Защото имам усещането, че си типична отличничка, познаваща всички "критики" за творбата, но пропуснала да я прочете. Никой не е казал, че държавата трябва да се обича. Достатъчно е да се спазват законите. Защото тарикатлъците на дребно после се връщат като бумеранг за всички и на всеки поотделно. А разказът съм го чела много пъти, наскоро пак го прочетох. И в гимназията ми беше доста трудно да симпатизирам на някого, "че пиел от сиромашия". От дядо си знам, че пиянството води до сиромашия, та малко се озадачавах на тълкуването за "социалната справедливост", но кротко преразказвах написаното в учебника и от литературните критици измежду които се открояваха Петър Динеков и Панталей Зарев. Имаше и други, но вече съм ги забравила. Изобщо, литературната критика профанизираше много от българските поети и писатели било чрез целеви подбор на социални произведения, било чрез едностранния им анализ. Хайде, няма да правя анализ на "Гераците" например, защото моята гледна точка въобще няма да съвпадне с изучаваното в училище. |
И кой закон нарушава Андрешко? А има ли човешки закон, който да стои над Божия? Помощта към ближния или сътрудничеството на държавата стои по-високо? Последните години ни промиват мозъците, че Андрешко бил тарикат, хитрец, мамел държавата. Къде? Тарикат и хитрец го нарича господинът във вълчия кожух. Оня, дето се подхилва при мисълта за младичките женички и иска с руски бич да управлява. Та - новите господа във вълчи кожуси именно подобна цел гонят: да представят Андрешко като аморален тип /морал разбират службата на държавата - тоест, на тях/, да внушат на хората, че е греховно да си помагат, подкрепят и т.н. Що се отнася до пиенето на Станой... "Ти ми докара тая беля, Андрешко." – ще му каже Станоя, като се научи, и ще го изпсува. После ще се разтъжи, ще го почерпи, ще се напие и ще плаче. Другаде не се споменава, че СТАНОЙ пиянства. Има го това: Че пиянствуват – пиянствуват, всички пиянствуват. За добро, а не от добро. но не е лошо да се замислиш над него. А упреците за пияните селяни, дето не щат да са послушни поданици са на съдията: Станахте пияници, пропаднахте, развалихте се – ще станете неспособни данъкоплатци и ще съсипете държавата. Ах, защо нямам повечко власт! Ангели ще ви направя. Та - не е лошо да прочетеш НАИСТИНА разказа и се замислиш: ние кои сме? Андрешко или господа с вълчи кожуси, едни такива мечтаещи за власт и камшик маринчовци. До утре! |
Бил съм в Ипър и оттам отскочихме с кола до Лил. Объркващо е, че на френски Ieper е с друго, френско име и на връщане зор видяхме. По табелите стои френското име, слава Богу, имаше на едно две места и табели с двата надписа, по които се ориентирахме. Иначе двата града са съвсем близко, Лил е голям град, Ипър е малък. Ипър е по-чист. Впечатление прави, че в Лил има жени, не много хубави, но симпатични и женствени. А също така и много негри и чаршафи. В Ипър жените почти липсват за сметка на кравите, негрите също липсват По андрешковския въпрос: генек, очевидно е прочел по-добре Елин Пелин от г-жа О' Вил. Вероятно в Ирландия си нямат Елин Пелин Редактирано от - nikola_tsanev на 20/5/2010 г/ 22:49:32 |
Помощта към ближния или сътрудничеството на държавата стои по-високо? Е, укриване на данъци, уреждането с фалшиви документи за пенсия или дори инвалидна пенсия, фалшивите болнични също могат да се тълкуват като помощ към ближния и прекарване на държавата. Човекът е на зор, защо да не му се помогне? Защото държавата - "бълха я ухапала". Идва някак си естествено и отвътре. |
И Бай Ганьо си нямат, не само Андрешко. След като Андрешко иска да помогне на някого да му даде пари на заем. Без лихва, разбира се. Да ти ги върне когато може. Това е истинската помощ. Интересно как на никой от анализаторите на Андрешко не му е хрумнал такъв вариант. |
След като Андрешко иска да помогне на някого да му даде пари на заем. Без лихва, разбира се. Да ти ги върне когато може. Това е истинската помощ. И това ли е ирландски вариант? Отговорът е лесен, де у циганин кисело мляко и у каруцар пари На заем, т.е. кредит в Андрешковска България, пък и в сегашна, пари могат да дават само банките и други лихварски организации. С лихва разбира се, и то каква Е те това е простият отговор на един от Анализаторите на Андрешко уважаема, плезеща се г-жо О'Вил |
Е, като се съберат повече хора, ще намерят. Обаче имам чувството, че малко хора са склонни да зават заеми без гаранция, пък дори и на ближния. |
В Ирландия може и да е така, но с моите познати и приятели, тук в Андрешковска България, си помагаме кой както може |
То е само на холандски - езика, използван във Фландрия, по-голямата северна половина от страната. 1.Фламандски език това е нидерландски с акцент. 2.От дълго време в Белгия се коментира, че фламандската част ще отиде към Холандия, а валонската част към Франция. 3.Повечето хора(протестанти и атеисти) в Нидерландия са на мнение, че е по-добре да живеят заедно с фламандци(католици), отколкото с мюсюлмани. |
Анастасе, грешката е моя, не уточних , че надписът на пожарната в Лил беше на холандски, не на немски, но двата езика си приличат и "пожарна" се пише така и на холандски/ако не се лъжа/. Понеже говорехме за Фландрия и фламандците, де. Ацетон в кафето: Приятелю, когато живееш в стъклена къща, не хвърляй камъни. Щтото твоя ник..... нали....малко нещо неортодоксален. P.S. Къде ги продават тия гащи, че да си купя и аз. С риск да разкрия форумската си самоличност... |