Тъй. И какво общо има това Ми общото е, че юще през 1 век трако-илирийските племена започват да приемат християнството и то не от кой да е... |
трако-илирийските племена Благодаря за което. Just in time! По-късно ще стане ясно защо, епигончета мамини и то не от кой да е... Ами не и от Павел, както лъжете безобразно | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Вижте Делова и семитският произход на гърците и ще разберете що фондацията е наритана от Русия още 2005. Преди Путин да стане архивраг. Пълният комплект на щурчо и къде е правен. |
Ами не и от Павел, както лъжете безобразно Гледам, че юще не си съчинил версия как Павел се завръща обратно, тъй щото дерзай по тази тема... |
Фондацията е на Дженерал Мотърс. Храни Иван Кръстев, Деян Кюранов и Даниел Смилов. Като се прибера в офиса ще потърся има ливвръзка с неочаквания интерес на Чилингиров към траките на стари години. Историята наистина е забавна. А в тая и част ще мина без латински и старогръцки. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Предводител на команчите (с уговорката, че аз не поставям под съмнение информацията от пасторалните послания)14 Окт 2016 08:38 Трябва да се признае, че тезата за ходенето св, Павел до Никополис ад Нестум не е оригинална на архимандрита. Той я взел от проф. Т.Събев, който в две публикации е извадил над линия една бележка под линия с въпросителна на Ив. Снегаров , (Кратка история на българската църква, т. 1, стр 371, бел. 4) и на .... Д. Цухлев, История на българската църква, т. 1, стр. 11. Цухлев обаче никак не идентифицира Никопол на Св. Павел с Никополис ас Нестум. От тези градове по-сетне християнството се разпространявало във вътрешна Македония и Тракия, за което, прочее, се е трудил и сам апостолът, както той сам говори в едно от посланията си, че разпространил Христовото учение от Йерусалим до Иллирик (Рим. 15:18-19) и основал църква в Никопол 7) и пропов Във бел 7 Цухлев, обаче пояснява: Послание към Тита, ІІІ, 12. Никопол се намира при входа на Амбракийския залив Демек иде реч точно за римската колония в южен Епир. Всъщност първото сведение проповед на Св. Павел в Тракия се открива у едно писмо блажения Теодорит Кирски, в ср. на 5 в., и о изненада за архимандрита, писано след събора в Ефес (431 г.), където твърдо и ясно документирано римските легати (които действат в съюз със св. Кирил от Александрия) обвързват апостолическия характер на римския престол с неговата позиция на защитник на православието. Аргументите на папските легати в Ефес не били изненада и за александрийския патриарх св. Кирил, който също нарича римската епископия "апостолическа" на събора. По всяка вероятност това е, защото позициите на Рим и Александрия на този събор били предварително стиковани, а до пристигането на римските представители Св. Кирил се изказвал и от името на Рим! Св. Кирил в последствие е този, който в споровете си с Константинопол, извежда своята катедра от Св. Марко. Споменавам за теорията апостолизма на епискописките катедри, защото след Ефеския събор и особено след последвалия Вселенски Събор в Халкедон (451) започва доказването на апостолически (12те апостола) и ученически (70те ученика) начала на катедрите в Източната империя и конкретно в Тракия. Дотогава, Евсевий Кесарийски, век по-рано, споменава единствено за апостолската дейност Св. Андрей по понтийските брегове, но легендата за Св. Андрей като пръв предстоятел на Византион се ражда доста по-късно. Противно на мнението на архимандрита, това е под влияние на западната теория за апостолизма (посочих вече Св. Ириней и Св. Киприян) на отделни епископски катедри в рамките на цялата Католическа и Апостолска Църква и конкретно на Рим и е следствие от намесата на Рим (Юлий и последвалия Сердикийски събор, папа Целестин и последвалия Ефески Събор и собено Лъв Първи и последвалия Халкедонски Събор) в работи извън неговия собствен диоцез, а не защото Св. Дух подсказал на отците бъдещата схизма няколко века по-сетне. Издигането на Константинопол като втора по ранг епископска катедра е поради това, че Новият Рим е имперска столица, сетне поради разприте на неговите епископи с предстоятелите на Рим и особено на Александрия. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Св. Иполит, епископ Портуенски ( около 222 год.) в краткото си съчинение за дванадесетте апостоли говори: "апостол Андрей подир това, като проповядвал на скитите и тракийците, претърпял кръстна смърт в Патрос Ахейски, където бил разпънат на маслиново дърво и там погребан" 1). И знаменития Ориген (200-258) дума, че Андрей проповядвал между скитите 2); а св. Доротей (307-322) още по-пълно говори за тази проповед на Андрей: "Андрей, брат на апостола Петра, обходил всичка Византия, всичка Тракия и Скития и проповядвал Евангелието" Ти разлика между Павел и Андрей правиш ли? |
Ти разлика между Павел и Андрей правиш ли? И двамата проповядват Христовото слово сред трако-илирийските племена и са добре приети от тех. За разлика от римляни, гърци и юдеи. И точно трако-илирийските императори са тези дето създават първата в света християнска империя... |
И двамата проповядват Христовото слово сред трако-илирийските племена и са добре приети от тех. За разлика от римляни, гърци и юдеи. И точно трако-илирийските императори са тези дето създават първата в света християнска империя... Отново огромно БЛАГОДАРЯ!!! Да зачекнем темата за трако-илирите, подхваната от бедния щурчо ... През първата половина на XIX в. в Хърватска (най-вече), Сърбия и Словения достига връхната си точка интелектуално и културно-политическо течение, известно като илиризъм, наченките на което се долавят поне два века преди това. Не е трудно да се установи, че ранният пласт на българския "тракизъм" е неоригинално подражание на илиризма. На този етап нямам достатъчно време за по-пространно изложение, но като за начало малко храна за размисъл: Открийте "десетте разлики" между илиризма и тракизма: 1. Хървати, сърби, словенци (т. е. славянските поданици на Австро-Унгария) са автохтонно население на Балканите и директни наследници на илирите. 2. Илирите (=славяни) са потомци на Ноевия син Яфет: - първа линия: Ной - Яфет - седмият му син Тирас, предтеча на траките, които са част от илирийския масив - втора линия: Ной - Яфет - първият му син Гомер - изход от Скандинавия към Европейска Сарматия, откъдето славяните заемат "по-голямата част от Европа и голяма част от Азия" 3. Илирите са потомци на Илир, син на циклопа Полифем и нимфата Галатеа (история на Апиан) NB! Двете "генеалогии" нерядко се смесват и обединяват в една обща. 4. Илирите са огромен народ, включващ в себе си траки, скити, сармати, готи, вандали, авари и т. н. Тук влиза и идеята за илирийско-славянска нация между Балтийско и Черно море, а илирите нерядко са виждани и като обитатели на Мала Азия и дори Африка. 5. Наличие на десетки "илирийски императори", управлявали римската и византийската империя, по произход "от илирийската земя" - в това число, разбира се, Диоклециан, Константин, Юстиниан Велики. 6. Десетки илирийски християнски светци 7. Илирикум е първата провинция, християнизирана от апостол Павел и т. н. Прочее, познайте от три пъти дали Раковски е повлиян от илиризма? И дали "тракоилиризмът" не е основата на лелеяна голяма "федерация на южните славяни" ... | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
През първата половина на XIX в. в Хърватска (най-вече), Сърбия и Словения достига връхната си точка интелектуално и културно-политическо течение, известно като илиризъм, наченките на което се долавят поне два века преди това https://hr.wikipedia.org/wiki/Vinko_Pribojevi%C4%87 https://archive.org/details/VinkoPribojeviAndTheGloryOfTheSlavs Там има всичко - и автохтонсска теория, и готомания и панславизъм. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Коги сме немали държава секакви имперски доктрини са се писале. И българете са пратени из азиатските пущинаци, та наште историчаре да си дирят прародината у Памир... |
Коги сме немали държава секакви имперски доктрини са се писале. УАУ ... Да не би, таковата, хм, Раковски да е писал - опазил Бог - под диктовка? |
Да не би, таковата, хм, Раковски да е писал - опазил Бог - под диктовка? Е, па що не вземат вождовете и бонго да напишат една версия за историята ни. И без туй сън ги не лови... |
що не вземат вождовете и бонго да напишат една версия за историята ни Ако четеше темата, а не само дращеше, щеше да разбереш как ние с бонго виждаме историята ни. Иначе е приятно да се забавляваме с твоята хърватосръбска версия на нашата история | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |