Изслушах час и половина - повече не можах. Мисля, че Манрико е напипал истината - трябва да се слуша оркестърът, а вокалът е своеобразен "акомпанимент". Да се започва с Вагнер от Тристан е доста трудно и едва ли ползотворно. Според скромното ми мнение и горе-долу според реда, в който аз започнах да харесвам Вагнер, трябва да се започне от Лоенгрин и Танхойзер, след това да се премине към Холандеца и Валкюрата, чак след това към целия Пръстен, Тристан и Парсифал. Кога да се слушат Майстерзингерите ще ти кажа, като почна аз да ги разбирам и харесвам И не от тубата и на компютър! Доброкачествен запис на първокласен оркестър, диригент и изпълнители и на качествена звукова система - само така може да се усети някак музиката. А ако имаш след това възможност да чуеш първокласно изпълнение в зала, разликата с какъвто и да е запис е огромна! |
Странна е тази необходимост от продължително обучение, когато става въпрос за слушане на музика. А и щом ти още не си го завършил... Не знам, нека други да кажат какво мислят. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: карагьозов |
защо ти трябва да прескачаш в паралелната Вселена?! Вагнер, както да речем Бах, е абсолютно авторитарен, той не търпи връщане обратно към други композитори. Човек винаги може да се вманячи, но в общия случай не би трябвало да е така. Аз мога да кажа същото за Рахманинов, и даже съм го казвал в моменти на екстаз, но то не е вярно. При мен има една специфика. Трябва първоначално някакъв малък пасаж, чут случайно, да ме "грабне", и после се отприщва една лавина и съответното произведение го слушам безкрайно. Ако обаче "грабването" не се случи, стои си недокоснато произведението, колкото и да е прочуто. Примерно Седмата симфония на Бетовен съм я слушал стотици пъти, Петата също, за Шестата нямам спомен - не ме е "грабнала". Не бих могъл (не се и опитвам) систематично да изслушам всичките девет симфонии така че после да съм "познавач". При това положение нямам шанс с Вагнер - не само нищо не ме е грабнало досега, ами непрекъснато долавям тривиални мотиви събрани еклектично - разбира се добрата оркестрация за която Манрико говори дава известна компенсация. |
Вагнер, както да речем Бах, е абсолютно авторитарен, той не търпи връщане обратно към други композитори. Не бих се съгласил. Аз съм съзнателен фен на класическата музика и особено на операта от юношеските си години, около 20 години слушах и харесвах италианска опера от Росини до Пучини и чак след това постепенно започнах да слушам и харесвам Вагнер докато станах и голям фен на неговата музика. И това по никакъв начин не намали интереса ми към италианската опера, накара ме обаче да я слушам по малко по-различен начин. Преди почти не обръщах внимание на оркестъра (освен в чисто оркестровите пасажи), слушах го като съпровод на вокала. Вагнер ме научи да слушам и оркестъра много внимателно и открих и ценността на оркестровия съпровод в италианската опера. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: карагьозов |
Не съм любител на Вагнер, пък и на оперното пеене, но тази интересна дискусия ме провокира да си освежа спомените от музиката му. Манрико - |
Натисни тук Jaen Michel Jarre - Ethnicolor |
От Вагнеровите разсъждения на карагьозов, приятелю unperson, си правя извод, че ти не си тоталитарен тип, а той е. |
От Вагнеровите разсъждения на карагьозов, приятелю unperson, си правя извод, че ти не си тоталитарен тип, а той е. По-скоро безкрайно обича Вагнер и приема болезнено, или по-точно не приема, изказванията на непосветените. Това на пръв поглед е лошо но на втори не е - в голямото изкуство екстремизмът е абсолютно необходим, нищо че прави и много поразии. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: карагьозов |
Scarborough Fair: Натисни тук Royal Philharmonic Orchestra Натисни тук Simon & Garfunkel Натисни тук Hayley Westenra |
Jeux interdits: Натисни тук Paul Mauriat Натисни тук piano and orchestra Натисни тук Mireille Mathieu |
Натисни тук Brahms - Hungarian Dance No.4 Натисни тук Brahms - Hungarian Dance No. 5 Натисни тук Dvořák - Slavonic Dance No. 2 Op. 72 (по-често се води за No. 10) Натисни тук Dvořák - Slavonic Dances, Op. 46 - No.2 |
unperson с най-искрена благодарност за спокойствието и оптимизма, с които ме дарява подбираната от вас музика ! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Гео |
Натисни тук Bedřich Smetana - Vltava |
Натисни тук London Symphony Orchestra - Ave Maria (Schubert) Натисни тук Sissel Kyrkjebø - Ave Maria |
Бетовен в изпълнение на великите китайци. http://www.youtube.com/watch?v=xBlQZyTF_LY |
Натисни тук Dance me to the end of love, LEONARD COHEN Натисни тук Madeleine Peyroux - Dance me to the end of love |
Натисни тук Vivaldi - Cum dederit Натисни тук Vivaldi - Cum dederit |