макар че формира и българска нация. Добре де, защо не са я формирали тогава като тракийска. Та сега да нямаше за какво да се препираме. Ако беше тук първородителят, със сигурност щяхме да имаме исторически данни от някой пергамент(все още неоткрит). |
Добре де, защо не са я формирали тогава като тракийска. Субстратът не е цветето поникнало върху него.Но щурчо държи да препарира торта на историята. |
rorik, тръгнах да търся нещо за русалиите и отворих първия сайт, който излезе. Няма лъжа, няма измама, всички са обсебени от темата "Траки". За ужас на команчи и бонговци, и подгласниците им новоизлюпени/измислени елини. Скролни надолу и виж книгата "Египет и Тракия": http://history.rodenkrai.com/new/ Проста да падладееш. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Сгугню, за случката от 705 г., Загоре, Тервел и договора от 716 г. 1. „Договорът от 716 г.“ не е запазен в оригинал. За него черпим сведения от Теофан, който ни разказва за настояване на Крум (813 г.) да се възстанови действието на сключения по времето на Теодосий Адрамитеца и патриарх Герман договор с Кормесий. Най-сигурният, най-тесният хронологически репер в случая е управлението на Теодосий III Адрамитеца, който буквално „танцува само едно лято“ от есента на 715 до пролетта на 717 г. Тъй като (най-малкото) немного след това в помощ на обсадения Константинопол се появява Тервел, се предполага (логично), че именно той е български владетел при Теодосий III, поради което се налагат всякакви еквилибристики при изясняването на статута и ролята на въпросния Кормесий (Кормисош от „Именника“ (?)), който ще да е управлявал (самостоятелно) след това. Прочее, дебело подчертавам това, цялата работа произтича от дълбоко залегналото убеждение, че в началото на VIII в. има едни „българи“ с един владетел и една воля – нещо, в което аз все повече дълбоко се съмнявам. 2. В пасажа на Теофан, изброяващ (част от?) клаузите на въпросния договор, не се споменава Загоре, но се споменава Милеона/и в Тракия в качеството му на граничен пункт между България и Византия. Тук има два тънки момента – не е ясно какво/къде е въпросното „Милеоне/и“, както и не е много ясно какво точно е понятието „Тракия“ у Теофан, т. е. какви са границите на неговата Тракия. Убеждението, че Загоре още в 705 г. е дадено на Тервел, от което пък произтича убеждението, че договорът от 716 г. просто потвърждава тази придобивка на Тервел, води до убеждението, че „Милеоне/и в Тракия“ всъщност маркира южната граница на Загоре. Нещо, за което в изворите няма преки данни. Строго погледнато Милеоне/и „в Тракия“ може да е на билото на (примерно Източна) Стара планина – технически пак е „Тракия“. И изобщо няма никакви, ама никакви, данни, че Милеоне/и и Загоре имат нещо общо помежду си. 3. Вече стана ясно, че ранният пласт извори (Теофан Изповедник, Патриарх Никифор) няма представа, че на Тервел е давано въпросното Загоре. Нещо повече, терминът Загоре всъщност се появява за пръв път във връзка с друга териториална отстъпка от страна на Византия към България ( в хрониката на т. нар. Продължител на Теофан) по времето на княз Борис: „След като прочее се обърнал към богопочитанието, той писал на императрицата за земя, тъй като бил стеснен поради многочисления си народ, и поискал от нея земя по-откровено, понеже, свързани чрез вярата и неразривно приятелство, вече те представлявали едно цяло, а не две страни. Той обещавал и сам да се подчини и да спазва вечен и ненарушим мир. Тя благосклонно го изслушала и му дала пустата по това време земя от Сидера, която тогава била граница между ромеи и българи, до Дебелт. Тази земя била наричана от тях Загора“. Тук ясният топоним е Дебелт на Мандренското езеро, докато за Сидера има какви ли не предположения. Те маркират „Загоре“ на Борис. Обаче възниква въпросът не само дали на Тервел е давано някакво „Загоре“ (каквато информация се промъква в изворите чак след средата на X в.), а и дали въпросното „Загоре на Борис“ е идентично на (евентуалното) „Загоре на Тервел“, за което иде реч чак при Метафраст. 4. Неяснотата в цялата работа идва и от мирния договор между Омуртаг и Византия, (вероятно) отразен в Сюлейманкьоския надпис, в който се чете: „ . . . . . известие . . . . . и изпрати . . . . . . сключиха мир за 30 години. Първата от договорените 11 глави се отнася до територията. Тя трябва да бъде от Де- белт до Перамокастел (или Потамокастел) и между двата Авро- лева, и до многото мостчета, и между Валзина и Агатоники и до Хеброс и до Констанция и до Макри Ливада и до Хеброс и до планината Хемус. До тук стана определянето на границата.“ Тук сигурните топоними са отново (само) Дебелт плюс Хеброс, като не става ясно за пунктове по течението на реката, за неин участък или за едва ли не цялото й течение става дума. Мнозина са склонни да видят в Омуртаговия мир трайно решение и санкция на искането на Крум от 813 г., а съответно и автоматично „Омуртаговата граница“ става граница на „Тервеловото Загоре“, към която се (уж) стремял Крум. То хубаво, но ако при Омуртаг е потвърдена принадлежността на (уж тервеловото) Загоре към България, пита се защо е трябвало на Борис отново да му бъде давано някакво „Загоре“? 5. Ако трябва да се резюмира, цялата неяснота иде от приемането (според мен резултат от пожелателно мислене България да е набъбнала още при Тервел) на един-единствен извор (Метафраст) за достоверен, който е на всичкото отгоре късен и противоречащ на останалата информация, което налага другото известно да бъде кривено и гънато по всевъзможни начини, за да се нагласи към него. 6. Наместо да се изчисти информацията от изворите и да се приеме такава, каквато е, обаче към картинката се прибавя и един „археологически“ аргумент, който прави тюрлюгювечът пълен: Еркесията, големият землен вал, започващ от Дебелт и завършващ (според братя Шкорпил) на Марица при Симеоновград. Накратко проблемите му: - не е датиран археологически в ранното средновековие. При Дебелт в насипа има тракийска и римска керамика, което означава, че като са загребвали да го насипват, това е ставало най-рано в римската епоха, но колко по-късно – не е ясно. Нищо не пречи и да е от, да кажем, XIV в. от археологическа гледна точка. - никой след Шкорпил не го е виждал да продължава западно от Тунджа към Марица - макар немалка част от такива внушителни насипи да се споменават в средновековните извори (например добруджанските валове между Констанца и Черна вода на Дунав), Еркесията (тур. „пресечена земя“ ), най-големият познат у нас землен насип (130 км по определението на Шкорпил) изгрява в текстове чак от османската епоха. 7. Макар всичко това да е добре известно, Златарски и редица други след него нямат грижи в това да кажат „Еркесията е южната граница на Загоре (на Тервел)“ и нещата „заспиват“. Заспиват, ама по такъв начин, че след това преминават в (предпоставено) осмисляне на археологическия материал и разказват играта на цялата средновековна археология на Тракия. „Загоре на Тервел“ и „Еркесия на Тервел“ са катастрофа за средновековната археология на Тракия от мащаба на катастрофата, която безумната идея, че „Никифор превзема Плиска“, е причинила на „севернобългарската“ средновековна археология. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Офтопик - някой има ли идея къде човек може да си изследва хахогрупите? Аз лично умирам да видя резултата на щурчо и на мицийка |
всички са обсебени от темата "Траки". За ужас на команчи и бонговци, и подгласниците им новоизлюпени/измислени елини Значи, аз нямам никакви грижи в това еднокнижниците на днешния ни свят да се самовъзприемат като траки, досущ както са били наричани едно/безкнижниците на древния свят. В този смисъл смятам, че, да, вие сте преки - не зная дали генетически, но духовно твърдо - наследници на траките. Просто не сте българи - както се вижда, и по самоопределение. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Прочее, дебело подчертавам това, цялата работа произтича от дълбоко залегналото убеждение, че в началото на VIII в. има едни „българи“ с един владетел и една воля – нещо, в което аз все повече дълбоко се съмнявам. Бе по това време на юг от Балкана има барем още едни българи.Май в сегашна Македония.В родната ни историография те кротко седят и чакат аншлуса при Крум...А и "господарят Тервел" е познат на хронистите, пък после Безносия се забъркал с някакви "българи". Карай- разглеждах къде зайците са косили трева преди да ги изненадат- няма да е до Балкана (долината на днешно Оризаре) - и карти от началото на века- със заблатените терени около сегашно Поморие, Бургас и Инкьойското блато.С близките до тях Ахелой, античен Несебър...Нещо не се връзва цялата картинка. |
Добре,че не изписа цист, щото пак щяха да те емнат. То е само в присъствието на Щурчо. Пада ми маската. всички са обсебени от темата "Траки" Малко в сферата на мисловните спекулации. Всички народи имат по някоя характерна и много положителна черта, която в определени случаи се превръща в тяхна слабост. Например - при немците е послушанието, вярата във водача... Вярват му, чак докато се качи някой пиян руснак на райхстага... - при гърците е възпитанието... Спират да се карат помежду си, чак когато някой немец забие знамето си на акропола. Успеят ли да го снемат - започват отново да се карат помежду си... - при българите е търпението... Търпят и опитват толкова дълго "со кротце и со благо" че най-накрая неминуемо се стига до "малко кютек" И поназнайваки близкото минало се чудя, колко време е нужно да тракат влахо- и прочие- гласните траки, да принудят българите да ги възродят... |
новоизлюпени/измислени елини http://www.anawalls.com/repic/image.php?src=http://www.anawalls.com/images/movies/this-is-sparta-300-king-leonidas-warrior-sword-shout-rage.jpg&h=800&w=960 Страшен нали? |
Вече изяснихме че спартите са траки. Сега ще се разтърся за други, ама как е тръгнало и http://www.piperies.gr/sites/default/files/images/2010/12/1292941834.jpg ще да са траки. Леле пак набърках Бате Гойко. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ELGRECO |
Те ви го пак . Чие това оро? Сръбите са луднали. https://www.youtube.com/watch?v=MzIoyym7-qE Мизийке ,имаше мизийки на орото. Не можах да ги намеря . Има и описание за русалиите в един военен сайт. Това е било военно обучение. Има и обучение за яздене на кон. Изорат , посеят , потренират една седмица и на конете . Къде им дойде на главата. Връщат се жътва. Есента след Димитровден , затъкват овчата пъстърма , дамаджаните с виното, едрите хлябове и се запиляват, и се връщат преди Коледа. Баба ми го прекръстваше и го изпращаше по живо по здраво. Дано те вълци не изедат през Балкана. Разменят коне, семена , лози, овце , кокошки....Правят сметки накъде ще се запиляват след русалийската неделя. На север до Карпатите, по Дунава до Будашеща, на юг до Сухиндол.Мъжка им работа. Като се разболя се завъртя в къщи ,що приказки за баначене , за помаци , за македонци , за катунари , за власи |
русалиите https://www.youtube.com/watch?v=RG9lVXHuRtcето и други русалии.Кефят носиите http://illustrationbelomore.blogspot.bg/2015/12/blog-post.html иначе-венедиков http://www.promacedonia.org/iv_gumno/iv_gumno_14.htm Авторитетът по Залмоксис е Мирча Илиаде.Смеете ли да нагазите там, дами? | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Уф че забравих. На тия с конете им казваха калошари. На Тударица пак бой с геги само че от конете. Не можах да намеря оня сайт дето са описани подробно ръкопашния бой, боя с геги на земята , боя с геги на кон . А лекуването при русалиите е било, щото преди това самодивите се събличат на извора голи и русалиите си избират невести и се поболяват, че трябва да се женят чак на есен . Това го чух от бабите , дето през лятото предяха под ореха и мина едно момиче с къса полаи почнаха да я одумват . А пък една баба рече . Не ви ли срам бре. Да корите детето а одехте на извора и играехте самодивското голо хоро нали. Та така те. |
Но в Русалиите такива, каквито се празнуват в България, има много елементи, които явно напомнят древните мистерии. Преди всичко началникът на дружината — ватафът получава своята власт по наследство. В мистериите на траките също намираме подобно нещо. Орфей получава властта си на архимист и на цар по наследство от баща си Ойагър, а той от баща си Харопс. Учредените от тракийския владетел Евмолп мистерии на Елевзина са в ръцете на едно семейство, което дава хиерофанта, който стои начело на мистериите и празниците и ги ръководи. Това семейство се смята за потомци на Евмолп и се нарича Евмолпиди. В кръга на мистите се влиза чрез посвещаване, предшествано от постене както в религиозните и мистически общества в древността. Същото наблюдаваме и при русалийската дружина. Членовете на мистичните кръгове са длъжни да пазят тайнствата на култа и да не ги съобщават на други, непосветени. Същото важи и за русалийските дружини. Най-сетне трябва да припомним, че това са форми на един мистичен култ, какъвто не намираме у другите славянски народи, разпространени само в земи, които са влизали в територията на българската държава. Това показва яс- 239 но, че през езическия период в България са се вмъкнали неусетно тези празници, като са придобили еднакво българско звучене. Така е възникнал в България летният празник, който е общ за българи и румъни. Странно остава обаче, че у румънците по цялата територия на днешна Румъния русалийските игри съдържат не само танци, но и мимове, които в българските русалийски игри липсват. Присъствието на офицерските титли ватаф и примикюр и подчертано военният аспект на празника показват ясно, че той е бил осъвременен значително през периода между XI и XIV в., в началото на който тези титли са били въведени във войската. Това значи, че той се е развил вероятно като войнишки празник в онези места, където е преобладавало войнишко население. Без да можем да твърдим това със сигурност, найвероятно е, че празникът се е явил много рано, още при първите допири на славяни и особено на прабългари с населението на византийските крепости по Дунав, където очевидно е огнището на празника, може би още от времето, преди минаването на българите на юг от Дунав. При това има още един интересен факт — защо тъкмо Русалиите се свързват със самодивите у нас, а не някой друг празник |
rorik 16 Окт 2016 15:30 Ти си краевед, рьорче, знаеш много. А и по вас са повече чобанье и монтанари. Малко си падат и буен нрав, трябвало е да се нахойкат докато се усмирят страстите, А по Търновско са занаятчии, градинари и лозари. Моите дядовци си бяха под чехъл, залепнали за полите на бабите ми. Никакво самостоятелно ваканцуване не им е минавало през ума. Пълен матриархат. Ама като гледам нравите и сега около мен, същите са. По двама, по двама, мъж и жена, до парка, до магазина, не се отделят един от друг. Кротък народ нашия, няма скандали, няма гюрултия. След 10:00 вечерта само едни щурци свирят, такава тишина. Силна музика ще чуеш само на Нова година. Много добри, уважителни хора. |
Е , вие сте боляри със синя кръв. Някои от нашите ходиха да живеят в Добруджа. Че обичат земята , ама не изтраяха и след 3 години се прибраха. Дедо Давидко викаше , не мое да живеем там . Времето като че ли е спряло.Тече бааавно . Едни фъртуни зимно време. |