Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Проблемът с неизбежната отбрана ще подпали политически пожар
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:72 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »
Калки
23 Сеп 2012 19:22
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Мисля, че тази тема бе изчерпана до най-дребни детайли и нюанси.
Tasmania
23 Сеп 2012 20:11
Мнения: 981
От: Bulgaria
"Става дума за неизбежната отбрана, която през последните дни отново влетя в публичното пространство покрай влизането в сила на 5-годишната присъда на Йордан Опиц."

Този случай няма нищо общо с неизбежната отбрана.
Няма нападение над Опиц, няма и отбрана от негова страна.
Това, че Мариан е имал отверка в ръка, не го е имало в първите показания на Опиц, а се появява когато Опиц наема адвокат, като защитна теза. Като фактология - отверката е не 40 см (каква е тази отверка в джоб - 40 см?) , а 10 см.
И как ще прескачаш прозорец, и то висок на около 2 метра с отверка в ръка?

Ако обаче Мариан при вида на насочен с/у него пистолет беше наистина извадил отвераката и наръгъл Опиц - тогава щеше да има много интересен и противиречив казус.
Мошенник
23 Сеп 2012 20:15
Мнения: 4,376
От: Bulgaria
Гражданина трябва да бъде мачкан с повод и без повод, това е манталитета на управлението у нас!!
"Гладен и беден народ, лесно се управлява!!", а това е максимата на власт имащите у нас!!
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Мошенник
бонго-бонго
23 Сеп 2012 20:18
Мнения: 26,313
От: Swaziland
Мисля, че тази тема бе изчерпана до най-дребни детайли и нюанси.

Да, ама тоя от снимката поражда нови мисли...
9101
23 Сеп 2012 20:19
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Но ако паднат всички законови прегради, България ще стане джунгла

Няма да стане дунгла.
Преди време бях за половин месец в Турция. Направи ми впечатление, че всички са много любезни и културни. Ако случайно те настъпи в градския транспорт - 10 пъти ще ти се извини.
Казаха ми защо е така. Просто избягват скандалите. Защото нито единия, нито другия знаят какъв е насреща човека и дали после няма да го издебне и да го убие.
Та оръжието решава доста проблеми.
Gozambo
23 Сеп 2012 20:26
Мнения: 7,892
От: 0
Очевидно е, че художникът не е действал в положение на неизбежна отбрана. Законът не е лош, съвсем добър си е. Друг е въпросът, че много хора искат художникът да бъде оправдан и затова трябва да се извърти някак си законът. Няма как. Стрелял го на тротоара, когато бяга. Застрелял го е не защото е бил нападнат, а защото е влизал в кооперацията. Художникът може да е страшно симпатичен човек, но не е спазил законът и затова трябва да си понесе наказанието. Просто няма как за неизбежна отбрана да се приеме бягането. Отбрана има само при нападение, не при бягане. Бил крал! За крадене има други наказания и не художникът е човекът, който трябва да ги определя и да ги раздава едновременно. Съжалявам, но такава е истината.
Tasmania
23 Сеп 2012 20:53
Мнения: 981
От: Bulgaria
"Просто няма как за неизбежна отбрана да се приеме бягането. Отбрана има само при нападение, не при бягане. Бил крал! "

В случая даже не е и крал.
Сигурно е имал такова намерение, но не го е направил.
Атанас Димитров
23 Сеп 2012 20:55
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied

В случая даже не е и крал.
Сигурно е имал такова намерение, но не го е направил.


Предните 92 пъти намеренията му са съвпаднали с действията
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Атанас Димитров
PARAGRAF22
23 Сеп 2012 20:57
Мнения: 1,054
От: Bulgaria
За Опиц няма да комехтирам - има достатъчно в нета...но ако някой влезе да краде у дома и го спипам...бетон на краката и в дулбокото - няма и да викам скапаната полиция.
Тимур и неговите командоси
23 Сеп 2012 21:10
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
Позволявам си да не се съглася с автора, че разширяването на границите на неизбежната самоотбрана ще превърне България в джунгла. Светлият пример на братския американски народ показва една малко по-различна действителност. Там е достатъчно да кажеш : „СТОРИ МИ СЕ, че той имаше оръжие” – и всичко свършва. А маймуните не са в Тексас, а на едно съвсем друго място.

Всеки истински „хуманист” с удоволствие ще ти обясни, че човешкият живот бил най-голямата ценност. Дали си вярва или не – друга работа. А обаче не съм съгласен.
Да, човешкият живот е ВТОРАТА по значимост ценност. Втората. А първата е човешкото достойнство.

Впрочем, хората от Западна Европа отдавна са решили този въпрос – може би поради отсъствието тогава на една толкова прогресивна структура като ЕС. В момента го решава и Китай. А за американските другари от Дивия Запад изобщо да не говорим…
А защо да не говорим? Преди няколко години там имаше допитване – кое е най-великото изобретение в историята на човечеството? Ако си мислите, че са спечелили електричеството, автомобилът или телевизорът, много грешите. С огромна преднина спечели… бодливата тел. Ние обичаме да се подиграваме на американците че били ограничени, но в случая здравомислието им беше впечатляващо – бодливата тел като символ да обозначаване на личната собственост. Според коментарите, това било в основата на величието на Америка.
Дали животът на престъпника е по-важен от отнетото ти достойнство - след като си бил изнасилен ти, или домът ти (виждали ли сте ограбен апартамент, на който течението клати разбитата врата?), или колата ти...Робът е свободният човек вероятно имат различен отговор.
Изобщо, по отношението към този въпрос могат веднага да бъдат различени не само левите от десните, но и да се разбере какво мисли властта за електората си. Понеже добрият овчар не иска овцете му да се изпотъпчат една друга – кого ще дои после? Но пък да приписва на овцете достойнство…?

Има една интересна теория за „въоръжените народи”. Резюмирано – народ, който е имал навика столетия да носи оръжие, трудно може да бъде унизяван. Дали е рапира или нож, не е толкова важно – все влияе на психиката. В тази статия като пример за „невъоръжени народи” се даваха славяните.
…Футболна звезда засича с джипа си жигули, слиза, започва да удря по колата и да псува. Паникьосан, човекът вътре започва да стреля. Е, „звездата” я спасиха, но месец-два след това джиповете не засичаха никого.

А как е в джунглата?
щурчо
23 Сеп 2012 21:16
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
американските другари от Дивия Запад изобщо да не говорим…

Така е. Ама в прерията, индианците и койотите. Може и при мечките в Сибир. На нашата малка и гъсто населена и що годе цивилизована територия трябва да има органи на реда и правораздаването.
america1332002
23 Сеп 2012 21:21
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
При положение че няма българин, който да не е обиран
аз не съм обиран
Атанас Димитров
23 Сеп 2012 21:22
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied
При положение че няма българин, който да не е обиран
аз не съм обиран


За сметка на теб други са обирани многократно
Тимур и неговите командоси
23 Сеп 2012 21:30
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
Колко голяма е пропастта в мисленето на хората от различните краища на света показва следният пример:
В рубриката си "куриози" известен руски сайт публикува снимка на произведен в Западна Европа ключодържател. Всъщност, той представляваше нещо като табелка, на която собственикът написва името, адреса си и в кои часове си е в къщи. Руснаците окачествиха това като връх на идиотизма - тъкмо намерилият ключовете ще знае кога те няма в къщи, за да обере жилището ти.
Но в някои държави подобни ключодържатели се използват по предназначението им. Е, докато дойдат руснаците или нашите берачи на боровинки...

Тези, които са против разшияването на рамките на неизбежната самоотбрана, биха ли сложили ключовете от дома и колата си на подобно нещо?
anacephal
23 Сеп 2012 21:51
Мнения: 3,134
От: Bulgaria
"Да, човешкият живот е ВТОРАТА по значимост ценност. Втората. А първата е човешкото достойнство."
Приятно е да видиш че нормалните хора още не са напълно изчезнали! Мога само да добавя че човек без достойнство е по-лош от всяко животно.
Fart
23 Сеп 2012 21:55
Мнения: 1,190
От: Bulgaria
единственото хубаво нещо на сошуа - при образователен и възрастов ценз, притежанието ще вкара тая кочина в релси - дори твърдя, че за три-пет години нещата ще се случат....
america1332002
23 Сеп 2012 22:27
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
не съм обиран защото не живея в БГ. а тези които са многократно обирани да си застраховат имуществото и точка. всички проблеми са решени.
Атанас Димитров
23 Сеп 2012 22:34
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied
не съм обиран защото не живея в БГ. а тези които са многократно обирани да си застраховат имуществото и точка. всички проблеми са решени.


Ми тогава да разпускаме МВР и на тяхно място да назначаваме застрахователите от 90-те. Да влезе някой у нас и да го питам дали ще ме обира или ще ме убива. Ако е първото да му помогна да изнесе квото си хареса. Смешник.
Хинин
23 Сеп 2012 22:36
Мнения: 4,146
От: Bulgaria
Блокът бил обиран 97 пъти!? Жителите му не можаха ли да си направят нещо в своя защита - да не може всеки да влиза, да се заключва, да имат портиер или дежурен техен човек...Като са с "певи" мозъци, пак ще ги обират...Кой ги знае що за "тарикати" са, серсемите му със серсеми....
Nickolas
23 Сеп 2012 22:39
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
Какво ли би било, ако ДПС стреля по мишена с надпис Атака!
Nickolas
23 Сеп 2012 22:39
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
Хората тука за гражданска война говорят, вие за някакви обрани блокове.
Добави мнение   Мнения:72 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »