Васик, при дизюнкцията съюзът е "ИЛИ", а не "И". В нашата мила родина освен медиите и при официални случаи, почти никой не употребява в ежедневието си терминът "мюсюлманин. За редовия българин турчинът си е турчин, а това, че е мюсюлманин се приема по дефолт /не знам, може да има турци-християни, турци- будисти и пр., ама сигурно са "крипто" такива/. А българите с такова вероизповедание неофициално ги наричаме помаци, те самите си се наричат "ахряни", по Тошово време официалното наименование беше "българи-мохамедани". Туй мюсюлмани е демократично нововъведение, което медиите тиражираха още по време на юговойните, ама си остана с гражданственост основно по медиите и от официалните трибуни на съответните партии /ДПС, Атака, кърмилницата и пр. все тая / |
Бонго, от уважение ще ти кажа - имам си приятел, картограф на служба. Той използва разни компютърни пътища вчера и ми заяви убедено, че тази сградичка не спада към джамията. Тя е по-късно строена - другата тоалетна я знам, говореше се, че педали шетали из нея. Генек, Тоалетната не е част от джамията, но е КЪМ джамията. Тя е пристройка. Не е нужно да си картограф, за да го разбереш, когато го видиш. В цитирания от мен линк (посочената първо от Васик панорамаа) е очевадно предназначението на тази тоалетна - входът откъм предверието на джамията и до вратата има стелаж за оставяне на обувките преди влизане в джамията!!! Имаш изявлението на мюфтийството относно статута и липса на опровержение от другата заинтересована страна - общината. Показах ти, че идеята ти, че джамията си е присвоила общинска тоалетна предполага абсурда общината да строи нова тоалетна до реконструирана и действаща вече такава, да не говорим, че в халите отсреща има още поне две обществени тоалетни. В друг пост ти се учудваше как е възможно да се спори за Холокоста - или го има или го няма. твоята позиция сега е най-убедителния отговор - има хора, които просто не приемат фактите и носят вода от десет дерета, за да ги "удавят". Какво повече ти трябва да признаеш един очевиден факт? В предишните постове се позоваваш директно на ОУП. Сега се получава "една жена каза". Дадох ти линк към ОУП. Той е достъпен за всички. Види се, че лично не си го погледнал. Регистрацията (ако не си се регистрирал) отнема секунди. |
Васик, Бонго, чудя се как може такова нещо, още да не са ви лепнали изконно патриотичното определение "кириак стефчооглу Редовно съм наричан тъй заради позициите си, които обикновено обосновавам с факти. И обикновено тези факти дразнят онези, които признават само една истина - патриотарската истина. Както виждаме такава патриотарска истина лесно може да стане "челичена". Необходим е нахъсен манипулатор и група хора, които няма какво да правят в петък по обяд. |
Не се и съмнявам друже, че сте наричан по такъв начин, както и с десетки подобни дежурни обидни етикети. Когато почне да се разпада ръждясалата им "желязна логика" минават на отдавна изтъркани от употреба квалификации. Както се казва, толкова могат. От форумните постоянно присъстващи приблизително едно 80-90% са от патриотар по-голями патриотари. |
Лен, аз няма какво да науча от теб. Щом говоря за "разграничение" и щом правя разлика между силна и слаба дизюнкция, очевидно знам какво говоря. Доколкото си спомням, за теб аз съм платен форумец, така че върви си по пътя, ако обичаш. |
Чувстваш се длъжна да вземаш отношение, но без да си разбрала за какво става въпрос. Когато казвам, че хората делят нацията на българи и мюсюлмани, имам предвид коментарите под тази статия. Спомените ти от детската градина не ме интересуват. |
Така де, exclusive и inclusive disjunction имаме, но съюзът е "or". Уважаеми Васик, не вземайте толкова навътре нещата, няма нищо лошо в това човек да допусне неволна грешка. Прекомерното вживяване в каквото и да е води до здравословни проблеми. Гледайте по-ведро на нещата. Take it easy, както казват англо-саксонците Все пак тук е форум, Ганковото кафене, както често го наричат някои форумци, по-лежерно го карайте. |
За редовия българин турчинът си е турчин, а това, че е мюсюлманин се приема по дефолт ъхъ.... както също за обикновения българин приемането на исляма е "потурчване". Т.е. имаме едно силно етнизиране на вярата. То затова и османското владичество е "Турско робство", затова цялата образност от османската империя беше извикана напълно тенденциозно на въпросната случка - от "вървете в Анадола", през възрожденските песни, чак до наричането на полицаите "еничари". |
Васик 29.5.2011 г. 23:32:48 Много сложно си им го написал - ще те обвинят за уманитар. Трябвало е да им го кажеш простичко, по Ленински, че да те разберат: "Вие автоматично изхвърляте всичко що вярва в Аллаха от числото на българите => следвате религиозен принцип за определяне на НАЦИОНАЛНАТА принадлежност и непринадлежност." |
