Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
СИНДИКАТИ
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:155 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща
kaily
23 Сеп 2010 21:49
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Около 2, 9 млн. души от цяла Франция се включиха в днешните протести срещу проекта за пенсионна реформа, сочат данни на Френската демократична конфедерация на труда, цитирани от Франс прес.
В Гърция днес стачкуват служители от органите за местно самоуправление, железничарите, търговците от откритите градски пазари и шофьорите на камиони

в знак на протест срещу правителствените реформи.

Стотици румънци протестираха пред сградата на правителството в Букурещ срещу мерките за "затягане на колана", наложени от правителството, съобщават информационните агенции. Протестиращите скандираха "Долу правителството" и "Оставка".

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Cruella de Vil
25 Сеп 2010 17:22
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
И като протестират какво? Ще им се подобри ли положението?
Ако разходите не се свият сега, проблемът се отлага с година-две, докато се наложи по-драстично решение. Икономическите проблеми не се решават с натиск от улицата срещу страхливи и нерешителни правителства, а с добре премислени и разчетени дългосрочни стратегии, каквито, уви! по правило в Европа липсват.
Вместо това бюрократите от ЕС се занимават с циганите, защото така им е най-лесно да извиват ръцете и да изнудват правителствата за спазването на не'кви абстрактни "човешки" права (разбирай папо на корем без задължения).
mila zorina
25 Сеп 2010 19:04
Мнения: 1,360
От: Bulgaria
Тъй като темата е СИНДИКАТИ, подкрепям Кайли. Синдикатите защитават наемния труд и в това си качество трябва да бъдат начело на всички протести, които изразяват недоволството от зле организирания капитал. Кризата кой ни я докара на главата? Наемните работници? Безотговорният капитал трябва да си понесе заслуженото. Бизнесът има правила и ако те не бъдат спазвани от работодателите, работниците протестират. Държавата като работодател също трябва да спазва правилата, а не да стоварва на гърба на инвалиди, болни, пенсионери тежестта на собствените си грешки.

Редактирано от - mila zorina на 25/9/2010 г/ 19:05:21

kaily
25 Сеп 2010 19:11
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Ми като гледам, Гърция цяла година е в стачки, пък скоро четох, че почнала да излиза от кризата си.
Значи може да се преодолява кризата не за сметка на трудещите се, а за сметка на банките, капиталистите и останалите едри паразити.
Круела, не знам кой ти е внушил, че или трябва да се вземе от работещите, или държавата загива. Като че ли на тоя свят има само работещи и държава, не забелязваш никак останалите паразити, които смучат много повече.
У нас примерно мутрите и комсомолските секретари, наричащи се роден бизнес, банките, застрахователите, държавните структури и прочее.
И още нещо, кой е по-важен - човека или държавата, държавния бюджет или човешкия такъв?
Откъде накъде човекът ще се грижи за държавния бюджет, а държавата никога пет пари няма да дава за човешкия бюджет? И като държавата се срине, какво?
Много пъти съм ти казвала, ти не разбираш и продължаваш същото - учудвам ти се, хем непрекъснато защитаваш държавата, хем непрекъснато се вайкаш от високите си данъци.
Знаеш ли се изобщо какво искаш?

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Cruella de Vil
25 Сеп 2010 22:07
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Мързи ме да обяснявам подробно, но основното е, че Европа губи конкурентоспособност в световен мащаб. Има интересни статии в Капитал
Виж тук,
но по-интересни са коментарите под тях.
А понеже ме питаш за високите данъци - високите данъци увеличават цената на работната сила, защото работниците принуждават работодателите да плащат по-високи заплати. Затова по-доброто решение е вместо увеличаване на данъците намаляване на заплатите. Но... на управляващите им е по-изгодно да има високи заплати и високи данъци. В резултат на което производствата се изнасят на Изток. А профсъюзите, които защитават единствено груповите интереси на свиоте членове също способстват за ускоряване на тези процеси.
Това за развитите държави от ЕС.
У нас примерно мутрите и комсомолските секретари, наричащи се роден бизнес, банките, застрахователите, държавните структури и прочее.

Е, аз пък се изненадах да разбера колко читав бизнес има в България. Малката дъщеря се върна от Испания и сега търси работа в България. Има доста обяви в сериозни фирми, ходи по тестове и интервюта и се надявам в скоро време да намери нещо подходящо. Не че няма предложения, но тя също си има изисквания.
kaily
25 Сеп 2010 22:37
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Круела, за какво ти е конкурентноспособност, крайната цел на развитието е добруването и развитието на човека и обществото, а не конкурентноспоспобността и първенство в надпреварата заникъде.
Каква професия има дъщеря ти?

