Пламен Сивов, Книгите от Ветхия Завет (притчите, цитирани от Firmin, например) не са подходящи за оборване на евнаглеска (новозаветна) доктрина. |
Firmin 08 Яну 2015 20:52 Каква е идеята, вложена в горната карикатура? Какво е интелектуалното и предизвикателство или тръпка? Хуморът? Ако зададем въпроса "Защо нарисува това?" на карикатуриста, боя се, единственият разумен отговор е ... "Ами защото ... мога." Това достатъчно ли е? Със сигурност разбираш, че тук не става въпрос за идеята на карикатурата, интелектуалното й предизвикателство или тръпка! Хумурът е черен. В един цивилизован свят, ще зададеш подобен въпрос, ще чуеш : "защото мога" и дори да не ти е достатъчно, няма да извадиш оръжие и да разстреляш зверски дванадесет човека! Защото и ти "можеш"! За първи път виждам тези карикатури, не ми харесват, но това не може да ме направи убиец. И дори не мога да си помисля за разбиране на засегнатите религиозни чувства на убийците. Има Божие правосъдие, не е дадено на нас, хората да го раздаваме! И да отнемаме човешки живот от името Божие! Нямаме това право, дори да "можем"! |
Не, Бог не обича богохулството. Както не обича омразата, греха и смъртта. Но възможността за богохулство е цената, която Творецът плаща за свободата на творението си. Без тази цена (риска да бъдеш отхвърлен, охулен, разпнат) няма свободен избор, няма свободна воля, няма свободна любов. Тоз пък откъде знае какво обича Бог. Да не е вечерял с него. Знам, че който се е срещнал с Господя не се е върнал да ни каже какво обича. |
Авторът малко се е объркал "В моята вяра не убиваме...". Да припомним покръстването на северните народи, кръстоносните походи, инквизицията... |
...Донбас! Одеса! За тях няма ли съчувствие? Няма ли грандиозни митинги в "големите градове"? Избирателното съчувствие и състрадание, винаги вони на лицемерие. Че кой ти пречи да си направиш митинг за Одеса или Донбас, или може би чакаш указания отгоре? Ако наистина смяташ, че спонтанното присъствие на хората по улиците на Франция и в "големите градове" е проява на лицемерие, явно имаш доста объркана ценностна система, в смисъл, че не си много наясно кого обичаш и кого не. Ако това ще ти помогне, нека ти цитирам думите на папа Франциск по адрес на терористите: "Нека Бог промени сърцата им" |
А не е ли лицемерно зелените чорапи, бивши номенклатурчици и ОФ активисти да тълкуват Светата Книга и деянията Господни? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Мошенник |
Ако за автора бог е любов и доброта, наистина няма доказателства че бог наистина е това (ако изобщо го има, де) |
А не е ли лицемерно зелените чорапи, бивши номенклатурчици и ОФ активисти да тълкуват Светата Книга и деянията Господни? Продължавай да актуализираш списъка, ние не бързаме. Пък и знаем резултата - накрая ти ще си единствения нелицемерен, достоен и автентичен ... тълкувател, пасивен мошеник с двойно "н", бос настоящ номенклатурчик. |
Imagine there's no countries It isn't hard to do Nothing to kill or die for And no religion too Imagine all the people Living life in peace... А пък Чапмън уби Ленън. |
Факт е, че убийствата в Одеса минаха някак си по между другото в Европа. Нашите тикви не могат да схванат, че това е защото на различните човешки животи им се придава различна стойност. Докато не схванат защо това е така , нито ще схванат и какво се е случило в Париж, нито какво трябва да се направи, за да не се случи никога отново подобна трагедия. |
Firmin Продължавай да актуализираш списъка, ние не бързаме. Пък и знаем резултата - накрая ти ще си единствения нелицемерен, достоен и автентичен ... тълкувател, пасивен мошеник с двойно "н", бос настоящ номенклатурчик Красавчик |
Докато не схванат защо това е така , нито ще схванат и какво се е случило в Париж, нито какво трябва да се направи, за да не се случи никога отново подобна трагедия. И виж, оказва се, че ние, от периферията, от "провинциите" на Европа, от "границата", притежаваме повече мъдрост. Това, което се случи в Париж, е че някой им окапа с кръв бялата покривка, докато си пият сутрешното кафе. Смъртта ги споходи на улица, по която минават всеки ден, на път за работа. Сутрешният им вестник дойде подгизнал от кръв. Някой им изби зъбите, докато се смеят. Това е шок. Врагът е пред портата. Ама ... буквално. И казва "Дойдох да убивам!" Офтопик. Преди дни отряд на талибаните нападна и изби ученици, деца на военни в Пакистан. Бяха безпощадно ясни - "Вие дойдохте в нашите села и убихте нашите деца. Сега ние дойдохме, за да убием вашите деца". Връзката? Ще я изясня. От името и чрез французите се случват и причиняват далеч по-лоши неща от това да нарисуваш Мохамед. Някой някъде някого убива - нечий брат, сестра, майка, баща, дете. И той ще дойде да изиска кръвта им. Старозаветно неумолим, решен да убива, решен да умре, убивайки. |
И тези две свободи - моята (да вярвам в Светата Троица) и тази на карикатуриста (да се подиграе с Нея) са двете лица на една и съща свободна воля, която е в основата на моята вяра. Моята свобода започва там, където свършва твоята. Моята свобода не може да бъде ограничавана от твоята слободия. |
Мислих много дали съм Шарли или не съм Шарли, защото разгледах много от карикатурите на вестника и, о, чудо - нито веднъж не се засмях. Не ми стана весело, не се почувствах понесена на "крилата на хумора", а колко хора ме уверяваха, че именно такова усещане трябвало да получа, защото "хуморът убива омразата", според авторите на Шарли Ебдо, които пак, от своя страна "не желаели да се харесват на глупаците - религиозни фанатици" и затова разказали "Истинската история на малкия Исус": Тай като нито съм религиозен фанатик, нито глупак, попрочетох я, поназнайвам френски, знаете. Разгледах и придружаващата я картинка, пфуййй, отвратително. Как да си кривя душата, простотийка си е. Значи - не съм Шарли. Никога не бих си купила този вестник. Той не разсмива вярващите / пък и не само тях/, скандализира ги. От друга страна пък съм Шарли. Защото пиша и казвам на Шарли какво мисля за него. Искрено и смело. Имам свободата да им го кажа. И не бих искала да бъда разстрелвана заради тази моя свобода. Срещу писаното с писано, срещу казаното с казано, а не с Калашников. Но г-н Пламен Сивов го е казал много по-добре от мен. А той е добър християнин, дълбоко вярващ, и никак не прилича на религиозните лицемери, така добре описани от Франсоа Мориак. |
Хумурът е черен. Знам за черен хумОр, но за хумур не. Да не би да имахте пред вид "хумус"? Също е възчерноват, взима участие в погребалните процеси. Така че дори да е кафеникав, пак си е черен. |
Има Божие правосъдие, не е дадено на нас, хората да го раздаваме! И да отнемаме човешки живот от името Божие! Това важи ли за Корея и Виетнам в миналото и за новодемократизираните държави, засипани с бомби? Важи ли за Одеса и Донбас? А нападението на Ирак, което бе гордо наречено Crusade, демек в името на Бог и Божи гроб?! |
Хюмюрът, мила моя Дорис, хюмюрът тия дни е черен | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Firmin |
Дорис 09 Яну 2015 11:13 Има Божие правосъдие, не е дадено на нас, хората да го раздаваме! И да отнемаме човешки живот от името Божие! Това важи ли за Корея и Виетнам в миналото и за новодемократизираните държави, засипани с бомби? Важи ли за Одеса и Донбас? А нападението на Ирак, което бе гордо наречено Crusade, демек в името на Бог и Божи гроб?! Важи за всички, Дорис! Архивът е жив! В името на Бог не може да се убива, Бог е любов и прошка! ПП Имате "завидно и светло чувство за хумОр"! И съм сигурна, че не сте объркали "хумУр", с "хумус", дори неволно. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: posledna |