Аз не съм съгласен напълно с Нели и Фичо. Аз мисля, че хората по света са еднакви, особено децата. Каквито са в България, такива са и в Америка. Ако в Америка децата си оставят велосипедите навсякъде и никой не ги краде, това не е поради това, че американците са по-честни от българите, а поради това че българинът може да си купи един велоципед с едномесечна заплата, докато американецът може да си купи 20 велосипеда с едномесечна заплата. Чесността си има цена като всяко друго нещо. Беднотията не заличава човешките ценности, а само ги поставя на по-задно място в списъка на приоритетите. Американците са си насмогнали на масрафа и могат да си позволят да са по-честни и по-малко груби от нас бълагарите. |
Истината е, че за високата култура просто няма масов пазар. Холивуд произвежда това, за което има пазар. Това е просто бизнес. Културното и цивилизовано шоу не се счита за секси. Секси е шоуто, на което участниците в дискусията невъздържано скачат и бият шамари на другите или ги наричат "олигофрени" като току-що ме нарече Ганю. Това е което хората искат да видят и за което са готови да платят. |
Ама Зевзек, това се отнасяше конкретно за първия ти постинг. За втория постинг заслужаваш адмирации, защото е точно така. И ако кака Нела си мисли, че като ученичка беше в манхатън и нямаше да и дърпат плитките и да и сипват туш във врата, дълбоко се заблуждава. |
Прочетох двамата “отблъскващи” и съм напълно съгласен с този който ги е охарактеризирал. Как може да струи толкова омраза към тази изстрадала страна от всеки ред? Защо губите времето си да пишете такива дълги постинги за нещо което мразите? Единия сбърканяк даже си беше позволил да спомене Бог?! Бъдете здрави комплексари и дано Господ ви отвори очите да видите нещо хубаво в този свят. |
Беше отдавна но имаше време когато некой хора не са биле раждани за да говорят за насилие във училищата НЕЛИ и ФИЧО ! Примери бол всеки по възрастен от вас тука във форума ще ви каже какво е На колене под кюмюр , или царевица , бой със показалката през ръцете , да не говорим за в къщи какво ставаше , а за коланите ?!?!?! Ако не сте преживели това значи нищо НЕ ЗНАЕТЕ ! И това е някъде 57-62 ! А така като гледам вие сте на по 40-42 , и не става във форума има по -стари от вас които знаят много повече ! Така че тебешира ние го ядяхме за да дигнеме температура и да не ходиме на училище когато вие сте се раждали ! Зевзек , у земи как си му е реда Ган(ю) ти също |
Насилието, за което говорим, не е резултат на филми и спортни предавания (т.нар. в България “кеч” – в Америка се казва wrestling – “борба” – е инсценировка, цирк; един известен бивш “борец” и губернатор на щат в средния запад казваше, че е нещо като балет за провинциални градчета, дето истински балет никога не идва), а на специфични обществени недоволства, фрустрации, и специфичен дефицит на култура (гражданска, политическа), които са налице в България и почти липсват в Америка. * Почти не гледам масови филми, но доколкото имам представа – в Америка достъпът на децата до филми с насилие поне в кината е ограничен, а типичният Холивудски филм, въпреки конвенционалността си, възпитава у зрителя по-скоро положителни, оптимистични ценности от приказките – Пепеляшка накрая намира принца, доброто накрая побеждава, честността е най-добрата политика, трудът се възнаграждава – все неща, заключени за повечето българи зад седем печата (не по тяхна вина!). Последният филм, който гледах на кино (до половината) – заведоха ни от работата по “профсъюзна линия” – беше новия Спайдърмен (приказка). А у нас миналата вечер гледахме с децата ‘Осем и половина’ на Фелини, утре сигурно ще видим и ‘Ла долче вита’ – стягаме сe за екскурзия дотам. * Да не говорим, че самите Холивудски сцени на жени, хем елегантни, хем делови, разговарящи свободно и на равна нога с мъжете и каращи коли са революция в някои не толкова далечни краища на земята. Да не говорим за положителни образи от филми като Ерин Брокович и т.н. * Винаги се чудя на колегите, които offhand заклеймяват “ниските” художествени качества на Холивуд – с какво ги сравняват? С “Канарчетата” на еди-кой си и “Лагерът” на Г. Дюлгеров? От средата на 80-те години не е имало български филм, който да изгледам докрай и да остана без aftertaste на мизерия, да не говорим, че и една най-проста история не могат да разкажат като хората. Българското кино, колкото съм го видял, е сплашная мизерия – не парична, а душевна – липса на увереност, самочувствие, искреност, идеи, интелект, доброта, поглед за света, всичко, което прави изкуството. Телевизията – също. * Да погледнем вчерашната дискусия тук за мутрата Славков – какво се приема от апологетите му за “мъжкарлък”, “лоялност” “щедрост”, “заслуга” пред “България”? Някои българи сякаш не са се родили в нравствено отношение на тоя свят. Харесваха и Милошевич, Марко, Саддам, Удай, Кусай. * Да не забравяме също, че в Америка никой не те заставя да гледаш каквото и да е – казах, има стотици или хиляди канали, всички по-нови филми могат да се поръчат за секунди за цената на едно капучино в Старбъкс, по-старите могат да се вземат от Блокбастър или публичните библиотеки, в Ню Йорк има “студийни” и “филмотечни” кина, винаги пълни; всички свестни университети, в които се формира професионалната средна класа, имат хубави кинолектории (да си спомним, че хипито Бъргър в “Коса” пееше – 1968 – за провинциала Клод, че ‘pretends he’s Fellini and Antonioni, / and also his countryman Roman Polanski’) – асоциираше “movie” с Фелини и Антониони. Накрая, но не по значение, филми съвсем скоро ще се гледат и по интернет, както сега масово се слуша музика. * Всичко е личен избор – Айзенщайн, Фелини, Тарковски, Орсън Уелс, Догвил, Спайдърмен, Рамбо – кому как, няма първа програма на БТ, с която завърша денят, няма идейни художествени съвети да бдят над крехкото ти духовно развитие. Има конвенции на средната класа и noblesse oblige. Има търсене, “шоп-ване араунд” цял живот – от канала с рисувани филмчета в детството до пенсионния план. И американците постоянно шопват араунд, сравняват, кликат с мишките, сочат с дистационните, щракат честотите на радиото в колата, изрязват от вестниците, висят над справочниците в читалните. Ти сам формираш своя свят. * Гладът на американските urban masses за “висока” култура, за който съм разказвал неведнъж (операта на открито, опашките за изложбите в Метрополитън, книжарниците Б&Н и т.н.) е голям и далече превишава всичко, което може да се види в България. Но най-важното в областта на “културата” не е това, а е всекидневната култура, за която говорихме в темите на д-р Дайнов за Америка – онуй, което хората мислят, правят, с което работят, с което осмислят живота си всеки ден, с което се борят с консумеризма си, с което избират политиците си, независимо от филмите, телевизорите и другите “културни” безделушки. Там е ключът от бараката и по въпроса за озлоблението и насилието в България. * По въпроса за “политиката като шоу” и загубата на интерес към нея – скоро разказвах за приноса на американските founding fathers специално към въпроса как да се осигури щото обикновеният гражданин никога да не загуби напълно интерес към политиката. Хана Аренд (‘Vita Activa’) също посвещава много страници на това, препоръчвам я. За нея пълноценното участие в политиката на всеки човек е основно условия (заедно са труда и личния живот) за пълноценен живот. * В заключение – Ал. Кьосев (не от нашия факултет) пише добре и изглежда умен човек. “Постмодернистите” в тоя вестник обаче априори поемат риска от наливане вода в мелницата на хвалителите на Славков и на позабравени вербални насилници, които Нели цитира. Не глобализацията е виновна за българската духовна мизерия, а липсата на по-широки духовни хоризонти; не “модерността” е виновна, а липсата на модерност; не “разумът”, а липсата на рационалност. (Иначе добрата първа колонка на Кьосев за “Момиченцата” също beat around the bush – не момиченцата, а Биг Бос-а (В. Дърева) и още повече неговите босове са проблема.) |
Ган(юруш на бирата ) за да не се повтарям я намери темата дето КостОФ става ЧЛЕН на неговата си партия ще видиш че аз съм получлен , не ПЪЛЕН ЧЛЕН ! ПП- а за да си на бира трябва да си получлен , иначе не става ! |
PANEM ET CIRCENSES е формулата на ЮВЕНАЛ, която brainwash-ва милионите на огромната римска империя. Даа, по време на империята изчезва трагедията като сценичен жанр, изместена напълно от комедиите на Теренций и Плавт. Гръцката трагедията се оказва твърде сложен залък за замъгленото от гледане на гладиaторски борби съзнание на римския гражданин. Историята днeс се повтаря, но вече като фарс в буквалния смисъл. С излизане на сцената на slapstick етюди, шамаросване и планипедес аталански сценични техники. Ако някай се осмели да напише трагедия, тя ще бъде само за четене, като драмите на Сенека. Все пак, ако по времето на Плавт, публиката е бягала дори от комичните представления в съседната циркова арена, привлечена от ревовете на кръвожадната тълпа, днес имаме спасителната опция -- щом не ти харесва, включи на друга програма. И се спасявай в Discovery, History ili TV5. * А още по-добра е алтернативата на интернет Натиснете тук Редактирано от - latina на 07/8/2004 г/ 07:10:57 |
Зевзек, децата може да са еднакви по света, но условията при които израстват са различни. Видях с очите си преображението на много български деца тук. В България те са в перманентна война с всички и всичко. Тук ги учат уважавайки себе си да уважават и чуждата приватност и недосегаемост. Децата от моето детство имат дълбоки травми от грубото посегателство върху личната им свобода и достойнство. Това направи мнозина от тях помияри и циници на по-голяма възраст. Нашенският цинизъм към всичко и всички е наистина пословичен - съвсем като у бай Ганьо дето викаше на любезните хора "мазни", а на честницте "глупаци". Да не говрим, че усмихнатата и чиста леля от киното му заприлича на обитателка на пражките червени фенери и той взе да й намига дебелашки. * И не съм съгласна, че беднотията поставяла на задно място човешките ценности. Историята на човечеството те опровергава всекидневно. * Поздрави. |
Пясъчко не във същата светлина , но под друг ъгъл ! ПП- Да не се изгуби из пясъците на АТАКАМА (созопол) а ?!?!? |
Темата, избрана от Кьосев е като глътка чист въздух след дългата поредица от Пантево-Дмитриево-Дайновите пошлости. Най-после да се появи тема, в която да дискутираме нас си. Макар, че дискусията пак тръгва в посока сравнения с Америка. Държа да поздравя автора. Без този род сравнения не може, след като не ние сме генератор на световната култура и не ние диктуваме модата в масмедиите. Но има нещо много важно. И то е, че за нашето ниво на култура сме си виновни само ние. За нашите телевизионни предавания сме си виновни само ние. За нашата безкултурност сме си виновни само ние. Това, че някой нашенец е прекопирал някое американско долнопробно шоу, за това не са виновни в Америка, че са го измислили. Виновен е този, който е откраднал идеята и я пробутва на българската публика, както и тези, които го гледат. Всъщност, посоченият проблем е проблем на масовата култура. Проблемът е световен. За разлика от възхода на науките и технологиите, масовата култура върви надолу по спиралата. Масовият зрител се нуждае от все по-възбуждащи сцени и картини. Вчерашната степен на насилие вече не го задоволява, нужни са му все повече кръв, секс, бой, все повече извратености. Просто съблечена жена вече не го вълнува. Киното и телевизията начаса отговарят на промяната в неговите потребности, с което задълбочават дефицита на култура у зрителя и така надолу и надолу. Кино, телевизия, музика и зрител-слушател взаимно , с общи усилия вървят по пътя на безкултурието. Нашето културно ниво е наш проблем. Това, че страдаме от творческо безплодие е също наш проблем. Струва си да се дискутира тази тема. |
Някой гледал ли е "SHREK " - ми той Слави му е одрал кожата - физиономия, маниери, всичко, само дето Shrek е симпатичен а Слави е простак... |
Зую , добро утро Мислиш че има кой да те разбере , даое за една бира ????? Май е рано , и нема кой ! |
Свободата на словото и демокрацията, ако бяха жени, сигурно щяха да бъдат най-оборотните проститутки на всички времена. Авторът е абсолютно прав и най-трагичното е, че решение няма. Единствено остава на тези, които все още имат някакви останки от антични ценности, да хвърлят дистанционното под дивана и да се захванат с книжката. Това обаче също не е решение, защото на другия ден в работата, в магазина, на улицата се сблъскваш с тези, които цяла вечер са стояли с дистанционното като хипнотизирани и дискутират, разиграват съответните показани моменти. Децата пък израстват с подобно възпитание и започват да ръководят обществото в същата насока. Крайно време е някой да обясни в съответната форма, че свободата (независимо дали е на словото или на човека) се подчинява на определени закони, а именно, когато твоята свобода (или на твоето слово) започне да пречи и да вреди на другите, то тя вече не е свобода. |
Нели, постоянните сравнения на всичко с Америка не е много удачно. Америка е един по-малък модел на света. Хора от цял свят, култури от цял свят. Културни и образователни нива- от нула до ента степен. Каквото и да кажеш относно културата в Америка, то няма да е точно. В твоя град е така, но в нашия щат не е така. В този квартал е така, в другия е иначе. В Америка има стотици програми и всякакъв род развлечения. Там има от най-стойностни до най-пошли. Проблемът на България е, че е малка. Малко телевизионни програми. И като вземат някакво долнопробно предаване ( имам предвид откраднат идеята), то го гледа цяла България. При този малък брой програми, всяко едно предаване в България има много голяма относителна тежест в информационното пространство. Мисля, че България трябва да залага на собствен творчески потенциал, а не на копиране на чужди образци. Трябва да се освободи съзнанието на творците, да им се вдъхне малко кураж. Да им се дава възможност. Аз вярвам, че нашите хора имат потенциал, но бюрокрацията ни е страшна. Бюрокрацията ни може да убие всякакъв стремеж към създаване на нещо ново. |
Бе ти си добре че си си намерил КОРОНА , а аз се мъчим на кафе , още не са ми донесли бирата ! А каква е един господ знае и стари баби ! Като дойде ще ти я кажа ако не заспиш ! Нищо де наздраве , и не мисли лошо за програмите на ТВ ! Лоши са тия дето не щат да си ходят и седят от 20 и кусур години ! А БГ може спокойно да има 12 канала без проблем , но им трябват отворени хора , а не каквито си ги знаем ! Бе бедна ти е фантазията какво можем ние само гледачите на западна телевизия какви БГ неща можем да измислим ! Вече един-два канала мога да ги кажа БГ Филмотека - само БГ филми и нищо друго със разните му там дискусии и каквото се реши БГ ПРИРОДА - Само документарни и кавото и да било без реклами и глупости Имам още 8 във главата които са точно за БГ , ама няма кой да ме пита мене , пък нали съм и незнаещ ! И ще ми кажат ти си незнаещ седнал си да ни казваш как да си оправяме програмите ! Заеби ! |