Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Господ не е полтъргайст
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:101 « Предишна Страница 5 от 5 3 4 5
нн
05 Апр 2011 16:12
Мнения: 837
От: Bulgaria
и в метафора да свърша, как възпитаваш малкото дете, с опит грешка поука, божествения път, и с насилие принуда, человеческия,
мир вам в любов
Петър Петров
05 Апр 2011 16:13
Мнения: 2,254
От: Bulgaria
Ламбовски,

Нека Господ ми прости това, което ще ти напиша. Дали искаш да признаеш или не, камъкът пада САМО НАДОЛУ! Колкото по-бързо осъзнаеш това, толкова по-добре за теб!

P.S.
Не мисля, че всички "цитирани" от теб факти са достоверни.
бонго-бонго
05 Апр 2011 16:32
Мнения: 26,313
От: Swaziland
То се е запътило по обратният път - ще става религия на файтон хора. И понеже няма какво да запълни празнотата, то християнството у нас просто се изпразва от съдържание и става културен феномен.

Може би си прав. Но сега се замислям защо да е необходимо на Православието да бъде непременно "хиляди, маса, народ" точно в този момент. Православието на българина преживя серия от много и тежки удари през последния век и половина. Един от от големите удари, по мое мнение, беше начинът на възстановяване на българската църква през езкархията - чрез една малка революция, пренебрегвайки каноните и превръщайки се в оръдие на българския национализъм (в най-добрия смисъл на думата). Този капан се превърна в гроб на Православието в България, което бе обърнато на музей от "народната власт". Деградацията е очевидна, като се има предвид разликата в позициите на БПЦ към евреите и мюсюлманите в България през годините.
Причините за това са много и комплексни, но възстановяващата се тогава БПЦ попадна в същия капан, в който бе попаднала дори самата Патриаршия. По този начин се промени самата идея за православието. Винаги съм се удивлявал, че критиците на БПЦ у нас търсят паралели с католицизма и дори протестантските изповедания, но рядко търсят сходствата и разликите между БПЦ и Руската Православна църква.
KaizerSoze
05 Апр 2011 17:03
Мнения: 5,044
От: Bulgaria
По този начин се промени самата идея за православието.




Всъщност не се бях замислял за развитието на БПЦ от тази гледна точка. От много дървета не видях гората...
67
05 Апр 2011 17:19
Мнения: 7,197
От: Benin
Болярче, смирено моля за прошка и се поправям:
Какво общо има църквата с монотонното или цветущото невежество на отразяващите събитята около и в нея?
Boatswain Spyder
05 Апр 2011 17:29
Мнения: 6,240
От: Bulgaria
.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder
67
05 Апр 2011 17:43
Мнения: 7,197
От: Benin
но рядко търсят сходствата и разликите между БПЦ и Руската Православна църква.

Като се почне сега една дискусия защо руският патриарх Кирил носи часовник Брегет за 30 хиляди и има кортеж от ранга на президентския да го пази от народната любов... По делата им ще ги познаете, ще рекат някои. Суета сует, ще рекат някои.

Бонго, аз все си мисля че половин хляб е по-добре от никакъв. Може да е недохранен, но поне е жив получателят. Може да се поправи.

Прав си, не е нужно да има маса народ. И една свещ гони тъмнината. Но шансовете инак са повече...
Сократ-май
05 Апр 2011 19:33
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Произнася се "полтЕргайст".
-сократе, това твое твърдение за българското произношение ли е, или за немското? Или и за двете?

Отнася се за оригиналното произношение - немското, тъй като думата е с немски произход.
А ние, ако искаме, можем да казваме и "пЪлтЪргийст" - кво ни пречи? Хем ще ударим в земята американците.
rossenf
05 Апр 2011 19:52
Мнения: 1,956
От: USA
Сократе, дай като ще е гарга, да е рошава - що сме порусначили Вашингтон, вместо да се правилното Уошингтън? Инак по примера на братушките, да викаме х.йня, примерно.
Caravaggio
05 Апр 2011 19:57
Мнения: 13,610
От: Italy
Абе и Орлиънз е всъщност Орлеан, но ние не се заяждаме.
rossenf
05 Апр 2011 19:58
Мнения: 1,956
От: USA
1. Да накарат хората да се държат по обществено полезен начин. Справка - десетте Божи заповеди.
2. Да им дадат надежда за да преодоляват по-лесно тежки житейски моменти и неволи. Справка - "тяхно е царството небесно".
3. На базата на предните две, да осигурят развитие и просперитет на обществото.

Tова е един начин да се интерпретира. Друг би бил:
1. Да накарат хората да се държат по изгоден начин за съответния строй. Справка - десетте Божи заповеди, и например - не пожелавай роба на ближния си.
2. Да им дадат надежда за да преодоляват по-лесно тежки житейски моменти и неволи, а ако нямат надежда, да не се бунтуват срещу системата. Справка - "тяхно е царството небесно" - щото на тоз свят не им се полага кой знае какво.
3. На базата на предните две, да осигурят развитие и просперитет на обществото. църквата и властта.
showstopper
05 Апр 2011 21:59
Мнения: 540
От: Bulgaria
Нищо не разбрах, но статията адски ми хареса.
Ачо
05 Апр 2011 22:02
Мнения: 692
От: Bulgaria
А лицето/починало/Abba Eban, когото при социализъма евфемистично бяха преименували на Аба Еван, следва ли да посочваме като Ебан?
бонго-бонго
05 Апр 2011 22:12
Мнения: 26,313
От: Swaziland
Но също така смятам, че хората не държат особено да са свободни. Един свободен човек трудно би се съгласил на 20-30 годишен (доживотен) кредит. На практика се оказва, че значението на свободата се прекспонира.


Изглежда кредитите са едно от израженията на все по-голямата ни зависимост от удобствата и вещите, което като че ли е (страничен?) ефект на прогреса.


Сирена
06 Апр 2011 05:29
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

1. Да накарат хората да се държат по изгоден начин за съответния строй.
2. ... а ако нямат надежда, да не се бунтуват срещу системата....
3. На базата на предните две, да осигурят развитие и просперитет на църквата и властта.

Да, така е, не мога да отрека - има и такива ефекти. И вероятно комунистическите партии са приели, че тези ефекти преобладават и затова са подтискали религиите. Но от друга страна, мисля че не може да се отрекат и изброените от мен ефекти. И ако приемем, че властта и църквата са нещо отделно и противоположно на народа (каквото и да значи това), то религията може да се разглежда като инструмент работещ в полза на едните (властта и църквата) и срещу другите (народа). Но ако приемем, че все пак, има доста неща, които ако са добро за едните са добро и за другите, то религията ще има моята интерпретация. Така се получава, че нещата опират до това що за власт е властта, а не до религията като такава. Още повече, че нещата са такива, че водещото и по-силното винаги е била властта, а не религията. Ерго, не може религията да се обвинява в някакъв реакционизъм или в нещо лошо само по себе си (защото пак казвам, водеща винаги е била светската власт и от нея зависи отношението на и към народа).


Редактирано от - Сирена на 06/4/2011 г/ 05:38:11

Анадолий
07 Апр 2011 12:39
Мнения: 897
От: Bulgaria
Rogatia
независим

А на останалите - да съдиш по цвета на черепа колко е свят някой си е чисто и безпросветно езичество. както и да колиш прасета и агнета на определени дати.

Вярата е между ушите и няма нужда от глашатай и мегдан. А по въпроса с ролексите Николайчо да се допита до разколника св. Франциск.

Редактирано от - Анадолий на 07/4/2011 г/ 12:40:32

нн
07 Апр 2011 15:37
Мнения: 837
От: Bulgaria
Господ съди по делата, фарисея по догмата и е света инквизиция, колко свята тя си знае
Kaligon
07 Апр 2011 23:23
Мнения: 276
От: Bulgaria
Великолепен анализ. Благодаря на автора



Смелият анонимко
Boatswain Spyder
08 Апр 2011 04:27
Мнения: 6,240
От: Bulgaria
.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder
Анадолий
08 Апр 2011 13:23
Мнения: 897
От: Bulgaria


Аз лично не съм изобщо фен на религиозността, просветена или не, но намирам отдадеността на вярата за много по-достойно нещо, от каденето на тамян по кьошетата, скубането на черни петли и всякакви други суеверия.

Според моето скромно мнение по-голямата част от българите, които смятат себе си за вярващи, са просто суеверни тъпанари. 'Аз не вяравм в Бога, но се страхувам от него' - (c) "Обичайните заподозрени'
Добави мнение   Мнения:101 « Предишна Страница 5 от 5 3 4 5