Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Разколът - черната дупка на българската десница
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:65 Предишна Страница 3 от 4 1 2 3 4 Следваща
ppr
05 Авг 2004 14:56
Мнения: 171
От: Bulgaria
Каруцарю, нека ти припомня, че в православното изповедание свещеника не е задължителен медиатор при общуването с Бога, както при католиците. Припомни си, че в бабините ни къщи задължително на източната стена в най-хубавата стая имаше икона и кандило. Както е казал Спасителя: Там, където са събрани двама или трима в Моето име, там съм и аз. /не съм сигрна, че цитата е дословен, но това е смисъла/ Нека да правим разлика между свещениците и институцията Църква - тя пак ще пребъде дори само като свидетелсво и опора за национално и културно самоопределение дори и на атеистите.
каруцаря
05 Авг 2004 15:15
Мнения: 5,516
От: Bulgaria
Пипиар,
Да права си за това. Въобще и не мисля да го отричам. На мене поп не ми трябва (особено пък поп-баничар). Но хората имат нужда от авторитети, които да им въздействат и укрепват вярата им. днешния българин е безбожник и ролята на свещенника е много важна. За сделки и скандали съм слушал много. За проповедта обаче рядко се чува нещо.
Sevastokrator
05 Авг 2004 15:20
Мнения: 238
От: Bulgaria
Авторът на статията е съвсем прав. Единственото нещо, което не харесвам е леко подигравателния му стил. Все пак не бива да пада до нивото на антибългарите, които през 1992 година разцепина насилствено църквата, после през 2003 "признаха" коя е истинската църква и сега пак пищят заедно с продажните "правозащитници".
kaily
05 Авг 2004 17:26
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Нещата почват да не вървят, като се прекъсне връзката с бог.
Както въздух дишаме, за да живеем, така имаме една тънка връзка с бог непрекъснато, освен ако сами не решим да си я отрежем.
България няма да се оправи, докато не възстанови духовното в себе си.
Не ща да звуча като изкукуригал месия, ма това е положението.
Като ти запушат носа и спре достъпа на въздух, след няколко минути умираш.
Без вода можеш да изкараш по-дълго време.
Без храна още по-дълго.
Без бог хептен пък дълго.
Ма не можеш вечно.
В един момент почваш да се задушаваш и мяташ като риба на сухо. Се едно преди минута са ти спряли въздуха.
Нашта църква уви май не е в час с това-ни едните, ни другите.
Алчни са, а алчността е сигурен път на тотално затваряне на божите канали.
Да се сърдят, прочее на себе си.
На мен лично излъчването на тиквите от снимките, на Фори светулката и прочие хич не ми харесва.
Максим баре има малко достолепие.
Тия другите са паразити и бас държа, че едно бързо препитване относно тайните на битието и божията милост ще ги докара до положение куче и студент на изпит-мълчи и те гледа умно и аха да проговори.
Adrian
05 Авг 2004 17:48
Мнения: 74
От: Austria
Uwazhaema g-zho ppr!



"Каруцарю, нека ти припомня, че в православното изповедание свещеника не е задължителен медиатор при общуването с Бога, както при католиците."

Wij greshite! Bez katolicheski sweshtenik ne sa walidni samo tri tajnstwa, dokato bez prawoslawen sweshtenik ne e walidno nito edno! Oswen towa w katolicheskata cqrkwa sa napqlno obichajni i liturgii bez sweshtenik, kato naprimer bogosluzhenie na slowoto, ili chasoslowa, a toj ne e malqk po obem.



"Припомни си, че в бабините ни къщи задължително на източната стена в най-хубавата стая имаше икона и кандило."

Tjah gi ima i w katolicheskite kqshti.



"Както е казал Спасителя: Там, където са събрани двама или трима в Моето име, там съм и аз. /не съм сигрна, че цитата е дословен, но това е смисъла/"

Citatqt e prawilen! (Mt 18, 20)



"Нека да правим разлика между свещениците и институцията Църква"

Takawa razlika nito mozhe da se naprawi, nito ima nuzhda.



"тя пак ще пребъде дори само като свидетелсво и опора за национално и културно самоопределение дори и на атеистите."

Towa e taka, no za tazi cel trjabwa naj-napred poslanijata ot Joan 2, 13-22 da se priwedat naj-setne w dejstwie.
Miranda
05 Авг 2004 17:57
Мнения: 14,000
От: Bulgaria
Каруцаря, за горния ти постинг !
ВИКТОР77
05 Авг 2004 18:13
Мнения: 2,102
От: Bulgaria
"Позицията на разколниците не е и никога не е била християнска. Тяхна религия беше и си остава антикомунизмът"
----------------------------------------- ----------------------------------------- --------------След като има комунисти и ДС-ченгета в расо назначени от Тодор Живков ще има и АНТИКОМУНИСТИ! Християнска ли е, позицията на ченгето Максим бен Ладен? Комунизъмът е бил, и е винаги антирелигиозен, а антикомунизъмът е бил винаги християнски, на хора вярващи! Максим бен Ладен е Патриарх на АТЕИСТИТЕ от Позитано 20!

б.б.
05 Авг 2004 18:17
Мнения: 938
От: Bulgaria
Браво Викторе,
99
05 Авг 2004 18:18
Мнения: 4,830
От: Eritria
тоа е по-превртел и от тебе. ма направо сте възхитителна двойка
shop_en
05 Авг 2004 19:52
Мнения: 998
От: USA
Абе аз отдавна подозирам, че зад ника Виктор77 пописва Фори Светулката...
kaily
05 Авг 2004 20:03
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Пак да питам, може пък некой да вдене....давате ли си сметка, че така или иначе църквата представлява земната ни връзка с бог?
И всъщност това и е основната функция?
А всяко нещо СЪЩЕСТВУВА ЗАРАДИ ФУНКЦИЯТА СИ А НЕ ЗАРАДИ СТРУКТУРАТА СИ?
А сега разколниците да ми обяснят що е то връзка с бог и как подобряват функцията на църквата те?
Щото разцеплението е обосновано само при подобряване на функциите.
Иначе си е алчност, да не кажа тиквоумие.
Чичо Фичо
05 Авг 2004 20:54
Мнения: 24,838
От: United States
Поздравявам Вуцидей за аналитичния постинг, надявам се, че като изтъкнат правозащитник може да реши и да подпише призива, за който каза Нели. Ние го подписахме. Възразявам на г. Блак Суонс: не съм съгласен, че погромът миналия месец и състоянието на нереформираност на БПЦ-Максим, са две различни неща.
*
Нищо казано от мене не оправдава незаконните действия на разколниците в миналото. Но именно нереформираността на БПЦ е причина за държавно спонсорирания погром с помощта на две от най-нереформираните силови структури – прокуратурата и МВР. Разбиването на храмова порта с полицейски джип и телено въже, боят на свещеник в расо в храма пред пасомите му, независимо от основанията на страните в имотния спор, независимо от предисторията на разкола и Фори Светулката, представляват парекселанс атеистичен погром в духа на санкюлотството, болшевизма, хунвейбинството.
*
БПЦ-Максим с това върши атеистична пропаганда – тя казва на българите: “няма бог, само Мамон”. Казва им го и с присъствието на поне една известна в миналото дебеловрата мутра сред настоятелите на патриaршеския й храм, с вършенето на езически обреди на мутрите в този патриaршески храм. Набожността и духовността у българите и без туй не са цвете.
*
Вуцидей съгурно ще се съгласи с повечето от аргументите на цитирания вече адвокат правозащитник (в Медиапул) за незаконността на много от действията на прокуратурата и МВР. Няма съд в България, Страсбург или другаде, който да признае всички действия на прокуратурата в погрома за законни. Хубаво беше писмото на протестантския свещеник пак в Медиапул. Добра и гласовита беше реакцията на поне част от правозащитната ни общност.
*
Поддържам, че изключването на БПЦ от общия процес на регистрация по новия закон за изповеданията е дискриминационно спрямо другите изповедания и вредно за реформата на БПЦ. Държавата е в правото си да изисква от всички обществени организации да имат легитимно избрано ръководство. Имам и малко несъгласие с Вуцидей. Действително, за държавата БПЦ и един футболен клуб, или по-точно БХК, са еднопорядкови организации. Но държавата следи уставът на футболния клуб да не нарушава законите – нали не може в него да пише, че в случай на неспечелване на шампионата председателя на клуба ще бъде принесен в жертва и изяден, а жена му – ритуално изнасилена. Че не се финансира с крадени пари. И че ръководството да е избрано в съглаcие с устава и законите.
*
Подчертавам абсурдността на факта, че в текста на закона за изповеданията е цитиран откъс от устава на БПЦ, който пък цитира символа на вярата, приет в 4 век н.е. от Никейския събор по времето на източния император Константин Велики. България не е ислямската република, нито Саудитското или Хашемитското кралство. Религиозните догми от късната античност и средновековието не са част от правото на България, член на НАТО и аспириращ член на ЕС. Абсурдно е също, че от никейското верую авторът на статията заключава, че Максим бил легитимен глава на БПЦ и че БПЦ-Максим може да присвои имоти, придобити от разколниците след разкола с даренията на миряните разколници.
*
Реформацията (това е точната дума) на БПЦ е належаща. Тя трябва да започне отвътре, да се издигне отдолу български Лутер, Калвин. Реформация, която преди всичко е израз на духовната неудоволетвореност на вярващите от синода на БПЦ-Максим, а едва след това – реакция на корупцията им или на принадлежността им (или не) към ДС. Добрите миряни, добрите свещеници трябва заедно решително да откажат да ходят на совет нечестивих.
*
Поздрав и за Адриан.
ВИКТОР77
05 Авг 2004 21:11
Мнения: 2,102
От: Bulgaria
"shop_en

[Златен]
05.8.2004 г. 19:52:06 Абе аз отдавна подозирам, че зад ника Виктор77 пописва Фори Светулката "

shop_en
Абе аз отдавна подозирам, че зад ника "shop_en подписва едно комунистическо ченге срещу заплащане.

Adrian
05 Авг 2004 21:34
Мнения: 74
От: Austria
Analizite na g-zha Нели sa mnogo dobre napisani, tochni i werni dopqlnenija kqm wisokoprofesionalnija prinos na g-n вуцидей. Trudno bi moglo da se dobawi neshto po-sqshtestweno. Problemite sa prosledeni i jasno nazowani do korenite im. Prisqedinjawam se kqm priziwa w oshte.info. Nadjawam se, che wsichki demokratichno misleshti bqlgarki i bqlgari shte dokazhat grazhdanska zrjalost, kato se protiwopostawjat na policejshtinata, prokurorskija proizwol i politichesko-religioznata demagogija.

Редактирано от - Adrian на 05/8/2004 г/ 21:38:10

Adrian
05 Авг 2004 22:12
Мнения: 74
От: Austria
"Реформацията (това е точната дума) на БПЦ е належаща. Тя трябва да започне отвътре, да се издигне отдолу български Лутер, Калвин."

Uwazhaemi g-n Чичо Фичо!

Wsichko zwuchi mnogo dobre, ala za tazi cel e neobhodimo da se razwie obshestwo ot grazhdani. Bez predpostawkata na socialno-ikonomicheskata struktura "grazhdanstwo", takawa reforma ne bi mogla da se izwqrshi. Neshto poweche - strahuwam se, che tozi pogrom mozhe da se okazhe etap w restawracijata na nomenklaturno-milicionerska diktatura. Sqbitijata w Bqlgarija potwrqzhdawat edno izpitano ot istorijata prawilo: wsjako obshtestwo ima takawa cqrkwa, kakwato zasluzhawa. Maksim shte ima oporata na parwenjutata s rabfak-mentalitet, hristijanskata wjara shte mutira w opium za naroda, cqrkwata shte spodeli sqdbata na donatistkata sekta: shte bqde zawladjana ot wandalite. Dnes tam e Libija.
FL
05 Авг 2004 22:29
Мнения: 6,942
От: Canada
БПЦ е била винаги свързана с политическата власт!
Не Бог и религия а слугуване на политически силният е заниманието на тази корумпираща институця!
Отвращаващо е колаборирането с комунистическите атеисти и богохулници!
Отвращаващо е слугуването на империалистична Русия!
"Св.Александър Невски" е кръстена на малко познат руски солдатин и главорез!
С измама и насилие българският народ е принуден да се кръсти на чужд "светец" да обожава колониалисти и човеконенавистници!
Името "Св.Александър Невски" е срам и унижение за българският народ!
Black Swans
06 Авг 2004 00:38
Мнения: 1,901
От: 0
Ах, Лутер и Калвин! Пред втория бледнеят и моллите в Афганистан.


Благодаря за този постинг. Той е най-добрата илюстрация за крайната цел на всички, що реват с пълен глас за "нарушената свобода вероизповеданията", и които мълчаха като пукали, преди 12 години. Същите безсрамници, които твърдят, че Христовата църква е майка на болшевизма. Болшевици блеят за демокрация, прикривайки с псевдо-академичност искрящата си ненавист към православието. Нищо ново под слънцето. Causa perduta!


.... и на тая канара ще съградя Църквата Си; и портите адови няма да й надделеят. Матей 16:18
естет
06 Авг 2004 01:24
Мнения: 2,263
От: Bulgaria
По време изпълнението на Филчевата заръка, в една от "освобождаваните" църкви забила камбаната
Какво става? - попитал един минувач
Бият камбаната - отговори ли му
Нея пък защо?
Чичо Фичо
06 Авг 2004 01:38
Мнения: 24,838
От: United States
Адриане, съгласен. Блак Суонс, сигурно бледнеят, както бледнеят и Кандахар и Кабул пред Женева и Амстердам. Предпочитам София и Варна да приличат на последните. Помня, забравеният ник "проф.Поповски" също беше красноречив громител на "враговете на православието" (и ZARIA)
Грациан
06 Авг 2004 02:28
Мнения: 4,060
От: Canada
А ето и мнението на Мартин Карбовски изложено във "Всеки ден".
(копирано без разрешение)
Грациан
КОМЕНТАР
Анатема за такваз църква!

Мартин Карбовски




Седя и не мога да взема страна. Няма лош и добър синод. Има овце, които се отлъчват от стадото и отиват при вълците. Има битка, в която няма как да ми се роди вяра към Господа и доверие към неговите наместници на земята.

Ебаси поповете! Разрових се тук там по фирмените регистри и гледам как църквите работят като фирми. “Исус Христос” АД. ЕТ “Богородица”. “Господ Вседържател” ЕООД. И едните и другите. В закона за вероизповеданията има цял раздел имущество и финанси. Доколкото си спомням Исус не беше замислил точно по този начин своята концепция. Никъде не пише нищо в свещените книги за свещи и наеми. Никой не беше споменавал отците да са дебели като от карикатура на Илия Бешков.

Мамка им и на политиците! Какви знаци ми дадоха те само за няколко години. Петър Стоянов се причестява в Пименовия синод. Малко след това Симеон и Първанов се заклеват пред Максим. Аз къде да отида? Какъв знак ми правите? Не се ли притеснявате, че ще объркате и без това обърканата ми душа?

Кой синод гарантира попадане в Рая? Кажете ми навреме да се ориентирам. Кой ще спаси душата ми и кой ще ми кръсти децата, кой ще ме жени, кой ще ме изпраща по послединя ми път? Защо ме карате да избирам? Ако продължавате така ще се обърна - ислям или будизъм по добре да избирам.

Имаме нужда от църква, защото по замисъл църквата трябваше да бъде фабрика за вяра. Сега тя произвежда избор, който в религията не стои. Вреден е. Ужасен е.
Направете нещо, спрете тази свинщина! Идете в Родопите и вижте как имамите там изглеждат като месии. Слаби са като Христос, очите им блестят от вяра, учат малки дечица да четат Корана и не излизат от джамията. Ислямът у нас е в прогрес, християнството е в съмнение.

Точно сега, когато ислямът втвърдява последователите си, когато с Аллах на уста режат глави на българи - точно сега ли намерихте да се джанкате?! Сега ли е моментът да се цепите и да си пречите едни на други? Сега ли трябваше да ни правите разногледи – Исус е бог на консуматорите или на изгонените?

Покайте се. И последния грешник може вече да ви го каже. Откажете се от златния кръст, направете си дървен. Посипете си главите с прах от земите, които ви скараха. С прахта от парите от наемите.

Покайте се. Вие не сте правителството, за което знам, че е нормално да не му пука за мене. Вие сте тези, които трябва да ме посрещнат благо в манастира и да дадат покой на измъчената ми душа. Не мога да седна на една маса с едните, после да седна с другите. Не мога да се родя при едните попове, после да умра при другите. Исус шизофренизира.

Яд ме е. Безсилен гняв и безпокойство тровят душата ми. Всяка свещ, която паля, става причина за битка между расатите. Няма да паля свещ. Няма повече. Уморих се. И без това душата ми е изгубена за Бога. Сега поне знам кой е виновен. И че няма да съм сам.




Добави мнение   Мнения:65 Предишна Страница 3 от 4 1 2 3 4 Следваща