина принесе пет мини. 19. Рече и на тогова: и ти бъде над пет града. 20. Дойде и друг и рече: господарю, ето твоята мина, която пазех в кърпа, 21. понеже се боях от тебе, защото ти си жесток човек: взимаш, което не си турил, и жънеш, което не си посеял. 22. Господарят му рече: с твоите уста ще те съдя, лукави рабе: ти знаеше, че съм жесток човек, взимам, което не съм турил, и жъна, което не съм посеял; 23. тогава, защо не даде парите ми в банката, та аз, като дойда, да ги получа с лихва? 24. И рече на присъствуващите: вземете от него мината и я дайте на тогова, който има десет мини. 25. (И му рекоха: господарю, той има десет мини!) 26. Защото, казвам ви, всекиму, който има, ще се даде, а от оногова, който няма, ще се отнеме и това, що има; 27. а ония мои врагове, които не искаха да царувам над тях, доведете тук и посечете пред мен. Да чуем твоето мнение първо! |
Матей 7 (17-20) Също така, всяко добро дърво дава добри плодове, а лошото дърво дава лоши плодове. Не може добро дърво да дава лоши плодове; или лошо дърво да дава добри плодове. Всяко дърво, което не дава добър плод, отсича се и се хвърля в огън. Бонго, ти наистина не разбираш от метафори и не можеш да анализираш текста по различен начин, освен буквално... |
Бени, Продължавам да смятам, че бъркаш, търсейки корена на злото в самата религия. Погледни какви бели докара на света една по принцип светла идея като комунизма - братство, взаимопомощ и обич между пролетариите от всички страни. Въпросът не е в самата идея, а в нейното приложение. Християнството например не се е променило като идея, а като практика и затова днес нямаме кръстоносни походи и религиозни войни както преди 5-7-10 века. А това се дължи на религиозните реформатори. В момента такива реформатори не съществуват при исляма. А откриването на такива хора и насърчаването им може да даде огромен ефект. И още една причина за войнственост на исляма - геронтокрацията. Повечето висши ислямски духовници са на пределна възраст. А даде ли се власт на такива хора: Брежнев-Косигин-Черненко; Бжежински-Кисинджър-Буш-Старши... работата все опира до завладяване на света. |
Уважаеми Сократе, в матрицата на исляма, в свещената им книга е заложено насилие, разделение на хората на правоверни/неправоверни, на неравенството мъже/жени, и това е непоправимо. Защо не коментираш цитатите, които съм препостнала- това са доказателствата и те са ясни... Дори мнозинството от мюсулманите да се придържа към умерена форма на тълкуването на тези елементи на насилие, винаги ще има други, които ще правят точно обратното и ще нагнетяват напрежение и омраза към иноверците. Бъди реалист, моля... Редактирано от - Benedicta на 20/3/2010 г/ 12:40:54 |
И още една причина за войнственост на исляма - геронтокрацията. И с това не съм съгласна. Причината е в глобализацията и популярността на чуждите на исляма модели на живот и поведение. Моллите знаят, че модерният свят със своята освободеност ще разруши техния религиозен модел на поведение, че тяхната власт над хората е обречена, поради което яростно се борят срещу всичко ново и различно, което нахлува в техния периметър на влияние. |
--- | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Бени, Вече ти казах, не смятам за реалистични варианти нито изтребването на мюсюлманите, нито забраната на исляма, нито създаването на желязна завеса около мюсюлманските държави. За мен единствено положителният вариант е насърчаването на миролюбивия ислям, проповядван например от следните текстове: 2:62 Онези, които вярват, и юдеите, и християните, и сабеите, онези [от тях] които вярват в Аллах и в Сетния ден, и вършат праведни дела, имат наградата си при своя Господ и не ще има страх за тях, и не ще скърбят. ---------------------- или 5:82 Ще откриеш, че хората, най-силни по вражда към вярващите, са юдеите и онези, които съдружават, и ще откриеш, че от тях най-близки по любов към вярващите са онези, които казват: “Ние сме християни.” Така е, защото сред тях има свещеници и монаси, и защото не се възгордяват. |
Бонго, измъкваш се...Аз пък твърдя, че в Еватгелеята няма призиви за насилие, затова поисках да анализираш тези места , където ти виждаш насилие... Хайде, докажи , че си прав, ако можеш, и не се крий зад гърба на Августин. |
За мен единствено положителният вариант е насърчаването на миролюбивия ислям, Сократе, това наистина е най-добрият вариант. Но пак ти казвам- винаги ще има хора, които ще призовават към джихад, както и такива, които ще ги послушат... |
Въпросът е, че тези, които са мюсюлмани са 100% вярващи и когато техните водачи ги подтикват към джихад, те изпълняват и ще реализират заповедите безпрекословно. |
Бенедикта казва, че e погрешно да се тълкува само един стих от Библията, а самата тя прави точно погрешното за Корана, изважда удобните за нея откъси, не мери с еднакъв аршин, това не го казвам само аз и другите го казват.Аз направих една малка справка и се уверих в това.Напр.в Сура 9- 5.не го довършва умишлено, което гласи(продължението)..."после, ако се покаят, се молят и дават зекат, отворете им пътя".Сура 9 се отнася до мюшриците, тя знае ли аджаба, какво е това "мюшрик"?Тя знае ли аджаба, че изопачаването на Корана е голям грях? |