Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Америка!
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:629 « Предишна Страница 31 от 32 29 30 31 32 Следваща
oIo
26 Юли 2004 05:52
Мнения: 8,618
От: Bulgaria
kaily, като се събудиш, душа, плякни тук.
Simplified Solutions
26 Юли 2004 08:23
Мнения: 35,462
От: Bulgaria
Онези рю-та и булеварди в Париж са наречени така в ПАМЕТ на едни битки на същата Съветска армия, а не просто на името на някои европейски градове. Тази е причината булевард "Сталинград" да не се преименува на "Волгоград" с промяната на името на самия град по Хрушчово време.
Истината е, че руският народ е изстрадал най-много - и от сталинизъм, и от хитлерофашизъм. И въпреки това е обърнал хода на войната, защото тогава Съветската армия и руският народ са били едно.
Та нека с мръсната вода да не изхвърляме и бебето.
oIo
26 Юли 2004 08:34
Мнения: 8,618
От: Bulgaria
Съветската армия и руският народ



Видиш ли, Симпли, как лесно се обърква човак.

По онова време имаше Червена армия и съветски народи, и двете от категорията "велики".

kaily
26 Юли 2004 09:13
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Незнайко линка, който подавам, е със строго секретна информация, така че е шифрован.
Щом не си могъл да стигнеш до инфото, значи не е било предназначено за теб.

Нели
коментара ти към нестандартното ми мислене си е чиста проба завист. Типичният български манталитет, който се проявява, където и да е нашенският бай ГанЮ по света.
С други думи- Вълкът родината си мени, нрава не.
Simplified Solutions
26 Юли 2004 09:14
Мнения: 35,462
От: Bulgaria
Съгласна за съветските народи. Съществена грешка, признавам.
В горния ми постинг вместо "руския народ" да се чете "съветските народи".
kaily
26 Юли 2004 09:22
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Сериозно към всички!

Златна да е Хамерика, като ми набиват нещо в главата, земе че ми писне и удрям контра.
Така навремето беше с матушката. Имаше лаф- Хубав ли е филма или съветски?

Сега е същото-от години хамерикански филми и съответно облъчване с хамерикански стереотипи на мислене. Сега пък се хващам, че питам- Хубав ли е филмът или хамерикански?

Изобщо всяко прекалено, всяко дебелашко излъчване и пропагандиране на цености при мен води до противоположния резултат.

И много моля да не се смесва единичната поява на високоизвисени интелектуалци тук или там с държавната политика за хегемония с всички средства!
Мъдрите хора от всички времена и страни са били винаги различни от стадото политици, което като му се даде свобода и почва да се нааква. Като сега хамериканските политици.
Жалко навремето за СССР, ама жалко и сега за Америка!

Редактирано от - kaily на 26/7/2004 г/ 09:28:08

Gan(ю)гоТрий
26 Юли 2004 10:12
Мнения: 20,679
От: Bulgaria
Как ли се кефи Дайнов от Бостън след като вижда 600 и късур поста инкасирани под себе си. Рутината на експерт по хвалебстия на силните на деня си казва тежката дума...
Adrian
26 Юли 2004 14:00
Мнения: 74
От: Austria
Uwazhaema g-zho Нели!

Prawa ste, belezhkata mi ne beshe po temata. Wzimam si dumite nazad i se izwinjawam.


Adrian
Adrian
26 Юли 2004 14:04
Мнения: 74
От: Austria
Uwazhaemi g-n Чичо Фичо!

Blagodarja Wi za obstojnija i ubeditelen otgowor!
Zhelaja Wi uspeh!

Adrian
dick(s)chejne
26 Юли 2004 14:21
Мнения: 9
От: Bulgaria
Буш вчера определи като един от приоритетите си образованието на нацията.
"Всяко американче трябва да се научи да чете до завършването на трето отделение (grade)" - каза той твърдо и решително.

