Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Откъс от книга на Габриеле Куби, публикуван в "Християнство и култура", 2015 г.
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:103 Предишна Страница 2 от 6 1 2 3 4 Следваща »
Патагонец
05 Фев 2018 10:22
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Признавам, не прочетох това, дето си го цитирал. Помислих си, че една изцяло пронизана от педерастия и педофилия институция, каквато е Римокатолическата църква (църквата, не религията ! ), сигурно ще намери начин да се нагоди към сексуалното многообразие на джндъризма.

Там е работата, че предишните папи замитаха под килима всичките безобразия на свещениците-педофили, а успоредно с това проповядваха нетърпимост към хомосексуализма.
Този е много по-отворен към реалния живот и много по-толерантен. Не съм съгласен с всичко казано от него, но ако църквата не се нагоди към промените, то тя ще изгуби много от вярващите.
Памфуций
05 Фев 2018 11:03
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Бонго,
Признавам, не прочетох това, дето си го цитирал. Помислих си, че една изцяло пронизана от педерастия и педофилия институция, каквато е Римокатолическата църква (църквата, не религията ! ), сигурно ще намери начин да се нагоди към сексуалното многообразие на джндъризма.


Скептичен съм към подобни обобщения , но говорейки за тези проблеми на църквата, те са свързани не с доктрината на Римокатолическата църква, колкото с тези момчешки, еднополови училища-пансиони, които тя е поддържала. Т.е. не сексуалното многообразие на джендъризма е заразило тази патриархална, стриктно разделяща половете институция, а половата сегрегация. В това отношение католическите училища не са много различни от английските викториански пансиони и учебни заведения до Първата световна война, нашата семинария в съвсем недалечно минало и Рилския манастир, който се беше превърнал през късния соц в в хомосексуално свърталище.
===
Онова, което съм цитирал е, да подкрепи мнението на Лилиан, че джендър -теориите, подобно на феминизма и т.н. не са априорно акциологически съперници на християнството, нито са ценностни системи от един йерархичен порядък с него. Християнството адресира цялото мироздание и антропология, в които сексуалните отношения, семейството са само част от Божествения ред. Тази част атакуват феминистките и джендър теориите, а аз цитирах примери, как те искат да се впишат в този Божествен ред. Очевидно е, че както папата сам отбелязва, част от тях търсят път към християнството и затова, струва ми се важен даденият от него пример с двмата свещеника в испанското село към жената, променила пола си в мъж.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций
проф. дървингов
05 Фев 2018 12:18
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
В мрежата ми попадна долното. Написано е от лекар. Вижда ми се интересно обобщение, пускам го.
Д-р Свилен Георгиев
Във феминистката теория понятието джендър означава набора от социално конструирани поведенчески и физиологични характеристики, свързвани с мъжествеността и женствеността. Джендърът са онези поведения и познавателни процеси, които са повече или по-малко различни за мъжете и жените в дадено общество; или казано другояче – сборът от наблюдаемите различия между жените и мъжете. С този смисъл понятието започва да се употребява вместо „пол“ (sex) от онези американски феминистки, които настояват върху фундаменталната социалност на разграниченията, основани на пола.
Въвеждането на понятието търси да отхвърли биологическия детерминизъм (идеята, че неравенствата между мъжете и жените са закономерни, защото имат вродени биологични различия и следователно различни физически и интелектуални възможности).
Според тези феминистки полът е пол, но джендърът, чрез който оперират неравенствата между мъжете и жените, е конструиран от културата.

В зависимост от контекста, понятието може да включва:

*стереотипите – т.е. вярванията в едно общество (независимо правилни или погрешни) – за това какви са характеристиките на мъжете и характеристиките на жените що се касае до техните личностни качества, роли в семейството, в професионалната сфера, стилът им, заниманията им и външния им вид;

* вътрешното чувство за принадлежност към мъжкия или женския пол;

* обществена категория или обществена идентичност, давана на индивидите в едно общество (така в някои общества околните определят даден индивид като „жена“ или „мъж“ още при раждането, докато в други култури този статут се придобива, напр. чрез преминаване през ритуали на инициация);

* набора от поведенчески и интелектуални потенциали на жените и на мъжете, които са оформяни и развивани от дадено общество, т.е. как талантите на дадена личност са насочвани и оформяни в определени посоки, съгласно това какви са представите в съответното общество за женско и мъжко;

* различните поведения, речеви и неречеви комуникации, предпочитания, интереси, стилове, цели в живота и мн.др., които дадено общество определя или, напротив, забранява за жените и за мъжете (напр. в Северна Америка мъжествеността на работническата класа предполага физически умения да се влияе на физическата среда, а мъжествеността на горната средна класа – умения да се влияе на икономическата, обществена и политическа среда);

*социално конструираните роли на жените и на мъжете (кой какво обичайно прави или се предполага да прави; напр. кой кого би трябвало да защитава, кой би трябвало да е водач, за кой е приемливо да проявява агресия, кой полага грижи за другите и по какъв начин, и др.под.);

* системата от властови отношения в обществото, т.е. организирана система, определяща кой води, кой определя, кой контролира, кой създава или променя правилата, кой следва и се подчинява, кой бива засегнат от правилата, кой контролира ресурсите, кой има автономия да избира и действа сам.
Minderbinder
05 Фев 2018 16:31
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
но ако църквата не се нагоди към промените, то тя ще изгуби много от вярващите.

Е, това е ключът от бараката. Един от ключовете. Църквата се нагажда към джендъризма.
Minderbinder
05 Фев 2018 16:40
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Скептичен съм към подобни обобщения , но говорейки за тези проблеми на църквата, те са свързани не с доктрината на Римокатолическата църква, колкото с тези момчешки, еднополови училища-пансиони, които тя е поддържала. Т.е. не сексуалното многообразие на джендъризма е заразило тази патриархална, стриктно разделяща половете институция, а половата сегрегация.

Нито за миг не съм твърдял, че половите извращения сред църковните служители са в резултат на джендъризма. Обратно, джендъризмът намира опора в тях.
... джендър -теориите, подобно на феминизма и т.н. не са априорно акциологически съперници на християнството, нито са ценностни системи от един йерархичен порядък с него.

Разбира се, че не са. Вече два пъти пиша, че са по-глъбинни и всеобхватни.
Християнството адресира цялото мироздание и антропология, в които сексуалните отношения, семейството са само част от Божествения ред.

За трети път - джендъризмът адресира фундамента на цялото мироздание - биологичния вид homo sapiens.
hamel
05 Фев 2018 16:44
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Интересна тема. в смисъл - дращят некви непризнати от соццензурата вселенски мислители. Неспа?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: hamel
Памфуций
05 Фев 2018 17:34
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
За трети път - джендъризмът адресира фундамента на цялото мироздание - биологичния вид homo sapiens.

Ми очевидно много трансджендъри не мислят това, както деменстрирах.
Д-р Тормозчиян
05 Фев 2018 18:05
Мнения: 8,152
От: Botswana
Имаш едно учение - християнството, в конфликт с основни догми на което влиза друго учение - джендърството.


Сериозно? И как го имаш това едно учение християнството, при положение, че християнството има куп основни деноминации, без да броим стотиците секти и сектички.

Каккто е видно пример от тази схема



Можем ли да измъкнем от схемата една деноминация или да вземем някоя секта и да кажем, че тя е представителна за християнското учение, че тя е християнскоТО учение? Можем ли да сочим действията на една или друга секта и някой неин налудничав водач като напълно компрометиращи християнството? Не можем, всеки ще ни се изсмее.

А точно това логическо правило не се спазва по отношение на Gender Studies (изследвания на рода и пола). В това широко интердисциплинарно поле също има различни конкурентни и взаимно отричащи се направления, теории, тълкувания и пр. В рамките на това поле Джудит Бътлър може да претендира най-много за водач на секта. Обаче точно нейната теория се взема и се обявява за учението джендърство, или за джендър-идеологията и пр. измишльотини. Щото е най-неясна и трудно разбираема дори за специалистите, а от мътна вода всякакви потребни ти караконджули може да измъкнеш, за да плашиш този или онзи.

Накратко, няма учение джендърство, няма джендър-идеология.
Има елементарни манипулации и тарикатлъци.

Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Д-р Тормозчиян
GeniusLoci
05 Фев 2018 18:13
Мнения: 3,433
От: Bulgaria

Но четенето на епицентър е по-лесно.
hamel
05 Фев 2018 18:16
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Но четенето на епицентър е по-лесно.
А Ваша милост в кое четене се затруднява? Нима в самото четене, като такова?
Banshee
05 Фев 2018 18:17
Мнения: 8,236
От: Bulgaria
Ми който иска да въздига джендърството в религия, от която да се плаши, кой може да го успокои?
Кайзер Созе
05 Фев 2018 18:19
Мнения: 17,770
От: Palestinian Territory, Occupied
уф, както казало зайчето при последният опит на лъва да регулира и кодифицира различните социални роли:" Боя и секса - пак същите, ама затънахме в бумащина"
Васик
05 Фев 2018 18:20
Мнения: 14,574
От: Bulgaria
Не мисля, че Куби е адекватно представена с горната кратка биография, в която е пропусната нейната книга за Хари Потър. Преди всичко трябва да се уточни, че Куби станала католичка на 53-годишна възраст и е превърнала това в собствена пазарна ниша. По начина, по който сама се представя, Куби създава впечатление по-скоро за неуравновесена личност, отколкото за устойчиви възгледи. За мен е неразбираемо защо тя намира публика в православните държави.
Габриэла Куби: Меня зовут Габриэла Куби, я в России первый раз, и я восхищена многими вещами, которые происходят, и чувствую, что происходящие события имеют историческое значение. Что характерно, мой отец был писатель левых взглядов, и он по этой причине ездил в Москву, писал, и за это на него нападали дома, а сейчас я католический писатель, который тоже едет в Москву, и за это тоже подвергаюсь нападениям дома, в Германии. Тоже подвергаюсь нападкам. Так что времена меняются. Я стала католичкой в 1997 году, достаточно поздно в моей жизни. По основному образованию я социолог, и вскоре после моего обращения я поняла, что сексуальность — это та область, в которой дьявол подвергает атакам мир, и я пишу на эти темы с 2003 года. В 2006 году я опубликовала книгу, которая называется «Гендерная революция», и подзаголовок — «Релятивизм в действии». Вряд ли релятивизм может пойти дальше, чем утверждать, что вы можете выбирать свой пол, какой вы хотите. И я опубликовала также книгу, она называется «Глобальная сексуальная революция», и подзаголовок — «Разрушение свободы во имя свободы», и она опубликована уже в шести восточно-европейских странах. Я путешествую по разным странам, думаю, что в этом году это будет уже около 12 стран, везде выступаю, говорю: «Вы посмотрите, это опасно, что происходит!» Я работаю как единичный голос, от своего собственного имени, но кажется, что другая сторона обнаружила, что я достаточно серьёзный враг. Я хочу также упомянуть знакомую Павла, мою дочь Софию Куби, и я очень горда ею, как впрочем и другими своими детьми (у меня их трое), она работает в Брюсселе, руководя организацией «European Dignity Watch»* («Наблюдение за европейским достоинством» — буквальный перевод). Она тоже сюда приглашена, и очень сильно сожалеет, что не смогла здесь быть. (*«European Dignity Watch» - это организация, которая в Брюсселе работает преимущественно с Европейским парламентом, тоже защищая достоинство человека в его христианском понимании, право на жизнь, семью, брак между мужчиной и женщиной и так далее. Это наши хорошие коллеги в Европе — пояснение от Павла Парфентьева). Я единственный человек, наверное, в этой комнате и, возможно, вообще во всей конференции, (хотя, наверное, всё-таки нет), который разведён, к сожалению. Моё обращение к христианству произошло через неделю после моего расторжения брака и с этого времени я многому научилась, многое поняла и работаю с тех пор в этой области. Может быть из другой истории, из другой ситуации, не как у семей здесь, делюсь тем опытом и тем пониманием того опасного, что происходит. И я хотела бы отметить, что с моей точки зрения, наиболее опасным является сексуализация детей, и это происходит с использованием совершенно невероятных стратегий невероятного содержания, которые предлагаются нашим детям. И я считаю, что то, что происходит сейчас — это битва за следующее поколение. Спасибо.
Натисни тук
От горния текст стават ясни две неща: при Куби християнството замества нещо друго и тя идентифицира загубата на собственото си семейство с разпада на традиционното християнско семейство, който според нея е предизвикан от демонична теория на конспирацията (джендър теорията). Книгата за Хари Потър е 160 страници и е обобщена от нея самата накратко по следния начин (смятам, че с долния текст Куби вече е представена в пълнота, защото ясно личи нейната параноя):
Ten Arguments Against Harry Potter - By Woman Who Corresponded with Cardinal Ratzinger
1. Harry Potter is a global long term project to change the culture. In the young generation inhibitions against magic and the occult are being destroyed. Thus, forces re-enter society which Christianity had overcome.
2. Hogwarts, the school of magic and witchcraft, is a closed world of violence and horror, of cursing and bewitching, of racist ideology, of blood sacrifice, disgust and obsession. There is an atmosphere of continuous threat, which the young reader cannot escape.
3. While Harry Potter appears in the beginning to fight against evil, in fact the similarities between him and Voldemort, the arch-evil adversary in the tale, become more and more obvious. In volume five, Harry is being obsessed by Voldemort, which leads to symptoms of personality disintegration.
4. The human world becomes degraded, the world of witches and sorcerers becomes glorified.
5. There is no positive transcendent dimension. The supernatural is entirely demonic. Devine symbols are perverted.
6. Harry Potter is no modern fairy tale. In fairy tales sorcerers and witches are unambiguous figures of evil. The hero escapes their power through the exercise of virtue. In the Harry Potter universe there is no character that endeavours consistently to achieve good. For seemingly good ends evil means are being used
7. A (young!) reader’s power of discernment of good and evil is blocked out through emotional manipulation and intellectual confusion.
8. It is an assault upon the young generation, seducing it playfully into a world of witchcraft and sorcery, filling the imagination of the young with images of a world in which evil reigns, from which there is no escape, on the contrary, it is portrayed as highly desirable.
9. Those who value plurality of opinion should resist the nearly overwhelming power of this peer pressure, which is being accomplished through a gigantic corporate and multimedia blitz—one which displays elements of totalitarian brainwashing.
10. Since through the Potter books faith in a loving God is systematically undermined, even destroyed in many young people, through false “values” and mockery of Judeo-Christian truth, the introduction of these books in schools is intolerant. Parents should refuse permission for their children to take part in Potter indoctrination for reasons of faith and conscience.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Васик
Minderbinder
05 Фев 2018 18:37
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Ми очевидно много трансджендъри не мислят това, както деменстрирах.

Визирам джендър теорията на Джудит Бътлър. Мислех, че е очевидно от откриващата темата публикация.
И как го имаш това едно учение християнството, при положение, че християнството има куп основни деноминации, без да броим стотиците секти и сектички.

Ми - изключвам сектите на амбриажите и на велосипедистите от седмия ден.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Minderbinder
Памфуций
05 Фев 2018 22:53
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Визирам джендър теорията на Джудит Бътлър. Мислех, че е очевидно от откриващата темата публикация.

Честно казано аз за тази Бътлър разбрах от тази статия преди около година. Не съм я чел и не бих могъл да се се произнеса категорично, но доколкото разбирам тя не е вярваща, а материалистка, така че е твърде вероятно схващанията и за света като цяло да влизат в конфликт с християнството (за човека - определено така изглежда, както личи от самата статия, открила темата). Но също така, след справки в няколко енциклопедии за нея, не виждам изследванията и да имат такъв обхват, който да предлага цялостна алтернатива на християнството - това е референция към спора ти с Лилиан, а вече и с мен.
От друга страна, и Тормозчиян има известно прав0 - християнството отдавна не е униформено, част от него прие еманципацията тихомълком, а друга - с приглушено недоволство, а трета - открито. Например, жените -свещеници в англиканството, нещо недопустимо ввсе още в Православие и Католицизъъм.
===
Както на друго място казах, а и холандският кардинал от една от посочките ми го твърди същото, въпросът за джендъра е част от един много по-всеобхватен разговор за това доколко човекЪТ има право да коригира неща, които ние традиционно сме отделили да са поле на Бог /природата: генно инженерство, асистирана смърт, промяна на пола, са само част от широкия кръг въпроси в тази сфера. В този смисъл мнението на папа Франциск, че всеки случай трябва да бъде разглеждан отделно , ми се струва резонно.
Вече въпросът за генното инженерство беше намесен от маргаритка, но тя някак не се съгласи да отговори дали тя лично би прегпочела по този път да бъдат елиминирани редица наследствени заболявания. С евтаназията и асистираната смърт несъмнено отнемаме живот и си играем на Бог, но не правим ли това с решението дали един човек да остане на медицинска поддръжка в условие на кома години наред. Ние или Бог решаваме смъртта му и живота му с едно "дърпане на щепсела". Доста сложни въпроси, както се вижда от дискусията за "ин витро" опложданията преди година, където мнозина от тези, които СЕГА се пишат християни и хвалят БПЦ за позицията по конвенцията, са имали далеч не толкова положително мнение. Ако намесим и абортите, нещатата - подозирам, ще станат още по-сложни.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Памфуций
Васик
06 Фев 2018 02:10
Мнения: 14,574
От: Bulgaria
С по-горното исках да кажа, че Куби сама по себе си е обратното на това, за което се представя - за защитник на нормалността и традициите. Това важи също и за антиджендъризма като цяло, който претендира, че защитава нормалността, докато всъщност е нов тоталитаризъм. Антиджендъризмът обединява Националния фронт, Алтернатива за Германия, двете партии на свободата, Пегида, полската ПиС, Йоббик (това е компанията, към която се присъедини Нинова). Възгледите на Куби (антиджендъризма) са крайни във всяко отношение и е много странно, че се приемат добре в България. Когато митрополит Николай свърза концерта на Мадона с трагедията в Охридското езеро, повечето хора не приеха това сериозно. Не мисля, че книгата срещу Хари Потър щеше да има голям успех в България - в сравнение с родината на Йоан Павел 2, например. Затова е странно, че когато Куби говори за световна конспирация, целяща да промени половите идентичности чрез закони, същите хора са склонни да повярват. Книгата на Куби за Хари Потър е одобрена от самия Ратцингер. И в сферата на анти-джендъризма тя не казва нищо различно от Ватикана. Католическата църква води борба срещу джендъра още от Пекинската конференция от 1996, джендърът е нейният кошмар. Съмнявам се, че обявената причина за християнската критика - че човекът отрича Създателя и т.