Интересно е, че тази тема не предизвика коментари от български изселници в Турция, които имат достъп до интернет и в други случаи ползват този форум[/quote] Васик, мене не ме ли броите В интерес на истината, да кажа защо според мене тази тема не се коментира много от нас (било турци в Бг, в Тр. или помаци-и това го казвам съвсем съзнателно, защото с помаците споделяме долу-горе същите ценности и имаме общи тревоги ири мисли). Много хора не искат да чуват обидни епитети и долнопробни лъжи за етноса или религията си. Щото при този случай малко хора могат да запазят търпение, камо ли да останат безразлични. Всъщност няма и много смисъл да си губят времето в обяснение. Представете си един арменец да защитава някаква позиция във форум препълнен с глупости или мръсотия на фанатизирани турски националисти или бошняк да говори със сръбски националисти за геноцида в Босна. Така че малко хора биха запазили равновесие в такава среда. Дискусията се е преърнала от коментиране на ситуацията от различни гледни точки в битка за лансирането, защитаването или отхвърлянето на откровени лъжи . А защо ли се включвам аз-защото някои българи в този форум са наистина `ХОРА`, които гледат на темата от чисто хуманен аспект, една значителна част са си пак хора, но с резерви към нас породени от непрекъснатата антитурска пропаганда от поколения, което е станало като неделима част от българското им самосъзнание. Въщност според мене вторите са ядрото на българската общественост. Има и някои, с които не може да се говори нормално. И аз мога да ги напсувам или обидя много лесно, само да искам да ги разяря. Но не мога и не бих го допуснал, струва ли си заради тях да обидя някой друг от останалите българи и да се отрека от своите принципи? И така, добре е турците да стоят настрана от тази тема, когато форумът се превръща в обществена тоалетна, много по-мръсна от тази до джамията. |
Вярна статия. Да, единственият резултат от медийното обсъждане е че "Атака" получи повече популярност. И ако все пак се приложи законът с цялата му строгост, няма ли това да даде повод на Сидеров да се представи като мъченик за националната кауза? Той се застрахова вече с изявлението че у нас има "турска полиция". Може би по-успешният начин да го спрем е, Волен да бъде осмян публично. Няма по-голяма сила от хумора, казва Марк Твен. И не случайно Хитлер се е страхувал от филма "Велкият дикататор". |
Ха, затова, Генек, отричаше толкова енергично факта, че тоалетната била към джамията, защото "било без значение". Има, разбира се, защото означава недвусмислено навлизане в територията на храма. Защото това навлизане обозначава агресия. |
тоалетната била към джамията, защото "било без значение". Къде съм казвал това? Но - точно! И хайде стига с тия преиначавания и демагогствания, а? ---------------------- Блогът на Генек |
До голяма степен и разбирането на случката пред джамията изисква някакво интелектуално ниво или най-малкото умение да отсяваш нещата, които са ти наложени пред-разсъдъчно. Показателно е, че когато искаше да изкаже мнението си на очевидец, Лен всъщност цитира версията на Режима за Възродителния процес - че той е следствие от атентатите, макар че реално ги предхожда хронологично. Ако ставаше дума за продавач на килими, който е заел тротоара, това нямаше да направи впечатление на никого. Но когато се изтъкна, че мюсюлмани заемат с килимчета тротоара, това беше определено като политическа провокация, тъй като всяко споменаване на джамия извиква представи, повлияни от творения като "Време разделно" и т.н. Килимчетата не са провокация или нарушение, те бяха превърнати в такива от Волен Сидеров. |
Къде съм казвал това? Но - точно! И хайде стига с тия преиначавания и демагогствания, а? Ей затова, трябва да се цитират постингите. Защото изведнъж изчезват. Къде изчезна раннобудния ти постинг, момко? Ама честно, без демагогствания.... |
Сабаалорсун, ефендилер! Представете си следната случка. -Сержант Иванов, документите за проверка! -Как ще ме спираш, ве, идиот такъв! Що не спря оня с бмв-то преди мен. Идиот с идиот. Бандит с униформа! Или тази. Митинг пред Парламента в Лондон против рестрикциите на правителството. Ник Клег, лидер на либералните демократи, се ядосва на полицай, който е арестувал негов съмишленик за буйство. -Идиот! На кого служиш ти, ве! На Пакистан или на Кралицата! Еничар! Общото между двете случки е това, което щеше да се случи след това. Гражданинът Петров, нарекъл полицаят Иванов, щеше да е изкаран за яката през страничното огледало и порядъчно наритан на място. След това в участъка на релсата щяха да го продължат да го бъхтят който откъдето намери. Можеше и с краката на пред да излезе от там, но по-вероятно е тази случка да промени живота му завинаги-дело, присъда, пандиз и пр. Лидерът Клег не можем смело да прогнозираме, защото тук политиците нямат такъв речник. Вероятно щяха да го арестуват, но това няма значение, защото със сигурност, обаче, това щеше да е последният му ден като политик. .... В хилядите коментари и приказки не прочетох никой, който да отбележи факта, че Сидеров нарече няколко пъти бг служители на реда, изпълняващи служебните си задължения "Идиот(и)". И това е много показателно. Българската публичност изобщо не отбелязва такива неща. Акцентира се на "Еничар", караха го да се извини за това, но за идиот-ът, никой даже не споменава. Еничар е историческо-политическо определение, вид политическа оценка, а идиот е лично. Каракачанов, македонстващият шестак от Русе каза:"Ама не са хубави тези неща, дето той така казва на полицаите, нека се извини за това"Еничари" Цвъцко, дето денем и нощем мисли как да издигне авторитета на родната полиция, приема това без коментар-и той се гневи на еничар, но приема родната полиция да е банда идиоти, бандити с униформа и прочие. Инак са много силни срещу студенти. Ако беше някойстудент казал това... То, верно, имунитет, но няма друго такова място по света дето може така, вервайте ми. Та, какво, викате, за държавността... Редактирано от - Зе Мария на 30/5/2011 г/ 10:43:39 |
Бонго, да си видял демагогствания? Прекалено даже съм точен. А постингът...Не съм го аз изтрил. Значи...Нали? Да не споменаваме името Й... Но много се съмнявам да определя подобно нещо като маловажно. Много! А Васето ще го оставя. То си е типично за тая възраст - страстта да имат последната дума. Междуметие да е - но последно. Е, да си поиграе... Но просто е нелепо и смешно да ме обвинява някой в субективизъм, задето виждам вина в двете групи и да не вижда своя реален субективизъм в нежеланието да приеме истината. Няма да кажа кой, за да съм дискретен. Що се отнася до евентуалността някой килимар да разпростре килими на тротоара - не се ли усеща пишещият, че това също е НАРУШЕНИЕ? И законът трябва да е един за всички - и за килимари, и за провокатори? ---------------------- Блогът на Генек Редактирано от - генек на 30/5/2011 г/ 10:49:24 |
Мога да преглътна обидата, че ме наричат платен форумец, но името и произхода аз не съм си избрал сам и ги дължа на родителите си, затова смятам за много долно, че през вчерашния ден ме наричаха турчин и евреин. Всеки да си носи отговорността така, както аз защитавам мнението си срещу хора, които не намират други аргументи, освен обидите. |
Джон Ленин „Че не долюбва рязаните и еврейте..” ??? ......... „Тука има нещо друго. Е, за това другото пишете.Чувам, приятеле били едно време с Доганя, ама дали са още...?” Ето и за другото – т.нар. „политическата класа” в България не случайно се пробутва в пространството. Двамата са „политически” приятели и към тях могат да се прибавят Бойко Борисов, Георги Първанов, Иван Костов, Симо-ментата и който още си поискаш от котерията разноцветно представяни политикани.В България няма самостоятелно действащи партии, партии със собствена идеология и собствен морал.Колкото и да отричат това партийните членове в различните партии. Хранилката е една и съща и останалото е лош театър, като за лошата публика!Заради това и заради слепотата на публиката ни е такова дереджето ни. Случаят трябва да се разглежда в тази плоскост.И за опасностите от това състояние на нещата!И какво трябва да прави обществото за да съхрани държавата.Нататък – умувай самостоятелно. |
Ето едно мнение, с което съм съгласен: Касим Дал откри връзка между изказването на Доган в Джебел и в Бяла река, откъдето бил предупредил за ексцесиите в София. Ден по-късно те станали факт. "Време е да бъде отхвърлен насажданият с години страх у гласоподавателите на ДПС. Дори в арабския свят лидер може да бъде свален чрез Facebook, но не и Доган", коментира народният представител. Натиснете тук Когато писах по темата имах предвид и това, че Доган е знаел предварително за митинга край джамията и е помогнал (не е предотвратил) за сблъсъка с цел сплотяване на електората му на изборите. Повече от 20 години Доган плаши с Възр. процес и благодарение на мита за етническия мир той е несменяем. България е в ЕС, няма Варшавски договор и е практически невъзможно да има друг Възр. процес. Всеки път, преди избори обаче Доган говори за "заплахата" от следващ Възр. пр. Този човек няма други теми- например повишаване благосъстоянието на народа, здравеопазване, екология. Никой не го кани в Европа нито той се интересува от Европа. И този неморален "политик" използвайки страховете на хората си трупа пачките, а тези които гласуват за него също участвуват в този процес. Натиснете тук Да! Законите трябва да са еднакви за всички, както за бедни и богати, така и за всички граждани на страната, без разлика от етнос, вяра, партийна принадлежност и материално положение. В този смисъл съм съгласен със заглавието на статията, че етническата толерантност не трябва да отменя закона. |