Caravaggio, През неолита не зная какво е представлявала сегашната ни столица, но Салнамето, на което съм се позовал, е официален документ - годишник в Османската империя и някои други страни, чиито имена завършват на -стан. Данните от Салнамето от 1290 г., които споменах, са публикувани в Перодичното списание на Българското книжовно дружество, кн.ІІІ, 1882 г., стр.28. (Можеш да провериш. ) |
столицата софия може да докаже че е град без предразсъдъци когато въведе надписи от рода на "тилифон" "закусвална" и прочие, паралелно с надписите на официален език. В Берлин в някои от магазините в асансьорите етажите се обявяват от говорителки с подчертан турски акцент. Няма много връзка с горния цитат, но показва скроеността на берлинчаните и от там стремежа към възпитание в липса на предразсъдъци. |
Е, в твоя случай няма нужда, ти си си селянин по призвание... Галфонът не е географско понятие..Даже под ник да го криеш - комплексът избива.. Редактирано от - fikata47 на 05/2/2011 г/ 13:53:19 |
Perkele, от старите номера на частните автомобили имаше такива, започващи с АВс-аз съм вече софиянец. |
но показва скроеността на берлинчаните и от там стремежа към възпитание Берлинчаните не са преживяли тройно разрастване на града си за 10 години. Грешно сравнение. |
Caravaggio Аз ще бягам, да пийна едно следобедно, ма кат свършиш а се напиняш из форумо, мини, плс, зачисти входа, че се е зацапал от ония дни... Инак харесвам будните деца. Мое се родили сред две овци, ма стремежа към самоусъвършенстване и наместване в елити от детската им фантазия е неистов... |
А беше време когато целият център (сиреч всички павирани улици) всяка нощ се измиваха с питейна вода, а градинките, включително целият Парк на свободата се поливаха. По това време отрядници глобяваха за хвърлен фас или трамваен билет, почти както сега в Сингапур. |
KaizerSoze Караважнио, Вече съм претръпнал от настъпване на такива като тебе.Отдавна нося бомбирани обувки да се пазя от падащи метални и бетонни отпадъци... |
София е огледалото на българския Провал. Огромно двумилионно Село По простата причина , че се състои от селяни. Когато съм разговарял с кореняци софиянци /познават се по доброто възпитание / , споделят разочарованието си от днешна София , и че истинските софиянци в това гъмжило на селянията, са не повече от 10-20 хиляди. От тук цялата дискусия може да се измести от противопоставянето София - Провинция , към противопоставянето Селяния - Градска култура. Смея да твърдя че моят град ПЛОВДИВ е олицетворение на понятието за градска култура ! Град с хилядолетна история , бил римски център от преди който и друг наш град , преминал през различни епохи , всяка оставила археолгическия си слой , Античния театър , римските останки, Възраждането , Стария град , буржоазното наследство на 20-ти век, културните традиции , театър , опера , музеи , култовите градски места ... Неповторимото усещане да си Майна... / ... С оглед на всичко това статията за мен е слаба , и нещо като лична журналистическа индулгенция. Харесвам множество български градове , които имат този Градски Дух , и той се усеща - В.Търново , Варна , балканските градчета ... Лошото е , че цялата тази градска култура е подложена на убийствени удари от софийската Селяндурщина , която от година на година засилва централизацията на България , систематично обезселява големи територии на родината , оставя хората без поминък , транспорт , елементарни обществени услуги... Съсредоточава всичко на едно място и прави да върви тази вътрешна икономическа миграция към софийско равно поле... Понастоящем живея на няколко десетки километра от Париж. Франция е пример за това - какво трябва да се прави за да има равномерно развитие на цялата им страна. Париж е скъп , шумен , значително замърсен мегаполис , който самите парижани с удоволствие напускат , търсейки постоянно живеене в малки градчета на 30-50-80 ... км навън. Където е по-евтино , чисто , спокойно. Местните власти охотно насърчават такова развите на общините им. Строят , подобряват , Държавата им отпуска огромни /по нашите представи/ субсидии от бюджета им да насърчава това развитие извън Париж. Инфраструктурата им е като мрежа - еднакво добра във всички посоки - от Вентимиля до Кале , от Пиринеите до Страсбург ... Хората нямат никакъв стимул да се гъчат в парижките банлия /анолозите на софийските ЖК / , поради което тамо преобладават чужденци Франция е една типично Провинциална страна , където удоволствието за французите е да живеят там от където са , тъй като имат почти всичко необходимо. Столицата е оставена на Туризма и обслужващия сектор + разбира се администрациите, централните офиси на бизнеса /Не винаги ! Например Orange , един от комуникационните гиганти - центаралата им е в Бордо и мн. други също.../ Така че децантрализацията /реалната , истинската , а не на думи.../ е политика на Държавата. И тия тука го провеждат систематично и последователно. ... Съжалявам живеещите в София. Това е в момента едно подтискащо , мръсно , сиво , неприветливо Мегасело. Да живееш в момента в София - само заради по-добър поминък , за мен , е тежък компромис с естетическите възприятия и усещането ми за градска култура. |
През 1290 г. България все още е била царство и цар е бил Георги Тертер І. Турция все още е била Румски султанат и е заемала източната част на Мала Азия. |
А беше време когато целият център.. Змей, и всички улички в крайните квартали се миеха.Когато София беше зелен град преди нашествието на асфалта.. |
Perkele, от старите номера на частните автомобили имаше такива, започващи с АВс-аз съм вече софиянец. Да, ама на тях съм чувал да им викат "Айде Бе, Селянин!" Редактирано от - myrmorko на 05/2/2011 г/ 14:29:58 |
Ама моля ви се, и ние селяните сме ходили по света и сме видели кое как е. Букурещ, Белград, Будапеща са недостижими като постижения за София, да не говорим за Виена, Прага, Братислава или един куп градове в Полша. Горе някой споменал за "духа на София". За кой дух става въпрос моля, на Син Сити и Орландовци ли? Или за обаянието на Сточна гара и Лъвов мост? Перловски канал прилича на помийна яма в средновековен град. Може да твърди, че София е с нещо интересна само човек, който не е стъпвал западно от Калотина. Простащина, ориентализъм и чалга от 120 ватови колони е нашата столица и то не откакто "селяните" се преселиха в нея, а още от комунизма. Тя изпъква единствено на фона на една изсмукана провинция от комплексирани политици, и пишещите тук столичани ако се абстрахират от сантименталните си спомени ще видят, че само смях предизвикват с твърденията колко хубава била София. Била построена до планина? Ами че то 60% от градовете в България са построени до планини. |
Добър град за живеене и работа е град в който се спазват законите и всички си плащат данъците. В България такъв град няма. В света такива градове има, но те са много малко. Там където се правят компромиси (с кучета, с мръсотия, с паркиране по тротоари и зелени площи, с цигани и т.н..) компромисен и начинът на живот - усмихващ се в всеобщото блатото. А това каква жаба кряка там не е от особено значение. |
Не съм казал столицата да се мести сега, а само, че изборът на София ни донесе много беди, диспропорционално развитие. Невежеството е голяма сила. Град Вашингтон бил турен баш в средата на тогавашните 13 съюзни републики на Америка, специално между севера и юга в блатата на р. Потомак. Но САЩ е голяма и федерална полицентрична страна и не е подходящ пример за нас в това отношение. Управлението на Станишев не беше съвършено - и как още, но беше най-малко несъвършеното по отношение развитието на Варна в последно време. Сегашното управление е ярко антиварненско и така се възприема вече от почти всички варненци, освен най-аналното седесарие. Аз просто го прогнозирах с голяма точност преди изборите 2009 г. Защо - защото следя въпроса. Съгласен съм с Бонго, че самото поставяне на въпроса за "провинцията" е израз на провинциален комплекс. София била в 1878 г. невзрачен град, 2.5 пъти по-малък от тогава големите бълг. градове, вкл. такива като Свищов и Шумен, и още по-невзрачен духовно. Чак до края на 19 в. София не била физически най-големият бълг. град. Нямала естествения исторически авторитет на Москва, Париж или Лондон. И компенсирала с налагането на "провинциализма" (понятието е френско, но там е Париж). И то по специфичния дървен шопски начин, макар че шопите още в края на 19 в. били малцинство в София, а в началото на 20 в. вече имало силно класово и съсловно напрежение между гражданите и шопите от околностите. Че българите във Варна в 1878 г. били само 25% от населението на града (26 хил.) е всъщност голяма трагедия за България. Варна е българският морски град, българското морско пристанище за износ на български стоки и за транзитни връзки на Евразия с Дунавския басейн от седем хилядолетия (разбира се, става дума за нашите днешни земи в периода преди възникването на нашия етнос). В 13-14 в. Варна била голям български търговски и занаятчийски център и транзитен пункт на тогавашната световна търговия. Имало генуезка и венецианска колония и консули. Чели сме и в газетата от Петрински по повод обсадата на града от Амедей Савойски в 1366 г. До 16-17 в. варненската чаршия (търг), скели (пристани), градини, ниви и лозя били доминирани етнически от българите работници, занаятчии, селяни доставчици на храни. Обезбългаряването на североизтока особено през руско-турските войни и избутването и най-вече поглъщането на българската търговска и морско-промишлена класа от фанариотите били страшен удар за общобългарското дело. От който не сме се оправили още, и сегашните нямат хал хабер да се оправят. Команч, Нашата писменост и книжовен език възникнаха в днешна североизточна България, вкл. северна Добруджа. Всички най-стари датирани находки на кирилски надписи са от този регион. Най-старите кирилски паметници носят следите на източните говори. По това време господстващият диалект в СИ Б-я и Влашко до Карпатите бил мизийският. В началото на 20 в. той бил запазен само в етноанклави като Провадийско (съртските "шиковски" села), гребенците в Силистренско, хърцоите в Разградско и Русенско, капанците в Разградско, останките от cтарото бълг. население във Влашко и от преселниците от казаните анклави, особено Провадийско, в Северна Добруджа и Бесарабия. Любомир Милетич изясни много неща в "Старото бълг. население на Североизточна България" (1902). Мизийският диалект е източнобългарски, якащ (със стар ят като еа вм. иа, запазено в днешния рум.), мьекащ (мравье, зъмье, иедър), с определенителен член в м.р. -о (човеко) и със запазен до 20 в. винителен падеж в ж.р. - ръка, ръкъ (от стб. голяма носовка). Мизийската фонетика е силно определяща в днешната рум. фонетика, това, което я прави коренно различна от италийската фонетика и близка до българската - ъ, щ, ят като еа и т.н. Мизийската (ерлийска) носия е белодрешна, двупрестилчена. От 18-19 в. етническата картина в североизтока било коренно променена от придошлите чернодрешни балканци (ерлиите им викали "черните българи", а балканците викали на местните "ръцои" - от хърцои - от стария бог Хърс - и от влашката дума за паток). Пламен Павлов смята, че името въяци иде от войници, войнишкото население от Източна Стара планина още от Първото бълг. царство. Редактирано от - Чичо Фичо на 05/2/2011 г/ 15:04:32 |