Те и шалауна в Чикаго . ? На какъв език е това ? шалауна, от Ломско, рорик. кръвта ми кипва като чуя дунавски хора https://www.vbox7.com/play:80980ce2 обаче тази от шикаго много красиво хореографирана. и музиката също сложна. браво на дансмастера, Валентин Иванов | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Miziika |
https://www.youtube.com/watch?v=cBXsl7SAZsU Ето оригинала на хорото с Берковската музика. |
шалауна, от Ломско ЗЗначи е на цигански. Малко ме съмнява че тия май са от Варна. И в Кипър играят дечицата. Разчупиаме границите тракийски. От Карпатите до Бело море. |
При нас са се наложили нравите на Римляните -- равнопоставеност на половете и доминираща хетеросексуалност. Хетеросексуалността навсякъде си е доминираща, зер твърде къс би бил родът с доминираща хомосексуалност. Все пак , когато като си тръгнала да генерализираш , ето ти малко контрапримери. Според Йосиф Флавий, когато Антоний поискал от Ирод да изпрати младия (тогава бил на 16 г) си зет в Рим, Ирод отказал, защото се страхувал да не би младежът "да бъде покварен от лъстта особено на Антоний, който съвсем явно си позволявал такива удоволствия, понеже властта му му го правела безотговорен; "бащата власите", император Траян бил известен за педерастията си, за Адриан да не говорим. Тациан, сирийски християнин, който живял в Рим през 2 в. пише: "педерастията се отхвърля от варварите, но у римляните, които се стремялт да събират млади момчета като коне от пасбище, се почита с привилегии" . Макар несъмнено това е преувеличено, предвид че се касае за християнска полемика, все пак Ювенал малко-по-рано пише една сатира за арменските младежи, които - едва стъпили в Рим - били прелъстени С други думи, римляните не са били само старият Катон (който наложил специален данък на всеки млад роб (под 20 г), продаден за повече от сестерция) и стоиците Цицерон и Сенека. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Ти се научи да играеш Сиртаки че ще го забравиш. няма как- има го Зорба- Куин и оригинала.Винаги може да си пусне първото изпълнение на тоя традиционен, за бг етнографите, новогръцки танц |
С други думи, римляните не са били само старият Катон Елагабал ми е любимец.Внася нещо тракско в Рим.И той си падал по Кибела. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
и щом сме рекли циганско, не може без мъхестия стършел: https://www.youtube.com/watch?v=O7lYXuJMwYo | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Прочее, дебело подчертавам това, цялата работа произтича от дълбоко залегналото убеждение, че в началото на VIII в. има едни „българи“ с един владетел и една воля – нещо, в което аз все повече дълбоко се съмнявам. 2. В пасажа на Теофан, изброяващ (част от?) клаузите на въпросния договор, не се споменава Загоре, но се споменава Милеона/и в Тракия в качеството му на граничен пункт между България и Византия. Тук има два тънки момента – не е ясно какво/къде е въпросното „Милеоне/и“, както и не е много ясно какво точно е понятието „Тракия“ у Теофан, т. е. какви са границите на неговата Тракия. Всъщност, ако се прочете внимателно цялата история, не е много ясно, че изборените от пратеника на Крум условия непременно са били залегнали в дотовора от времето на Теодосии и патриарх Герман. Ултиматумът на българския владетел и последвалия отказна император Михаил навеждат на мисълта, че докато Крум е искал да се възстанови мирът, по примера на Кормесий и Теодосии, то изброените клаузи за граница, данък, обмен на бегълци и митнически условия може да са били модифицирани с оглед променения баланс на силите. |
