Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Българи заради далаверата
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:41 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Вени Марковски
17 Апр 2005 23:46
Мнения: 345
От: Bulgaria
Ще насоча вниманието ви към една статия, публикувана във вестник "Сега" на... 30.01.2003 (!) година под заглавие: Българските бюрократи спечелиха третата балканска война и подзаглавие Въпреки фактите чиновниците от правосъдното министерство не искат да признаят родените в Бивша югославска република Македония през 1941-1944 г. и техните наследници за български граждани по рождение

Ако тогава колегата Антон Станков се беше вслушал в гласа на съвестта си, днес нямаше да има нито проблем с получването на българско гражданство, нито спекулации, нито далавери. Може би именно поради тези причини, М-во на правосъдието не намери сили да даде право на историческите факти.

oIo
18 Апр 2005 00:20
Мнения: 8,618
От: Bulgaria
От една страна лепнато заглавие "Българи заради далаверата" ? От друга страна Филипов завършва с фразата "И да не омърсява малкото, което е останало от българската кауза в Македония". И май човекът не знае точно какво иска да каже.

Prismexulnik
18 Апр 2005 00:20
Мнения: 746
От: Netherlands
Напълно съм съгласен с Коментара на Марковски. България няма последователна Национална Политика. Включително и и към новите си Емигранти, родени в България, какъвто съм аз. Вместо да ни улеснява, НАПРИМЕР за ПРОДЪЛЖАВАНЕ на ВЕЧЕ издаденият ми през 2000г. Български паспорт - По цял свят това става за 1 час в Посолството на страната, чиито гражданин си- - (правил съм го ДОРИ по времето на Жан Виденов, комуниста, дори, забележете!!) България СЕГА от времето на Костов започна да постоянно измисля разни "дребни" Чиновнически хитрости... И да се чудиш - ЗАЩО? Какви Държавни Интереси, бе? Някои Нафталинов Чиновник в София току измисли някоя нова глупост... А политиците подписват, без да гледат - нали е "техен" съпартиец! След като ти искаш да си продължиш Българският паспорт и ти правят въртели...

Редактирано от - Prismexulnik на 18/4/2005 г/ 00:33:07

Чичо Фичо
18 Апр 2005 01:18
Мнения: 24,838
От: United States
Подкрепям г. Марковски. Всяко лице, родено извън сегашна България, което представи свидетелство за св. кръщене от Българската екзархия до разтурянето й в 1945 или друго удостоверение за раждане от български власти за себе си или поне за един родител трябва да се смята съгласно конституцията български гражданин по рождение, ако желае това. Абсурд е още, че у нас се иска и от лицата в чужбина, родени в сегашна България, но нямащи ЕГН (например - напусналите страната преди 1979), да доказват, че не са камили по местораждането си, вместо да представят изтеклия си български паспорт или българско удостоверение за раждане. Съгласно конституцията български гражданин по рождение не може да бъде лишен от гражданство и последствията от минали правни актове в нарушение на това трябва да се признаят за нищожни.
starija hush
18 Апр 2005 04:33
Мнения: 5,041
От: United States
По цел свет закона е по4ти еднакув за гражданство.Требва да живее6 наи малко 5 години в дадена даржава за да има6 право да какдидатства6 за гражданство.Тия изроди и авантажи су6то требва да живеят и работят 5 години в Бг и след това да искат гражданство.
Poliako
18 Апр 2005 04:49
Мнения: 38
От: Bulgaria
Поздравявам Г. Костадин Филипов за статията, която показва истинското състояние на нещата с българското гражданство на македонците.
Същевременно съм на мнение, че в разумни граници (доколкото това не затруднява членството ни в ЕС), на колкото се може повече (ако може и на всички) граждани на Македония, чиито майчин език е македонският български диалект, трябва да се дава автоматично българско гражданство по най-простата възможна процедура.
Формулировката на Вени Марковски ми се вижда ограничена и даже глуповата. Значи трябва да се чувствуваш не само българин, но и да имаш късмета родителите ти да са родени в определен кратък период от време (периодът на обединението), за да можеш да ползуваш облекчена процедура.
Това прилича малко на лотарията за Зелена карта, с тази разлика, че не се изисква никаква принадлежност към нацията за да получиш гражданство (например в САЩ трябва да живееш постоянно 5 години след получаването на т. нар. Залена карта).[/red]

Редактирано от - bot на 18/4/2005 г/ 12:51:05

Poliako
18 Апр 2005 04:54
Мнения: 38
От: Bulgaria
Освен това ми се струва нахално човек като Вени Марковски, чиито дядо е един от главните участници в раз-българяването на сънародниците ни от Македония, и който се възхищава от дядо си, да дава идеи как да приобщим нашите македонски сънародници към нацията ни.
Poliako
18 Апр 2005 05:05
Мнения: 38
От: Bulgaria
До Стария Хъш - по принцип си прав за 5-те години, но конкретния случай е по-особен: мнозинството от славяноезични Македонци са с Български произход, следователно и до известна степен Македония се явява Втора съвременна държава на Българите (точно както Молдова е втора държава на румънците).
Така че изискването за 5-те години може да се преформулира за постоянно пребиваване на територията на една от двете държави. Това трябва да бъде само общата идея по въпроса за Българското гражданство на Македонците.
Трябва да се направят процедури, които едновременно да улесняват Българите в Македония да получат паспорти, да не предизвикват междудържавни конфликти с Македония, и да не пораждат корупция във външното ни министерство.
Сложно и деликатно!
Светло Пиво
18 Апр 2005 05:47
Мнения: 2,124
От: Bulgaria
Точно българска работа. Създава се проблем и се създават условията за печалба с нищоправене. Типичен балкански синдром.......
Mrx++
18 Апр 2005 10:28
Мнения: 20,876
От: Bulgaria
Хъш
Ти под цял свят пак разбиращ Амриката.
Германия даде много чевръсто гражданство на всички руски, румънски и други немци. Съвсем не стояха по 5 години.
Devil
18 Апр 2005 10:28
Мнения: 3,559
От: Bulgaria
Македонски гражданин = албанец = мюсюлманин. Пълна забрана за влизането им в България и никакво гражданство.
Aneja
18 Апр 2005 10:29
Мнения: 254
От: Bulgaria
Аз пък си мислех, че от влизането ни в ЕС ще има една поне реална полза и тя ще е да се забрани двойното гражданство със страни, които са извън ЕС.
Мисля, че за страните на ЕС това е така.
Трябва с влизането ни в ЕС да се премахне двойното гражданство!
Тогава Турция и Бившата Югославска Република Македония, няма да влияят така гадно върху нашата държава!
Старшината
18 Апр 2005 10:45
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
"двойното гражданство" е престъпна далавера !
Крез McDuck
18 Апр 2005 10:50
Мнения: 835
От: Bulgaria
За другото разбрах, ама де я видяхте тази корупция??? Джокера, Шмокера и пр. събират пари не защото познават този или онзи в Министерство на правосъдието (въпреки, че е вероятно), а защото българското гражданство при сегашната процедура излиза скъпо - няколко пътувания до България, хотели и пр. разходи.


Г-н Марковски, малко сте се пообъркал. Точно през 1943 се е направила тази грешка да се даде българско гражданство на всеки. После Чентовци и Колишевци се изкараа борци против "фашистичкиот окупатор". Айде у лево! Всеки, който иска българско гражданство трябва да се провери от НСС какви ги е вършил по време на "jугословенската демократиjа". Все пак не правим от Македония Западна България а само даваме гражданство на тамошните българи.
HiFly
18 Апр 2005 10:57
Мнения: 634
От: Bulgaria
Смятам, че не трябва да се дава българско гражданство на македонците, освен в изключителни случаи. След като дълги години се правиха на друга нация, сега да си сърбат албанската попара. Ние трябва да внимаваме много да не си вкараме и албанско малцинство.
mila zorina
18 Апр 2005 11:02
Мнения: 1,360
От: Bulgaria
Крез, най-добре е да да я направим Западна България , и въпросът е уреден. Дори гърците ще ни благодарят.
lelka
18 Апр 2005 11:55
Мнения: 1,421
От: Bulgaria
Всеки шмекерлък се заплаща! Македонците се сетиха, че са българи едва когато се разбра, че влизаме в ЕС и ще се пътува безвизово. През 2001г. бях в Охрид и никой от хората, с които контактувах там не проявяваше желание да става българин. Две години след това изведнъж изпаднаха в тая истерия. По същия начин сигурно биха се правили на сърби ако Сърбия влизаше в ЕС. Най-добре е наистина да се забрани двойното гражданство.
Black Swans
18 Апр 2005 12:20
Мнения: 1,901
От: 0
Коста Филипов -


"Сега", давайте по-често трибуна на г-н Филипов и Горан Благоев - едни от малцината, които знаят какво пишат.
otvrat
18 Апр 2005 12:26
Мнения: 22,522
От: South Africa
Въпреки, че за тях е далавера, който иска - да му дават. Но след задължителен изпит по български език и история, а младите - 1 година в казармата. Гражданите на една страна освен права имат и задължения.
shake
18 Апр 2005 12:27
Мнения: 5,773
От: 0
Вени,
Христо Тамарин
18 Апр 2005 12:36
Мнения: 160
От: Bulgaria
Подкрепям становищата на Вени Марковски и на чичо Фичо.

Цитат от една lelka:

По същия начин сигурно биха се правили на сърби


По-добре да се запитаме дали биха създавали излишни трудности сърбите на македонците, ако последните напираха за сръбско гражданство. Според мене, автоматично биха го получили. Докато нашите чиновници се маят.

Добави мнение   Мнения:41 Страница 1 от 2 1 2 Следваща