Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За мръвката и мадамите
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:82 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща
`Kaily
23 Авг 2005 16:20
Мнения: 4,963
От: Bulgaria
Тормозчиян се мина .
При това направи един безупречен анализ и издържана критика към въпросното авторово творение.
.
а има още какво да се добави

_______________________
"Ако народът не вярва на управниците си, те не могат да останат на власт." Конфуций
Грациан
23 Авг 2005 16:42
Мнения: 4,060
От: Canada
На мене, лично по-ми се нрави Стамбул и затова си го пиша с м, ако на теб по ти харесва с н, ами пиши си го с н. Свобода, бе! Демокрация! Туй да не ти е онова време, дето като ти кажат: ПИШЕ СЕ С Н! и ти веднага влизаш в коловоза на правописните догми...ами, ами...ще си го пиша с М и туй то...на който не му харесва, да ме цуне по гъза ( дето викаше оня мушмурок).
И ако аз го давам, според теб СЕРИОЗНО, то значи съм СЕРИОЗЕН ЧОВЕК, да го еба...нема 'начи шикики-микики с мен и туй то. Ама ха...почти като Волен Сидеров съм, само не мога да го докарам онова там с устната дето изглежда като прехапана, вапцаровския поглед и увереността в правотата, ама иначе съм си сериозен, де...и изобщо недей да ми се гевезиш там...ясно ли ти е.А? Ясно ли е? Да чуя...дай, дай..дай...не мънкай там...ами чисто и ясно искам да чуя: ЯСНО МИ Е.
Колкото до автомобилни състезания, лично аз изобщо не мога да ги оценя като забава. Тъй като едно от моите задължения на работа включва контрола върху азота (а те използуват на едно такова състезание по 150-250 бутилки азот най-малко) за локалните "надбягвания" ( Молсън Инди, Моспорт и т.н.т...) постоянно ми даваха безплатни билети на времето да ходя да ги гледам "live". Някъде в началото на 90те ( не помня точно коя година беше) взех че се минах и отидох на "races". Пълна тъпота. Седиш там, смучеш на жегата прескъпа бира, докато по едно време - бррррррррр, няколко коли минат пред теб и после пак - седиш като гламав и рееш поглед из тълпата до следващия подобен момент. Направо се зарекох повече никога да не ходя на такъв род "fun". ( с положителност, наблюдаването на движението по 401 е далече по-атрактивно...хем постоянен поток, хем много повече и по-разнообразни коли, па хем и готини путки можеш да видиш в някои от тях...а на ИНДИ - к'во? Пфффф...
И да не забравя:следващия път, и да се извиняваш и да не се извиняваш...картон и после няма: Ама аз това, ама аз онова...ясно? Дай да чуем сега: ЯСНО?
помнещ
23 Авг 2005 16:48
Мнения: 3,112
От: Bulgaria
Я, грациан се надишал с азот ивече е добър. Строг но несправедлив.
Марко Ив. Тотев
23 Авг 2005 17:25
Мнения: 1,837
От: Bulgaria
Ясно, ясно
Сибила
23 Авг 2005 17:29
Мнения: 15,613
От: Bulgaria
На мен Бойко Ламбовски ми хареса, и то много.

Скоро не бях чела нещо толкова добро. При това е написано кротко, спокойно, без никакъв апломб, заяждане и натяквания. Следа няма даже от агресията на д-р Дайнов, който пише по сходни теми, ама като го прочетеш, все едно на съд са те изправили и осъдили чак. Някаква нежна тъга долових, някаква милост, някаква мила снизходителност, великодушие дори.


А и не съм съгласна с Тормозчиян, че не било редно да се казва "българинът е .....такъв и такъв". Редно е, и още как, иначе Иван Хаджийски що се е трудил върху тая пуста българска народопсихология?


Андрешко си е българинът, Андрешкооооо, ако може да я попрекара властта /на всякакви нива/, да поизлъже, да се скатае, от нея да мине, а не от него.
"Не лъжи" - тази заповед я няма в Десетте Божи Заповеди, Марксе, били са единадесет.

Да си кажем кривиците един на друг, байно.......всичките да си ги кажем.


Кефурко,

Фуле,

Граци,




Редактирано от - Сибила на 23/8/2005 г/ 17:45:41

Калки
23 Авг 2005 18:10
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Тормозчиян,

Коментарите ти много ми допадат. Съгласен съм с теб и те подкрепям.

Ще си пзоовля да добавя, че когато някой каже (напише) "ние, българите, сме такива или онакива...", той винаги се опитва да се разграничи от това "ние" и да покаже все някак, че той не е съвсем от тях.

