На мен също ми е интересно понятието Велика България. Ако го вземем смислово Велика = на Голяма България, къде е била Малка България? Велика България е на Кубрат. Щурчо казва че Киев е основан от брата на Кубрат. Да не би Киев да е Малка България.Още повече че имаме понятие малороси. |
Има сведения че Орфей е ходил в Египет да черпи знания и си е записвал знанията на таблички. Туй, че Орфей е изобразен с кошница пълна със свитъци в музея на коптите у Каро е знайно за секи. Та нема да е ич зле некогиш да се направи една съпоставка на различните надписи и ръкописи - фригийски, коптски, пеласгийски, етруски, па да се види имат ли нещо общо или немат. И това известие за Кубрат у коптски летопис, дето го споменава Петрински е прелюбопитно... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
И това известие за Кубрат у коптски летопис, дето го споменава Петрински е прелюбопитно. Опа, и Петрински фанахме веке за авторитет. Глей ти, как лесничко било от рублофил от школата на Златарски да станеш пръв щурчов приятел Ся като мине от ред и Еврипид, кого ще цитираш? Е, той отдавна превъртя цитатите и ги подкара отначало, ма на shuffle, уж да не личи много | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Аз очаквах разговорът да тръгне в посока Thracia vel Macedonia, но ти си решил да се хванеш за наречието. Щом като смяташ, че авторът е с объркани географски представи, значи няма какво повече да се обсъжда. И официозният превод в ЛИБИ с още една версия на наречието: Ето и текста на цялото изречение, отнасящо се до историята на българите: „Inter vero Tratiam vel Macedoniam et Mysiam inferiorem modo Bulgari habitant, qui ex super scripta maiore Scythia egressi sunt.” Превод: „А между Тракия или Македония и Долна Мизия живеят отскоро българи, които са дошли от споменатата по-горе Голяма Скития.” (ЛИБИ 1, С. 1958, с. 393). "Хванал съм се" за наречието, защото то променя коренно смисъла. Похвално е, че си проверила превода на ЛИБИ (надявам се да си прочела и уводните бележки, както и бележките под линия). Можеше да го направиш преди да треснеш своя превод и изводите си и сега (може би) нямаше да има подобно противопоставяне. "Отскоро" също дава добър смисъл и не само "официозният ЛИБИ" превежда така. Някои изследователи дори виждат в "modo" свидетелството, че Равенският космограф е писан някъде между 682/3 и 700 г., дори между 690 и 700. (Напр.Santo Mazzarino, Il basso impero. Antico, tardoantico ed era costantiniana. 2 volumi, Dedalo, Bari, 1974-1980 (II edizione 2003, 2 Vol, в том 2, стр. 327). Въпреки респекта към Михаил Войнов, Иван Дуйчев и Велизар Велков, които са редакторите на ЛИБИ 1, аз обаче не смея да се ангажирам с токова прецизно времево фиксиране на наречието и затова съм се задоволил с по-общото "сега", като се позовавам на сходна употреба (която по-горе съм цитирал) на "modo" в същата четвърта книга на космографията. В пасажа за Дакия и "Хуните-Авари" "modo" също е преведено като "отскоро". Предвид, че авторът е използвал доста ранен източник (за това по-долу) и затова поставя късноримската Дакия на север на Дунава, пък смятам , че "отскоро" е дадено неуместно. Аварите владеят онези земи повече от век преди предполагаемата дата на космографа и са твърде добре известни на съвремениците. Още повече космографът ясно показва, че мисли аварите в по-старо време са се наричали "хуни", което прави превода на "modo" като "отскоро" абсурд, предвид, че това "отскоро" бива разтеглено до няколко века. Както и да е, дори съставителите на ЛИБИ да имат основания за избора на превода си, смея да мисля, че и моят е основателен и, че не променям коренно смисъла на изречението. Че представите на автора са объркани си признава той самият в различни части от труда си, където твърди, че за описанието си той имал възможност да следва един или друг по-ранен автор (или дори няколко), като той избира по неясни причини да следва един или друг авторитет. Така например, неговото описание на диоцеза Тракия (който обхваща няколко провинции) и на провинцията долна Мизия са по речите на Ливаний, един от последните езически философи , писал през втората половина на 4 в. сл. Христа, но описанието му на Македония следва Аристарх от Самос , писал 4-3 в. пр. Хр. Очевидно за него не е ясна административната уредба на Балканите, защото се чуди къде да сложи напр. Марцианопол (Девня) - в Долна Мизия или в Тракия, защото Ливаний написал "в Тракия" (предвид диоцеза), но Йорданес - "в Мизия (имайки предвид провинцията в рамките на диоцеза)", да не говорим, че поставя Кабиле (между Ямбол и Бургас) в "Мизия". Същото впрчем се получава и с град Найсус (Ниш) - на едно място той е в "Мизия" (провинция), от друго - "в страната Илирик" (диоцез). Но Илирик и Мизия са него са различни "страни" (partes). Така, че поставянето на българите "между Тракия или Македония" и "долна Мизия" от автора, по-скоро (поне според мен) издават неговата неяснота за границите на "страните", (тук Предводител на команчите ) както и незнанието му къде точно да да разположи този обитаващ Балканите към момента на писането (или кратко преди написването новосошъл) народ. По-малко ми се струва да имаме пример на "объркване" (поред съставителите на ЛИБИ) на Тракия и Македония, което става традиционно за средновековието от втората половина на 8 в. насетне (виж обсъждането на византийските "теми" няколко страници назад).09 Окт 2016 10:39 | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Златарски не беше ли малко хунобългарин? и даже по едно време - фашистващ , според коминтерновци? Историята всеки ден се преосмисля покрай Щурча. |
Баш команчът* обяснява неколкократно в темата, че знанието днес е на един клик разстояние, дава линкове за кликане към отделни изследвания и цели портали със знание, споделя и собствено знание. И греши, защото тук не става въпрос за знание, а за вяра. Консултирай се с Бонго, той май е специалист по религии, там се гледат не научни доказателства, а изреченото от авторитети - този светия казал това, онзи онова, всичко е висша истина, а ако отделните светии малко си противоречат, още по-висша. . P.S. Макар че в случая по-скоро имаме случай на някаква тотемна религия. Както някои племена вярват, че произхождат, да речем от мечка или лъв, обожествяват ги и вярват, че са наследили силата им и т.н., така и племето Щурчовци вярва, че произхожда от Орфей и е наследило орфическите му качества. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Manrico |
Moesia Inferior (Долна Мизия) е наречена така, защото е по-надолу по течението на река Дунав спрямо Moesia Superior (Горна Мизия), а не защото е източно от нея. На базата на същия принцип са разположени и провинции Pannonia Superior и Pannonia Inferior. Просто Дунав тече в най-общи линии от запад на изток. По абсолютно същата причина, обаче, Germania Superior е южно/югоизточно от Germania Inferior - просто Рейн тече от юг на север/северозапад. |
Мизийке, попаднах на едни карти , мисля че сайта е македонски , които се продават от 500 до 3000 евра. Там има обърнати карти.Та не се знае кое е горе , кое долу. Така че добре си се да се питаш кое е на север кое е на юг. Усещам че ми се скапва харда , та трябва да побързам да си запазя данните . Някъде бях свалила тия карти и даже после проверявах , вече бяха продадени . Сети се къде са се пазили тия карти . В македонските църкви . Имаше една карта която подробно от река до река са описани племената , едони, трибали , пеони .От Бяло море до Дунава и от Черно море до Адриятика . Дано съм я свалила. Щото можеха да се свалят . Дано съществува още тоя сайт. |
На мен също ми е интересно понятието Велика България. Там нещата са ясни: Но и в България изследванията на „хазаро-татаро-тюрко-монголо-прабългарската Салтово-Маяцка култура“ и преди всичко тяхната интерпретация от предимно съветските изследователи водят до продължителни дискусии и крайно противоречиви тълкувания на паметниците на материалната и духовната култура на населението на нашите земи, неговия етнически произход и не на последно място на неговия език. Те поставят много въпроси, които не могат да се разрешат през втората половина на миналия век и дори до сега, като повлияват силно и върху манипулирането на изводите от археологическите разкопки, налагайки заключения, противоречащи на действителното положение на нещата, нямащи нищо общо с принципите на обективната наука и създаващи напълно неверен образ на нашия народ в очите на обществеността, за чието коригиране ще бъдат очевидно нужни много десетилетия. При населението, заемащо и през IV-VII в. обширната област северозападно от Кавказ до Крим съвсем не се касае до някакви си тюркоезични „прабългарски“ племена и тяхната държава със столица Фанагория, както искат да наложат съветските и постсъветските автори, а до същото изконно местно население, заемало от хилядолетия цялата територия на север и запад от Черно море до гористата област, граничеща на север със степите на Северното Причерноморие. И названието „Велика България“, която дават на неговата държава византийските историци, не се отнася до никаква „прабългарска“ държава, отстояща на повече от хиляда километра от границите на Византия, а до многонационалната антиримска коалиция, наследила коалицията под ръководството на Атила. И както предишната коалиция, т. нар. Велика България заема цялата територия и на Източен Илирик, Мизия и Малка Скития чак до предградията на Цариград, защитен от външната му стена, а на запад до завоя на Дунав, включвайки също и Източна (Долна) Панония. Но и управляващата тази коалиция династия Дуло не е от средите на местното население, а както династиите на Атила и Теодорих Велики произхожда от най-старата кавказко-иранска аристокрация. Също и езикът на това население не е „тюркски“ или „персийско-сарматски“, а езикът на старото понтийско население. Всичко това е било много добре известно и на М. И. Артамонов, който по конюнктурни причини след остри критики за негови изказвания от средата на 1930-те години „под влияние на антимарксиста Н.Я.Мар" е принуден да коригира тези си изказвания. И когато в своята История хазар твърди, че „според византийските историци“ това население говорило на тюркски език (без да посочи източниците си!), той разпространява поредната лъжа на руската национална доктрина. Защото както византийските, така и всички гръцки и римските автори от Хомер до Георги Амартол са единодушни за неговия език и етнически произход — а сведението на Георги Амартол от IX век се повтаря в някои нецензурирани преписи на руските летописи, което утвърждава съобщенията на чуждоземните историци и географи - вж. по този въпрос моите бележки в Цар Симеоновият Съборник, II, София: Алфаграф, 2008, с. 64. В този смисъл през VII век се извършва само преместване резиденцията на управляващата коалицията династия в древната тракийска столица Плиска/Плисков (БлЬскав), с коего приключва цялото мнимо „Велико преселение на народите“, а самото население на нашите земи просто се завръща в своята родина в течение на V, VI и VII век. За Пенковската култура вж. преди всичко В. В. Седов, Спавяне. Историко-археало- гическое исспедование, Москва: Язмки славя не кой культурн, 2002, с. 203-295. Вж. сицр и третото преработено издание, Москва, 2005, с. 203-295. Срв. и. М. А. Арггамонов, |
Макар че в случая по-скоро имаме случай на някаква тотемна религия. Секи дето е тръгнал по Мишата пътека на Августейшите каманчи и Крачещите му койоти, все е стигнал до тотемната религия... |
За огромно съжаление на щурчилингировщината местоположението на Старата Велика България не е постулирано от някакви злонамерени съветохаганатски историци, а от средновековните автори Теофан Изповедник и Патриарх Никифор. Нека сравним: Щурчилингировщина: И названието „Велика България“, която дават на неговата държава византийските историци, не се отнася до никаква „прабългарска“ държава, отстояща на повече от хиляда километра от границите на Византия, а до многонационалната антиримска коалиция, наследила коалицията под ръководството на Атила. И както предишната коалиция, т. нар. Велика България заема цялата територия и на Източен Илирик, Мизия и Малка Скития чак до предградията на Цариград, защитен от външната му стена, а на запад до завоя на Дунав, включвайки също и Източна (Долна) Панония. Патриарх Никифор: около Меотидското ( = Азовското) езеро, по реката Куфис (Кубан), се намира старата така наречена Велика България и така наречените котраги, които са също техни едноплеменници Теофан Изповедник: В северните отвъдни части на Евксинското (= Черно) море, в т. нар. Меотидско ( = Азовско) езеро се влива огромна река, наречена Ател ( = Волга), спускаща се от океана през земята на сарматите. В нея се влива реката на име Танаис ( = Дон), която извира също от Иверийските врати в Кавказките планини. От съединяването на Танаис и Ател (което се отделя над споменатото Меотидско езеро), води началото си реката, наречена Куфис ( = Кубан), която се влива в края на Понтийското ( = Черно) море близо до Некропилите (залив между устията на Днепър и Буг) при носа, наречен Криопрозопон ( = Овнешка глава). От споменатото по-горе езеро започва море, подобно на ръкав, и се влива в морето на Евксинския понт през земята на Кимерийския Босфор ( = Керч). В тази река се лови т. нар. риба мурзули и други ней подобни риби, а в източните части на лежащото по-горе езеро, около Фанагория (на Таманския полуостров) и обитаващите там евреи, живеят твърде много народи. От същото езеро до реката, наречена Куфис, гдето се лови българската риба ксистон, се намира Старата Велика България и т.нар. котраги, които са също техни едноплеменници. |
http://великий-болгар.рф/ http://xn----8sbcchjvajijg2b5a.xn--p1ai/en/vnimanie-2/ мисля, че трябва да си преосмислят експозицията. има интересни карти, Разходете се.На голям монитор и с хубава връзка е удоволствие. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Eto ви една карта от този сайт . Такива имаше и за Мизия, Дакия ,... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Thraciae-veteris-typvs.jpg Те ви Граеция .Отляво дерзики и пеони, отдясно пеони . Те това ви е целата Граеция,има ли нещо общо с елините= сели.Сигурно македонците са говорили граецки. |
Патриарх Никифор: около Меотидското ( = Азовското) езеро, по реката Куфис (Кубан), се намира старата така наречена Велика България и така наречените котраги, които са също техни едноплеменници Е, и. Това е само част от Стара и Велика България... |
И как па са се изхитрили да не споменат другата част, дето им била пред очите, стигайки до "под стените на Константинопол", според Чилингиров |
Хи-хи. Не биле забелязвани, начи. Ми я да видим: Теофан Изповедник" В тази година- 494 така наречените българи, които живееха в Илирия и Тракия, нападаха и се отдръпваха, преди да ги забележи човек..." |
1) г-н Щурчо, преди 100-на страници попитах тетрарха какъв е по образование и призвание и той призна - археолог и археолог. Вярвам му. Вие какъв сте по образование (ако не е срамно да ни обадите) - не е задължително да откликвате на питането ми. Да отговоря на незададения Ви въпрос - аз съм със зелени чорапки, червена околожка, с болтове. 2) г-н бонго, дълбок поклон и благодаря - чета Ви с удоволствие, има какво да науча, макар и на тия години. 3) мицийке, от скикодето и от soc.culture.bg би трябвало да сте понаучила нещо, жалко. Баталиите със Стефан Николов, Призрака и някои други би трябвало да си Ви научили на нещо. 4) г-н Щурчо, Вие очевидно сте страшно начетен, нахъсан, с огромнейша лична библиотека, ерген и супер паметлив - прочел сте книги повече от Дмитрий Иванов, цитирате с лекота всякакви авторитети по всякакви теми - защо тогава Ви наричат "еднокнижник"? Все пак аз, Гевин и още няколко душички се оставихме да ни придумате и станахме Щурцианци, демек към племето Ви, да не сте самотник! |
Какво ни пише щурчо: Теофан Изповедник" В тази година- 494 така наречените българи, които живееха в Илирия и Тракия, нападаха и се отдръпваха, преди да ги забележи човек..." Какво ни пише Теофан: л. м, 5994, р. х. 494. В том же году, так называемые, Булгары вторгались в Иллирию и Фракию, о которых никто до того ничего не знал. Натисни тук Какво ни пише Теофан според българския си превод: През същата година така наречените българи нападнали Илирик и Тракия и се завърнали преди да се разбере за тях (ГИБИ томIII) Куешчън: какво са добавили щурчилингировците в сведението на Теофан и защо лъжат най-безобразно? | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |