. вид сабя е на баба ти костурата! Рогати, самата дума "сабя" е от тюркски произход. Чети - то сляпото окато прави |
*** | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: sybil |
Чалга-историците са солта на бг фрустрация и тя е взела доволно връх, както се очаква, в това четиво. То това е целта. Всички бг ченгета, като почнеш от Бг, та минеш през ефрейтора от БТВ са русофили и патриоти-так надо. Предлагам им едно есе по темата от миналата година. За Трети март и Свободата Колчем дойде тази дата и почват едни клишета и едно тупане на калпаци о` земи и възгласи : "да живей", което не оставя безучастен зрител. Нали сте гледали филма" Ъндърграунд" на Костурица. Представете си, че нейде из Родопите има котловина, в която населението мисли, че още управлява Абдул Азис. Ако изключим цивилизационния шок какво ще видят? Една трета от страната е все едно османска Турция, така, че аналогията е повече от реална- ако изключим сателитите и вехтите фордове. В газетите- Явор Колев и баш бащицата, ако им сложиш по една чалма-все едно са герои от филма " Време разделно"...За Амед да не говорим. Данъците, вай, аллах, ми то с десятъка беше по малко... Щото кво е било тогаз, от което сме се избавили-пише пак Достоевски. „Помня, че още преди обявяването на войната бях чел в наши най-сериозни вестници предвиждания за шансовете в предстоящата война и за необходимите разходи и излизаше, че безспорно, „навлизайки в България, ще бъдем принудени да изхранваме не само нашата армия, но и умиращото от глад българско население”. Лично съм го чел и мога дори да посоча къде съм го чел; та с така изградена представа за българите ние тръгнахме от бреговете на Финския залив и на всички руски реки да проливаме кръвта си за тях – поробените и изтерзаните, и изведнъж видяхме китните български къщички с градинки около тях, цветя, плодове, добитък, обработена земя, която богато се отблагодарява за грижите, и като връх на всичкото по три православни църкви на всяка джамия — и ще се бием за вярата на поробените! „Как смеят!” — кипнаха мигновено оскърбените сърца на някои освободители, лицата им пламнаха от обида. „Ами ние сме дошли да ги спасяваме, значи те трябва да ни посрещат едва ли не на колене. Да, ама те не коленичат, те ни гледат накриво, даже май не ни се и радват! Не ни се радват на нас! Вярно е, посрещат ни с хляб и сол, ама гледат накриво, накриво!…” Кунева написала есе за Трети март. И свободата.Налага се пак цитат: "Ще кажа – това е нашият български вариант на цитата “Свободата, Санчо, винаги е на върха на копието”. Но е същото – като смисъл, порив, разбиране, че за нея трябва да си готов. Че трябва действие. Подобно мислене и сравнение със света ни кара да разберем кои сме и как ще заемем мястото си. С влизането ни в Европейския съюз свободата започна да триумфира в друга употреба на езика и с други граници: с юридическия език на договорите, към които се присъединихме – свободно движение на стоки и услуги, свободно движение на хора и капитали, Шенген. Защото придвижването и сигурността без граници е свобода, както и свободата на научното пространство, европейския патент." Тук се налага да й припомним, че през турско е имало свободно предвижване на хора и стоки. Българските търговци са ходели по цяла Европа и са мъкнели квото видят. Хиляди хора са учили по Европа и Русия, а за хъшовете в Румъния да не говорим. Показваш тескерето и се мяташ на трена, парахода или каика за Джурджу. Сиреч, Свободата, както я разбира Кунева е била още от тогаз патент на хората на действието, тоест, на богатите. Нормално-тя е свободна(богата, от род), откак се помни, а свободен на беден за свобода да говори е голям майтап. Да обобщим. Празнува се събитие, след което е станало, дошло, нещо хубаво. По добър живот за хората, повече достойнство, повече цивилизация, някакво издигане. През турско са живели-ясно как, данъците са били-известно какви, имаме национално Възраждане, идващо с очевидното замогване на българския етнос. Да, ама свобода сме нямали, ще речете, държава.. Нека първо за свободата. Днес имаме свобода да ходим в Джурджу-пак с тескерето напред и 15 евро-2 надници-такса. Кунева ги обговори, като в Ганкиното, но резултат няма. Имаме свобода да търсим насъщния по овой белий свет-тук утехата е, че сега пътуваме да Америка за толкова време, колкото хъшовете до Влашко. Имаме свобода да действаме, да правим бизнес -ако сме ченгета, които станаха чорбаджии, а сетне и политици, а уж щахме да я правим друга". В нея всички народи ще живеят под едни чисти и свети закони... и за турчина, и за евреина и пр., каквито и да са, за всички еднакво ще е... Така ще е в наша България." Ема не е. Нали не са ви нужни примери? Както Кунева правилно каза, без да иска, свободата е за хората на действието-сиреч, нашите. Без да искат, пък те, станали и богати. Свобода има за Йоско, дето помля с джипа си невинни, има за Дамбовци, Маргини, Златковци и прочие представители на крайната фракция, управляваща страната от 20 години- а за по умерените, които я управляват от 60, говорихме вече. Ако бяхме в османска Турция, толкоз много хаирсъзи отдавна щаха да мажат прангите в Диарбекир. Тук -управляват, а вие ги избирате. Тук истински свободните са отдавна навън, както и по времето на Ботев- а хората, които го посрешнаха с четата са си по къщята, затворени , оглушели и оскотели, както тогаз. Имаме и свобода и да говорим в кафенето, берекет версин, щот преди 20 и това нямаше. Но сега всеки пепелник е Киряк Стефчов. Малко ли е. Още свобода ли искате за един празник: Свободни сме! И дума да не става! Свободни сме (Доколкото ни дават!) Пак можем, щом премръзнем, да треперим, пред пълните витрини да се зверим, със празен джоб „безгрижно да живеем“, да дишаме безплатно, да се смеем, да пукнем, ако щем, сме с пълно право!… И — продължи ли тъй — във строя пак със бодра стъпка да ударим крак! Свободни сме! Какво ли ни остава?… .... Aми ето какво: Свободни сме! Напред с венци и със букети! С цветя да замаскираме кусура! На Шипка огънят не свети, защото са откраднали бакъра. Свободни сме! Из парковете вече няма бюстове и героични монументи. Героите ни днес се бият само на фронта кулоарен в парламента. Свободни сме! Децата ни във робство душманина не ще да покори! Сами си ги продаваме във странство за малко, но пък "някакви" пари. Свободни сме! Демократичната реформа от фабриките ни освободи. На вносни "инвеститори" работим за малко, но пък "някакви" пари. Свободни сме! Със здравната реформа и от здравето ще се освободим! А който иска да поддържа форма, ще трябва да брои пари. Свободни сме! На месец с двеста лева да правиме каквото щем! Да си платим каквито сметки требва, ако се налага, даже да ядем! Стига толкоз за свободата, че не остана място за държавата. Там съм категоричен: Дайте да я закрием! Имам такава статия, да не се повтарям. И знаете ли що, освен аргументите в нея.. Онези, хъшовете( Странджата), дето бяха в в Румъния, бяха казали: -Имоти ли? Та ние оставихме нашите имоти в България! Милият романтик. Няма ги турците отдавна.Останаха българите…И пак същото. Даже по зле, комахай.. Свободолюбивите са навън, в странство, под наем, карат таксита и ранасят пици, а имотите им пустеят. Управляващите пък, ги колекционират-дайте ги, дайте още, да има за тъщата. Антистранджата е на власт. Имоти и свобода-ха, ха. Големият въпрос е кво направихме със свободата. С държавата. За кво умряха тези хора. Айде сега, да не си разваляме празника. "Една бъклица вино, изпита под прохладната сянка на върбите, край шумливата кристална речка, прави да забравиш робството; един гивеч, изпечен с алени патладжани, миризлив магданоз и люти пиперки н изяден на тревата под надвисналите клони, през които се гледа високото синьо небе, е едно царство, а ако има при него цигулари, то е върхът на земното щастие. Поробените народи имат своя философия, която ги примирява с живота. Един безизходно пропаднал човек често свършва с един куршум в черепа си или в клупа на едно въже. Един народ поробен, макар и безнадеждно, никога се не самоубива; той яде, пие и прави деца. Той се весели."-този цитат няма да ви кажа от кой е- басирам се, че 98 процента от вас без гугъл не знаят кой е автора. Държава, свобода -суета, вятър, простотия. Шоу е сега, пейте, робини.Са, Са. Прочее, честит ви трети март. A на мен : Фес, фес ми дайте! Това предпочел Левски когато бил арестуван и пътували към София и спрели в Орхание, каймаканинът го познал - бил му гостувал Дякона няколко пъти „под вънкашност чужда", почерпил го едно кафе иго питал: - Дяконе, зима е, ще минавате Балкана, гологлав си, ще замръзнеш, да ти дам калпак. -Не, фес ми дайте,фес! |
Интересно как така един форумец е банван, а друг, който говори за нарушаване на териториалната цялост на балканските страни, обижда на етническа основа и открито извършва антибългарска пропаганда (което и според българската Конституция е наказуемо) не се забранява? Дали все пак няма някакъв двоен стандарт? Подкрепям! И аз !!! Защо няма бан за гнусният мангал !? |
Скобелев: Служи в Полша и участва в потушаването на Варшавското въстание (1863-1864). Поляците да не чуят Скобелев! |
И аз !!! Защо няма бан за гнусният мангал !? Остави го нека се разбере за какво става вьпрос. Бонго ти си роден за проповедник - едно ти хортуват друго проповядваш. Е как да празнуваме заедно и вьстание и Наварино като ги делят 9 години. Пьк и какво общо има Гьрция с Бьлгария. Кой ти е забранил да честваш Априлското Вьстание, Обесването на Левски, Караджата, Ботев и т.н. Какьв е този тюрлю гювеч. |
VOCI Какви социалистически страни през 1945 ви друсат бе рибоци ? Може да си прав за вероятен фалшификат, или по-точно добра дезинформация от страна на КГБ-ейци. Но: Разпределянето на света между Сталин, Рузвелт и Чърчил става на Техеранската конференция (28.11-01.12.1943) и Ялтенската конференция (4-11.02.1945), които са "мъниичко" по-рано от цитираната реч на Дълес. Така че или дезинформаторите добре са си свършили работата, или .... нещата накъм истина отиват |
Служи в Полша и участва в потушаването на Варшавското въстание (1863-1864). Поляците да не чуят Скобелев! Е и? Какъв е изводът? Моят е прост - би било нормално полски президент да не спомене Скобелев в речта си по случай националния празник на Полша. Ама тук ставаше въпрос за българския, на 3-ти март! |
А, и Гурко изколва към 60 000 поляци май ... Един поляк, докато го разхождах и минахме по ул. "Гурко", разкайзвайки му как е освободил София, ме погледна накриво и ми каза: а той Йосиф Гурко ли се казва? Потвърдих, тогава колегата ми отговори - за нас този е национален враг, във Варшавското въстание от 1863 е изклал 60 000 души. Но това не пречи за нас да е герой ИСТИНАТА ВИНАГИ ИМА МНОГО ЛИЦА! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: axsbf67 |
Аз ли съм единственият, който не вижда връзка между заглавието и съдържанието. Очаквах, че заглавието е част от някакъв цитат, който се привежда по-пълно в статията, ама нещо не успях да го намеря. А статията (няма нищо лошо в това, само по себе си) е за руските жертви на нашия фронт от войната. Мимоходом се псоменават и другите жертви, но за българи като лъвове не видях нищо. |
Петрински, събери кураж и обясни кой и защо там седи разкекерчения персонаж вляво на неорязания вариант на литографията "Подписване на договора в Сан Стефано". А че руснаците са се умили в кръвта си, доблестно воювайки за неизвестна им кауза - дудутру! Поразчепкай къде интересите на Дизраели и роднините му са влезли в конфликт с интересите на Едмон дьо Ротшилд и дали. А че сме се били като лъвове винаги и навсякъде - спор няма. Един американски полковник така и не можа да повярва, че Парашутната бригада е изтрепала немците от гребена на планината при трикратно немско превъзходство. Заедно обхождахме немските позиции - да ти е драго да пердашиш с МГ-то - надолу са сипеи с тук-таме хилаво храстче и точно три големи камъка, зад които може да се скрие един човек. Впрочем, къде е паметникът на тия герои? За всѣх козаковъ подписалъ |
Отдавна, още от царско време, има документи, проучвания и т.н. за загубите във войната. Загиват - убити, от раните си и болести, почти 67000, а общо на двата театъра на бойните действия загубите са 201 000 души. Да се цитират автори от 1960 г. е тъжно и несериозно. За отвратителната подготовка на войната, липсата на планиране, престъпно снабдяване и т.н. има цели 94 тома разследване от края на XIX в. След третата атака на Плевен, например, върховният главнокомандващ, който твърди вече, че войната е загубена и трябва да върнат отвъд Дунава, казва на военния министър: "Ако Вие можете да направите нещо! А мен моля да ме освободите!" На Шипка поради некадърното командване са измрели от премръзване два пъти повече, отколкото са загинали по време на отбраната на прохода. Има и нови документални филми по темата. Хората обаче са загивали за нашата свобода! Каквото и да говорят или да премълчават някои. По време на Кримската война в руската армия се записват едва 16 души доброволци, а за Руско-турската те са хиляди! |
Има един роман "В навечерието" дето отлично описва "користните" руски интереси, но какво значи това за Зе Марийки, бонговци и разни други дето сега пък намериха полската кауза за по-близка до сърцата им. Ами ако беше успял Владислав Ягело сега щяхте ли да лижете полски задници, г-да русофоби или пак щяхте да броите полските жертви и да подсмърчате колко свободни били богатите българи по турско? Не знаех, че след Освобождението броят на свободните българи намалял, но щом вие казвате... |
Бонго ти си роден за проповедник - едно ти хортуват друго проповядваш. Е как да празнуваме заедно и вьстание и Наварино като ги делят 9 години. Пьк и какво общо има Гьрция с Бьлгария. Кой ти е забранил да честваш Априлското Вьстание, Обесването на Левски, Караджата, Ботев и т.н. Какьв е този тюрлю гювеч. очевидно не съм обяснил достатъчно достъпно. На 25 март вие, гърците, чествате "Независимостта", и тази дата бележе началото на Войната за независимостта. По точи начин в деня, в който чествате Независимостта, вие частвате гръцкото начинание, без онези външни фактори - Англия, Франция и Русия, които дефакто осигуряват гръцката независимост. По аналогия, ако е прието, че Априлското въстание провокира освободителната война, при прилагане на гръцкия образец, България би следвало да чества 20 Април, а не 3 март като национален празник. По-достъпно от това не мога да ти го обясня. |
Явно и аз трябва да ти обясня с думи прости щото бьркаш основни понятия. Пьрво грьцкото вьстания не е сравнимо с априлското по размах и успех. Ако не беше дал Пелопонес на Египтяните на Ибрахим (щото наличните османски сили не са стигнали) нямаше да има нужда от Наварино. Самата битка при Наварино не може да се сравни с мащабната операция за освобождението на Бьлгария. Британския адмирал е викан на разпит пред парламента защото си е позволил да се намеси след като заповедите който е имал са били само да наблюдава. Така че няма нужда да сравняваш Париж с Ловеч за да подкрепиш русофобията си. |