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Cruella de Vil
25 Сеп 2010 22:58
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Круела, за какво ти е конкурентноспособност, крайната цел на развитието е добруването и развитието на човека и обществото, а не конкурентноспоспобността и първенство в надпреварата заникъде.

Само дето реалността е съвсем друга: работата отива при по-ниската цена на труда, а парите я следват...
Не ме разбирай неправилно: всеки иска да има добър доход при минимално количество работа/ време на заетост, но това просто не е възможно. И не че аз искам да накарам някого да работи по-дълго до пенсия - такива са реалностите, т.е. демографските процеси.
Дъщерята е завършила Европейски бизнес с испански. Изкара две години в Испания заради опита/работата и езика, но никога не е мислела да остава там. Много хора не разбират, че мястото, където могат най-добре да се устроят (работа+ приятели + среда + стандарт) не е непременно в чужбина.
kaily
25 Сеп 2010 23:17
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Реалността е такава, да, ...ама за момента. А момента е един малък отрязък от човешката, че даже и от капиталистическата история.
Накъде ще тръгнат нещата в бъдеще е божа работа малко...не знам икономистите и прогностиците не се ли отказаха вече да правят прогнози за бъдещето въз основа на екстраполация на миналото.
А невозможно просчитать будущее наперед. 90 процентов факторов, которые определяют развитие истории, - стихийны, неуправляемы. Можно просчитать отдельную тенденцию на завтрашний день - а послезавтра все будет совсем иначе.
Рой Медведев

По мое мнение човечеството ще спре да се надпреварва или ще лъде принудено да спре, щото ще удари тавана, държавата ще засили регулаторните си функции, капиталът ще спре да се изнася свободно и да дири евтина работна ръка, та всичко е бошлаф да го мъдрим сега.
А за родината и чужбината - не става въпрос само за приятели и среда, не става дори само въпрос за пари, става въпрос за здравето на децата ти, за образованието на децата ти, за собствените ти старини и други такива, ни едно от които нашага държава мила не подсигурява.


____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Cruella de Vil
25 Сеп 2010 23:43
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
А за родината и чужбината - не става въпрос само за приятели и среда, не става дори само въпрос за пари, става въпрос за здравето на децата ти, за образованието на децата ти, за собствените ти старини и други такива, ни едно от които нашага държава мила не подсигурява.

Ами ще си ги подсигуряват сами, животът е борба.
Уолъс
25 Сеп 2010 23:49
Мнения: 111
От: Bulgaria
Cruella,
Уолъс
25 Сеп 2010 23:52
Мнения: 111
От: Bulgaria
На Запад на времето му викаха Struggle for existence...
Manrico
26 Сеп 2010 10:12
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Кайли, много пъти сме ти го обяснявали, ама хайде пак - че днес заради пуста конкурентноспособност съм на работа пред компютъра. За да разбереш основни неща, върни се към основите на икономиката - натуралното стопанство. Аз, да речем, правя обувки и искам да ги разменя за храна. Значи трябва първо този, който произвежда храна, да иска обувки. Второ, ако иска обувки, да хареса моите повече от другите и да поиска да размени храна точно за моите обувки. Ако предпочита да ходи бос или сам да си шие цървули или да си размени храната за произведени от друг обувки, аз ще съм гладен. Те това ти е примитивен маркетинг и конкурентноспособност.

_______________________
Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква!
Блогът на Манрико
kaily
26 Сеп 2010 10:16
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Ами животът може и да не бъде борба, а нормален живот, стига да ги няма паразитите, дето изпиват кръвта на икономиката и обществото.
И ако все пак ще трябва да се борим, би ли ми обяснила защо да не се борим срещу тези кръвопийци, а трябва вместо това да се борим за елементарно оцеляване.


____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
kaily
26 Сеп 2010 10:23
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Манерку, тук не се обясняваме за обувките и сливите за смет, а се обясняваме за паразитите, настанили се между обущаря и сливаря, трябва ли да се оставят те на воля да смучат и да се плодят, или трябва да се борим срещу тях.
Защото твоята система е двоична - обущар и сливар. А в живота системата е троична - обущар-сливар и финансисти. Не ти ли прави впечатление, че навремето в София по улиците имаше магазинчета за плодове и зеленчуци, железария, обущарници, а сега има банка до банка и после мтел, глобул и пак банка до банка. И после МОЛ, в който банка до банка и Германос и пак банка.
През 1971 г в САЩ са премахнали златното покритие на долара, оттогава по света се въртят необезпечени с нищо пари, печатани на воля, някъде срещнах, че само 3% от паричната маса по света има изобщо материално покритие, всичко останало е въздух под налягане.
Като лепиш обувки от 100 чифта само за 3 ти се плаща с покритие, останалите пари ти излизат виртуални, няма ги, ти създаваш, парите, които получаваш, са имагинерни.