Ето, Сибилата казва по-горе "Андрешко си е българинът", т.е. "той, българинът", а не "аз, българинът". Има нещо много недостойно в такива позиции.

katana
23 Авг 2005 18:32
Мнения: 923
От: Bulgaria
Сибила: Андрешко си е българинът, Андрешкооооо, ако може да я попрекара властта /на всякакви нива/, да поизлъже, да се скатае, от нея да мине, а не от него.
Абе в неопитната си младост и аз имах глупостта така да мисля. Че се и ласкаех даже! Глей разбираш ли ква колоритна нация сме щом такъв колоритен и самобитен персонаж като Андрешко ни е патрона! Йеееее! Кууул!
Обаче, пообиколих насам-натам, повидях тук -там туй-онуй и яснотата и красотата на тоз персонаж, като чисто и свято български доста поизбледня.
Ето, Грацко , който го дава яко канадско, ако заяви например тук че бая канадчетата силно НЕ си падат да чукнат нещо кеш та да икономисат некое и друго доларче данък към красива, хубава, и т.н. (немам думи!) Канадия одма му казвам че лъготи и то здраво!
А ти Сибила нещо за Адрешко говориш!
Ха!

Грациан
23 Авг 2005 18:33
Мнения: 4,060
От: Canada
Ами, Сиби, гледаш че онази "категория" нарцизирани нашенци, криещи се под огромните фусти на МАЙКА БЪЛГАРИЯ свирят именно на тая ми ти тънка струничка: Кажеш ли нещо лошо за мен, ти по този начин оплюваш и поругаваш РОДИНАТА си, БЕЗОТЕЧЕСТВЕННИ ГАДЕ! Виж колко е Макеавелско (айде едни "дълги скоби" тук за мерак-коректорите: ( хем Маке, хем Авел, па хем и на Макиевели понамирисва тая дума...повредата е във вашия телевизор, иначе ), да га еба. Нема мърданье. Ако му кажеш, че е кирлив, то значи ти искаш да наречеш кирливи всички свои съотечественници. Ако му кажеш, че има повече самочувствие и от лорд с педигри от 1003 година, на базата на "хилава субстанция", като ти извади ония ми ти божидардимитровки и като ти ги зареди едни...мани, мани...ама пък какво да правиш - има си ги, бе...има си ги и туй то. Ей ги на, сега ще ги видиш как ще заскачат като чорбари на левскарски гроб в отговор на тия ми думи.
И к'во мо'йш му ка'еш? Ще ти издере очите...гле'ш го, 'начи...едно такованка, с характер баш като оная "любимка на офицерите от гарнизона" със скубаните вежди и прическа "Доли Партън в месечно неразположение".
И после: Не бе, не е верно...не сме, вика, такива.
К'во? К'во? Не сте такива? А'ре бе...
Сибила
23 Авг 2005 18:34
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


А що става въпрос за маскарите, поддал си се на лошо настроение и критикарство с излишни детайли, Тормозчиане.

Предлагам ти Вазов, ти си литератор, не може да не си забелязал как чорбаджи Марко мило зове най-милото си - многобройната челяд, сбрана около софрата.



Тая прохладна майска вечер чорбаджи Марко, гологлав, по халат, вечеряше с челядта си на двора.
Господарската трапеза беше сложена, както по обикновение, под лозата, между бистрия и студен чучур на барата, който като лястовичка пееше, деня и нощя, и между високите бухлати чемшири, що се тъмнееха край зида, зиме и лете все зелени, фенерът светеше, окачен на клончето на едно люлеково дръвче, което приятелски надвисваше миризливите си люлели над главите на челядта.

А тя беше многобройна.

До бай Марка, до старата му майка и до стопанката му седяха около трапезата рояк деца - големи и малки, които, въоръжени с ножове и вилици, опустошаваха мигновено хлябове и блюда. Те напълно оправдаваха турската дума: сомун душманларъ.

Бащата хвърляше от час на час добродушни погледи на тия запъхтели работници с остри зъби и несъкрушими воденици, усмихваше се и казваше весело:

- Яжте, татовата, да порастете! Пено, налей паницата пак!

Слугинята отиваше при чучурчето, дето изстиваше руйното вино, наливаше и донасяше дълбока фарфорова паница. Бай Марко я поднасяше на децата, като казваше благоразположено:

- Пийте бре, маскари!

