Искам само да кажа на venstar, че за разлика от другите посочени от него освободени държави България, ако не беше Освобождението от Русия, щеше със сигурност да дочака "освобождение" подобно на арменското. А защо не, например, подобно на албанското. Аман от разни с кристални топки , дето гадаят какво щяло да стане .... Нещата са разбрани и предадени от граф. Игнатиев пределно ясно в неговите записки: Идеите на прогреса, забравянето на бащините предания и всеобщият стремеж към равенство на хората проникват в масите и променят предишния тип хора. Истинско народно и здраво развитие може да има само при образуването под ръководството на Русия на самостоятелни и единоверни области. Дотогава е невъзможно да се промени и насочи образованието на младежите, слабо приспособено към действителните нужди на православните народи. Умовете на младежите сега са насочени не към нас, а към Запада. Това, което става вече в Румъния, ще се случи и в Сърбия, и в България. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
А защо не, например, подобно на албанското. Батьо, ами защото не сме били мюслюмани на 80% като албанците.. Башка дето сме в "чрево адово".. пп Те тука развали, иначе, добро впечатление.. |
Батьо, ами защото не сме били мюслюмани на 80% като албанците.. Башка дето сме в "чрево адово".. Не е точно така. Имаме Илинденско-Преображенско въстание, още по в "чревото адово", където действията на османлиите нямат мащаба на арменския геноцид. Както казах, доводите от кристалните топки какво щяло да стане не са особено убедителни. |
Да бе ясно, че няма как се знае какво ще стане АКО не беше се случило това 1877/78, но можем да предполагаме. Сам знаеш при какви особени обстоятелства възниква Албанската държава. Като изначално страната е с орязани етнически граници. Поне алабанците мислият така, гърците са на обратното мнение. Можем само да предполагаме, че АКО ни освободят поради някакви други благоприятни стечения на обстоятелствата (ПСВ) то ще сме с орязана територия за сметка на нашите съседи, които вече имат независими държави и териториални аспирации. Примерно столица няма да е София, защото ще е на територията на Сърбия/Югославия. Може да е гледане в неясна кристална топка, но да разчитаме, че е могло да се очаква по-благоприятно развитие от Руско-турската война 1877/78, по мое мнение, вече отива в сферата на чистото гадаене. |
Да бе ясно, че няма как се знае какво ще стане АКО не беше се случило това 1877/78, но можем да предполагаме. Сам знаеш при какви ос Не не можем да предполагаме, защото нямаме и основа върху която да градим предположенията си, освен други предположения. В историята си има причнинно-следствена връзка - събията си имат причини и пораждат следствия, които понякога не са праволинейни , но въпреки това са важни. Арменският геноцид, например си има сложна предистория, част от която, например, е свързана с Освободителната война , така че той не може да бъде даван като някакъв довод както в случая. |
Имаме Илинденско-Преображенско въстание, още по в "чревото адово", където действията на османлиите Батьо, аз съм лаик.. Но не съм съгласен, че Македония е по - близо до Цариград от Тракия.. Османлиите не ги бъркам с младотурците също. И изобщо ако имаше османлии, а не младотурци, и кюрдите ли щяха да имат държава?? пп " Чрево адово" ми е наум, но забравих откъде, а Гугал не помогна. |
Батьо, аз съм лаик.. Но не съм съгласен, че Македония е по - близо до Цариград от Тракия.. Османлиите не ги бъркам с младотурците също. И изобщо ако имаше османлии, а не младотурци, и кюрдите ли щяха да имат държава?? пп " Чрево адово" ми е наум, но забравих откъде, а Гугал не помогна. А "Странджанската република" по-близо ли е? От "Под игото" го знаеш. Както казах, аз не отговарм на въпроси какво щяло да стане. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
Както казах, аз не отговарм на въпроси какво щяло да стане Ама, нали каза А защо не, например, подобно на албанското Аз го имам за какво щяло да стане И Арменският геноцид, например си има сложна предистория, част от която, например, е свързана с Освободителната война защо османлиите не изклали гърците в Империята, след Критската война?? Ами тая работа свършил Ататурк.. Дето казал не сме османлии веке , а горди турци.. |
Ама, нали каза А защо не, например, подобно на албанското Аз го имам за какво щяло да стане Именно, за да те предпазя от подобно тълкуване съм добавил следващото изречение за кристалните топки. Винаги категорично съм се противпоставял на спекулации "какво щяло да стане" в исторически теми - ако Борис бил приел християнството от Рим, ако не бил приел християнството, ако Хитлер победел в Русия, ако Сталин продължел след Берлин към Париж и т.н. и т.н. подобни фантастики. |
А защо не, например, подобно на албанското Сега те разбрах. Ако беше сложил питанка .. Или блещеща се иконка .. Друга работа.. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: vance |
Османлиите не колят гърците след Крит, защото раята работи и плаща данъци, а турците не плащат, защото са войници. Арменците са изклани, защото не са селяни, които дават жито за аскера , а са търговци. Ататюрк изгонва малоазийските гърци, защото гордите турци при него започват да плащат данъци. нищо не е могло османлиите да ни изколят - нищо, освен Освободителната война. Османлиите са имали предание, че рано или късно ще трябва оставят Румелия, но преди да си отидат - един християнин няма да оставят жив. А Трети март трябва да остане - защото нашите достойни прадеди са ни го завещали като национален празник. Кои сме ние, че да им кършим хатъра? |
Най-добре е 3 Март трябва да се обяви за "Празник на българския късмет". Русия не идва да ни "освобождава" заради сините ни славянски очи, а защото сме на пътя към проливите. След като измества Турция от нашите земи останалите Велики Сили, които са наясно към какво се стреми я изритват от окупираната територия. Българите остават на далавера. Руснаците аут, ние свободни. Късмет. Дори бих казал - страхотен късмет, защото не се знае какво щеше да стане с нас след неуспеха на Априлското въстание - спокойно можеше дискусиите в този форум да са на турски език. Така че няма какво да се лигавиме с руснаците за користните действия на Руската империя по това време и да си намерим по-походяща дата за национален празник. А на този ден да пием по едно за късмета, който извадихме. |
Османлиите не колят гърците след Крит, защото раята работи и плаща данъци, а турците не плащат, защото са войници. Арменците са изклани, защото не са селяни, които дават жито за аскера , а са търговци. https://i.pinimg.com/564x/52/a1/f0/52a1f0c70929a96e672e34401d7e9573.jpg https://i.pinimg.com/564x/10/94/1f/10941f5ffc92b1f1df9a5a12549d9818.jpg |
Стамболов! Намесата на това име в пред и след Освобождението на България е обидно. Да си го честват тези, които си го харесват, включително и това кво точно е довлякъл на ползу роду - но това име не е имало и няма нищо общо със Свободата на България и с 3-ти март! Тоя е отсъствал от България по това време, зает в бизнес отношения на друго място. Последното не си го измислям, а е исторически факт! Сещам се за едни спомени на Вазов, как след навлизането на руските войски в България, княз Черкаски събрал членовете на букурещкия комитет и започнал да ги разпределя за "переводчици" в различни части на руската армия. Стамболов заявил (Вазов уточнява "обиден", а той хич не му е фен), че не ще служба и Черкаски отговорил, че тогава ще бъде "под надзор", каквото и да означава. |
Сега те разбрах. Ако беше сложил питанка .. Щеше да излезе, че задавам въпрос. Ванче, около Съдединението, един безспорен наш патриот и общественик, Тодор Икономов развива тезата, че то е прибързано, че областта така или иначе е гарантирана за българщината, но е било по-добре да се изчака, че тя да послужи като модел, който Османската империя да въведе в македония и тогава с един напън и двете провинции да се съединят с Княжеството. Ние не можем да кажем дали е бил прав, както не можем да кажем дали е бил прав по-рано - след поражението на Априлското въстание, когато защитава идеята за дуалистична Българо-турска монархия. Самият Стамболов в един момент, вече след Съединението, предлага на Цариград, България , но съединена вече с Румелия и с Македония да стане автономна провинция на Османската империя. Турците , разбира се, отказват, защото правилно предполагат, че веднъж съединени трите области , една такава България би обявила независимост при подходящи условия. Впрочем, подобни на мотивите на "русофоба" Стамболов, са и мотивите на княз Черкаски, който - виждайки победния край на Освободителната войн, съветва своето правителство: Дали ще става дума за пълната независимост на балканските области, или само за тяхната отделна автономия, ние не трябва да изпускаме предвид, че всичко, което се ореже от България, още веднага или след известно време, ще се падне на гърците. Споразумението за българските вилаети, което беше постигнато на Цариградската конференция, противоречеше много на този принцип. Може да сме доволни, че то не се състоя, и по-добре да искаме много по-малко, отколкото отрано да онеправдаваме българите и в същото време да си създаваме опасен, непримирим противник, сега вече натрапващ се за ролята да служи като крепост на цяла южна Европа против руското варварство. .... Ако осъществяването на Българското Княжество на базата на тези основи срещне непреодолими препятствия, тогава ще се наложи да се обърнем към другата комбинация, допускаща за християните вече много по-тесни предели на автономия. Тук преди всичко могат да изплуват цариградските условия (Солсбъри), даващи на България почти същите граници в северната част, но съвършено променящи южните й предели, и изискващи свръх това разделяне на България на два вилаета, с центрове в Търново и София. Според тези условия България никъде не се допира до Егейско море; цялото крайбрежие на това море, както и на Мраморно, остават за турците, т. е. на гърците. Също така към тях напълно преминават санджаците Родосто, Галиполи и Одрин. Всичките южни и югоизточни епархии с масата от българския народ остават за гърците. България се обрича на живот без свободни пристанища (понеже от което и да е, дадено й в Черно море, трябва все пак да се преминава през Босфора и Дарданелите), без търговско развитие; отрано се поставя в положението на икономически роб на Гърция. Можем ли ние да се съгласим на това; ще ни благословят ли българите и ще удовлетворим ли ние поне гърците? Доволни няма да има, а българите ще ги погубим. Очевидно трябва да се търси друга комбинация. Най-добре е в този случай да се стои на принципа, щото подобряването на участта на Балканските християни да се прилага към тях без разлика в националностите, без нови изкуствени административни или териториални деления. Това е европейски принцип. Европа не може да го отхвърли. След това, придържайки се към този принцип, ние можем да искаме въвеждането на вече изпробваните от Европа начала: изборно управление за каазите, местен контрол в по-големите административни единици, изравняване и ограничаване на данъците, правилна система за събирането им, охрана на вътрешната безопасност от местната полиция, - и трябва да прибавим към тези изисквания още: правилното прилагане на също европейския принцип - реална свобода на изповеданията, опираща се на безпристрастна и правилна административно-църковна организация. Прилагането на тези начала, особено на последното, ще облекчи съдбата на България много повече, отколкото всякакво преправяне на нейните граници и назначаване на някакви идеални генерал-губернатори за нейните вилаети. Важно е това, че с осъществяване на последното условие, всичките български епархии веднага ще се освободят от гърците, че ще се очертае напълно границата на българските земи, която след това вече няма да успеят да изтрият нито турците, нито гърците, нито англичаните. Като чели точно тези предупреждения на Черкаски е имал предвид Яворов в предоговора си към "Гоце Делчев" пише: Делото на Каравелова, Ботева и Левски, освобождението на целокупната българска родина чрез революция, беше осуетено, ако не случайно, поне твърде неочаквано. То се знае, апостолите на българската свобода не мислеха, че петвековния роб ще види боева сполука. Но те имаха пред вид сигурен политически успех. Българското движение, оставено да се развива в еднъж усвоената посока, рано или късно би достигнало целта си. Мизия, Тракия и Македония в неразривно единство стъпка по стъпка напред биха получили самоуправление. Народът, изнесъл на плещите си трудната борба, горд в съзнанието на извършения подвиг, би знаел да цени благото на свободата. И нашето племе, свършило предварителната работа по формирането си като политическа единица, би се предало на тихо културно развитие като достоен член от семейството на културните човешки племена. Обаче Русия, възползувана от смутовете в европейските турски области през нещастната 76 година, поиска да осъществи или поне в краен случай да приближи осъществяването на своите завоевателни намерения спрямо турското наследство. Тя обяви тъй наречената Освободителна война, която свърши с един съдбоносен за нас резултат - отечеството ни беше разкъсано на три части. И големия български въпрос остана да се развива при най-опаки условия, като се раздроби на сума по-малки въпроси, живи рани върху българския обществен организъм в цялост. |
showstopper02 Март 2018 21:15 #80%+ (хаштаг-осемдесет-процента-плюс)Най-добре е 3 Март трябва да се обяви за "Празник на българския късмет". Русия не идва да ни "освобождава" заради сините ни славянски очи, а защото сме на пътя към проливите. След като измества Турция от нашите земи останалите Велики Сили, които са наясно към какво се стреми я изритват от окупираната територия. Българите остават на далавера. Руснаците аут, ние свободни. Късмет. Дори бих казал - страхотен късмет, защото не се знае какво щеше да стане с нас след неуспеха на Априлското въстание - спокойно можеше дискусиите в този форум да са на турски език. Така че няма какво да се лигавиме с руснаците за користните действия на Руската империя по това време и да си намерим по-походяща дата за национален празник. А на този ден да пием по едно за късмета, който извадихме. |
Сещам се за едни спомени на Вазов, как след навлизането на руските войски в България, княз Черкаски събрал членовете на букурещкия комитет и започнал да ги разпределя за "переводчици" в различни части на руската армия. Стамболов заявил (Вазов уточнява "обиден", а той хич не му е фен), че не ще служба и Черкаски отговорил, че тогава ще бъде "под надзор", каквото и да означава. Димитър Страшимиров уточнява, че Драгаан Цанков, тогава ангаживан в канцеларията на Черкаски в Търново по време на войната, искал да зачисли Стамболов като войник към шаба - Стамболов отказал. Разбира се, Асол целенасочено заблуждава, когато се опитва да внуши, че Стамболов по време на цялата война" е отсъствал от България" (каквото и да значи "България" в тоя контекст на манипулацийката и). Всъщност след епизода с Черказки, Стамболов остава в Търновско, където се включва в акцията за реквизициите и набиране на продоволствие за руската армия. Покрай това, той .... се позамогва доста (меко казано). |