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Manrico
26 Сеп 2010 10:28
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Убу де, като разбереш как стоят нещата при най-примитивното натурално стопанство, после ще разбереш и за парите и търговията Как, да речем, този с храната живее далеч от мен, вместо да губя време да обикалям по фермите, аз си стоя в работилницата и си правя обувки. А някой друг взима обувките и ги разнася по фермите, търси желаещи да разменят храна за обувки, после част от храната е за него, част - за мен. Абе пише ги тези неща по книжките.

_______________________
Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква!
Блогът на Манрико
Cruella de Vil
26 Сеп 2010 12:00
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Кайли,
Животът винаги е бил борба и конкуренция, дори по времето на затвореното натурално стопанство. Смешно е да се идеализира какво е било някога.
СоциализЪмът създаде впечатление, че може да има изолирана група държави, за които конкуренцията не важи. Е, в някакъв определен отрязък от време може, ако тази държава (държави) притежава безусловен източник на богатство, търсен на пазара (нефт, газ).
kaily
26 Сеп 2010 12:15
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Манрико, сигурно ги знам тия работи и знам за нуждата от свързващи звена между обущаря и сливаря.
Мисля обаче, че за всички, с изключение на теб, стана ясно, че не говоря за свързващите звена, а говоря за чудовищно изкривяване на уж нормалния пазарен механизъм, в което изкривяване оня, който прави пари-пари прим, т.е. виртуални пари от виртуални пари, и не допринася с нищо за обществото, дори напротив, чрез извратената си дейност му смуче жизнените сокове, та оня печели относителна тежест в обществото на 90% и изтласква всички обущари, сливари и свръзки между тях в периферията и ги прави маловажни, незначителни и безмислени.
В резултат на което младите впрочем се насочват да стават пиари, банкери и финансисти, а пиара и виртуалните финанси, както всички знаем, не може да се яде.
Изобщо темата не е за това и приключвам дотук.
Когато един обущар започне да взима колкото един банкер, тогава може нещата да започнат да се оправят.
А дотогава трябват синдикати, които да защитават обущарите от банкерите.

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
kaily
26 Сеп 2010 12:16
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Животът винаги е бил борба и конкуренция

Ми не съм казала обратното, само съм казала, че е безмислено да се екстраполира миналото върху бъдещето.

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Manrico
26 Сеп 2010 12:27
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Когато един обущар започне да взима колкото един банкер, тогава може нещата да започнат да се оправят.
А дотогава трябват синдикати, които да защитават обущарите от банкерите.

Начи, банкерите се занимават с два вида дейност - едно, извършват банкови услуги - дейност, която са вършели от древността сарафите и лихварите. Второ, дейност в областта на хазарта - игра на финансовите пазари, която експлоатира страстта на хората към порока и лесната печалба. Големите печалби са от втората дейност, но от пороците на хората винаги се печели добре. Ама пък никой никого не кара да играе на финансовите пазари и да търси печалби, нали?
А за синдикатите винаги съм се съгласявал с теб - трябва да ги има, трябва да защитават интересите на работниците, включително и със стачки. Въпросът е дали трябва да се чака някой отгоре да създаде едни готини синдикати или работниците трябва сами да узреят и да си ги създадат.

_______________________
Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква!
Блогът на Манрико
kaily
26 Сеп 2010 12:48
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Начи, банкерите се занимават с два вида дейност - едно, извършват банкови услуги - дейност, която са вършели от древността сарафите и лихварите. Второ, дейност в областта на хазарта - игра на финансовите пазари, която експлоатира страстта на хората към порока и лесната печалба

И с какво лихварството е по-ценно за обществото от обущарството?
Впрочем къде лихварството беше забранено...тоя въпрос не е толкова важен, по-важно ми е обяснението защо е забранено, с какви доводи?
За мен обущарят допринася за обществото и умножаването на общественото благосъстояние много повече, отколкото банкерът-лихвар.
Затова и ето защо казах, че обущарят трябва да започне да взима поне колкото банкерът, с кое не си съгласен?

____________________________________
НИЕ СМЕ СУВЕРЕНЪТ, а не държавата. Държавата е набор от институции, предназначени да служат на суверена. ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА, МОЛЯ!
Добави мнение   Мнения:155 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща