@Miziika 09 Окт 2016 01:09 А аз попаднах лятото когато празнуваха 300 години от рождението на Карло Голдони. Всеки негов площад вечер беше със светлинно шоу. само вървиш по града и не знаеш къде да гледаш. И пак си изпуснал работи за още две посещения. То бива чудеса, ама чак толкоз на едно място е само на една крачка да се куртулисаш. Снимки поне не направихте ли |
Okoло мен е хъриикен и три комара около компа. Покрива ми протече на най-модерното место - неква енергоспестяваща джаджа.. Еее, стигна до вас. Ама вече омаломощен. Давай сведения от мястото на събитието. |
@Miziika „Okoло мен е хъриикен и три комара около компа. Покрива ми протече на най-модерното место - неква енергоспестяваща джаджа.“ Еее, стигна до вас. Ама вече омаломощен. Давай сведения от мястото на събитието. И снимки ще са достатъчни |
Снимки поне не направихте ли Направих, но заедно с албума на скайкода се бастисаха. И други не оцеляха, та пак ще се ходи. |
@Miziika 09 Окт 2016 01:15 „Снимки поне не направихте ли“ Направих, но заедно с албума на скайкода се бастисаха. И други не оцеляха, та пак ще се ходи. Че само на едно място ли ги е имало?! Иначе това за ходенето е добра идея |
Че само на едно място ли ги е имало?! То с тази смяна на компютри, като му изгърми на лаптопа харддиска, нищо не остава. Докато се усетя да ги кача и се затрили. Но аз съм за моментните преживявания. Много рядко (се) гледам снимки. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Превод: Между Тракия или Македония и Долна Мизия живеят единствено българите. Много интересно. Изглежда, че в един даден момент между Тракия и Македония не се е правело разлика и двете са равнозначни*. Употребен е съюзът 'vel', който означава 'или'. Може би тогава под едното или другото име да се е разбирала една и съща територия. Тогава Thracia Ultima ще рече Тракия Македония Ултима. Но пък не включва Мизия. Mysia е написана като малоазийската област, явно става дума за Moesia Inferior. Но пък ако българите са били притиснати между тази провинция и Тракия, тогава Мизия Инфериор заема цялата днешна Сев.България, а българите остава да са били някъде между Елин Пелин, Перник, Трън и Балкана. *Когато четохме за пътуванията на Апостол Павел по Македония се получи противното застъпване на провинциите. Там пък земите бяха споменати само като Македония. На някои римски карти цялата територия на днешна България е отбелязана сaмo като Thracia. Деленето на Горна и Долна е римски начин на обозначаване, но е навлязло широко при именоване на селища: Горно и Долно Конаре. Горен и Долен Тръмбеш, Горна и Долна Оряховица и десетки други. И Горно,-а е разположено по-на запад от Долно-а. 1/ цитираш само една част от изречението, 2/превеждаш го неверно (вероятно защото цитираш част от него) 3/разсъждаваш без да си си направила елементарното усилия да се поинтересуваш какъв е този текст, кога е писан и откога са запазените преписи 4/не си правиш сметка колко е образован вероятният автор, дали е посещавал Балканите (не е) и най-важното - че той не може като теб да отвори атлас, уикипедия или гурълмап или някакво подобно помагало. Дори , ако е имал, не отчиташ, че това, което е имал е било нещо подобно на пойнтингеровата карта, тази на Клавдий Птолемей . Още повече, за разлика от него ти имаш интернет и можеш да видиш картата, според въпросния космограф 5/не си правиш труда да провериш какви са провинциите на Балканите по онова време, още повече че вече дискутирахме на тая тема. 6/ правиш нелепи твърдения въз основа на 1-5 и се чудиш после откъде ти е дошел оня гибелен гняв на Предводителя на команчите. |
правиш нелепи твърдения въз основа на 1-5 и се чудиш после откъде ти е дошел оня гибелен гняв на Предводителя на команчите. Мдаа... О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахила Пелеев |
Ох, пак ме подлагат на изпит и ме карат да се чувствам като еретик пред Светата Инквизиция. Бе хора, отпуснете се малко. Не може все да изпитвате студенти, ама то бива професионална деформация, ама чак толкоз не бива. Аз Команча съм го турила на режим 'read only', с него човешки разговор не може да се получи. Ще се разминаваме хладно и мълчаливо. Явно в академичните среди на мамковината няма етичен кодекс, затова цари някаква дива агресия. Оставам и с впечатлението, че има някаква конспирация, знанието да остане заключено зад девет врати с по един команч пазвантин на всяка врата, да не би по някакъв начин да достигне до широкия читател. Затова е това следене 24/7 кой какво ще напише и после следва дъжд от грубости и обиди. Това мирише на поръчково четене и ограничение на свободата на мненията, които е съвсем естествено да са непрофесионални. Та си имаме един Първи Велик Инквизитор, сега остава да си имаме и Втори. Но всичко това, което се случва в тази тема, както и неочаквано острата реакция, дава повод за много мисли. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Какъв изпит? Изброил съм подробно и ясно възраженията си по твоето твърдение. Кое точно наричаш "обида" - че не си превела правилно? че твърдението ти не е верно> - кое точно е обидата, че не мога са се сетя? Пълното изречение е: Inter vero Thraciam vel Macedoniam et Mysiam inferiorem modo Bulgari habitant, qui ex super scripta maiore Scythia egressi sunt. Превод: Но между Тракия или Македония и Долна Мизия живеят СЕГА българите, които са дошли от описаната по-горе голяма Скития. Датировката на Равенския хронограф е последната четвърт на 7ми в. === Справка за употребата на modo в средновековния латински (на съветски, заради щурчо): Натисни тук modo adv. [modus] 1) только что, совсем недавно (milites m. conscripti L; m. egens, repente dives C): de tot m. milibus O из стольких недавно ещё (живых) тысяч; et m., m. quid fuit? Pt а совсем ещё недавно кем она была?; quid dico «nuper»? — immo verora C да что я говорю «недавно»? — только что; 2) прежде, некогда (m. hoc malum in rem publicam invasit C); 3) вскоре, сейчас, тотчас (domum m. ibo Ter); 4): modo... modo (вместо 2-го modo тж. interdum, saepius, tum, deinde etc.) то... то (m. ait, m. negat Ter; sol m. accedens, tum etiam recedens C); 5) только, лишь (una m. aqua Sl; res delectationem m. habet, non salutem C): si m. C etc. если только, если вообще; m. или m. ut (ne) Ter, C etc. исходя из того, что (не); m. non чуть ли не, почти: m. non montes auri pollicens Ter обещая чуть ли не золотые горы; non m..., sed (verum) etiam не только..., но и (не то, что..., но хотя бы): non m. consilio, vero etiam casu C не то, чтобы умышленно, а просто случайно; decerne, m. recte C решай, но (только) правильно; m. (ne) только (лишь) бы (не): vivat m. O только бы дожить ему; 6) хотя бы, пусть: redeas m. serus O пусть с опозданием, но вернись; 7) даже: impetum m. ferre non posse Cs не быть в состоянии вынести даже (одного) натиска. === Ти може да си преведеш "modo" както си желаеш. Но подчиненото изречение подсказва ясно смисъла. Впрочем "modo" в значение на "сега" се среща често в тая творба. Малко по-сетне, Космографът говори за някогашната провинция Дакия: Iterum ad partem quasi meridianam, ut dicamus ad spatiosissimam terram, sunt patriae spatiosissimae quae dicuntur Datia prima et secunda, quae et Gipidia appellatur, ubi modo Uni qui et Avari inhabitant, quas utrasque Datias plurimi descripserunt philosophic ex quibus ego legi Menelac et Aristarchum Gothorum philosophos ; sed ego secundum Sardatium ipsas patrias designavi. in quas Dacorum patrias antiquitus plurimas fuisse civitates legimus, ex quibus aliquantas designare volumus, id est Drubetis, Medilas, Pretorich, Panonin, Gazanam, Masclunis, Tibis, quae coniungitur cum civitate Agmonia patriae Mysiae. Или за Argentaria quae modo Stratisburgo dicitur .... inter Ranicos, quae modo a Bauvariis dominatur или Аd partem denique occidentalem habet ipsa Europa finem Oceanum Galliae Belgicae, quam modo Francorum possidet generatio, item Oceanum Britanici, Spanoguasconici, verum etiam Spanici usque ad supra scriptum fretum quod diximus Septemgaditane, ubi est mons Statiola et insulae Fortunatae. А картата на света, според обърканите представи на Равенския космограф, може да си я видиш в уикипедия. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Оставам и с впечатлението, че има някаква конспирация, знанието да остане заключено зад девет врати с по един команч пазвантин на всяка врата, да не би по някакъв начин да достигне до широкия читател. Да бе, да, бонго-бонго и Предводителя по една клавиатура са изтрили, а то и повече, да донесат знанието, подчертавам знанието, до масите, ама масите викат непрофесионално, "твърдо нье, ние тук сме да ни оборвате" и носят ли, носят небивалици с претенции. Даже за кибик като мен е ясно кой какво пази, ама къде да сколасат те двамата на всичко довлечено! |
