Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За студа, клошарите и просяците
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:67 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »
Здравка
03 Фев 2012 16:37
Мнения: 16,150
От: Bulgaria
Колко печелят на ден хората, които протягат ръка с празна чашка? А тези, които изравят от контейнерите всичко, което се изкупува от пунктовете за вторични суровини? Вярно ли е, че става дума за суми от 30 до 100 лв на ден? Чистички, без такси и данъци. Ако е вярно, защо хора с месечни доходи от 1000 до 3000 нето живеят и през зимата на улицата? За заможни хора ли събираме дарения? Къде е истината/
Артиста
03 Фев 2012 16:55
Мнения: 5,204
От: Canada
Нема такива хора. Мутрата рече, че са стиснати и си кътат даже лихвите.
абулафия
03 Фев 2012 17:03
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
А да обърнем малко въпросите? За колко на ден бихте живели на улицата, ровили по кофите, протягали ръка за милостиня? Дори да приемем за вярно, че някой просяк в един ден е изкарал 100 лв от кофите - това дали значи, че всеки ден "вади" толкова? Ако мислите така - защо не си връщате сами вторичните суровини - защо хвърляте цялото това имане?
-
Не е ли очевидно, че не става дума за икономически мотивирано поведение? Толкова ли е трудно да се сети човек, че има редица други фактори, които обясняват изпадането от "социалната норма" - на първо място душевни болести, деменции и подобни тежки състояния? А тях за каква надница бихме поели да преживеем? Даже и да е без данъци и такси? Не може ли поне на просяците и бездомниците да не гледаме в канчетата?
kaily
03 Фев 2012 17:12
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Общество, в което няма милост към изпадналите в беда, НЕ оцелява и не му е писано да оцелее!
Manrico
03 Фев 2012 17:16
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Колко печелят на ден хората, които протягат ръка с празна чашка?

Мисля, че съм споменавал вече, но в тази тема му е мястото. През 90-те години работех в центъра на София, наоколо имаше много просяци. Два случая ми отвориха очите. Оттогава пари на просяци не давам, каквото давам за благотворителност, е на организации с добра репутация, да го използват за помощ на хора наистина в нужда. Жалко, че БПЦ освен в изолирани случаи, не се заема с тази дейност. Та случаите:
- Геле (циганин, без един крак) си имаше постоянно място близо до входа на банката. В началото му давах по някой лев, после момчетата от охранаа, които излизаха да пушат навън и си приказваха с него споделиха, че им казал "Аз не съм алчен, като изкарам на ден 1000 лв, ставам и си тръгвам". Наистина стоеше от сутринта, когато хората отиват на работа до около обяд или ранния следобед, а в много лошо време го нямаше. По това време аз като началник отдел в частна банка получавах 45 хиляди лева бруто, чисти бяха около 30, заплатата за онези времена беше много добра, но за 10-12 часа работен ден с много зор и напрежение - и се оказа, че печеля колкото Геле за 6 часа седене на едно място. После го видях, че идва "на работа" с такси.
- Опърпана баба, българка, обикаляше площад "Св. Неделя" и молеше за пари за хляб. Веднъж в едно не евтино кафене наоколо влезе и спокойно си взе торта и капучино на обща цена поне колкото 7-8 хляба. Скоро след това я видях вечер след работа, вече облечена добре, да обикаля с друга баба бутиците по центъра и си говореха в кой какви хубави маркови стоки са си напазарували.
абулафия
03 Фев 2012 17:16
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
А още по-лошо е положението на общество, което няма милост, защото всеки негов член смята, че той, винаги той, първо трябва да бъде съжален, е най-голямата жертва, всички му дължат нещо, всеки друг има повече и е гаден тарикат - дори да рови в кофите...
абулафия
03 Фев 2012 17:21
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
Натисни тук
Manrico
03 Фев 2012 17:30
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
абулафия, трябва да се различават изпадналите от обществото хора и хората, които се прехранват професионално от просия или рециклиране и както изглежда, печелят нелошо от това.
Deqerven
03 Фев 2012 17:43
Мнения: 2,161
От: Bulgaria
kaily
абулафия
03 Фев 2012 17:45
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
манрико, съгласен принципно. но как да стане това на практика в реална ситуация, когато те спира стара жена или човек без крак? и тук вече е въпрос на кое акцентираме - дали на това, че едно общество, вкл нашето, за да е нормално трябва да култивира състрадание у себе си или да се фокусираме върху риска, че може някой от просяците, които срещаме, да си купи паста или да ползва такси (а как впрочем да дойде, ако няма крак) или да се направи на мъж пред бодигардовете, които на свой ред ще го цитират винаги коректно, без съмнение.... въпрос на приоритети - дали да си спестиш риска, да дадеш 20 ст на някой, който не заслужава или да не отминаваш продегната ръка. Може и да бъркам, но на мен икономиката на тая ситуация е 20 стотинки срещу това да помогнеш на човешко същество без да му гледаш колко му струва пастата. въпрос на вкус - а за вкусове не спорят. приятна вечер от мене.
Dimenzov
03 Фев 2012 17:48
Мнения: 340
От: Canada
В страните на загниващият капитализъм с чашка в ръчица, наши мухльовци и бараби, разни боклуци и мургавели действително събират на ден повече от 100 евро, за да могат да пият цяла нощ до насита и на следващия ден - репете.

В България не ми се вярва някой да прави пари от подобни чашки и викове "чейндж", "чейндж", "чейндж",...
абулафия
03 Фев 2012 17:56
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
Манрико, прощавай ако съм прозвучал твърде остро. И поздрави за това, че си правиш труда да намираш благотворителни каузи и да инвестираш в тях - това със сигурност е много по-ефективно. Исках просто да подчертая, че има гледна точка, от която мотивите да дадеш милостиня, не бива да са свързани с мотивите и обосноваността на просещия. никой не е протегнал ръка от добро (поне не първият път). лека наистина
Manrico
03 Фев 2012 18:08
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
манрико, съгласен принципно. но как да стане това на практика в реална ситуация, когато те спира стара жена или човек без крак?

Ами аз казах за себе си как съм решил въпроса - парите за благотворителност - на организации, които могат да проучват и помагат на хора наистина в нужда. Със сигурност към "Българската коледа" и "СОС детски селища" могат да се правят дарения онлайн, на времето имаше сайт и за отец Иван, вероятно има и други организации, на които е много лесно да дариш.
EvaristeGalois
03 Фев 2012 20:49
Мнения: 1,804
От: France
Естественият подбор е съхранил живота. Не забравяйте това.
kaily
03 Фев 2012 21:06
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Във Фраянция кво ги правите такива - трепете ли ги?
Естественият подбор в момента точно подбира и време не остана. Кой е егоист до гроб - право там.
Meto ot Interneto
03 Фев 2012 21:23
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Еми аз ше кажа, че като видя некой да проси ме бърка у джигера. Това сигурно щото все пак съм израстнал в проста страна, в която тогава немаше просяци, иначе не съм по-чувствителен от когото и да било. Вервам, че много от нещастниците не го правят нарочно, а просто немат сили да се преборят и да се изправят на крака. Тия, дето ги обвиняват в мошеничество требва малко да се замислят.
kaily
03 Фев 2012 21:29
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Немат сили и нема кой да им помогне.
Зел кредит, имал работа, купил жилище, дошла кризата, съкратили го, спрел кредита, изгонили го и още има да плаща, безработица, работа нема, социални помощи нашата държава за разлика от всички останали европейски държави не дава.
Какво според теб да прави тоя нещастник?
Тук държавата само гледа да ти бръкне в джоба, а хората са, освен бедни, и бездушни и зли.

Meto ot Interneto
03 Фев 2012 21:53
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
"Какво според теб да прави тоя нещастник?"
Нищо. Тоя нещастник е човек. Държавата требва да му помогне да не стане на животно, или зеленчук. Друг не може, държавата требва. Чрез данъци, например. Освен ако не иска маймуни за граждани. Хората, които са по-богати да плащат повече - това е едно от средствата. Това е, ако не искаме да сме менаджерия.
Не е ли така? Ако не, защо?
Don
03 Фев 2012 21:54
Мнения: 19,057
От: Bulgaria

За по-малко от 24 часа в социалните медии се създаде, организира и разпространява "Спешно дарителско събитие". Спонтанна младежка акция, която ще се проведе на 4 февруари от 12.00 ч. в София (пред Народния театър), Варна (Севастопол) и Велико Търново (паметник "Майка България", съобщиха организаторите.

Инициативата е организирана и във "Фейсбук" под името "Умираш ли от студ".

Над 215 участници са потвърдили, че ще дарят топлина на бездомните

в България. Акцията има за цел да се дарят дрехи, обувки, одеала за бездомните хора по улиците, които буквално умират от студ.

В събитието се включват хора от цялата страна и вече има потвърдени участници в 3 града. Заради спешния характер на инициативата, всеки може да организира подобен пункт в своя град и да включи повече хора към каузата.

В столицата кризисният център е поел вече над 100 човека през последните дни, но ги "пускат" на улиците всеки ден в 10.00 ч. сутринта.
още по темата
Над 200 души са станали жертва на студовете в Европа
Над 200 души са станали жертва на студовете в Европа
0 коментара към статията 0 | Статията е разгледана 16218 пъти16218
03.02.2012
Българин почина от измръзване в Румъния?
6 коментара към статията 6 | Статията е разгледана 32086 пъти32086
27.01.2012


Дежурният мобилен екип от дирекция "Логистика" към Столична община отговаря само на тел. 112 и само вечер. В центровете за временно настаняване няма достатъчно легла за всички.

159 сигнала за бездомни, бедстващи и измръзнали хора

са получени в Националната система 112 през последните дни. Най-много сигнали са приети на 30 януари, съобщиха от пресцентъра на МВР.

Сигналите са предадени на МВР, общините и ЦСМП - в случаите, когато е било необходимо и оказването на спешна медицинска помощ.За изминалото денонощие сигналите са 35.

За София са получени 23 сигнала, за Бургас - 2, Пловдив - 2 и по един сигнал за градовете Шумен, Ямбол, Силистра, Плевен, Нова Загора, Лом, Провадия и село Сливо Поле, Русенско.

За периода са регистрирани и два сигнала за открити починали от измръзване в село Голище, област Смолян и в село Мечковица, област Габрово.

На три места в центъра на София днес бяха раздадени

1200 чаши с чай,

съобщиха от Столичната община. Билковият чай се раздава в рамките на съвместна инициатива на дирекция "Социални дейности" и на общинското предприятие "Социален патронаж", като пунктовете са пред Централна ж.п.-гара, пл. "Св. Неделя" и пилоните на НДК.

Инициативата ще продължи на 6 февруари, когато на същите места от 9.30 и от 14.30 ч. ще продължи раздаването на топлата напитка.


Здравче, дръж се малко. Има хора, които са в нужда. Не е добре да се глумиш над тях.
kaily
03 Фев 2012 22:18
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
"Какво според теб да прави тоя нещастник?"
Нищо. Тоя нещастник е човек. Държавата требва да му помогне да не стане на животно, или зеленчук. Друг не може, държавата требва. Чрез данъци, например. Освен ако не иска маймуни за граждани. Хората, които са по-богати да плащат повече - това е едно от средствата. Това е, ако не искаме да сме менаджерия.
Не е ли така? Ако не, защо?


Не е така, в тази точно държава не е така. Имам близки и приятели по Европа - никъде не е така като тук, като изпаднеш, държавата ти помага, докато не си стъпиш на крака. Тук никой не те пита имаш ли какво да ядеш, от какво живееш, как оцеляваш - точно обратното, единственото, от което се интересува тук държавата, защо като си без работа и без доходи не си плащаш здравните осигуровки и криминализира неплащането!

В Испания, много пъти съм го споменавала, работи като миячка на задници много добра моя приятелка. Държавата Испания и плаща 850 евро на месец чисти пари да гледа възрастен човек, отделно държавата Испания и плаща осигуровки и отделно държавата Испания плаща на оня вързастен човек медикаменти и друго лечение.
Дотук държавата Испания плаща на възрастния човек освен пенсията му и 1500 евро на месец за грижи.

Тук нейната майка е болна и мъжът и се грижи за нея с парите, които тя праща от Испания, изкапвайки ги като се грижи за също толкова болен, колкото и майка и, възрастен човек.
Българите ходят там да гледат възрастни хора, да които се грижи държавата Испания, а възрастните хора тук оцеляват с помощта на парите, изкарани от Испнската държава от децата им.


ЗАЩО СТАНА ТАКА?!? КАК СЕ СТИГНА ДОТУК???
ЗАЩО НИКОМУ НЕ ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ?!?
Здравка
04 Фев 2012 09:24
Мнения: 16,150
От: Bulgaria
Бездомници има и в най-развитите държави, за това да избегнем сравненията. Има хора, които са на улицата, защото са избрали този начин на живот и хора които, наистина нямат друг изход. Как да помагаме, без да ни правят на маймуни фалшиви просяци и организации - измамници?
Защо никой не обърна внимание, че не ви пиша за приютите и безплатните кухни? Считам, че са наистина изрично необходими. Винаги сме склонни да обвиняваме държавата, че нищо не прави за хората в крайна нужда, а България е на едно от последните место по дарителство в света. Не е задължително да си заможен, за да дариш. Защо българинът не дарява - защото е беден, защото е коравосърдечен, защото са го мамили толкова често, че е меко казано скептичен?
Във Варна, от началото на студовете е починал втори бездомник.
Добави мнение   Мнения:67 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »