Покъртителна жалейка, в която с висша естетика, добър вкус (граден с поколения), в нови форми и следвайки модерни тенденции са намесени в едно хиляда събития, наблюдения и страсти, но без в никакъв случай да се получава кич и обществено- и народопсихологична чалга. Не, това е изцяло лишен от патос, напълно справедлив и аргументиран анализ, който по непоколебим начин доказва, че паметникът на цар Самуил формира простолюдие. Не можеш да налееш с фуния добрия вкус. Особено пък когато си убеден, че единствено твоят вкус е правилно добрият и единствено твоята фуния е правилно наливащата. Вечната тегоба на българския либерал-митоборец от последните години - не случиха на народ, не ги разбират (а и заслужават) тия чалгаджии... | |
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: Forza NATO |
Затова Самуил си е баш на място. Да ни е честит! Всеки народ си заслужава паметниците. Както и управниците си, а накрая и съдбата си.... и за цялата статия |
Главата на тракийския владетел Севт III Уникалният шедьовър на античната култура е най-важният акцент в експозицията ни в Париж. Бронзовата глава на царя с очи от полускъпоценни камъни е възпримеана като точно историческо свидетелство за визията на последния голям владетел на Одриското царство. Очите на главата са направени от алабастър, а миглите са изградени от тънки медни нишки. Датира: Най-вероятно е било изработено по време на управлението на тракийския властелин от 330 г. 330 - та год. Очи, които те виждат и сега.... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Slava |
Нещо исксала да каже, да ни светне, чак да блесне отвисоко, но... примигала, примигала, па потънала в мъгла соросоидна |
Фолклорното съзнание на масите... Някой да Ви пречи да ходите в зала "София", за да слушате симфониите на Бетовен? |
Какъв красив град са обитавали софиянци... Първо - там са снимки от центъра на столицата. Второ - то е било преди дедите на сегашните софиянци д апоемат по партизанските пътечки към министерствата... Трето... Има право на мнение госпожата...Е, не е задължително да е умно, интелигентно и запомнящо се повече от три минути... Простолюдието се създава най-вече чрез словото. 'Вие сте прости и аз съм прост..." Аргументативна база на доста внушения... --------------- Сайтът на Генек |
Съжалявам и аз не харесвам паметника . Самуил ми прилича на герой от онези американски филми "Властелинът на пръстените " и подобните им.Синът ми си играеше с фигурки с подобни физиономии . Ние българите сме орисани да носим историята,царете и националните герои в сърцата си и затова не приемаме лесно чуждите материализирани представи. |
Васуки 08 Юни 2015 20:59 - "Искала нещо да каже..." Иска да каже, че промяната на един от най-старите градове в Европа трябва да се извършва с повече пиетет към създаденото, а не с настоящия националистичен замах. И да, и аз мисля, че спомена за великите българи трябва да носим в себе си, в народната памет. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: reporter |
/Към almistmu/ | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Дорис |
Уфф... "...Трябва да е чист българин бай Тотьо Чушката, натурален, без никакъв примес. Иначе не може да бъде. Започнахме ограда на читалищния двор. Солидна, здрава и модерна ограда от камък и желязо. Преди да започнем, разбира се, въпросът беше разискван в едно събрание на настоятелството, комисия от специалисти проучи подробностите, скици, проекти, инженери, архитекти и така нататък. Съборихме стария полусрутен дъсчен стобор и почнахме да копаем основи малко по-навътре, според плана на улицата. Минава Тотьо Чушката, спира се при работниците и дума: — Какво сте заровили като кокошки още в тъмно из градината бре? — Ограда ще правим — обажда се майсторът, — нова ограда. — Ха, туй беше кусурът! Чунким не можеше да постегнете старата за няколко години още. — Не беше по план. Задължили ги. Кметът заповядал — обяснява майсторът. — Ха, кметът! И те, настоятелите, завчас го послушали. Пусто дърво! Че какво представлява кметът от себе си? Кой го е турил на това място? — Народът, аз, ти, ний! Кметът бил заповядал. Гледай ти ум! И като поема надолу към кафенето, продължава да мърмори: — Карайте, карайте, ще видим де ще му излезе краят!..." |
mercury 08 Юни 2015 21:07 Някой да Ви пречи да ходите в зала "София", за да слушате симфониите на Бетовен? Йееее! Много точно! |
Брей, много люта Светланка! Улицата пред Колизея в Рим също е пълна с паметници. А този на Самуил го видях днес и ми хареса! Поздравления за авторите! |
Аналогиите с главата на Севт са меко казано неподходящи. Аз съм силно за паметник на Самуил в София, но очи с вградено осветление ми идат в повече. Освен това има все пак антропологическа възстановка на образа на Самуил: (снимка: натиснете тук) Унгарската корона на главата на българския владетел също надали е най-подходящата, при условие, че имаме средновековни изображения на владетеля ни: (снимка: натиснете тук) Що се отнася до възраженията за мястото, минах да видя паметника и мисля, че мястото му е добре. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Доколкото схванах, патосът на авторката не е свързан с конкретния паметник. Нещо не си харесва народа. |
патосът на авторката не е свързан с конкретния паметник. Ха-ха. Фрустрацията на тази дама е просто повсеместна, тотална и вероятно по всички фронтове. Изключително нелеп опит за пишман елитаризъм. Човек може да си помисли, че родителите и са я заченали в "Уфици", зад гърба на заетия с група любопитни японци куратор. А всъщност представата й за пластично изкуство е формирана от нагъсто нацвъканите навред из мамковината в периода '45-6-та - '89-та мраморни и гранитни партизани, ятаци, хайдути и просто полегнали тулупи на "майки", "работнички", "соц диви" и пр. |
Всеки има право на мнение. Аз също. И смятам, че тази статия е неубедителна. А паметника на Самуил не съм успял още да видя отблизо, но това, което видях по фотоси и репортажи, е впечатляващо в най-добрия смисъл. Впрочем съвременниците на Айфел са презирали и мразили металния кич насред Париж, а днес Айфеловата кула е един от символите на Франция. Тъй че, както е рекъл Айнщайн, всичко е относително, само глупостта е повсеместна и вечна! |