Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Децата са разделени етнически много преди ромските стипендии
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Ловкия
27 Окт 2016 19:37
Мнения: 56,087
От: Ghana
FuFighter
27 Окт 2016 19:42
Мнения: 1,603
От: Bulgaria
Авторката е положила смело гръд на амбразурата... Говорила със сто учителя, щото видите ли, те били светците, ама останалите били некви грешници и за нищо не ставали. Първите обичали циганетата, другите не ги аресвали. От тези първите учители дали е имало некое Асанче, което да се разхожда в клас и да пречи на останалите ученици? Или всички в класа са били Асанчета и не им е пукало. но пък ако им дадеш 30 евро кеш, и веднага ще се кротнат и ще изядат учебниците?!
Materius
27 Окт 2016 20:01
Мнения: 422
От: Bulgaria
Статията е ....шукар бути ама романи...
dorko
27 Окт 2016 20:06
Мнения: 129
От: Bulgaria
Авторката споменава Катуница още във второто изречение, за да изведе тезата си. *** Да не забравя, че загина човек, а после и друг си отиде.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sybil
Drug
27 Окт 2016 20:27
Мнения: 8,635
От: Bulgaria
"По данни от последното преброяване на населението по-малко от 10% от ромите в България имат средно образование в сравнение с 35% от българските турци и 78% от етническите българи. Иначе всички ревем как ромските деца отпадат от училище, как излизат неграмотни и как не могат да се "интегрират". А в момента, в който някой реши да направи нещо, за да промени тази реалност, ревем с още по-голямо гърло."

***
Е, то е ясно, че българите са виновни, че иначе кой друг - извънземните ли? А самите ромчета и техните родители - света вода ненапита. Въпросната алипе да беше предложила и една статистика на замесените в организирана и неорганизирана престъпност членове на изброените групи. Всеки учи това, което иска (или му налагат родителите). Едни учат български език, други как да преджобват в трамвая.

Въпросната дали има образование? Просто глагола "ревем" ме кара да мисля, че сигурно има следдипломна квалификация на запад. Хайде покажете тези български власти дето дискриминират ромчета за сметка на българчета. Демонстрирайте с какво - и тогава ревете на воля!
Survivors
27 Окт 2016 20:34
Мнения: 3,252
От: Bulgaria
Да, за циганчетата има пари - освен посочените пари от програмата, семействата на тия деца получават ли многобройните видове социални помощи?, доходи от сива икономика? - а за българчетата в същото положение, много повече на брой, няма.
генек
27 Окт 2016 21:05
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Колко боза и познаване на проблемите на хартия... Дамата е много далеч от реалността, в света на отчетите и докладите си...
Достатъчно е човек да види биографиите на известните български писатели, поети, художници, музиканти... И да разбере, че е глупаво да се вайка как някое циганче е трябвало да се доказва повече от българче...Искаш ли нещо - доказваш! Иначе - само си приказваш. На аба...
-------------------------------
Сайтът на Генек
Патагонец
27 Окт 2016 21:09
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Иначе всички ревем как ромските деца отпадат от училище, как излизат неграмотни и как не могат да се "интегрират".

Така, така! Обществото е виновно, а в родителите им вина няма да търсим.
Няма да се уморя да повтарям, че за да бъде успешна една интеграция трябва да има желяние у интегриращия се. Как така емигранти от България в западните държави се интегрират още от първото поколение, а ромите от столетия не могат? Не могат защото не желаят.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Патагонец
Ишаков
27 Окт 2016 21:31
Мнения: 591
От: Moldova, Republic of
близо 100 истински вдъхновяващи учители - хора, които не мрънкат как "циганчетата" им пречат

Не 100, много повече са учителите, които не мрънкат за циганчетата, а съществуват благодарение на тях. Училищата в много малки градчета съществуват само защото набират нужния минимум ученици, за да не бъдат затворени, като записват и водят фиктивно циганчета. А те въобще не се вястват в училищата.
Но,нали "парите следват ученика" - ако отразят реалното положение, директно ще си загубят работата.
9101
27 Окт 2016 21:33
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Две неща разбрах:
В Катуница събитията са режисирани от български политици заради изборите.
Второ - трябва да плащаме на циганите.
kaily
27 Окт 2016 21:53
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Като прочетох коментарите, няма да чета статията. Само да питам дали някъде е упомената идеята, че ако вече съществува разделение, то не се преодолява чрез още повече разделение.
Vatamov
27 Окт 2016 22:41
Мнения: 1,217
От: Bulgaria


Да... може да звучи малко цинично, но отново става въпрос за кинти. От тези кинти за циганетата, отпускани от незнам къде, за незнам си какво, двама, трима тарикати ще си дръпнат 10-те процента /прилично е да се пише 10%, а за колко става въпрос... / лобирали са където си требе, свършили са каквото си требе... имат бюджет за ПР... После - какво се случвало с българското образование. Копа се здраво, реализират се бизнес проекти - защото иначе - Нема кинти, нема нема кинти, както е казал поета...


Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Vatamov
Begemot
28 Окт 2016 01:25
Мнения: 4,428
От: Bulgaria
Исторически някаква интеграция на ромите, донякъде успешна, е имало само при Бай...Тошо! По две, мисля, причини: добра, лоша, правеше се искрено, а не за да се усвоят едни пари. И, второ, правеше се со кротце, со благо и со малко лобут....
Предводител на команчите
28 Окт 2016 09:31
Мнения: 12,354
От: Bulgaria
Правиш фондация "СОЦ" (Стипендии за Образование на Циганчета), набираш средства и дарения с благотворителни кампании (вкл. от богати цигански кланове), стимулираш ходенето и завършването на училище и т. н. Това е обичайната схема, ако си загрижен за дадена общност, а не чрез източване на публични средства, още повече в оръфана държава като нашата. Грозна манипулация е, че едва ли не всяко българче расте, заибиколено от приглушена мазурка на Шопен, а майка му и баща му едва се откъсват от поредния препрочит на Маркес и Мопасан, за да му проверят домашните за утре. Държавните стипендии за средно образование по етнически признак са едновременно срамни и цинични.
ТъйДе
28 Окт 2016 09:31
Мнения: 144
От: Bulgaria
Булка, всичко щеше да си е ОК с въпросните стипендии ако бяха казали, че са социални и ще се дават без да трябва да се подписва декларация, че се определяш като циганин. За това е целият рев!
Michael_P
28 Окт 2016 09:41
Мнения: 1,767
От: Bulgaria
"В дебатите до този момент не стана дума за Ники, който е единадесето дете в семейството....."
Добре щом не е станало дума: Защо е е единадесето дете?
Държа да заявя, че във въпроса няма нищо обидно.
Michael_P
28 Окт 2016 09:56
Мнения: 1,767
От: Bulgaria
Разбира се от Ники не зависи кой номер дете е в семейството. Следователно от семейството зависи. Щом семейството е направило този избор, а обществото счита, че има нещо нередно в числото единадесет и желае Ники да направи друг избор когато му дойде времето, то трябва да бъде прекъсната връзката със семейството. Ясно е, че семейство в двата езика има различен смисъл. За едните има по скоро атомарен смисъл - баща, майка, деца. За другите е по широко понятие: род, клан. Следователно, необхождимо е образование от интернатен тип. Има ли противоречие то трябва да бъде анализирано и решено. Другото е прах в очите на баламите.
Същото се отнася и за броя на законните жени. За едни култури законно е една, за други културе законно е четири. Подчертавам думата законно.
дъртреалист
28 Окт 2016 10:09
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Ключово е обвинението за неравен достъп до образованието.
Значи, има бедни и цигани и българи, но циганите, понеже са по-емоционални - страдат повече..., културна особеност.
Освен това ги и обучават, че имат повече права от бедните българи и могат да парадират за помощи.
...
Държавата не може да помага бедните деца като привилегирова етнически групи.
Това е нонсенс.
Свежарков
28 Окт 2016 10:37
Мнения: 2,583
От: Bulgaria
Нездрава теза на авторката и много неубедително изложение.
Обръщам й внимание само защото наистина има етническо (доколкото с много условия приемаме, че циганите са етнос) разделение. То обаче се дължи преди всичко на гетоизираната циганска общност (доколкото пак условно считаме, че е общност, а не няколко отделни групи, които нямат трайна връзка помежду си).
А гетото не се появява в резултат на насилието от страна на приемащата държавнообразуваща народност, а поради активния стремеж на малцинството, в случая циганското, да не се претопи културно и да запази бита и нравите си. Тоест, циганите родители не позволяват на децата си да се цивилизоват в българското училище, за да почитат Банго Васил и да си останат неграмотни, невежи и паразитиращи. Да, изключения има, но те само потвърждават правилото.
Гетоизацията се разбива само чрез съчетаване на целеви социални грижи за преобладаващо бедното циганско население с дозирана законова репресия, включваща чувствителни санкции срещу родителите, не полагащи нужните грижи за образованието на децата си. Само тогава допълнителните разходи за това население няма да са елемент от напълно вредната "позитивна дискриминация", която ни налагат чрез Ония ценности да прилагаме, а тя само разлага тази условна общност и я прави враждебна българите и нашата държава.
В този "ценностен" дух е акцията на кукунева, каквито са амалите-соросоидщините.
tantus
28 Окт 2016 10:53
Мнения: 2,108
От: Bulgaria
Хората поне се опитват да направят нещо и да променят нещата - няколко образовани циганчета днес. Малко повече утре. Много повече след няколко години. *** Хем са недоволни, че циганите нищо не правят и висят на социалната система, хем са недоволни някой като се пробва да ги накара да направят нещо. Вашето решение какво е, драги специалисти по всичко?
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: sybil
Michael_P
28 Окт 2016 11:16
Мнения: 1,767
От: Bulgaria
"Хората поне се опитват да направят нещо и да променят нещата - няколко образовани циганчета днес. Малко повече утре. Много повече след няколко години."
Проблемът е, че броя на необразованите циганчета расте в геометрична прогресия. Това розово бъдеще ("много повече след няколко години" не съществува. Очевидно, както и светлото бъдеще Комунизма. Това което се наблюдава е постъпателно разпадане на цивилизацията в тази част на Балканския полуостров.
Политически коректно ли съм се изразил?
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща