Асол 05 Дек 2016 23:21 Те това вече ме уби. Нещо средно между Патешки танц и скачане с въженца без въженца. Куриоз |
Добре, аз не съм историк, но си мисля, че фолклорът е един от начините за придобиване на общо впечатление за групи и общности и ако щеш и намиране на общи точки за някакъв произход. Той не е чак толкова насилван от конюнктурата. Аз съм играла и в хореографски постановки, но от 4-годишна дядо ми ме научи да играя наистина. Играе сърцето ти и краката ти сами се ориентират в ритъма, до секунди всичко хващаш, ако имаш нагласата Понтиец, и сиртаки играя страхотно, въпреки че е нещо сравнително ново | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Асол |
Той не е чак толкова насилван от конюнктурата. Море ... Фолклорът (ни, и не само) е малце като съвременния кеч. |
Команчи, имам предвид танците Нямам претенции да изследвам от корен държавата си. Дори смятам, че всяко присъствие е оставило своето отражение. И съседството също. Не напразно го илюстрирах с примери по-горе - границите, доколкото ги има се размиват | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Асол |
да ще да тръкне барем конпатката само - цена нема да си еша ко речи? ти виждаш комбатева тук? и това цена нема да си еша как го роди? |
Добре, аз не съм историк, но си мисля, че фолклорът е един от начините за придобиване на общо впечатление за групи и общности Докато живеех в Канада гледах един канал за square dance https://www.youtube.com/watch?v=Upu1l3eLid4 -- ама с часове наред. И каубойски денс барс. https://www.youtube.com/watch?v=ritTgYWpBYg Ония с ботушите, каубойските шапки и коланите с големи токи. enjoy! https://www.youtube.com/watch?v=003_ulzGw4I Голямо удоволствие. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Miziika |
За кой район на България ми даваш справките и картинките? Щото аз съм баш севернячка централна, с разклониня и на запад и на изток и на юг от Балкана. Иначе казано - подБалкана. И не познавам точно такива носии. А и сребърните пафти на бабите ми са зеленясали | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Асол |
Бонгич, в твоя линк ме потресоха мъжките костюми! В цяла северна България такива никога не е имало! Мамка му - такива имам у дома на повече от 100 години! румънски влашки носии: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c7/ce/7a/c7ce7a28687f3dcd364cd5bba93a9dd9.jpg ето и гръцки власи от началото на 19 в. http://www.vlachs.gr/images/stories/lifeofvlachs.jpg http://world4.eu/wp-content/uploads/2013/05/greek-folk-dress-0098.jpg (нищо че пише, че би цист грък атинянин) Предполагам , че художественият им ръководител е търсил нещо подобно. Иначе, читалище "Пробуда" е с традиции: http://www.miziabg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=28&lang=bg | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Ааааа, на последния ти линк, вторите белодрешковците са верните. Тези, целите у бели пижами са нещо друго..глупашко, както е модерно напоследък | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Асол |
Бе те костюмите им са хубави, ама е трябвало за танците да се облекат в тия с потурите* и елеците с гюловете. Дългите ризи да си ги оставят за нощници. Така се казва в Бургаско ** на мъжките пижами. И много точно, в случая. *сори, беневреци **в бургаско на всички облекла за спане се казва нощница, пижама не се употребява. това в Оризаре, напр. също на хавлията с качулка, с която се загръщаме след баня, ѝ казват халат, а за мен това е домашен халат или болничен халат. а на конфитюра казват мармалад, а на мармалада -- конфитюр (Каблешково). | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Какви потури, мари? Нали си мизийка, демек за МИЗИЯ става дума!? Де го бургаско у Мизия? Къде си виждала потури??? | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Асол |
Гледах ги, но ме подразниха костюмите. Много дълги ризи, станало е смешно. Как не се е намерил някой да им каже. Такива са си калушарете.С беневреци и вълненици. От Ърлец и Сърбеница. От Ередин са българите с гърченици и чернодрешковци.Дели ги само Огоста. |
Ааааа, на последния ти линк, вторите белодрешковците са верните. Белодрешковците са "автентично" български . А в Софрониево, понеже са потомци на олтенски власи, предполагам са "стилизирали" ете това: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/8a/70/82/8a708250e5ff6d48e28cc909c47f860d.jpg Прочее, 67 Както ще да е. Носиите засенчиха основното, което исках да покажа: че макар нашите представи за хората да са неизменно свързани с пращящи от енергия хора, не е задължително те непременно да се превръщат в спортни танци. Та се сетих за читалището от село "Софрониево". |
Белодрешковците са "автентично" български Точно така! И колкото и да ми е неприятно, щото е права,, ще ти обърна внимание на едно бегло споменаване на рюриковна и за чернодрешковците и за това, че ги дели Огоста. Бе има си зони и картинките от интернета не стават за доказателства, ако и да са ни поствани от Пълдин Произход - Плевен и Ловеч с две разклонения - северозапад от Дибич Балкански и североизток - Виница. Всеки да си прави сметката. Има и малко подбалкански привкус - достатъчен! Нямам нищо общо с Румелия! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Асол |
Ризите им са за полето и от памук. .А тия с капелите и ботушите са близо до Унгария. На българите ризите са сърмени. Това което показва последно Бонго е късаче ,и беневреци на белодрешковците българи. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: rorik |
https://www.youtube.com/watch?v=I6iOVXOBULI балкански фолклор от 80-те, носии - и днешни, ритъм- 2/4. |
Ами да ти върна жеста Натисни тук |
Това което показва последно Бонго е късаче ,и беневреци на белодрешковците българи. Всъщност показах олтенска носия . |
Море ... Фолклорът (ни, и не само) е малце като съвременния кеч. И роди още Дико Илиев и духовата музика. https://www.youtube.com/watch?v=LNENhmwo5as Как е вмъкнал в широкото дунавско ,калушарското къде 2,47. |