Никакъв майтап. Направо паднах.
paragraph39
26 Юли 2004 15:11
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
SIMPLIFIED SOLUTION,
/:/ "Съгласна за съветските народи. Съществена грешка, признавам.
В горния ми постинг вместо "руския народ" да се чете "съветските народи".
......................................... ......................................... ................................
АМА НЕДЕЙ така бързо да се СЪГЛАСЯВАШ !
ВЪПРОСЪТ е спорен ТУК!
Защо ЧИЧО ФИЧО и други да могат да казват "АМЕРИКАНЦИТЕ" и "антиАМЕРИКАНИЗЪМ", например, а ти за НЕ можеш да кажеш"съветска армия- руски народ"?! Нали, ЧИЧО ФИЧО и други тук биха казали "юнайтед стейтс арми анд американс"- нищо, че в САЩ НЯМА такова нещо, като "американЕЦ" /също както и в СССР е нямало такаво нещо като "есесесерЕЦ/, а има САМО "американски ГРАЖДАНИН/И/" от съответна националност или етнос, и, съответно, "съветски ГРАЖДАНИН/И/" от съответната националност или етнос !!!
Апроро, в бойните части на бившата Съветска арвия по време на ВСВ-2, войниците и офицерите от РУСКИ етнос са били около 73% от личния състав!!!
Чичо Фичо
27 Юли 2004 00:02
Мнения: 24,838
От: United States
Приумицата, че в САЩ нямало “американци”, “американски етнос”, е пар екселанс антиамериканска, расистка (срв. Сталин, “евреите не са етнос, а”…) – целта й е да се инсинуира, че щом нямало “американци”, значи нямало и антиамериканизъм. Разбира се, изказалият приумицата, както всички останали антиамериканисти, интуитивно усеща, че американски етнос има (“тъпи, дебели”… и т.н.). Ште им помогна да си изяснят нещата. Америка е “мелтинг пот”, [a]американският етнос има отчетливи етнически черти.
*
Той не съвпада с “политическото тяло” на САЩ, макар политическите ценности – лоялност към либералната демокрация и американската конституция, отричане на тоталитаризма и тиранията – да са важен елемент от определението на етноса (Америка е “идеологически” етнос, опредeля се главно чрез идеи, а не чрез “земята, кръвта, “американските гробове” и пр. ). Не бива да се забравя особено, че американската политическа култура признава правото на бунт срещу тиранията – принципът на свободата e по-високо от принципа на лоялността към държавата. Държавата е обществен договор, а не Левиaтан на земята, кръвта, народния дух и т.н.
*
В Америка гражданското общество има приоритет спрямо държавата, то я създава и контролира. Американският етнос следователно се определя не само от гражданството нa държавата, а от принадлежността към американското гражданско общество. А с това – от споделените неполитически, общокултирни ценности, за които се говори в темата ми за антиамериканизма в старата Политика. Тези ценности се усвояват в училище, и в живота, в квартала, на работното място, от медиите, от държавата чрез нейната пропаганда. По тази причина в Америка напр. турци и гърци, сърби, албанци и хървати, поляци и евреи, унгарци и румънци, индийци, сикхи и пакистанци живеят врата до врата без хабер от проблемите, които насъсквали бащите им поколения едни срещу други.
*
За много от тези граждански и житейски ценности стана дума и в тази тема. Много от тях не са “идеология” в смисъл на “внедрено отгоре илюзорно съзнание”, а са всекидневно съзнание, народна култура. Американското понятие за “народна култура” е различно от българското реалсоцово или от националистическо-романтичното понятие за “Фолксгайст” (народния дух) на братя Грим, Хегел, Хайдегер и Хитлер. Знаем какво е “фолк сонг” в Америка – не това, което е “народна песен” у нас. Американската народна култура е индивидуалистична, предприемчива, теxничарска, в нея солидарността е продукт на свободната воля на индивидите, а не пред-зададено единство. Семейството е съюз на индивиди, “обшността”, корпорацията, щатът, самата федерална република e съюз на индивиди, групи индивиди.
*
Кога човек става американец? Гражданството има значение, но при възрастните хора е само символ (важен), не e етническа реалност. Родените в Америка стават американци без изключение, както и дошлите в Америка в мнго ранна възраст. Нашите деца дойдоха в САЩ на 8 и 3 години, и двамата отдавна говорят американски английски без акцент (и двамата са много популярни сред американчетата, с много приятели), говорят български без акцент (имат по няколко приятели в България, но вече главно по линия на родителите си ии техните приятели), и са грамотни на двата езика (на английски, разбира се, повече). Големият обаче има “две души” – българска и американска, може да превключва светкавично, и в България разбира всички вицове, намеци, диaлекти на стари хора, архаизми, всякакви обстоятелства, и говори идиоматично, с жаргони, олепя ги. Малката има само американска “душа” – американче, говорещо отлично български, дори жаргони, но със затруднения в разбирането на културните тънкости, на вицове, диалекти, архаизми – трябва да й се обяснява като на чужденче (разбира същите неща на английски превъзxодно). Сравнявах ги емпирично с голям интерес на концерта на НЛО в Ню Йорк миналата година и като говорят с братовчедите си всяко лято.
*
Съветската пропаганда тръбеше, че в СССР се бил създал нов етнически феномен – съветски народ, чиято основа била общата комунистическа идеология и лоялност към КПСС. Съветската идеология и КПСС вече са история, СССР е история, но въпреки това етническото единство на бившия съветски народ – от москвичи интелектуалци, новие русские и “криши” до бухарски и бакински евреи бръснари, независимо дали руски, украински, казахски, латвийски или американски граждани, бежанци и апатриди – наблюдавано например в Ню Йорк – не подлежи на съмненение. То явно е резултат като на имперския, така и на съветския период. Постсъветският “российски” (не руски), в случая емигрантски, етнос, който не е основан на комунистическата идеология (много от тях са антикомунисти, е, споделят вицовете и имитациите за Брежнев и целия соц-арт), нито на политическа лоялност към СССР или Русия (обратното), а на руския език и култура (с местни специфики) и на стремежа да уредят живота си свободно, като западняците. Писал съм, че има сходство межу “граничната” менталност, “широтата” на американците и руснаците. “Россияните” се оправят много добре в Америка, и ставайки американци с второто поколение, запазват и россиянщината си, като италянците, немците, гърците, и за разлика от българите.
естет
27 Юли 2004 00:08
Мнения: 2,263
От: Bulgaria
безродник първо поколение - безродник Фторо поколение - натурализиран мериканец
Да уважим страданията на безродника първо поколения Фичко, моля
kaily
27 Юли 2004 00:11
Мнения: 35,647
От: Bulgaria

В Америка гражданското общество има приоритет спрямо държавата, то я създава и контролира.
Че то и в Ирак така вече.

Изобщо чудя се учени глави като теб как могат ферман да изпишат, за да замажат факта, че основният постулат не е верен.
Вика му се ИНФОРМАЦИОНЕН ПОТОП.
естет
27 Юли 2004 00:16
Мнения: 2,263
От: Bulgaria
Кайли, Чичо си излива душата, а какво има у "кофата" не го е грижа
Не му е лесно на човечето. Толкова малко, а в такваз голема държава
Освен това план гони, безродника ниеден
Muktadasaxkoburgidiotski
27 Юли 2004 00:27
Мнения: 14,528
От: Mali
Същи кибуц !
естет
27 Юли 2004 00:36
Мнения: 2,263
От: Bulgaria
аха
па кога прелее "кофата", начи Леля е дошла
paragraph39
27 Юли 2004 00:39
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
paragraph39
[Златен]
от Bulgaria

Общо мнения: 5570
Скрий: Име, IP
ЧИЧО ФИЧО,
АЗ ПАК ДА ТЕ ПИТАМ , ЩОТ НЕ СИ МИ ОТГОВОРИЛ/ЩОТ НЕ СИ МЕ ПРОЧЕЛ, МОЖЕ БИ- на стр.25-26/?!/ :
1. Ахмед Доган БЪЛГАРИН ли е, или е "български ГРАЖДАНИН" ?!
2. Естер Чиконе/Мадона/ АМЕРИКАНКА ли е, или е "американска ГРАЖДАНКА" ?!
3. Ти БЪЛГАРИН ли си, или си "БЪЛГАРИН-американски ГРАЖДАНИН" /ако си?!/ ?!
Щото, като пишеш тук за /ПРОТИВ/ "Антиамериканизма", все забравяш да уточниш, че такова нещо , като АМЕРИКАНЕЦ/КА/, Н Я М А !!! Има "американски ГРАЖДАНИ" !!! Следователно, НЕ може да има такова нещо, като "антиАМЕРИКАНИЗЪМ" ! Може да има , САМО, нещо, като "антиСАЩизъм" ! И така е- ИМА ГО !!!

Създадено: 23.7.2004 г. 20:28:25

......................................... .........................................
Е, ЩЕ ПОЛУЧА ЛИ ОТГОВОР НА ВЪПРОСИТЕ 1-3 И ОСТАНАЛИТЕ?! ИЛИ ОТНОВО ЩЕ ПОЛУЧА ПАК ТИНТИРИ-МИНТИРИ?!?
paragraph39
27 Юли 2004 01:19
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
ЧИЧО ФИЧО,
/:/ "Приумицата, че в САЩ нямало “американци”, “американски етнос”, е пар екселанс антиамериканска, расистка (срв. Сталин, “евреите не са етнос, а”…) – целта й е да се инсинуира, че щом нямало “американци”, значи нямало и антиамериканизъм. Разбира се, изказалият приумицата, както всички останали антиамериканисти, интуитивно усеща, че американски етнос има (“тъпи, дебели”… и т.н.). "
......................................... ......................................... ....................................
ЗНАЧИ, искаш да ме убедиш мен самия/?!?/, че аз съм И против/без да го съднавам, може би?!/ хората от РОДАТА ми, близките ми роднини и близките ми и далечните ми приятили, та даже и НЕпознатите ми БЪЛГАРИ, които живеят отдавна в САЩ и имат "американско ГРАЖДАНСТВО" ?!? Понеже, според теб, те са вече "АМЕРИКАНЦИ" /сиреч, от "американски ЕТНОС""!/ и понеже аз съм "АНТИамериканец" /пак според теб!/, това означава/пак според теб!/, че аз съм И против всички "американци" от български произход?!? Дори , излиза/пак според теб!/, че аз съм и ПРОТИВ всички "американци" от руски и съветски произход- въпреки, че /пак според теб!/, аз съм ВЪРЛ "русофил" и "съветофил" ?!?
СЕГА ВНИМАВАЙ КАКВО АЗ ПЪК ЩЕ ТИ КАЖА :
ОБЩОТО, което прави хората да са от един и същ ЕТНОС е "общата им КРЪВ", общият им ПРА-пра-пра-пра РОДИТЕЛ и взаимната им генетична и културна ВРЪЗКА в резултат на това!!!
ОБЩОТО, което прави хората да са "ГРАЖДАНИ на държавата "Х"", са ЮРИДИЧЕСКИТЕ им ПРАВА и ЗАДЪЛЖЕНИЯ към Конституцията и законите на държавата "Х" !!!
"НЕестественото" възникване на държавата САЩ е причината да няма в САЩ "американци", а да има само "американски ГРАЖДАНИ" /същото важи и за държавата Австралия!/. "НЕЕСТЕТСТВЕНОТО" е в това, че САЩ са възникнали чрез ОТКАЗ, преди столетия, от ГРАЖДАНСТВОТО /поданството / им, на "командированите" там държавни служители на СЪЩЕСТВУВАЩИ държави , да се подчиняват ЗАНАПРЕД на Конституцията и законите на Метрополията! Към тях , впоследствие или едновременно, са се присъединили и доброволните ЗАСЕЛНИЦИ на Новия свят/които също са се отказали от досегашното си ГРАЖДАНСТВО /юридическата връзка с досегашната им държава!/. Но никой от тези хора , дори и да е искал доброволно, НЕ е могъл и НЕ може да се откаже от ЕТНОСА си- даже и срещу подпис , с нотариална заверка! Гените, ДНК-то и кръвта на Човека са за ЦЯЛ ЖИВОТ! Кледователно, И ЕТНОСА му- ТОЖЕ !!!
Така че, "антиСАЩизъм"- ДА, може!
НО "антиАМЕРИКАНИЗЪМ"- НЕ, НЕ може!!! Тове е чиста проба евтина МАНИПУЛАЦИЯ !КАЗАХ!

Редактирано от - paragraph39 на 27/7/2004 г/ 01:25:49

естет
27 Юли 2004 01:27
Мнения: 2,263
От: Bulgaria
Параграфе, Чича писатель, Фича не читатель
Ограничавай въпросите си около тезисите... януарските най-паче
Чича мисли в точно определена и ЗАДАДЕНА рамка, що го тормозиш
Добави мнение   Мнения:629 « Предишна Страница 31 от 32 29 30 31 32 Следваща