И паницата изреждаше всичкия народ…



Грациан
23 Авг 2005 18:51
Мнения: 4,060
От: Canada
Катана, има разбира се канадци с "андрешковска" психика... ами че то тук в Канада какво ли няма - и сикхи, и хонконгци и сомалийци и какви ли не щеш още, та тарикати да няма...нормално е, да не говорим пък че и от източния блок, дето му викат, колко гяволета надойдоха с кредит кард "трикове", с туй ми ти, с онуй ми ти...направо...а па да бяха само те с мармалад да ги намажеш...има си и "баш мафиози" и "ангели на ада" и "якудзи" и какви ли не професионални гяволета даже и то на надбалканско ниво). Има, разбира се, и такива дето си "джиткат" в "подземната икономика", ама като гледаш СОЦИАЛНИТЕ ПРОГРАМИ ( ония дето понамирисват на социализъм), работят на първа да го еба...то болници ли не щещ да се строят, пътища да се поправят, търтеи да се хрантутят...и всичките ония ГЛЕЗОТИИ да се удволетворяват...и к'во с'а...тия пари да не би да ги копаят в Алберта, а? Или па са зарити в картофените полета на Принц Едуърд Айлънд? Ъ-ъ ( тц, демек)...това са пари от ДАНЪЦИТЕ НА БАЛАМУРНИЦИТЕ! МНОГО ПАРИ ТИ ВИКАМ! МИЛИАРДИ!!!)
Радостното тук е, че за разлика от България, в Канада преобладават "баламурниците" и слава Богу!
Казвал съм и пак ще повторя ( за такива заплеси като тебе, дето са го пропуснали): Тежко и горко на тая държава в която "гяволите" са повече от "баламите".
А ти, ако си ме разбрал-разбрал, ако не си ме разбрал - все още имаш време да ме разбереш.
katana
23 Авг 2005 19:05
Мнения: 923
От: Bulgaria
Грацко, ами опитвам се доколкото ми стигат силиците де, да те разбера, да те грокна така да се каже. Та в тоя ред на мисли, седя си тука и си мисля рабираш ли, мое пък на туй дето му викат ГЛОБАЛИЗЪМ това да му една от по-скромните цели. И айде, да не е цел че цел много силно звучи, ами да е просто следствийце. Да поразреди концентрациите на тарикати и да поосредни температурата, така да се каже. Разправяли са ми конкретно за канадчетата, понеже за тех стана въпрос, че в това отношение (адрешковското!) доста схватливи били. И то не некакви си там емигрантчета или paper canadian, както някои от местните не твърде любезно им казват а "истински" канадчета.

Редактирано от - katana на 23/8/2005 г/ 19:11:48

Myxa
23 Авг 2005 19:28
Мнения: 1,048
От: USA
фък... адно е да понамалиш таксите с неколко законни врътки измежду хилядите правила и нормативи... совсем друго е да излъжеш айарес и да поскриеш некой приход... не че не ги правят тукашните андрешковци, ама кат ги гепят (а тея шибаняци, айарес ейджънтите, са очень хараши в техния бизнес) им содират гъзът от лихви и глоби... зимат си техното тройно и четворно... а понекогаш за парлама и в тюрмата ръгат... у татковината наабарот... който плаща такси му викат глупак... мадам, изумевате ме с политическа зрелост... ашкоусун...
Грациан
23 Авг 2005 19:31
Мнения: 4,060
От: Canada
Дай да ти повторя още веднъж: Има разбира се, отвореднджаси, ама процентно те са в толеруеми от системата граници и по същия начин по който големите банки знаят че не могат да се преборят колкото и да им се иска с "credit card fraud" те просто прехвърлят топката в полето на "клиента" ( съответно "данъкоплатеца"...е гледай сега внимателно картинката:
Докато канадския данъкоплатец (чиито данъци се движат около 50-те% ), си е надвил над масрафа и може да си позволи, макар и мрънкайки леко, да си плаща за гяволъците на "дребните рибки"...тъй като в края на краищата, почти винаги накрая онова - събирателното "НАРОДА" плаща сметките на тънките хитринки посредством данъци, то българския няма достатъчно за своя комфорт, та да има и "екстра" за такива екстравагантности като "силна подземна икономика", баш-тарикати и т.н.т... ...а когато всеки е "отворен" и всички си предават "номера" един друг, гледаш каква е картинката...не че не се живее, както гледам...ама настроението е едно такова...на недоебан.
katana
23 Авг 2005 19:39
Мнения: 923
От: Bulgaria
Грацко, абе тва го схванах макар и трудно, но проблемът е че "температурата се предава от по-топлото към по-студеното тяло до изравняване на температурите на двете тела".
Сибила
23 Авг 2005 19:43
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


Ами, Катана, поразрових се в нетя да видя какво, аджеба, за тая народопсихология е писано, щото нямам време иначе да отделя, то, под днешната статия може да се пише цяла година, защото самият термин "народопсихология", представлява фактически едно обобщение на въпроса :"какъв е българинът"
Много се е писало по въпроса какъв е българският политик и управник, но какъв е съвременният българин като съвкупност от качества, това почти не можеш да намериш в един голям, завършен труд с необходимите за това колосен брой изследвания.

Има много материали, но откъслечни, различни автори, предимно писатели и журналисти, осветляват различни черти от характера и поведението на българина - като Талев, Кирил Христов, но едно голямо съвременно проучване няма.

Ето малко Кирил Христов:

"Задайте най-труден въпрос по вътрешната или външната политика на България на който и да е българин - било от най-висшата интелигенция, която в повечето случаи се състои от полуинтелигенти, било от същинската полуинтелигенция, било от най-простия народ - той тутакси ще се улови да Ви отговори, да Ви научи, да Ви просвети. Не можете намери човек, който да има доблестта да Ви каже: "Господине, аз не разбирам от тоя род работи". А ако на такъв човек Вие най-добродушно кажете: "Любезний, ти не може да имаш мнение по тия въпроси, недей се самомами, че разбираш нещо. Тя не е тъй лесна работа, както ти се струва", - той веднага ще се развика: "Как? Аз не съм ли български гражданин, аз не зная ли да чета, аз не плащам ли данъци? И пр. аргументи все от тоя род. Никому не минава през ума, че освен тия качества, необходимо е не само специално дарование, но и дългогодишна подготовка и упорита работа. Чудно ли е, че всичко в България върви с главата надолу?" .


Подобни наблюдения върху народопсихологията на българина в тези дневникови записки са много. Иска ми се да завърша с още един цитат, особено актуален днес:


"Откакто има в България политически партии и откак те имат печатни органи, всяка партия пише едно и също, че всички останали хора са безчестни, вагабонти, крадци, мерзавци, убийци, само нейните членове са честни. Каквото правителство и да дойде на власт, всички други партии ще се струпат отгоре му и ще изкарат, че министрите му са най-долни хора: че крадат и убиват, че вършат всички престъпления. Правителството върши същото с опозицията. Това вече близо половина век се втълпява в главите на нашия простичък добродушен народ: че го управляват глупци и разбойници. Детската душа на българският народ е отровена от разрушителното дело на българския партиен печат.Чудно ли е, че той изпитва желание да скочи и да смачка всички?"


Радка Пенчева

Писна ми
23 Авг 2005 20:20
Мнения: 2,086
От: Bulgaria
Радио или телевизонни предвания и обаждания на слушатели - доколкото съм слушал подобни предавания, слушателите, които се обаждат са едни и същи, по мое мнение леко или повече мръднали - точно за даване на квалификация какво е гласа на народа.
HC11
23 Авг 2005 20:37
Мнения: 445
От: Brazil
Изумен съм какво неразбиране битува у
българина за причината на нещастията му
Комунистическо образование ше да е върлувало
в тез кратуни. Не е леко.
Съгласен съм с автора на 100 %.
Пейчо Пеев
23 Авг 2005 21:07
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
О език свещен на нашите деди, на него кой не ни руга . Мързеливи, тъпи, задръстени, е не, не може, не става, не е честно. Видях предателства, низост, лицемерие в живота, но народ не намразих и не разбирам българофобията. Ами борба за оцеляване се води, щом сте клевъри помагайте, давайте добрите си идеи
Грациан
23 Авг 2005 21:43
Мнения: 4,060
От: Canada
Е, катана, виж срещу физико-математическите закони нямам абсолютно нищо против (особено пък за първия закон на термодинамиката). Прав си, да го еба, и туй то.
Онова което, барем в момента наблюдаваме при тия две тела е все пак:
а) едното е леденостудено (ама приемащо с гигантски апетит джаулите на другото), което пък е от своя страна
б)все още адски горещо (макар и поохлаждащо се).
Докато тая ми ти термална дифузия (да я наречем) е нещо наистина природосъобразно и (де)еволюционно (въпрос на собственна интерпретация) неизменно, все пак надяваме се охлаждането и (съответно) загряването да достигнат до толеруеми джаули (защото пък, от друга страна, ония "другите" закони не биха позволили "нефелното" да изяде...хммм..."фелното(?)"
Аз, барем, няма да съм жив докато този процес достигне до еквилибриум и барем в близките двадесетина години не очаквам кой знае какви ГЕНЕРАЛНИ промени, макар, че...знае ли човек.
Грациан
23 Авг 2005 21:46
Мнения: 4,060
От: Canada
Пейчо, ами ти ако видиш как някой родител кори (понякога и поплясква даже) родното си детенце, заради това че шмърка бял прашец (да речем) или че си го слага с цялята ма'ала, смяташ ли че той е "детофоб", да речем?
Айде, с'а...недей и ти с длетото тънко...
Добави мнение   Мнения:82 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща