Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Висшето образование в България - скъпо, но лошо
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:59 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3
независим
03 Май 2011 13:33
Мнения: 2,390
От: Israel
Интел,
Уточнявам, че няма надеждна акредитация и че има много причини, за да не може да се направи. Най-общо казано много интереси работят срещу това.
xlord
03 Май 2011 14:17
Мнения: 659
От: Bulgaria
Какви алчни университети, какви пет пари, като университетите нямат пари да си плащат режийните и да купят канцеларски материали.


Това важи само за "велиликият" СУ, нормалните университети се справят.
Но, в СУ да видят колко "преподаватели" имат и по колко им плащат и тогава да се оплакват.
Perdekiriz
03 Май 2011 14:43
Мнения: 747
От: Bulgaria
"Системата, глупава държаво, системата трябва да се смени!" Пък и не само образователната...

Още един Борко
03 Май 2011 14:59
Мнения: 1,323
От: Bulgaria
Ето какви мулти-скил специалисти се търсят. (обявата е актуална още в един Бг site)
.
Технически изпълнител склад
Ref.No: ...
Описание и
Изисквания: ....е най-големият в света частен енергиен доставчик. Това поставя пред нас изключителни възможности да генерираме положителни промени.
Над 85 000 служители на .... в повече от 30 страни по света споделят нашата цел да се превърнем в глобален доставчик на специализирани енергийни решения.
Присъединете своята енергия към нашата динамика!

В България, за гр. ...., .... търси да назначи:

Технически изпълнител склад

Дирекция .....:

Основни задължения и отговорности:

- участва в товаренето, разтоварването и подреждането на материали;
- контролира качеството, количеството и комплектността на постъпващите в склада стоки и материали
- подготвя и попълва необходимата придружителната документация за транспортиране или използване на материалите;
- съхранява, класифицира и води на отчет придружителната документация на стоките и материалите;
- участва в подготовката на материалите за транспортиране или използване – комплектоване, подреждане на палети и в контейнери, препакетиране;
- управлява камион с ремарке над 18 тона;
- управлява кран над 12 тона вътре в склада;
- управлява кран над 12 тона извън склада – подмяна на електрически стълбове и трансформатори;
- участва в инвентаризации на складовата наличност;
- носи солидарна материална отговорност за установени липси и нанесени щети върху стоките, материалите, инвентара и оборудването на склада.

Профил на кандидата:

- средно образование;
- удостоверение за управление на кран и мотокар;
- опит като кранист и/или опит като мотокарист ще се счита за предимство;
- опит като професионален шофьор;
- работа с MS Excel и MS Word;
- работа със софтуерна програма SAP;
- отговорност и умения за работа в екип.
.


Cardozo e Sa
03 Май 2011 15:04
Мнения: 3,429
От: Bulgaria
Die Hexe,

Извинете ме, но не мога да се съглася с:
Падението на висшето образование дойде главно с принципа "пари на глава студент"


Не знам как се е финансирало висшето образование при комунизма, но съм чувал за държавна поръчка, което предполага някакво централизирано планиране (напр. от Министерство на образованието). Според мен, проблемите се коренят още в онази с-ма. Ако се огледаме ще видим, че публичните личности имат сериозни образователни пропуски. По-младите от тях са някъде набор 1970-72 (Дянков, Трайков, Ники Жужето, Милен Велчев, Кошлуков, Б.Цеков, Татяна Дончева - не се сещам за фамилията й). Това предполага да са завършили още в социалистическата с-ма (1988-90 г.), за тях 'числата' са 'цифри' (при това "говорещи", "изкарват си чудесно празниците" (или пък ти пожелават "Приятно изкарване!", дебат, ресурс, (очаквайте 'финанс'), практики и много др. Доколкото си спомням, "парите тръгнаха след студента" някъде по времето на Даниел Вълчев, което никак не може да обясни съществуващите вече проблеми.
KDS
03 Май 2011 15:13
Мнения: 473
От: Bulgaria
Нищо изненадващо в статията, освен заблудата, че образованието в България е скъпо. Напротив - то е най-евтиното в страна от Европейския съюз, защото цената му не е това, което студентите плащат или не плащат, а цената му се определя от разходите за обучението на един студент. Например - в Дания студентите не плащат такси но обучението на един студент по икономика е субсидирано с около 150 000 датски крони на година, в България един студент плаща 300 лв., а субсидията е около 700 лв. или общо 1000 лв. Задачата към авторката е: кое образование е по-скъпо?
Cardozo e Sa
03 Май 2011 15:24
Мнения: 3,429
От: Bulgaria
Die Hexe,

Пак се извинявам, но виждам, че Вие сте тази, която не одобрява НБУ. Ще си позволя (отново) да изразя несъгласието си. Най-големият наплив на кандидат-студенти е в МУ (традиционно), УНСС и донякъде НБУ. СУ има отделни специалности с голямо търсене, но има такива, където 10 места се бият за 1 студент. Програмата на НБУ е направен съвсем по "западен образец". Не искам да кажа, че завършилите НБУ са върхът на сладоледа, но поне програмата им е на ниво (всички специалности изучават бълг. и зап.ез., компютърна грамотност и т.н.). В останалите университети на ниво програма няма никаква идея да научат студентите на тези базови неща. Когато учебните програми (и планове) са сбъркани, "производството" на студенти се превръща в случаен процес. Това, в никакъв случай, не означава, че някъде не излизат много качествени млади кадри, но то е по-скоро "въпреки", а не "поради".
ogo
03 Май 2011 15:48
Мнения: 1,098
От: Bulgaria
Знам, че сега ще ми се нахвърлят всички завършили "престижни" университети, но личните ми наблюдения, както като РАБОТОДАТЕЛ , така и като човек който е бил студентски активист (преди 10 год.), и учил в 3 (три) БГ университета мога да ви кажа няколко неща.
1-во Образованието в БГ е под всякаква критика. (и висшето и средното и основното)
2-ро Право (и то само до някъде) да се наричат университети, имат само НБУ и Американския. (поглед върху медицината нямам, така че там не ги коментирам).
Останалите са просто едни измислени, застинали във времето сбирщини от некадърни, комплексирани, неудачници!

ogo
03 Май 2011 15:50
Мнения: 1,098
От: Bulgaria
Cardozo e Sa
Cardozo e Sa
03 Май 2011 16:01
Мнения: 3,429
От: Bulgaria
ogo:
Останалите са просто едни измислени, застинали във времето сбирщини от некадърни, комплексирани, неудачници!

Zaro
03 Май 2011 16:21
Мнения: 3,852
От: Bulgaria
... В моя занаят (ИТ) прясно завършил младеж ще си намери лесно добра работа, ако е завършил СУ, ТУ или НБУ (напоследък нещо Американския се позагуби от хоризонта) и то ако е с добра диплома. Завършилите другите университети, ако нямат няколкогодишна добра практика, работейки по време на следването, я ги поканят на интервю, я не.
Съответно и в СУ, ТУ и НБУ си има наплив от добри кандидати.

----
И същите тия - добрите работят в Мтел! И понеже са най-добрите затова преминаването към някаква нова система за изготвянето на фактурите на потребителите внесе какафония който продължава вече 1/2 -половин година - 6 месеца. Е, ако в Мтел са най-добрите, то статията е много правилна.
---
Каждый интеллигентный человек должен задаваться вопросами:
1) Кто я такой вообще?
2) Почему я такой дерзкий?
3) С какого я района?
4) Хрена ли я ещё не получил в морду?
Devil
03 Май 2011 16:44
Мнения: 3,559
От: Bulgaria
При социализма имаше качествено висше образование. Сега е пълна порнография, защото университетите го обърнаха на печелбарство - нямат никакви изисквания и подбор за прием, освен изискването да си платиш. И в Калифорния вече разбраха, че студент завършил ВМЕИ София след 1995 г. не става за нищо. Днес ИТ фирма от силиконовата долина идва на крака във ВМЕИ и предлага стипендии и стаж в Америка - нула заинтересованост, а тези, които въобще дойдоха да се запознаят с представителите на фирмата не знаят елементарни неща. От други фирми предлагаха пък по един АйПод подарък, та дойдоха 20-тина студенти.
garamel
03 Май 2011 17:01
Мнения: 5,847
От: Bulgaria
Понеже Маркса ми е обърнал незаслужено внимание, както обикновено, ще отговоря.
Дори преди войната да е имало един университет и 12 строителни инженера, то това означава че толкова са били напълно достатъчни.
Количеството не прави качеството.
През 45-те години след войната ком-партията си направи нова интелигенция, идваща от селата. Даде и образование, служби и власт наготово; неща за които хората са се конкурирали свободно преди това и по-добрият е излизал отгоре.

Веднага след войната така наречените "народни борци" национализираха цялата производствена база за да може техните деца и внуци да я приватизират 45 години по-късно и отново да получат нещо наготово. Е как искаш с такива хора които цял живот са получавали всичко наготово да има конкуренция и пазарната икономика да върви?! Така наречените комунисти направиха най-голямото преразпределение на капитала по насилствен начин в човешката история за да вземат всичко наготово. Сега очаквате от тях да се конкурират на пазарен принцип?

Друг страничен ефект бе, че комунистите отчуждиха селяните от земята, с което убиха земеделието в България.
След 45 год соц мечтата на всеки селяк бе да стане инженер за да чака 5год. за Москвич, а не 20 като обикновен работник, и да живее в жк. Люлин. После, защо образованието било на такова ниво?! Ми грешно насадени приоритети и очаквания.





Редактирано от - garamel на 03/5/2011 г/ 17:11:47

Cardozo e Sa
03 Май 2011 17:20
Мнения: 3,429
От: Bulgaria
Devil,

Ще ми разрешиш ли да не се съглася с теб? Може би при социализма образованието да е било по-качествено от сегашното, но не е било 'висококачествено образование'. А и никак не е трудно да се открие такова образование, настоящият "потрес" те оставя безсловесен.
Die Hexe
03 Май 2011 17:20
Мнения: 7,841
От: Bulgaria
Cardozo, кратък коментар относно програмата на нбу, която ви дава основание да го обявите за добър университет.
Определено като прочете човек програмата, остава с много добри впечатления. До тук съм напълно съгласна. Идва обаче основния въпрос - как се прилага тази програма. Има, общо взето, два подхода.


При първия се прави силна селекция на входа на образованието, отсяват се способните и амбициозните, провежда се обучението.
При втория входът е практически свободен, като се предполага, че още първата-втората година по-неспособните ще окапят на (сериозните!) изпити и така накрая също ще завършат способните.


Лично аз не зная кой е по-добър и няма да обсъждам това. В нбу е приет втория подход, но с две съществени разлики. Първо - входът е практически свободен откъм способности на кандидатите, но не е свободен откъм финанси. С други думи, пресяват се хора с финансови възможности. До тук - лошо няма (въпреки че се спуска бариера пред способни, но бедни студенти). От там нататък, обаче, за да има добър материал на изхода, трябва да се задейства селекцията на изпитите. Е, тук нещата не се получават. Защото издръжката идва от учещите, а не от отпадналите студенти. Така никой няма да къса някого, колкото и да е зле. Повярвай ми, имам близки приятели, които работят там, на мен самата ми предлагаха работа (и покрай това поисках точна информация за правата ми да "късам", така че това не са просто злостни приказки. С две думи - самата програма, сама по себе си, не прави добро обучение. Техническите им специалности са на ниво под нулата и ако наистина Манрико е виждал добри специалисти с тамошни дипломи, това е по-скоро защото те са си били добри специалисти, искали са диплома без особени разправии по изпити (например в ТУ или информатика/математика в СУ), затова са избрали нбу.


Лошото е, че принудиха и сериозните университети да работят частично на този принцип, и то в най-лошата му част - принудителна издръжка на база брой студенти, без възможност за прилагане на такива такси, които действително да покриват издръжката.


За първия ти постинг, относно качеството на образованието на съвременните публични личности - нещата са сложни, но все пак мисля, че една от причините е, че сегашните условия "насърчават" изплуването на утайката, а тя създава грешното впечатление, че цялото поколение е "утаечно".


ПП Devil, силициева, душа, силициева!

Редактирано от - Die Hexe на 03/5/2011 г/ 17:22:08

america1332002
03 Май 2011 19:04
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
имало е и други унижерситети-в свищов финансов, морското училище вав варна , военна академия в софия.
за админи и мрежари на запад не се изисква BS. това си е чисто работа за полувисше.
как ще четат лекции в няколко универа? ами кой ще им прави научните изследвания? ако на запад нямаш поне 1 статия годишно си вън. и то не статия в български списания.
Cardozo e Sa
03 Май 2011 19:10
Мнения: 3,429
От: Bulgaria
Die Hexe,

Може би си права за утайката, излизаща на повърхността. В никакъв случай не съм обобщавал (или искал да го сторя) нещо за цялото поколение. Съгласен съм, че сред хората, завършили в "онази с-ма" могат да бъдат открити по-качествени хора (този път ще си позволя обобщение: от общността на качествените хора (може би) 80% са продукт на "оназ с-ма". Спадът в качеството на образованието е световна тенденция и оценявайки (извинете за деепричастието) сегашното състояние, поне аз не мога да кажа кое се дължи на разпада на оназ с-ма и кое - следствие на световния тренд. Ще разгледам 2 подхода: първият включва добра програма и лошо изпълнение, а вторият лоша програма и перфектен "перформанс" . На мен ми се струва, че първият подход има повече шансове за успех, защото вярвам в указанията на Чешърския котарак ("Зависи къде искаш да отидеш". А като не знаеш къде искаш да отидеш е все едно накъде ще вървиш.
Die Hexe
03 Май 2011 19:34
Мнения: 7,841
От: Bulgaria
Спадът в качеството на образованието е световна тенденция

Не съм се замисляла сериозно за това, определено ме заинтригува, за което благодаря! Ще почета и помисля.
Добави мнение   Мнения:59 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3