Джимби, ето още нещо, което силно ще те разсмее и ще те развесели. Освен, разбира се, ако не те разплаче: (снимка: натиснете тук) Нека напомня - това горе е напълно реален, напълно официален документ, издаден по повод реплика на лицето Б. Е. Немцов към президента на Русия. Как е сега, Джимби - развесели ли се както си требе? |
Ултрасиния, пай се, че иде: Натисни тук |
Хм, не знаех какво е кариатида. От уикипедия, този пътеводител на стопаджията : "символозират наказанието над жените на Кария, град близо до Спарта в Лакония, които били прокълнати да робуват след като предали Атина, заставайки на страната на Персия в Гръко-Персийските войни." Ок, много хора не гласуваха. Зелените се провалихме. Може би заслужено. Станахме смешни, идиотът Витков получи повече от нас. Сега в лагера цари униние. Може и да се разпаднем. А цеко-миневци ще ни довършат със съдебни дела. Зелената партия на Каракачанов се представи по-зле дори от нас. СБ са далеч от идеята да станат партия. Сега Бойко и Кунева ще приемат TTIP, ще надупчат Добруджа, и всичко което поискат задокеанските партньори. Следващите две-три години са техни, с напазаруваните депутати. Положението е безнадеждно, не особено сериозно. |
Maximus II, ще се опитам да отговоря, макар и разговорът да тръгва малко встрани от писаницата на Димитри. А защо фарът да не е статуя на св. Андрей Първозвани, най-видният проповедник на християнството в станалите по-късно български тия земи? В източноправославното изкуство скулптурата е по-скоро изключение. Ако присъства, то е силно ограничено до определени елементи в храмовата архитектура - функционални или декоративни. Скулптура на светец, мисля е неканонично - скулптурата е реален обем в реалното пространство! Обръзът на светеца е извън нашата реалност, изображенията в иконите обитават друго пространство и време. Скулптура на светец, функционираща като фар... аз лично бих приел подобна модерна трактовка абсолютно положително - въпреки, че съм кръстен, по скоро съм непрактикуващ християнин. А пък не виждам как би говорила говори изключително положително за нас българите!? Положително говори за нас - поне според мен - защото кариатидата на Павел Койчев демонстрира, интелигентно и разбираемо, наследството на земите, които, ние българите, обитавам днес. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Vatamov |
spectator, има и оптимистични обяснения за кариатида, било представата на древните за женска еманципация. |
Ванта, ето: Натисни тук |
Нека разграничим духовност и религиозност, мироглед от политика. Факт е че сме запазили духовността на нашите предци отпреди 1000, 2000 и 3000 години и добре сме направили. Също тъй по отоманско време българската църква е нашата единствена, водеща и спасителна политическа сила цели 500 години. През годините на соца комунистическата идеология изпълняваше и функциите на /хегелианска/ религия. Днес изборът е Ваш, ако щете ангел или кариатида, сатир, караконджул. The choice is yrs. |
Да Vatamov, може, но както казах, на полицата над камината, как да изглежда публичното пространство около нас българите, решаваме ние българите, а не някакви самообявили се за интелектуален елит. А за манията да впечатляваме чужденците, лъха на комплекси и чувство за малоценност толкова, че не ми се коментира. Сега е моментът някой да развие изтърканата теза, колко българите са лоши християни, и колко християнството било замаскирано древно езичество. Аман от масонство и комунизъм! |
Знам само, че откакто турнаха тоя урод в Созопол бизнесът в града се срива, а вътрешният плаж, дет го държи бат Цоньо го заливаха три пъти фекални води - говна в пясъка. Туй ще да е причината. И най-паче за говната в пясъка. Да. |
...как да изглежда публичното пространство около нас българите, решаваме ние българите, а не някакви самообявили се за интелектуален елит Добре, съгласен съм - с уговорката, че Павел Койчев с творчеството си едва ли се самообява за нещо друго освен за художник - в това няма нищо елитарно. Разходи се из Златни пясъци и Слънчев бряг - ето публично пространство, изглеждащо както са решили някои от нас - българите. В сравнение с тези примери пластиката на Койчев е малко късче истинско творчество и не заслужава пренебрежително отхвърляне със странни доводи, нямащи нищо общо с изкуството! Между другото, кариатидата от Ню Йорк е доста по-сложна за възприемане от обикновения зрител. Дали именно тя не е била целта на някой ортодоксален "изкуствовед" - нещо не му е харесала ))) |
Ватамов:Скулптура на светец, мисля е неканонично - скулптурата е реален обем в реалното пространство! Обръзът на светеца е извън нашата реалност, изображенията в иконите обитават друго пространство и време. Ватамов, а попрочети малко и после мисли - съчетай априорното с апостериорното Нама канонична забрана нито срещу скулптурата, нито срещу другите изобразителни изкуства в православието! Ако е било нужно да има фар - да бяха направили фар! А не поредната паганска изгъзица. |
А не поредната паганска изгъзица. карагьозов, вярно времената са малко сбъркани, но ще попитам - има ли въобще произведение на съвременното изкуство, което би могло да те докосне? Не съм никакъв специалист по източноправославно изкуство, но като любознателен зрител мисля, че има определени канонични норми за изкуствата в православния храм... Като се замисля - в нашите средновековни и възрожденски църкви скулптурата присъства само като релеф - олтара, владишкия трон, някои архитектурни елементи. Ако някой е наясно - да напише. И доста объркваме нещата. Както е писал Азъ по-горе "Нека разграничим духовност и религиозност, мироглед от политика." Можем да разглеждаме една съвременна пластика и през призмата на вярата, но това определено е крайно ограничен подход! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Vatamov |
Отговарям: Защото изборите ме разсмиват двойно. Разсмиват ме гласуващите, смешни са ми тези, за които те гласуват. Абе може да са ти смешни, ама като не гласуваш, помагаш на най-смешните (най-лошите). Това, съчетано с факта, че всяка седмица не пропускаш да напомниш гръмогласно и подигравателно (често с обиди и без обосновка) как не трябва да се гласува, започва да прави нещата леко съмнителни. Все още нито г-н Иванов, нито някой от неговите форумни запалянковци, са успели да обяснят как негласувайки помагате да се промени нещо. Как? Как? Ние, които казваме, че трябва да се гласува даваме конкретни доводи: Голяма избирателна активност ще неутрализира ли (донякъде) купуването на гласове? Да. Ще намали ли ролята на ДПС? Да. А вашите доводи какви са? Ама конкретни доводи. Не някакви алабализми от типа "гласувайки, играя тяхната игра". |
ManfromUtopia 08 Октомври 2014 08:10 Бог не е демократ. Не сме Го избирали с избори. Ех, много я мразите тая пуста демокрация, бе. И Господ мразехте по същия начин, ама беше отдавна... И като не е демократ Господ, какъв е? Сигурно комунист... "Аз съм Господ, Бог твой; да нямаш други богове освен Мен" .... не авторитарист! В случая бъркаш религия с политика! Или както спомена Азъ Нека разграничим духовност и религиозност, мироглед от политика. |
Ако изборите можеха да променят нещо, щяха да ги забранят. Това е доста глупаво твърдение. Защото може да се каже и обратното: Ако негласуването беше опасно за управляващите, щяха да направят гласуването задължително. |
карагьозов, ... има ли въобще произведение на съвременното изкуство, което би могло да те докосне? Модерното изкуство? Зависи какво съдържание влагаш в това понятие. Ако е модерно в смисъл "съвременно", да има - ето иконопис Натисни тук; ето архитектура Натисни тук Ако е вложено съдържание "от епохата Модерн" - има и такива (страхотно много) - ето ти едно Натисни тук |