Този текст на Гео Милев от преди 92 години и днес звучи актуално. Звучи актуално защото чуваме същото и от днешните филолого-пенсионеро-юдео-интелектуалци, че и от по-мадите им недообразовани следовници. 92 години, 4 преврата, 1 световна война и два пъти преобръщане на социалните пластове, от когато единият път (1944 г.) из основи - и все същото. На някой би трябвало да му светне лампата, че това лекарство не е за тази болест, а и болестта не е тази. Иначе стила на Милев ми напомня този на Дърева (или обратното) - празно поетично многословие в обговаряне на две изречения, които изразяват тезата. Стига да има пенсионери с поетична душа и много свободно време да ги четат. И на фона на това припомняне, какво е била публицистиката преди 92 години, само мога да похваля днешните български журналисти. И като стил, и като дълбочина на мисълта много от тях са обиколки пред Гео Милев и Дърева. И Светослав Терзиев, и Галя Горанова, и Ясен Бориславов, и още доста други. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Леля Фичка |
Впрочем зачезнах за малко, за да сверя какво от Гео Милев се учи в момента в гимназията и какво в Милена-Дамяновата програма, която сега се отхвърли, но бъдете сигурни, че съвсем скоро пак тихомълком ще ни я пробутат. Ето резултата: В момента: "Септември", "Фрагментът", "Небето", "Ад", "Иконите спят", "И свет во тме светится" (между Смирненски и Далчев, където си му е мястото през 20-те години на ХХ в.) В новата програма: "Септември" (стройнат е между "Спасова могила" на Елин Пелин - Андрешковците и другите неправилни разкази са разкарани, и "Балада за Георг Хених" на Виктор Пасков, за да не би някой да се обърка и да се сети, че е имало някога нещо, наречено Септемврийска литература, или пък да вземе, че да се ориентира в хронологията на литературния процес и неговите пулсации) |
Бармалей - естествено, че не мога да съм сигурен дали юркаш трабанта ми и дали се спотайваш из бившата ми панелка. Може и да караш Мерцедес и да живуркаш из Боянските ливади, а може и ти да си излетял от гнездото. Аз просто посочих собствения си принос. Ху кеърс! Само че ти убеден ли си че специфичната миризма не се дължи на собственото ти присъствие, преди да се фокусираш върху мен, фикуса и партияТА? П.С. Забележката ми няма нищо общо с (не)приятелство, но бих бил последния наивник ако смятах, че тая или оная газета са нещо повече от инструмент за правене на пари. По тая причина намирам пищенето, мърморенето и проклетисването за излишни и безсмислени. Та и обобщенията ти, както и заключенията са на същото ниво - лумпен-партизански. Тепай комунета - това ще ти остане! |
Прекрасните ни забравени септемврийски поети - Фурнаджиев, Ясенов, Разцветников... Все по-забравени. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ablepsia |
А "Септември" наистина е класика въздействаща и до днес. Вероятно защото Гео Милев е добър поет, но слаб публицист. |
По средата на снимката ще видите един човек, който върви напреко на всички останали и е зинал с беззъбата си паст в нещо като екзалтация. Това е героят на нашето време - Протестиращия Урунгел. Вече посочих основните мерки за безопасност, когато се намирате в близост до него - не ръкомахайте (ще ви помисли за катаджия) и дръжте чадъра си отворен (ще ви оповръща). Кой е по-точно човекът, който екзалтирано приветства прогледналите граждани, повели битка с Отвратителните? Ако си спомняте, това е същият човек, който преди две десетилетия беше помъкнат от тълпата вътре в горящия Партиен дом и излезна от него, затъкнал в джобовете си шпеков салам и нарамил матричен принтер, който по-късно продаде на битака. След толкова години пак беше пред Партийния дом и понеже се надяваше тълпата отново да го повлече навътре и да напълни джобовете си със салами и суджуци, лицето му беше грейнало в радостно предчувствие и той се буташе напреко на всички останали, за да стигне пръв до шпековия салам или каквото имаше там вътре. С вестници той се сдобиваше от боклуджийските кофи. Специално тази снимка от вестника, на която фотографът го беше хванал, той грижливо откъсна и запази в джоба си, за да я показва по-късно на всеки, който не му вярваше, че в миналото е бил умен, богат и красив. По онова време всички протестиращи бяха такива. |
дааа, всичко фичозно звучи пошло. чичово или лелино. защото "дълбоката днешна мисъл" е далеко от простотата на "труд" и "честност". какво значат само две думи пред "дълбоката мисъл" на днешнното социално инженерство. за което е важен продуктът, изглеждащ като "честен, млад и красив" и по този начин приеман като "избираем". |
Прекрасните ни забравени септемврийски поети - Фурнаджиевq Ясенов, Разцветников... Все по-забравени. Ми нали вие комунетата учехте, че и естетиката била класово обусловена. Отекохте се и с вас критериите ви за прекрасно. |
Това е героят на нашето време - Протестиращия Урунгел. Разбра ли сега, Гео какви са днешните протестиращи българи? |
Гео Милев е добър поет, но слаб публицист. Тъкмо щях да кажа "Другарки и другари! Хич бива ли тъй? Бива ли образцово събрание на ППО срещу начина, по който Гео Милев бичува "т.н. буржоазна демокрация", без резолюция, с която да го заклеймим? Къде остана болшевишката непримиримост, другарки и другари!" И ето, пропускът е поправен |
"труд" и "честност". какво значат само две думи пред "дълбоката мисъл" Какво значат "труд" и "честност" ? Какво е труд ? Кое е труд ? Какво е честност ? Кога някой е честен ? Кога не е ? Това е, като "красота", "прекрасно". Звучи добре, всички си мислят, че знаят какво означава, докато не се опитат да го формулират ясно и с думи прости. Тогава разбират, че това, което им се е струвало ясно и разбиращо се от само себе си, всъщност е пълна мъгла и относителност. |
бонго, мисля, че Ботев го забраняват заради: "турчин как вилнее в бащини ми дворове". в този смисъл си пропуснал автор написал: "клаха българският народ така, както и турчин не го е клал". и се сещам един старец от троянския балкан, бог да го прости, който ми каза преди години, че на центъра на селото им имало надпис "предупреждават се господа селяните да не купуват риба от Дунав, оти е яла леш", сещаш ли се за коя коя година иде реч? и пак се сещам за едно издание на "Наблюдател" преди 20-тина години, малко след 10ти, в което Тома Томов гостува на Джимо след като се беше върнал от Америка. та Джимо пита как е там? и Тома му отговори нещо такова: "ами как, още се чувства Гражданската война". на което Джимо изненадано попита: "Защо?". а отговорут беше: "ами защото последствията от една гражданска война са 150 години след нея!!!". та в този смисъл ще цитирам единственият политик в България, за моя изненада това е Станишев, който най-точно определи началото на гражданската война в България - Войнишкото възстание. на нас ни остава през всички 150-те години след него да коментираме несекващие залпове, или да се помъчим да отворим спиралата. | |
Редактирано: 9 пъти. Последна промяна от: ruff |
лелиното, всички думи на света са излишни, щом това питаш. просто излишни. защото не те интересув отговорът. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ruff |
че и естетиката била класово обусловена. Отекохте се и с вас критериите ви за прекрасно. С туй задълбочено виждане за естетическите категории, бонго, ако се явиш на изпит при мене, ще го вземеш най-рано на ликвидационна сесия. |
С туй задълбочено виждане за естетическите категории, бонго, ако се явиш на изпит при мене, ще го вземеш най-рано на ликвидационна сесия. Аз на първо място не бих кандидатствал във факултет, където ти преподаваш. Защо ми е да слушам римейкове на Панталей Зарев, при условие, че сам мога да си го прочета. А и ми е невъзможно да си те представя преподаваща българския експресионизъм в контекста на европейския. Апропо, постингът на живака те постави на място, но ти май не го разбра. |
и да довърша лелиното с един цитат от Висоцки: "пусть совест мучит тот, у которого она есть". ИЗОБЩО ДА НЕ ТЕ ИНТЕРЕСУВА КАКВО Е ТОВА "ЧЕСТНОСТ" И "ТРУД"". |
дааа, явно бонгото го интерусува всичко българско в контекста на европейското такова!!! егати света, в който живеем |
"О боже! подкрепяй свещеното дело на грубите черни ръце: влей смелост в нашето гърмящо сърце: Не искаш ти никого роб - и ето - кълнеме се в нашия гроб - ще възкресим ний човека свободен в света. Пред нас е смъртта - о нека! но отвъд: там цъфти Ханаан от Правдата обетован нам - вечна пролет на живия блян. . . Вярваме! Знаем! Желаеме го! С нами бог!" бонго, а това е в контекста на човешкото |
хайде сега да ти го обясня простичко лелче какво означава твоя въпрос за "честност" и "трид". означава, че НИЩО СВЯТО НЕ Е ОСТАНАЛО НА ТАЗИ ЗЕМЯ. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ruff |
дааа, явно бонгото го интерусува всичко българско в контекста на европейското такова!!! егати света, в който живеем Дете на природата, па прочети нещо, образовай се преди да изтропаш нещо. За начало може да започнеш с те това тук: Натисни тук |