Мястото на паметниците тип "мавзолей" е на гробищата. Или на някаква алея на паметниците, за да не ни става къса паметта и следващото поколение да повтори същите грешки. Имам един познат кмет в едно село. Там има паметник на частна земя. Та приказваме си с кмета и аз го питам. - К`во ще го правиш. -А, нищо.Само ще го почиствам.В село друг нямаме. -А, мога ли да доведа внуците си да го видят? -Ами нали е за това. Да видят младите и да не повтарят нашите грешки.... |
Друг, не е само от 10 дни.Чичо кълне Джимо от години.Джимо нарочно го споменава от време на време, и Фичо кълве още по-стръвно. |
Радвам се, че чета Ясен Бориславов отново, хареса ми написаното от нефо и от Фичо. Много съм мислил върху темата с паметниците, сам съм участвал в издигането на един от идеята до поддържането и цветята всяка година. Опитвал съм се и да спирам идеи за паметници, създадени само за едноминутна слава в общински съвет и местна преса и целящи да се съберат едни пари и от тях да остане нещо дори и за паметник. Идеята с личния музей се реализира от всеки един от нас - дали в кутия, дали по повод само едно лято. Но не забравяйте личните и родови паметници. Често съм се изумявал, как хора, които не поддържат гробовете на родителите си се бият в гърдите за необходимостта от паметник на хан Крум, например. Или пищим как не ни дават да възстановим войнишки гробища в Македония, при условие, че македонския парцел в Централните софийски гробища е буренясал. П.П. Хубаво е, ако не забравим, да построим паметник на късата памет. |
Йори, не виждаш ли разминаване в логиката: Или пищим как не ни дават да възстановим войнишки гробища в Македония, при условие, че македонския парцел в Централните софийски гробища е буренясал. НИЕ искаме да възстановим гробищата и пак НИЕ сме виновни за буренясалите ТЕХНИ гробове??? А статията не ми хареса. Твърде елементарна манипулация - дайте да оставим всеки да си вдига паметник. Та утре и на Ахмед ага ще вдигнат в центъра на Батак - желаещи ще има. И какво стана с всеобщото недоволство от провокацията с паметник на Сюлейман Безумни на Шипка? Демагогия, подмолна обработка на съзнанието, некоректно сравняване на факти, ценности и личности. ------------------------- Блогът на Генек |
Аз говоря за паметници на българските гении, той ми говори за паметник на късата памет! Ами, живейте в мизерия, под презрителните погледи на европейците! Не случайно всичко свястно полека- лека се източва зад океана. Тук ще останат хотелиери (ханджии), ресторантьори (кръчмари), слуги и гъзомийници. И искуфели (уж)интелигенти. |
Не виждам. Когато не правиш нещо, което е по възможностите ти, но ти липсва желание, плачеш, че за нещо подобно имаш желание, но нямаш възможности. Поради което си мисля, че се прави не заради светите кости на дедите ни, а от търсене на евтина слава и фондове, които да изхарчиш там, където не се контролира. А това, всеки да си направи музей, е метафора, а не почин. Не се впрягай. Друг е въпроса, че идеята с вилицата е взета от Орхан Памук - Музей на невинността - който тази година по книгата си откри в Истанбул действителен музей. На реални вещи от живота на несъществуващи хора. П.П. И в тези работи няма НИЕ. Едни поддържат гробовете на родителите си, други - не. (За да не изпадаме в лични обяснения - Родители също е метафора). Редактирано от - Йори на 15/5/2010 г/ 09:34:05 |
Какво разочарование .... Първата асоциация, която ми мина през ума, като прочетох "късата памет", бе - естествено - ББ, проспериращ върху удивително късата памет на електората. Аз ли съм нещо деформиран ? Иначе за статията - струва ми се доста безпредметна, предъвкваща многократно повтаряни неща, посолени с малко по-свежи примери и самореклама a la Д.И. |
Нещо за паметта...Нямаме я! И не искаме да я имаме!....В началото на май се опитах да напомня на сайтовете на всички наши медии, че на 4 /17/ май се навършват 134 год от Баташкото клане.Никъде никой не спомена за това!!!...Поте стихотворението но Вазов-Възпоменание заБатак-можеше да поместят!...Доган превзе ли вече медиите в България? Или ще си играем на "етнически мир? Защото догановци празнуват разните "преименувания".А братя Юзеирови партии и анклави подготвят!....Сорри... |
"А това означава гарантирано право на частна или групова памет. Ако не може да го направи, значи либерализмът е само политическо кокетство, популистка гримаса и техника за социална измама." |
"Ако едно общество искрено се придържа към плуралистичните ценности на либерализма, то би трябвало да ги приема не само в материалните, т.е. пазарни измерения, но също и дори в по-голяма степен в духовните им проекции." Повтаряме паролата за тези, които не са разбрали: "ЛиберализЪмът е като слънцето и водата ...". Нататъка си знаете. Редактирано от - Bester на 15/5/2010 г/ 11:07:07 |
Под това умно заглавие, да напишеш толкова много "елементарни съждения и умозаключения"(синонима няма го кажа, знаете го), наистина се иска майсторлък. А иначе..и аз като Йори - идеята да построим "Паметник на късата памет" наистина ми хареса! |
А в централната част на Хелзинки и до ден-днешен си стои внушителен паметник на руския император Александър Втори и паметникът е акуратно поддържан и уважаван/!/- независимо от факта, че Финландия е била окупирана от императорска Русия повече от 100 години/ 1809-1917 г.-"Великото Княжество Финландия"/! Паметникът на Александър II в Хелзинки си е съвсем на мястото и има защо финландците да го поддържат и тачат. Макар и част от Руската империя Финландия се ползва от почти пълна вътрешна автономия, има собствени законодателни и изпълнителни отгани и дори собствена войска. Е, това е дело именно на Царя - Освободител, макар че нищо не би му струвало да управлява територията като сатрап. Макар и парадоксално финландците са по - свободни от самите руснаци. Тоест - той допуска и насърчава създаването на финландска национална интелигенция, която оглавява държавата след нейната независимост и успява да я отстои. |
Никъде по света нема паметник на изверги в униформа, които са набучвали пеленачета на щикове. Толкова за некои либерални инициативи в БГ. |
Anapdil, за сведение Александър Втори е не само руски император, но и велик финландски княз, крал на Полша и т.н. Това говори нещо, пък и лично аз не съм чувал, в царска Русия да е имало народностна дискриминация. Генерал Ернрот например, руски генерал известен от нашата история, е финландец. Малко е известно, че преди освобождението от турско, по аналогия с Русия, българи са предложили турския султан да се коронова за български цар и да се стигне до дуалистична държава, подобно на Австро- Унгария. |
"Паметник на късата памет" наистина ми хареса! Ти да не си спрял цигарите!? При всяка вдишване изпущаш един "паметник на късата памет" - клъбцето дим. Какво се сетиш дорде го загубиш от поглед, туй ти е паметта, най-късата .И на автора паметта му е такава. Как пък не се сети да направи сравнение, включвайки остъклените балкони като паметник на "плуралистичните ценности на либерализма" или на стремежа към космическото пространство И един съвет, макар че не обичам да давам - Когато не познаваш дадена материя, не вземай отношение! Чети другите какво са писали!" (Аз затова не се позовавм на Библията/Корана, защото ще заприличам на онзи , дето четял Евангелието) Законът за паметниците на културата и музеите е отменен. Повече от една година е в сила Закона за културното наследство. Независимо от това и двата закона* акцентират върху "научна и/или културна стойност и притежава обществена значимост", а не върху "всяко движимо и недвижимо автентично свидетелство". Що такова "движимо автентично свидетелство" е и пръднята. Но ако всеки почне да пърди, търсейки "пазарни измерения" и духовната им проекция, ще го издухаме в взаимно издушаване. ЗАКОН ЗА КУЛТУРНОТО НАСЛЕДСТВО В сила от 10.04.2009 г. Обн. ДВ. бр.19 от 13 Март 2009г., изм. ДВ. бр.80 от 9 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.92 от 20 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г. .................. Чл. 2. (1) Културното наследство обхваща нематериалното и материалното недвижимо и движимо наследство като съвкупност от културни ценности, които са носители на историческа памет, национална идентичност и имат научна или културна стойност. (2) Културните ценности са обществено достояние и се ползват със закрила от държавни и общински органи в интерес на гражданите на Република България. (3) Културните ценности могат да бъдат публична и частна собственост. Те могат да принадлежат на държавата, общините, на Българската православна църква и другите регистрирани вероизповедания, както и на физически и юридически лица. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder |
Кой друг , ако не в само ние , сме Паметникът на късата /ни/ памет , мили Фор-умници . Ние , субектите на настоящето , що ни огрява да сещаме , а в крайно и недоволни да му оставаме . Баш Паметник , че и такъв , ама не го признавам - в недоволно избафка песа ми ... |
”Странно е, че няма паметник. А може би е разбираемо. Паметникът би означавал затваряне в паметта, т.е. в миналото. Това обикновено се прави post mortem, а "проблематичният българин" на Алеко е жив.” Глупости! Ами паметниците на Дон Кихот и Санчо Панса, на Остап Бендер и на колко още литературни герои? |