Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Държавата задържа цената на тока за бита за сметка на бизнеса
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:187 « Предишна Страница 8 от 10 6 7 8 9 10 Следваща
OLDMAD
01 Юни 2013 20:41
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Левче за ват?!!
Абе къде ви е акъла?
водопроводчик
01 Юни 2013 20:43
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
Загубите по транспорта не са чак толкова големи, големи са плащанията.
OLDMAD
01 Юни 2013 20:47
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
То па един "транспорт"... 5 минути с флекса, и айде.
RumenS
01 Юни 2013 20:48
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Франция със сигурност може да продаде на немците ток, колкото си искат, на цени сигур съпоставими с наще от Козлодуй. И що тогава е скъп тока у немско? Защо се фетишизира идеята за икономия на ток?
ххххх
01 Юни 2013 21:03
Мнения: 824
От: Austria
Както знаем, комунизмът е съветска власт плюс електрификация. Сега несъветската власт успешно се бори с електрификацията.


Неверния Тома,
metamorph
01 Юни 2013 21:25
Мнения: 3,699
От: Bulgaria
А и ако е само 3 пъти разликата в цената, не стига да покрие загубите по преноса, демек транспорта...

Това изглежда достоверно. Но, дори и ако е така, защо не се фокусира търсенето на енергоефективни решения върху намаляването на загубите по преноса?
RumenS
01 Юни 2013 21:39
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
хикса се бъзика. Просто проблема е в парите дет треа се гепат, а не е технически, екологичен или мистичен. Това е нова форма на данък, въведена от някакви мошеници, вероятно забълбукали и подкупили тъпите политици, с аргументите че утре кат се поразвие "зелената" "технология" сички ше се къпеме у безплатен ток. Че това е бъдещето, че Германия ше е на гребена на вълната на новите "технологии" и сички ше напраят пачките.
-------
* технологии го пиша в кавички, щото не са технологии, а глупологии.
AzUrAL
01 Юни 2013 21:42
Мнения: 4,451
От: Bulgaria
ако, токът ни е така евтин, има свръхпроизводство и неизползвани мощности, защо не го продаваме на Германия например, където бил три пъти по-скъп?
- Това чисто технологично няма как да стане.
OLDMAD
01 Юни 2013 21:42
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
... защо не се фокусира търсенето на енергоефективни решения върху намаляването на загубите по преноса?
metamorph, ще ти го кажа простичко - няма такива!
Още Никола Тесла го е казал, не аз.
Има там една дебела книга, "Теория на електротехниката" се нарича, вътре всичко е описано.
Ако ти се чете де..
внимателният
01 Юни 2013 21:50
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
когенерация /дето не знам що я плащам/

Докладвам тънко, ясно и високо:

Плащаме тази надбавка, за да покрием преференциалните цени, по които се изкупува тока от високоефективното комбинирано производство на електро- и топлоенергия. Надбавката е между 65 и 105 лева за мегаватчас. Излишно е да казвам, че 105-те лева се дават за тока от ТФ София.

Ще попиташ как така хем комбинираното производство е високоефективно, хем се малага да му се дават преференциални цени? Да, високоефективно е, по наредба вложената енергия за него следва да бъде с поне 10% по-малко, отколкото ако токът и топлото се произвеждат поотделно. Освен това, при комбинираното производство за собствени нужди се пестят поне по още 15% от липсата на загуби при преноса. По 15% за всеки от двата вида енергия.

Надбавката се дава само за тока, продаван на НЕК и целта й е да гарантира откупуването за 8-годишен срок на инвестициите в нови когенерации с производителност, надхвърляща собствените потребности /когенерациите за собствени нужди се откупуват за 5 години и без преференции. А за тях има и схема за европейско безвъзмездно финансиране до 50% от инвестицията/.
Такова подпомагане има смисъл. Подпомагаме новите когенерации 8 години, а те работят с голям ефект още 40 години след като сме престанали да ги подкрепяме. Има и смисъл разходите за преференциите да се разпределят върху всички, тъй като ефектите се ползват от цялото общество.

Шашмата с "кафявия ток" е в преференциите за Топлофикация София. Другите топлофикации наистина изградиха нови когенерации - централите във Варна и Бургас изобщо бяха отоплителни, а сега са ТЕЦ, в Плевен и Пловдив построиха високоефективни паро-газови цикли. В София обаче няма и един киловат нова мощност, а получаваме най-голямата субсидия
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: внимателният
rki
01 Юни 2013 21:58
Мнения: 20,973
От: Albania
Такова подпомагане има смисъл. Подпомагаме новите когенерации 8 години, а те работят с голям ефект още 40 години след като сме престанали да ги подкрепяме.

викам да земете да подпомагате секи - я псъм съгласен да изградя какъвто и да е високоефективен бизнес по тая схема.
OLDMAD
01 Юни 2013 22:00
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Шашмата с "кафявия ток" е в преференциите за Топлофикация-София.
Или както възмутено се изрази шефката на ДКЕВР др.Евгения Харитонова:
Сега такса "парно" е около 2% от сметките за ток.
Не върви хората на село да плащат парното в София!

No comment!

Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: OLDMAD
metamorph
01 Юни 2013 22:12
Мнения: 3,699
От: Bulgaria
metamorph, ще ти го кажа простичко - няма такива!
Още Никола Тесла го е казал, не аз.
Има там една дебела книга, "Теория на електротехниката" се нарича, вътре всичко е описано.
Ако ти се чете де..

Добре, сигурно си прав, не съм сведущ и затова питам... Не ми се четат толкова дебели книжки, особено откакто два-три пъти барах фазата като любопитен експериментиращ с електроуредите вкъщи ученик
Ама всички тези нови технологии и научен бум - не са ли мръднали от времето на Тесла? Не се ли очаква някакъв пробив с така бурното развитие на новите материали и приложението им? Бях чел преди време за експериментален проект на американска фирма за създаване на свръхмощен акумулатор , който да съхранява енергия в големи количества за много дълго време... Сигурно се работи и по преносът й...
metamorph
01 Юни 2013 22:14
Мнения: 3,699
От: Bulgaria
ако, токът ни е така евтин, има свръхпроизводство и неизползвани мощности, защо не го продаваме на Германия например, където бил три пъти по-скъп?
- Това чисто технологично няма как да стане.

Добре, но това беше просто един пример. По-близо и свързани с нашата система страни в които сме изнасяли доскоро ток сигурно има...
Maximus II
01 Юни 2013 22:15
Мнения: 9,741
От: Bulgaria
То е ясно че зад всичко стоят кожодерски печалби, но дали зад алчността не е скрито нещо друго, сериозна крайна цел? как мислите?
RumenS
01 Юни 2013 22:19
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Техниката не е много напреднала от времто на Тесла. Моторите и трансформаторите например са си все такива. Тока все така се пренася по жици, силовите полета и мощните лазери си останаха фантастика предимно, полупроводниците са на 50-60г. Преноса не е проблем, всичко е въпрос на пари за кабели и трансофрматори. Но този пренос никому на дадения моемнт не е интересен, ако имат интерес немците да купят ефтин ток, има откъде да го купят. Ако ние искаме да продадем ефтин ток, има кой да ни го купи. Скъп ток обаче никой не ще да купи, и затова се вкарва зорлем на електората. Щото е най-лесен за дране.
RumenS
01 Юни 2013 22:23
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
То е ясно че зад всичко стоят кожодерски печалби, но дали зад алчността не е скрито нещо друго, сериозна крайна цел? как мислите?

Не, ти приписваш разум на очевидни тъпанари. Се едно да кажеш че ББ имал некви сериозни цели, като първо пееше че без Белене не може, после пееше че с Белене не може. Алчност, глупост, безотговорност, това е всичко.
ПП И точно това е най-страшното, с това няма да можем да се преборим. Извънземни некви, да искаха да ни поробят да ни изпият кръвта, бихме имали шанс да се борим. Срещу собствената си простотия и алчност..... нямаме шанс.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: RumenS
Heat
01 Юни 2013 22:27
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Надбавката е между 65 и 105 лева за мегаватчас. Излишно е да казвам, че 105-те лева се дават за тока от ТФ София.

За Търново е 110 лв а за Казанлък 108 лв, само за пълнота.
Топлофикациите са едно, частните оранжерии на гимел, заводските ТЕЦ на Видахим, Маджаров и пр са нещо малко по-различно и само лянчи могат да плямпат, че обществото ползва облагите от втората група. По-лесно е да се обяснява с парното на софиянците цялата история.
Парното на гадните софиянци "гълта" по 80 милиона неявна субсидия годишно и икономисва 2 000 - 3 000 мегавата мощности за отопление ако гаднярите минат на ток.Срещу това само ВЕИ далаверата е 1.2 милиарда годишно, МИ-1 е над половин милиард годишно, МИ-3 пак там някъде. Със софийските 80 милиона обаче ще се решат нещата. И никоя лянча и дума не обелва за цени на централи на биомаса и други, дето станаха по-високи от тези на фотоволтаиците...Тези неща даже и лянчите ги знаят ама мълчат по комунистически.
metamorph
01 Юни 2013 22:33
Мнения: 3,699
От: Bulgaria
Благодаря на всички за разясненията... Кръвното при следващата сметка няма да го вдигам... Ще си плащам с удовлетворено любопитство, спокоен, че паричките ми помагат за икономическите перспективи пред енергиините корпорации. Така, де - и аз допринасям за борбата с кризата...
Справедливи са печалбите им. Справедливи са и моите загуби като потребител. За да върнем баланса май ще е необходимо Натисни тук
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: metamorph
OLDMAD
01 Юни 2013 22:40
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
metamorph, за да не те оставям толкоз обезнадежден, ше ти припомня нещо което вероятно си го чувал, но не си му обърнал достатъчно внимание.
Нарича се свръхпроводимост.
Засега физиците са достигнали докъм -25 градуса по С, но има надежди за още по-високи температури.
И това за кабели ВН(високо напрежение) 440 кV.

П.П. Ако ти кажа че на моя комп видеокартата се охлажда с течен азот, ще ми повярваш ли?
Добави мнение   Мнения:187 « Предишна Страница 8 от 10 6 7 8 9 10 Следваща