Ето ви малко сведения за нашите, за траките: Страбон, за мизите „Посидоний съобщава, че мизите от благочестие не употребяват за храна одушевени същества, а следователно и добитък. Те се хранят с мед, мляко и сирене и живеят мирно. Затова се наричат „богопочитатели“ и „капнобати“. Той също говори, че има между траките и такива, които живеят без жени и се наричат „ктисти“; те са удостоени с честта да ги смятат свещени и прекарват безгрижен живот.. " А ето и за изключителните имй знания, от самия Платон: Платон: Нашият цар Залмоксис – рече той, – бидейки сам бог, твърди, че както не бива да се почва да се лекуват очите без тялото, тъй не бива да се почва да се лекува и тялото без душата, и че причината, поради която гръцките лекари не могат да се справят с много болести, е, гдето не признават цялото като такова, което се нуждае от лекуване и което, щом не се намира в добро състояние, не позволява и на частта да се намира в същото състояние. Той каза, че душата е това нещо, от което произтича всякакво добро и всякакво зло за тялото и за целия човек, както главата е същото нещо заочите; затова трябвало главно и преди всичко да се лекува душата, за да бъде в добро състояние и главата, пък и останалите части на тялото. А лекуването на душата, мили мой, каза той, става с някакви припявания, а тия припявания са добрите беседи. От такива беседи се заражда в душата мъдрост и щом веднъж душата придобие мъдрост и я притежава, вече лесно може да придаде здраве и на главата, и на останалите части на тялото. И тъй, като ме запозна с лекарството иприпяванията, той добави: дано никой не те склони да си лекуваш главата с това лекарство, докато не предоставиш по-напред душата си на лечебната сила на припяванията. И то защото в това се състои разпространената сега между хората заблуда, че се залавят да прилагат отделно единия или другия начин на лекуване.__ [Plat. Charm., 155–157; ИТМ,106–107]. Хиполит от Александрия свидетелства за това, че галските друиди основали вярата си на мирогледа на тракиеца Залмоксис. Етруските почитат Земла и Сетлан, а това са тракийските Земела (земята) и Свитолен (Тракийския конник). Римлянинът Луций Ариан направо твърди, че Дионис е създателят на цивилизацията в Индия. ... |
Лошото Гладиатор е, че има недостиг на информация. Древните са ни оставили прекалено малко писания, рядко са описвали това за което са смятали, че е всеизвестно и дори когато са го правили, не са се спирали на важни детайли. Жалко е например, че Платон не си е направил труда да запише текста на някое от припяванията за които споменава. Съмнявам се да е бил секретен, щом са го използвали за лекуване, а и е известно, че припяванията са били много важни за келтските друиди. Келти на Балканите са идвали и е почти сигурно, че от траките са се научили на доста неща. Мързелът и нехайството на Платон СЕГА ни лишава освен от оригинален метод за лечение, по всичко личи родеещ се с най-древни шаманистки практики, но и с много подробности от тракийските и от там и друидските религиозни, магически и лечителски ритуали, методи и традиции. От друга страна, привнасяния, взаимствания и влияния със сигурност е имало. Подобни "дифузии" и "осмози" са забелязани още от Джеймс Фрейзър. Тези два фактора позволяват на някои съвременни антрополози, етнолози, фолклористи и историци, да извличат "доказателства" служещи за самоутвърждаване на съвременни национални и политически теории. Поради незнанието и доказаното взаимно влияние, полето за свободно творчество е практически безкрайно. Ще дам пример: -По-горе Щурчо написа за вероятния тракийски произход на мартеницата. На мен също ми се струва, че тя е по-скоро наследство от траките. Разсъждавахме и за римските ликторски фасции. Те са представлявали сноп от брезови, демек бели пръчки, увити с червени ремъци. Мязат на мартеници. Римляните по техните собствени думи са потомци на Еней (сам е син на Афродита, която се родее с Ищар/ Инана- символизирана от сноп пръчки ) и неговите троянци. Край Троя се е сражавал обаче и тракийският цар Резос. Що да не е носил мартеница, завързана от съпругата му когато се е отправял на поход? То и конете му са били бели, нищо чудно сбруята им да е била червена (Омир споменава за злато по колесницата, но за сбруята на конете премълчава), по царско му е някак такава комбинация, и получаваме сила (белите, при това магически коне- докато са около Троя, тя не може да падне) обединена и допълнително усилена от червени ремъци. Краен извод- Рим е възприел основополагащата идея за държавността си, символизирана от бяло-червените ликторски фасции, не от някой друг, а от траките и техните мартеници! |
Сред най-ранните извори за правене и носене на ейресионе е Лутаций Плацид, който живее по времето на император Теодосий I (379-395). Той ни е оставил бегло описание на ейресионе, като клончето е с вплетени червени и бели нишки и се носи и на празника Панатенеи (през първия месец на атическата година - хекатомбейон, от 15 юли до 15 август), празника на богинята Атина. Плутарх, Тезей , XXII: θάψας δὲ τὸν πατέρα, τῷ Ἀπόλλωνι τὴν εὐχὴν ἀπεδίδου τῇ ἑβδόμῃ τοῦ Πυανεψιῶνος μηνὸς ἱσταμένου: ταύτῃ γὰρ ἀνέβησαν εἰς ἄστυ σωθέντες. ἡ μὲν οὖν ἕψησις τῶν ὀσπρίων λέγεται γίνεσθαι διὰ τὸ σωθέντας αὐτοὺς εἰς ταὐτὸ συμμῖξαι τὰ περιόντα τῶν σιτίων καὶ μίαν χύτραν κοινὴν ἑψήσαντας συνεστιαθῆναι καὶ συγκαταφαγεῖν ἀλλήλοις. τὴν δὲ εἰρεσιώνην ἐκφέρουσι κλάδον ἐλαίας ἐρίῳ μὲν ἀνεστεμμένον, ὥσπερ τότε τὴν ἱκετηρίαν, παντοδαπῶν δὲ ἀνάπλεων καταργμάτων διὰ τὸ λῆξαι τὴν ἀφορίαν, ἐπᾴδοντες: εἰρεσιώνη σῦκα φέρει καὶ πίονας ἄρτους καὶ μέλι ἐν κοτύλῃ καὶ ἔλαιον ἀποψήσασθαι καὶ κύλικ᾽ εὔζωρον, ὡς ἂν μεθύουσα καθεύδῃ. καίτοι ταῦτά τινες ἐπὶ τοῖς Ἡρακλείδαις γίνεσθαι λέγουσιν, οὕτως διατρεφομένοις ὑπὸ τῶν Ἀθηναίων: οἱ δὲ πλείονες ὡς προείρηται. Превод на руски: Похоронив отца, Тесей седьмого пианепсиона исполнил обет, данный им Аполлону, — в этот день он с товарищами вступил в город после своего спасения. Обычай варить при этом овощи объясняется тем, что они после своего спасения собрали вместе остатки съестных припасов, сварили в одном горшке и съели их за одним обедом. Иресиону же, ветвь маслины, обвитую, как и просительная ветвь, шерстью, выносят увешенной начатками различного рода полевых плодов в воспоминание прекратившегося голода, причем поют: Иресиона, даруй нам фиги и хлеб в изобилье, Дай нам меда вкусить, натереться оливковым маслом, Чистого дай нам вина, чтоб сладко уснуть, опьянившись. Некоторые говорят, впрочем, что эти обряды учреждены в память Гераклидов, которых содержали таким образом афиняне. Большинство же держится названного выше объяснения. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Що да не е носил мартеница, завързана от съпругата му когато се е отправял на поход? То и конете му са били бели, нищо чудно сбруята им да е била червена (Омир споменава за злато по колесницата, но за сбруята на конете премълчава), човек би си помислил, че поне ще основете фантазиите си на бялото (жреческо) и червеното (царското) и тракийските царе-жреци, но не би... За дифузионистите: Натисни тук и особено снимката: (снимка: натиснете тук) |
бонго-бонго 04 Мар 2014 23:51 Мнения: 15,210 От: Swaziland Скрий: Име,IP Що да не е носил мартеница, завързана от съпругата му когато се е отправял на поход? То и конете му са били бели, нищо чудно сбруята им да е била червена (Омир споменава за злато по колесницата, но за сбруята на конете премълчава), .................. човек би си помислил, че поне ще основете фантазиите си на бялото (жреческо) и червеното (царското) и тракийските царе-жреци, но не би... Бонго-Бонго, аз просто се шегувах! |