н., е истинската. Християнството и разни реакционни движения ненавиждат джендъра, защото той е академично понятие и символизира духа на университетите и знанието. Дискусията за Истанбулската конвенция се проведе в университета, за да се подчертае, че това е място, на което могат спокойно да се изказват противоположни мнения (или това е бил поне първоначалният замисъл). Антиджендъризмът е краен антиинтелектуализъм и антикомунизъм, което може да се види и при Куби. Според нея учените разработват джендър теорията (Маркс изопачава женския въпрос в класов, по нейните думи), а брюкселските чиновници и ООН я прилагат в тайна от народите. Не е случайно, че българските професори, които се изказаха положително за джендъра, бяха оплюти - така е в цяла Европа. Това трябва също да покаже, че антиджендъризмът предпазва "обикновения човек", който е носител на традиционните ценности, от извращенията на университетски професори като Бътлър. Например Куби обвинява Бътлър, че използва "изкуствен философски език", вместо "прости думи" (при положение, че самата Куби е с университетско образование). Това е популистко противопоставяне между "ние" и "те", което се приема радушно, защото винаги някой трябва да е виновен - Европейския съюз, бежанците, евреите, исляма. Това обяснение върши работа, когато се съчетае с предсказания за катаклизми, епидемия от порнография, сексуално образование в детските градини. На обикновения човек му допада обяснението, че "професорите" и брюкселските чиновници (ГРЕВИО) харчат "нашите пари", за да лобират за джендъра. Те нямат право на това, затова е време "народът" да вземе нещата в свои ръце (да се изкаже на референдум, да забрани третия пол и т.н.). Големият проблем не е, че работата на няколко професори беше наречена ненаучна и безсмислена, а че антиджендъризмът само подготвя почвата за ксенофобията и расизма. Теориите на Куби нямат отношение към Истанбулската конвенция, но бяха цитирани от антиджендъристите, за да се усили масовата психоза и да се "докаже", че зад конвенцията прозира световна конспирация, защото основното доказателство за съществуването на конспирацията е нейното отричане и т.н. Иронията е, че българите бяха подлъгани да вярват, че борбата им срещу джендъра ще покаже пред "европейците" някакви специфични български достойнства и добродетели, но всъщност в това няма нищо вярно.
MichaelL
06 Фев 2018 06:47
Мнения: 1,765
От: 0
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: MichaelL
КараКолю
06 Фев 2018 12:57
Мнения: 1,299
От: Russian Federation
Lillian
03 Фев 2018 20:22
Мнения: 3,205
От: Bulgaria
Скрий: Име,IP

а и не знам кое учение се е превърнало във вяра?

Християнството. Започнало като учение, превърнало се в религия.
КараКолю
06 Фев 2018 13:02
Мнения: 1,299
От: Russian Federation
антиджендъризма като цяло, който претендира, че защитава нормалността, докато всъщност е нов тоталитаризъм.

А това е опит да се приложи ефекта на Овертон - естествената хетеросексуалност се представя не като нормалност, а като отрицание на нещо. Следващата стъпка е да се внуши, че именно джендъризмът е нормалност.
Д-р Тормозчиян
06 Фев 2018 14:22
Мнения: 8,152
От: Botswana
Добави мнение   Мнения:103 Предишна Страница 2 от 6 1 2 3 4 Следваща »