За ужас на команчи и бонговци, и подгласниците им новоизлюпени/измислени елини. Скролни надолу и виж книгата "Египет и Тракия": И що да е ужас? Некъде по-горе (50, 100 или 150 стр. назад) за ужасТ на емовци, щурци, мизийки и т.д. съм изразил възможността за некои черти на прехваления Орфизъм да са египетски. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Всъщност, ако се прочете внимателно цялата история, не е много ясно, че изборените от пратеника на Крум условия непременно са били залегнали в дотовора от времето на Теодосии и патриарх Герман. Това е така, но не исках докрай да пренатягам нещата (тук) и в това отношение. Прочее, в изданието на Хронографията на Сирил Манго текстът внушава именно това: Искам да възстановим договора. А условията (ми) са ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Прочее, в изданието на Хронографията на Сирил Манго текстът внушава именно това: Искам да възстановим договора. А условията (ми) са ... Мисля, че бъркаш. Манго превежда (доста свободно) в смисъла на Златарски: In this year Kroummos, the leader of the Bulgarians, sent Dargameros2 on a new3 mission of peace to the emperor Michael, seeking the terms that had been agreed at the time of Theodosios of Adramytion and the patriarch Germanus with Kormesios, the then lord of Bulgaria.4 The terms in question established the boundary at Meleones in Thrace,-5 [a tribute] of vestments and [dyed] red hides to the value of 30 lbs. of gold,- furthermore, that refugees from either side should be returned to their respective homes even if they had plotted against their own rulers, and that those who traded in both countries should be certified by means of diplomas and seals:6 (anyone not having seals would lose) his assets which would be confiscated by the Treasury. Удебеленото го няма у текста. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Да, затова казах "внушава". Има едно тънко оставяне на съмнение (поне у мен остава такова). За разлика от ГИБИ, където пише направо "Договорът очертавал границите" и така темата изглежда приключена. Както и да е, това е семантика. Мисля, че си прав в съмненията си относно "Тервеловия договор". И у мен ги има. Но така или иначе ни обвиняват, че викаме "не е верно" на всичко, остава и извори да започнем да модифицираме тук | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Някой преди няколко страници изкара като национално предателство търсенето на истината в историята. Има го и този елемент - историята като източник на национално самочувствие. Според мен трябва да се прави разлика между историята, изучавана в училище, и историята като университетска дисциплина. Да, в училище историята има задача по формиране на национална идентичност. Там може да се позволи допускане на неточности. Бонго, твърде вероятно, би бил крайно несъгласен с такава теза, Предводителя донякъде би бил съгласен с нея. Мои спекулации с оглед прочетеното до момента. Ако има неточност, то тя е поради моя интерпретация, не се опитвам да вкарвам думи в устата на Бонго и Предводителя. Историята и литературата са много особени науки - не са като математиката. Колко хора познавате любители-математици, които в свободното си време решават тригонометрични уравнения? И колко хора, вкл. математици, които четат литература и (популярни) исторически книги? Но в този форум сме големи хора. Можем да четем и наука, която се сблъсква с митовете ни. Славяните в съюз с прабългарите си бе бая невероятно, та едва ли много хора са му вярвали в училище. Но славяните не като етнос си е ново за митичното в моето съзнание. Траките като етнос към 681 си бе бая съмнително. Ама преди това да не са били - пак сблъсък с митичното. Но не толкова, бях прочел някои книги по етногенезиса, та не ме изненада. Но Аспарухова България като федерат на ИРИ - тук ми утрепахте митичното. Та, две неща. Първо, интелигентният човек може да чете всичко. За мен е кеф, че чета мислещи хора, макар и в наука, от която почти нищо не разбирам. Разбрах нещо, макар и много много малко, относно историческата и археологическата методология. За мен това бе най-интересното от темата. Второ, Бонго и Команч, наистина се замислете за издаване на популярна историческа литература, относно митовете и реалностите в нашата история. Да не простее, но да бъде на достъпен за лаиците език. |
Има го и този елемент - историята като източник на национално самочувствие. Това е тъжно- да бъркаме националната пропаганда с История."Туркия ке падне" е красив факт от Историята за националната пропаганда, но не е История . |