Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Защо БСП губи електорална подкрепа
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:227 « Предишна Страница 5 от 12 3 4 5 6 7 Следваща »
67AF
15 Фев 2016 19:12
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Никой не се е опитал да обясни, например, защо БСП бе поставена в положение на тотален медиен дискомфорт и как това се отразява на по-младия електорат. А според мен, това е много важно. Има и ред други фактори, които не са засегнати, например, каква част от електората откъснаха разните клонинги - на Първанов, на Дончева, сега и на Кадиев. Каква част се преля към Бойко и защо.

Имам 'некои съображения', но днес и утре съм ангажиран с други дертове.

Калки, надявам се дертовете ти да са бели кахъри и бързо да се разрешат.

Но за "поставена в положение на тотален медиен дискомфорт" съм несъгласна. И съм несъгласна с "поставена", защото ми се струва, че това е точно вариантът "Кой каквото сам си направи, никой не може да му го направи!" Не можеш да правиш гаф след гаф и после да викаш "ама те ме поставиха" - имам предвид ръководството на БСП. Не можеш да обясняваш на един избирателен окръг колко са тъпи и не схващат защо трябва да изберат твоя човек, а после да викаш "те не ме харесват". Има си граници. Клонингите са описани в народните песни за двамата братя, що се скарали кой да води бащина дружина, но никой не чете народни песни (за слушане отдавна не говоря).

Принце, въпросът защо БСП губи електорална подкрепа е пряко произтичащ от темата за БСП изобщо. Затова и губи електорат, щото не се познава вече в огледалото.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: 67AF
Firmin
15 Фев 2016 19:12
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Демек, толкова си можете, Фирмин. И преди, и СЕГА.


25 години по-късно БКП има цялата власт в страната. С решаващата роля на СССР и по споразумение за сферите на влияние със САЩ и Великобритания. Защо ли?

Ами защото след терора от 23-та и 25-та и експеримента от 34-та българската десница се изхитри да влезе в оста Рим-Берлин-Токио и да стане съюзник на фашистка Германия. Така се докарахте да не струвате и колкото салфетката, на която ви написаха присъдата. Демек, щото толкова си можете, котарак. И толкова струвате. И преди и СЕГА.
Белкис Будур
15 Фев 2016 19:12
Мнения: 4,930
От: Bulgaria
Както и да въртите, сучите и пресуквате, кравата която даваше мляко, прегоря...
Макар, че след като имахме цар за МинПред, защо да нямаме и АБПФК които да построят съборения от тях капитализъм?
Овчаря
15 Фев 2016 19:14
Мнения: 9,787
От: Bulgaria
Какво излиза?
Надявате се да ви поддържат на изкуствено дишане, само за да държите затапена лявата писта?
Достойна роля сте се избрали вие, членовете на БСП!
Калки
15 Фев 2016 19:16
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Вдъхновен от последния коментар на Firmin, ще разширя въпроса си. Защо напоследък идеята, че партийните ръководства (не само на БСП и не само в Бг) не отразяват интересите на партийните членове и на избирателите, придоби такава популярност ?
67AF
15 Фев 2016 19:18
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Защо напоследък идеята, че партийните ръководства (не само на БСП и не само в Бг) не отразяват интересите на партийните членове и на избирателите, придоби такава популярност ?

Това е последната надежда, Калки! Щото ако отразяват - пази, Боже, пази, Боже!!!
Калки
15 Фев 2016 19:19
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Калки, надявам се дертовете ти да са бели кахъри и бързо да се разрешат.


Дай Боже ! Събирам документи и тичам по консултанти за да се пенсионирам, а паралелно се появи спешна нужда от автосервиз и зъболекар ...
Калки
15 Фев 2016 19:23
Мнения: 20,000
От: Bulgaria

Но за "поставена в положение на тотален медиен дискомфорт" съм несъгласна. И съм несъгласна с "поставена", защото ми се струва, че това е точно вариантът "Кой каквото сам си направи, никой не може да му го направи!"

Мислиш ли, че това бе валидно за времената около 2005-2008 ? И разбира се, защо този принцип не важи за бойковците ?
tester
15 Фев 2016 19:33
Мнения: 756
От: Bulgaria
След като никой не смее да отрече тотално частната собственост, то разговора за неравенството е абсолютна демагогия.


Този подход не издва нищо друго освен ниска интелигентност.


Това всъщност е отговора на въпроса, защо БСП губи електорална подкрепа. Когато бедният член на БСП се осмели да попита, какво търси милионерът др. Гергов при нас, сигурно му е отговаряно, че такова питане е признак на ниска интелигентност. И той съответно ви тегли една яка и отива да гласува за АТАКА.
котарак
15 Фев 2016 19:34
Мнения: 4,526
От: Bulgaria
Да, нека вярата на застаряващия електорат на БСП да е опровергана. Нека. Нека и историята да я е отхвърлила. Нека и вятърът в последните 25 години да духа срещу нея. А къде сте вие, тези, чиито платна надува вече 25 години? Вие какво направихте? Какво създадохте?

Ами немалко.

На първо място, съхранихме СВОБОДАТА.
На пътуване, благодарение на която 67AF, Муктата, дисидентаБГ, гемиджията, Мето, Леко и още много българи може да се реализират, където пожелаят.
На словото, благодарение на което същите тези могат свободно да изказват мнението си, пък било и то, че при соца било, видите ли, по-добре. Не е особено етично, но имат това право и го ползват.
На собственост, благодарение на която някои успяха да просперират по честен начин. Малцина са, но успяха. Въпреки съпротивата на БКП върхушката, която окраде държавата и така се превърна в олигархия от едри капиталисти.

Не залитнахме в кърваво отмъщение, както направиха комунистите навремето. Може да е труден и мъчителен прехода, да ни пречеха внедрените агенти, но не изцапахме ръцете си с кръв. Окървавени останаха само ръцете на комунистите. Някои от които и СЕГА са готови да проливат кръв. Бих ги цитирал, но модераторите своевременно трият подобни откровения.

Можехме да се справим много по-добре, факт. Толкова успяхме, толкова ни стигнаха силите. Идващите след нас ще направят повече.
Пък и много ни се пречеше. Най-много от бившите и настоящи съпартийци на Фирмин. Кои директно, кои подмолно, като внедрени предварително сред антикомунистическата опозиция.

Както вече споменах, БКП за една нощ се маскира на социалистическа партия от еврропейски тип, за да даде време на върхушката си да превърне политическата си власт в икономическа. Простичко казано, да окраде България. За целта трябваше да окупира лявото пространство на политическия спектър и да не допусне конкуренция там. А БКП/БСП е всичко друго, но не и лява, социалистическа партия. Старателно и методично унищожи възродената от д-р Петър Дертлиев и останалите живи автентични социалдемократи БСДП. Помниш ли, Фирмин, как яростно се съпротивляваха твоите съпартийци, "социалистите", на избирането му за президент? И как не, един интелигентен, автентичен и харизматичен социалдемократ начело на държавата би бил реална заплаха за плановете на върхушката и последващото ограбване на България от тях! Опърпаният, неблестящ с нищо Желю Желев обаче не беше и избраха него.
А когато "лявото" е ерзац, фалшиво и нефелно, то и "дясното" ще е такова. СДС и всичките му производни и люспи се позиционираха вдясно, защото Желев прие да играе играта на БСП. Нечестната и недостойна игра на подмяна на автентичното, европейско разделение "ляво-дясно", произтичащо от интересите на различни социални групи, със задкулисни договорки, порции и споразумения 3:5:8. Но пък кога ли комунистите са печелили честно?

Но историята винаги въздава справедливост, Фирмин. И изтляването на БСП, запътването и към небитието е израз на тази справедливост.

П.П. Формулата 3:5:8 на кабинета на тройната коалиция, начело със Станишев, е също игра на карти. Известна още и под името "Блато".
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: котарак
donald
15 Фев 2016 19:39
Мнения: 871
От: Aruba
котарак


Дежурния
15 Фев 2016 19:54
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Защо напоследък идеята, че партийните ръководства (не само на БСП и не само в Бг) не отразяват интересите на партийните членове и на избирателите, придоби такава популярност ?

Защото масово се обещават неизпълними неща за да бъдат избрани представители на тези партии във властта. След като дойде време за изпълнение на неизпълнимите обещания трябва да се намери виновник. След намирането на виновника (естествено - предишните), в зависимост от мъдростта на съответния матриял може и втори кръг от тази спирала да се направи. На третия, при повтаряне на същата схема вече почти сигурно идва разпада. Пак не само за БСП и не само за България. Ако сложим началото някъде 2004-2005 в Европа поне, вече масово би трябвало да се навлиза в трети етап (естествено там където има такива схеми).
Lillian
15 Фев 2016 20:02
Мнения: 3,710
От: Bulgaria
винаги съм се чудила защо БСП губи подкрепа, защото ми се струваше, че няма причина това да се случва, „по-хубави“ партии няма в БГ, партии с по интелигентни, с по-добра плътност на присъствието, по адекватни на времето водачи, също /Миков изключвам/
защото , каквото и да пишем тук, избирателите правим винаги естетически избор

затова ми хрумва някак да разделя избирателите по-възраст, за да получа някаква по-ясна представа какво се случва в групите им, какви са процесите

отделям групата над 50 , доста образована с добра житейска и трудова етика, традиционни избиратели на БСП, но все по-малко и някак под прикритие, защото пропагандата им вмени вина за това, някак неудобно е да си ляв

групата от 35 до 50 години, най-активната, затова е обект на особен интерес
доста проблемна група , със семпло образование, най-голям брой емигрирали, без достатъчна интелигенция, без възможности за критична оценка, без способност за съпротива, инертна, податлива на пропаганда
за кого гласуват –
- ГЕРБ, защото е партия без никаква идеология, където всичко политическо е заменено от образа на водача, toy boy със заменяеми части, пригоден за всеки, „кефи ме Бойко, ама със сини очи” казваше една гласоподаветлка, да може, що не
- патриотичните партии – защото групата на Родината е лесна за принадлежност, не се изисква образование , информираност, нищо освен „позови меня тихо по имени…“

групата до 35 години, сравнително добро образование, все още с по-малък процент емигрирали, информирани, много от тях работещи студенти – най-важната група! но абсолютно изгубена както за БСП така и за която й да друга партия
постмодерни хора/само понятието заемам/, обитаващи виртуален свят, абсолютно нов цивилизационен модел, група която се стреми да насмогне само на информационните промени, за която пътищата на световния капитал са неведоми и дали той ще принадлежи на десет фамилии или ще се национализира е равно отдалечено от тях, тяхната революция се случва всеки ден, тя е технологична, равенството е постигнато, границите не съществуват
тази група понякога участва в обществени изяви, протести например, но то е заради пърформънса и адреналина, то е проект, а не революция

въпросът е какво може да предложи БСП на тази група, за да я привлече
моят отговор е нищо, както и всяка друга партия
иделогиите си отиват, лявото и дясното отдавна не са базисни категории, те са някакви интелектуални понятия
и БСП и останалите партии предлагат само едно – социална ,лява реторика, нищо друго не следва след нея, това е вече ненужно, наистина няма какво да се предложи на тази група, те са пристигнали преди нас

но не знам дали сте забелязали, как изглеждат обществата в антиутопиите - информационно тоталитарни държави
Old_BG
15 Фев 2016 20:06
Мнения: 22,342
От: Kiribati
На първо място, съхранихме СВОБОДАТА.
На пътуване, благодарение на която 67AF, Муктата, дисидентаБГ, гемиджията, Мето, Леко и още много българи може да се реализират, където пожелаят.
На словото, благодарение на което същите тези могат свободно да изказват мнението си, пък било и то, че при соца било, видите ли, по-добре. Не е особено етично, но имат това право и го ползват.
На собственост, благодарение на която някои успяха да просперират по честен начин. Малцина са, но успяха. Въпреки съпротивата на БКП върхушката, която окраде държавата и така се превърна в олигархия от едри капиталисти.

Чакай бе котарак,
тоя фсичкия принос дето си го приписваш, че сте съхранили - ама чекай бе, нали фсе още управляват комунистите и ДС бе, ко стаа ся, да не сте се сдушили, че и ти барабар Петко с мъжете си съхранявал...онова там дето го редиш?
Бе знам си аз, че за мостика на Поморие ше ми водиш барем с пет обиколки.
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: Old_BG
котарак
15 Фев 2016 20:12
Мнения: 4,526
От: Bulgaria
25 години по-късно БКП има цялата власт в страната. С решаващата роля на СССР и по споразумение за сферите на влияние със САЩ и Великобритания. Защо ли?

Тъй де, затуй говорим. Че като ви оставят сами на себе си, стигате до 3,2%. "Много сте, силни сте" само с "решаващата роля на СССР" зад гърба. Без нечия "решаваща роля" никой няма и една салфетка да хаби за вас.
Какво ли е да знаеш, че са те взели в отбора само защото батко ти е побойник и е заплашил треньора, че ще пребие децата му.
Firmin
15 Фев 2016 20:12
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Старателно и методично унищожи възродената от д-р Петър Дертлиев и останалите живи автентични социалдемократи БСДП. Помниш ли, Фирмин, как яростно се съпротивляваха твоите съпартийци, "социалистите", на избирането му за президент?


Ааа, аз към д-р Дертлиев, светла му памет, грях нямам. Гласувал съм дори за него. Неизбирането му за президент беше ... щях да река грешка, но е заговор. С участието на вашите.

Незнайно как и дядо ми е бил социалдемократ, от пастуховите. Лежал е в Белене, шест години, по друг ред обаче. Е, не доживя "промените", почина доста преди 89-та. Когато в края на 90-те се срещнах с д-р Дертлиев (за втори път), с мой приятел социалдемократ, ме попита "Момче, бил ли си член на БКП?", щото че съм член на БСП знаеше. Да, казвам, три месеца, до преименуването. "Ще прощаваш за думата, ама ти си дефлориран". Това му бяха думите. Ако щете вярвайте. Може пък да е бил прав. В онези години изглеждаше, че съм вдясно в БСП, почти социалдемократ. Минаха години, аз ли зацепих наляво, партията ли отиде вдясно - не знам. Днес ме определят за опасен левичар.
67AF
15 Фев 2016 20:19
Мнения: 17,775
От: Tuvalu

котарак
15 Фев 2016 19:34

Градски, има един момент, който се пропуска повсеместно - чисто физиологичната част на възстановяването. Аз бях там и видях - за поколението на д-р Дертлиев беше вече физически трудно, да не река невъзможно да свърши организационната работа по възстановяването и укрепването на социалдемократичните партии. За тях всичките възможности дойдоха прекалено късно. Става въпрос за хора минали през месомелачка от немислими за нас пропорции, става въпрос за физически възрастни хора, които нямаха физическите сили да обикалят България и да създават наново партия. Това беше огромното предимство на БСП, организацията на място, младите хора в нея.

И Олдито има правилно питане - колегата Пстр открай време пищи, че БСП никога не е пускала властта - е, как тогава някой друг е осигурил мирния преход, свободата и прочие демократически блага?
Firmin
15 Фев 2016 20:27
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Без нечия "решаваща роля" никой няма и една салфетка да хаби за вас.


Имаме база за сравнение. Например, антифашистката борба на БКП с вашата антикомунистическа след 9-ти. Или пък как се промени България, бидейки член на Варшавския договор и СИВ, сравнено с това, бидейки член на НАТО и ЕС. Независимо от половин век разлика историческо време. Колкото до кръвта, която не сте пролели и отмъщенията, що не се пробвахте? Щеше да е интересно.

За руснаците ... Един пример. Обичат вашите да споменават как по време на путча в Москва БСП се ослушвала да види накъде отиват нещата, та да избере кого да подкрепи. Възможно е, не споря. Аз по това време се забавлявах да наблюдавам "демократите". Ужас е слаба дума, вервай ми Бяха си глътнали граматиката. Тук не става дума за ... телевизията. Гледал съм ги очи в очи. Прочее, степента, в която БСП се уповава на Русия е твърде слаба в сравнение с тази, в която Русия ви ужасява. Оттам и бесноватата русофобия, непропорционална на чия да е русофилия тук.
kaily
15 Фев 2016 20:29
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Защото масово се обещават неизпълними неща за да бъдат избрани представители на тези партии във властта.

Ти едно си знаеш, едно си баеш и светът ти е прост прост, та чак прозТ.
Другите източни държави на това дередже ли са, сринаха ли се назад, дръпнаха ли напред.
За теб светът се свежда до широки маси от андрешковци, единици топлофицирани недосегаеми барони и селски тарикати, де лъжат андрешковците за туй онуй и печелят.
По чехии полши и т.н. че даже и по румънии не ги лъжат ли, кво, там няма андрешковци или няма недосегаеми барони?
Мужик
15 Фев 2016 20:36
Мнения: 7,383
От: Cocos (Keeling) Islands
Когато в края на 90-те се срещнах с д-р Дертлиев (за втори път), с мой приятел социалдемократ, ме попита "Момче, бил ли си член на БКП?", щото че съм член на БСП знаеше. Да, казвам, три месеца, до преименуването. "Ще прощаваш за думата, ама ти си дефлориран".

Това ще рече, че си се записал в БКП веднага след падането на Берлинската стена. Амейзинг!
Добави мнение   Мнения:227 « Предишна Страница 5 от 12 3 4 5 6 7 Следваща »