Тази тема, уважаема 67, е на щурчо. Аз пиша тук заради него и още няколко души. Защо някои се дразнят, а други като теб влизат да спамят, е наистина интересен въпрос. Прочее, аз бях тази, която ти се зарадва на завръщането, но явно съм се подвела. Няма да се повтори. И ти си ми на 'read only'. |
А картата на света, според обърканите представи на Равенския космограф, може да си я видиш в уикипедия. Разбрах. Аз очаквах разговорът да тръгне в посока Thracia vel Macedonia, но ти си решил да се хванеш за наречието. Щом като смяташ, че авторът е с объркани географски представи, значи няма какво повече да се обсъжда. И официозният превод в ЛИБИ с още една версия на наречието: Ето и текста на цялото изречение, отнасящо се до историята на българите: „Inter vero Tratiam vel Macedoniam et Mysiam inferiorem modo Bulgari habitant, qui ex super scripta maiore Scythia egressi sunt.” Превод: „А между Тракия или Македония и Долна Мизия живеят отскоро българи, които са дошли от споменатата по-горе Голяма Скития.” (ЛИБИ 1, С. 1958, с. 393). | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Оставам и с впечатлението, че има някаква конспирация, знанието да остане заключено зад девет врати с по един команч пазвантин на всяка врата, да не би по някакъв начин да достигне до широкия читател. Наглост. Баш команчът* обяснява неколкократно в темата, че знанието днес е на един клик разстояние, дава линкове за кликане към отделни изследвания и цели портали със знание, споделя и собствено знание. Виж, ако под "знание" се разбират конспиративни теории, конструкти, съчинявани заради нечии въжделения (щурчови русофобски, елинофобски и всекаквофобски страсти, мизийски фрустрации от името България), това е съвсем друго нещо. Но дори тогава не спираме "знанието", а го използваме само да покажем колко забавни и несъстоятелни са еднокнижниците. Както личи, например, от следното латино-твърдение: Деленето на Горна и Долна е римски начин на обозначаване, но е навлязло широко при именоване на селища: Горно и Долно Конаре. Горен и Долен Тръмбеш, Горна и Долна Оряховица и десетки други. И Горно,-а е разположено по-на запад от Долно-а. Първото болднато е силно съмнително, защото подобно деление на пространството и у нас спокойно може да е и с предримски корени, но далеч по-забавно е второто болднато. Ако го нарека глупост, каквото то е, форумните моралисти пак ще се възмутят, затова няма да го нарека. Горен/Долен, Горна/Долна, Горно/Долно е означение на двойка селища или изобщо пространствени реалии, което има отношение само и единствено към конкретното им разположение едно спрямо друго с оглед на конкретния модел на релефа (високо-ниско) респ. посоката на течение на реката, на която са разположени (по-нагоре или по-надолу по него). Горно/Долно няма никаква връзка с въображаемо запазено римско деление на пространството на западно (горно) и източно (долно), както твърди мизийката. Ето няколко простички примера, оборващи гениалната й констатация, пардон, манипулация: Долна Диканя е западно от Горна Диканя (западни склонове на Верила) Долно Спанчево е западно от Долно Спанчево (западни склонове на Пирин) Долна Мелна е южно от Горна Мелна (южни склонове на Кървав камък) Долна Бела речка е северозападно от Горна Бела речка, Долно Оризово е северозападно от Горно Оризово (северозападни склонове на Врачански балкан) Долно Изворово е югозападно от Горно Изворово (южни склонове на Стара планина) (Мързи ме да търся повече). Moesia Inferior (Долна Мизия) е наречена така, защото е по-надолу по течението на река Дунав спрямо Moesia Superior (Горна Мизия), а не защото е източно от нея. На базата на същия принцип са разположени и провинции Pannonia Superior и Pannonia Inferior. Просто Дунав тече в най-общи линии от запад на изток. По абсолютно същата причина, обаче, Germania Superior е южно/югоизточно от Germania Inferior - просто Рейн тече от юг на север/северозапад. Предполага се една квартеронка латина, тънък познавач на латинския и висок ценител на римската култура да е наясно барем с такива елементарни неща. __________________ *Говоря за себе си, защото атаката е персонално към мен. Иначе смятам, че участието на бонго-бонго е (поне) равностойно на моето и изпитвам искрено удоволствие от всеки негов пост тук | |
Редактирано: 11 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Начи, темата е основно за Орфей и неговото наследство, с което може да се гордее секи един народ, включая и българете. През цялото време обаче некои и най паче Августейшите и бонго всячески отричат, връзката между българете и Орфей. За тех епосът Веда словена нема никакво значение. Същите тези отричат и не признават никакви факти, доказателства и цитати дето се приведоха за съществуването на тракийска азбука, тракийски крепости, връзката на орфизма с българската версия на християнтството. Даже отричат съществуването на траки през първите 6 века след Христа. И сичко това имат претенции да биде наричано "наука", щото можели до безкрай да отричат сичко. Та на базата на техното си голо отрицание си въобразяват, че са демонстрирали некакви знания. На какво се дължи тази техна с нищо непредизвикана тракофобия, най-добре они си знаят. А примерите, фактите и доказателствата за сички тези връзки ще продължават, напреки тези дето през целото време викат - Не е верно. Без сами да знаят кое е верно и за какво се борят... |
Други прозрения на уважаваната форумна колега Мизийка: Превод: Между Тракия или Македония и Долна Мизия живеят единствено българите. Много интересно. Изглежда, че в един даден момент между Тракия и Македония не се е правело разлика и двете са равнозначни*. Употребен е съюзът 'vel', който означава 'или'. Може би тогава под едното или другото име да се е разбирала една и съща територия. *Когато четохме за пътуванията на Апостол Павел по Македония се получи противното застъпване на провинциите. Там пък земите бяха споменати само като Македония. 1. Разбира се, съюзът vel/или може да обозначава несигурност у пишещия, т. е. неспособност да отсъди за Тракия или Македония иде реч, но колегата избира да сложи знак на равенство между двете по някакви свои, изглежда устройващи я съображения. 2. Относно апостол Павел и пътуването му в Македония вече бе обяснено напоително (търпеливо и учтиво) от бонго-бонго, че той не е стъпил на "тракийска" земя, а се е движил - напускайки Мала Азия - само и единствено в рамките на провинция Македония, на която принадлежи вкл. о-в Самотраки. Това не пречи на колегата да рупа ли рупа и да говори за някакво "застъпване на провинциите", каквото никога не е имало, колкото и да й се иска. |
Начи, темата е основно за Орфей и неговото наследство, с което може да се гордее секи един народ, включая и българете. Начи, тъй като ти си волен пеперудчо и летиш от цвят на цвят, темата, в опитите си да те догони, заживя собствен живот. През цялото време обаче некои и най паче Августейшите и бонго всячески отричат, връзката между българете и Орфей. За тех епосът Веда словена нема никакво значение. Има, доколкото "Хеви-метъл ягодо, хеви-метъл орпювице" има всички шансове да спечели следващата Траковизия. Същите тези отричат и не признават никакви факти, доказателства и цитати дето се приведоха за съществуването на тракийска азбука, тракийски крепости, връзката на орфизма с българската версия на християнтството. Начи, че ни заля с цитати, бе отдавна забележено. Но фактите и доказателствата продължаваме да ги чакаме като победа на Черноморец-Бургас (София) в А група. | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Ми да видим какво казва Любен Каравелов за Веда словена: „Ако ме попитат: „Колко книги имате на езикът си?”, тряба да отговорям: „Имаме две книги!”. И наистина две книги имаме за светът и само из тия книги можем да изучим народният си език, народът си, неговата история и неговият дух – тия книги са безценните сборници от народни песни, които са събрани от Миладинова и Верковича”. Та неговото мнение ми се види далеч по-меродавно, от туй на самоопределилите се като Августейши... |
Та неговото мнение ми се види далеч по-меродавно, от туй на самоопределилите се като Августейши... Ще си позволя да се съглася с тебе и да цитирам същия Любен Каравелов. "Моят" цитат е писан 11 години след "твоя" цитат: Между песните, които са записани от г-на Верковича, съществуват и такива, които са съвсем измислени. Така например песента, която е поместена на 126-а страница и в която се възпява някой си Александър (Александър Македонски), е измислена от някой наш учител, който желае от сичкото си невинно сърце да стане унука на великият македонски цар; а песента, която се захваща на 135 и се свършва на 140 стр., без никакво съмнение е измислена от някой свинарин, който има намерение да добие премия от г-на Милоша Милоевича и с-ие (г. Визанков не е сам). Но въобще песните, които са записани от г-на Верковича, нямат никакво значение, защото са или съвсем измислени, или са записани варварски. | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |