Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Една свещ за Конрад Аденауер
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:159 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща
Meto ot Interneto
14 Сеп 2005 15:07
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Моля за извинение, грешка - на Труман, не на Рузвелт.
сандьо
14 Сеп 2005 15:23
Мнения: 466
От: Bulgaria
Според мен ДИ не дава никаква прогноза, освен да повтаря мъдрите слова на Аденауер, но дали днес в Германия политиците ще ги изпълнят още не е ясно, все пак без да съм адвокат на Джимо, с когото и без това не винаги съм съгласен, трябва да призная, че статията му днес е много хубава и не се натиска да предвижда, а по-скоро търси ...
Какво търси ли ... нещо, за което май си струва да палим всички свещи. Но не знам дали го има в България.
Старшината
14 Сеп 2005 15:33
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
Чичо Фичо
14 Сеп 2005 15:35
Мнения: 24,838
От: United States
Волог е прав, че в 1961 СССР изглеждал във възход, въодушевлението там обаче идело най-вече от започващата оттепель, която за съжаление свършила до средата на 60-те и била погребана и сталинизма галванизиран (с одобрението на Параграфа) през август 1968. Космическите успехи били май заслуга на Сталин и Берия, доколкото знам, а победата на Фидел в Куба нямала отношение към комунизъма, Ф. станал марксист по-късно и от геополитически мотиви.
*
Намирам изказването на М. Тотев за непровокирано и обидно, обяснението ми е, че може да е рода на тогавашния пълномощник на ЦК в Девня. Справедливостта, Марко, краси човека, несправедливостта го грози. Ще имаме напредък, когато роднините на бившите ком. началници свикнат да говорят за тях като за обикновени хора, без партийния ореол на недосегаемост. Съгласен си, че тъпо, когато ти поставяш за обсъждане важен теоретичен въпрос, някой комунист да те прекъсва десет пъти с лъжата, че уж си бил роднина на еди-кой си партиец, нали? Той знаел, че е лъжа, но искал да разводни и убие дискусията.
*
Много пъти съм цитирал Аденауер по памет (според П. Джонсън), главно в споровете за референдумите у нас за НАТО и ЕС, за които Параграфа зовеше. По едно време преди две години си дадох зор да прочета швейцарската конституция и коментарите към нея на сайта на швейц. външно министерство и бях отворил тема за Джимо за плебисцитната демокрация. (Друга тема беше за "финландизацията".)
*
Въпреки сопнатото пуберско начало Бъди е прав в описанието на следвоенна Германия. За мене най-ярката картина за тогава е останала от Тенекиения барабан на Гюнтер Грас. САЩ реформира насила Германия и Япония, както винаги сме казвали в споровете ни за "износа на демокрация". САЩ направи Европа каквато е сега (в сранение с каквато беше 1939 и 1945, когато европейци решаваха), винаги сме казвали в споровете за антиамериканизма и "европеизма". Смятам също, че бивши служители и сътрудници на ДС (и други категории) трябваше да бъдат лишени от право да заемат определени постове в държавата и гражданското общество, вкл. икономиката, точно както е в предсмъртната заповед на Ф.Д. Рузевелт до ген. Айзенхауер от април 1945.
Perkoles
14 Сеп 2005 15:37
Мнения: 7,433
От: Australia
Здравеите :-)
(надявам се не звучи демодирано :-)
То, да ви кажа, на мен Джимо си ми изглежда все същият, само дето навлиза в реката по-надълбоко или излиза по-наплиткото, та затуи, като че се променя...
Всеки си носи истината, пък тя се оказвала или по средата или някъде отвъд (по туинпиикс, маи беше или досиетата х. горе-доле, нема значение. поне за нея)
Та, какво исках да ви кажа...ммм.. да, ето: Какво му е хубавото на тези писма. Ами това, че не ни натрапват някаква "истина в реални граници", а остават свободата на всеки да ги определи. (Шарени постинги, нали:-) Тъи като, според БААС (в.ж. писмото на Джимо по-горе) философията е закрита още през 529г сл. Христа, което лично мен ме успокоява и някак си ми дава право да пиша всякакви глупости по темата, и си позволявам следното: (тук ще подмина засега, деликатно:-) един мазол, които Джимо е настъпил мимоходом ""...винаги сме били европейци." Това не е вярно.""...) и ще продължа с трите свещи. Първата за С. Голдуин, които казал онова за прогнозите и бъдещето. Втората за Франциск Салски, покровителя на журналистите (!) и за св. Томас Мор, дето бил провъзгласен (откъде-накъде) от папата поляк втори, за покровител на политиците (Пък не беше ли този Томас Мор, дето написал онова, как се казваше...ъъъ.. "Утопия" маи беше. Нема значение.) А, гледаи ти, объркал съм броиката на свещите. Маитап - не съм. Тази - четвъртата ще я броя отделно, защото е наи-голямата. В началото бе нищо, и рани, и много разрушения (съдби, души, не иде реч само за мат'рялни щети, нали така) Този Аденауер, по това време постави началото на т.нар. Социална Пазарна Икономика (в.ж. и Л. Ерхард, ако не те мързи, много). Т.е. Пазарна икономика с Човешко лице (знам, че няма да ме разберете за какво говоря). Резултатите от тази политика не закъсняват, макар и в ония времена. "Но след като се опариха от неинтегриращи се гастарбайтери и ислямски фанатици, ..". Интеграцията. Проблемът на Европа. В своята толерантност, глупотевина и алчност, вместо към неините Човешки Ценности, Тя се интегрира към... обратното. Та нищо чудно, че първоначалната идея за обединена Европа се е извратила в шеговитата визия, по времето на Аденауер: ""една Европа с испански борци против жестокостта към животните, английски готвачи, италиански счетоводители и шведски хумористи."" (много смешно ха-ха, нема що, когато маитапа се превърне в истина)
Разбира се, че всичко тече, че всичко се променя, но въпросът е в каква посока??? Харесва ли ви всичко туи, що се извършва около вас. Ако - ДА, ама честно ( с ръка на сърдцето). То вие сте Загубени, ...завинаги.
.
Накрая: Разбира се във всички тези събития са оказали огромно влияние всички тези процеси на студени воини, денацификации, стени, бутане на стени..и т. нт., но както е речено: Оставам това на философите, останали в 529след Него.
.
като се пали свещ, симвилично се иска прошка от некои. Джимо е запалил .. на С. Голдуин, заради прогнозата, която е направил в края на писмото си (може би., ..)
(За другите свещи не знам, но подозирам ; -)
.
(Джимо, стига си ма морил с тоя БУП бе човек :-))) Как не го забрави. (!?)
Чичо Фичо
14 Сеп 2005 15:39
Мнения: 24,838
От: United States
Мето, Сталин сигурно е искал да се изтеглят след една година, понеже е мислел, че дотогава Червената армия няма да остави камък върху камък в Германия и нито една жена без внимание (вадели и релсите от траверсите). Прочети прогресивния немски писател и лауреат на Нобелова награда Гюнтер Грас, ако на мене не ми вярваш.
CYBERMODERN
14 Сеп 2005 15:59
Мнения: 146
От: Bulgaria
Само с това, че "реална действителност" е нелепица не бих се съгласил. . . Нима сънищата или халюцинациите вследствие наркотици не са "нереална действителност"? Тоест те са действителност, но не са (за нас) реална действителност. А за реална действителност чисто и просто може да се приеме нашият свят, ако приемем, че е обективен. Вярно, че става малко объркано и че може да се каже и обратното, досущ любимите дичодоблета на Димитри Иванов. . . У-топията също е нереална действителност. Е, щом има нереална действителност, защо да няма и реална действителност?! Някой може ли да ми обясни?
Извинявам се за помпозния изказ.
hamer
14 Сеп 2005 16:01
Мнения: 10,867
От: Bulgaria
"Социалната държава на Запад запада, защото вече я няма конкуренцията и заплахата от Изток. За да се развият толкова социалните мрежи на запад, заслуга имаше и социализмът на изтока и студената война - и то, не защото на Запад държат толкова на човека и неговото добруване, а преди всичко заради борбата на идеологиите. Е, това вече го няма и трябва да признаем, че с нашия модел на прехода допринасяме за това, че когато през 2014 г. станем пълноправни членове на ЕС, ще се озовем всъщност в една Европа, която прилича повече на нас, каквито сме тук и сега, отколкото ние на нея, каквато е тя там и сега."

Самоцитирам се.
Чичо Фичо..
14 Сеп 2005 16:03
Мнения: 507
От: Israel
Извинявам се за помпозния изказ.

*
Няма проблеми!
Meto ot Interneto
14 Сеп 2005 16:06
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Чиче, в същия филм (на БиБиСи 2) твърдяха, че репресиите (вкл. изнасилванията) в окупационните зони на французи, американци и британци са били далеч по-мащабни от тези в съветската. Особено изнасилванията.
Ти кажи за Аденауер - наистина ли си готов да му палиш свещ
sluncho6
14 Сеп 2005 16:12
Мнения: 10,597
От: United States
>>><<<
Аз пък се размечтах за свещоливница в България....УУУОХХХ!
Perkoles
14 Сеп 2005 16:18
Мнения: 7,433
От: Australia
..зависи, в коя Деиствителност искаш да живееш. В твоита - измислената, или в в тази, в която всички... измислят ; -)
(ето, извинен си от наи-високо тавниште.. може би беше равнище... :-))
moment
14 Сеп 2005 16:24
Мнения: 1,085
От: Bulgaria
хе-хе, .." и ние пушиме цигари Кент..." и четем Гюнтер Грас, но не помня за изнасилвания а за единпрекрасен магически реализъм, за счупванията, за писъка на хлапето....))
Ах, мили диамати...
олезатвориочички
14 Сеп 2005 16:26
Мнения: 1,759
От: Turkmenistan
У-топията е по-скоро нещо като нереална недействителност. Също като бамбуча, ама по-тежкарско.
Зевзека
14 Сеп 2005 16:42
Мнения: 7,255
От: Bulgaria
Натиснете тук

Германският посланик д-р Харалд Киндерман подчерта като най-голяма заслуга на Аденауер обвързването на Германия със Запада. Германското членство в НАТО, постигнато от Аденауер срещу голяма вътрешнополитическа съпротива, както и в ЕИО, превърнала се по-късно в ЕС, стимулирали инвестициите в Германия и помогнали на икономиката да се изправи на крака.


Германците не ни искат ама много бързо забравиха, че и тях не ги искаха в Европа.
Минавам от тук
14 Сеп 2005 16:50
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Да бе
Но се пропуска главното
Не става така както иска "народът" или "народите", а както иска елита
Е доживем увидим
Зящото тукашния елит иска да влезе в Европа напреч народа
Няма условия - нито политически, нито стопански, нито културни
Абе ще влезем, а там посмотрим
Ясно е че ще спечели елитът - пръв ще види накъде да бяга. А народа ще бъде пометен от обратно бягащите - както това вече става всекидневно по стадионите и други важни места в българско
Минавам от тук
14 Сеп 2005 16:57
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Да, кстати когато тук се говори за недоволството се забравя че недоволните са различни хора и недоволството им е различно
Това по време на Аденауер е било блеене, защото отвън ги чакаше страшната мечка
Това днес е нормално, собствено защото отвън ги чака бледия и мизерния изедник
А сега да видим кое ще бъде по-ефикасно
Тукашното недоволство е ясно - срамежливо очакване какво ще падне
То Илф с Петровым описаха това недоволство много добре с персонажа си -срамежливия крадец в "12 стульев", окрадял, кстати, едно богоугодно заведение. така както сега се краде от пострадалите в наводненията и там и тук без разница.

Редактирано от - Минавам от тук на 14/9/2005 г/ 17:51:36

Минавам от тук
14 Сеп 2005 16:59
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Абезащо си хабя думите - ето ви материалче от вестник Култура 09.09.05, малко дългичко ама тук има и по-обилни списватели. Иначе щях да посоча линк ами те не дават конкретно към материала и става много мешано
Чистилището на пазара

В прегръдките
на Маркс

Капитализмът промени лицето си. Колко далеч изглежда днес ликуването през 1989, когато чествахме срива на социалистическия лагер като триумф на свободното пазарно стопанство! Само консервативният социолог Никлас Луман не искаше и да чуе тогава за победа: според него най-многото, което можело да се каже, било, че социализмът се е скапал по-рано от капитализма.
За пророческия характер на думите му днес е късно да се спори с покойния вече Луман. Безспорно е обаче, че одобрението за капитализма навсякъде по света, дори и в западните страни, откъдето произхожда, спадна драматично. Безспорно е също, че той отдавна вече не е проблем, разглеждан само от левите; индустриалците също се смятат за жертва на системата.

Натиснете тук



Редактирано от - bot на 14/9/2005 г/ 17:02:01

хунвейбин
14 Сеп 2005 17:04
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Съвременният свят отиде твърде далеч в промененото си отношение към истината.
Вярно е- няма абсолютна истина .
Вярно е-истината е относителна.Ама пък чак толкова относителна.
В основата на цивилизацията лежи неправдата.Цялото обкръжаващо общество е построено върху лъжи и несправедливост.
Цялата цивилизация е забатачена от тези лъжи.
Чрез измамните светини и измамните величия на историческите политически личности може да се каже много малко или почти нищо.
Със сигурност обаче се втълпява колко полезни за обществото са аристократичните касти.

Тъй наречените политици и държавници са говорители на общи приказки и баналности предназначени за средният човек.Затова и политиката е запалянковщина.
А повечето от тези политици и държавници освен това са си най обикновени престъпници отличаващи се с лицемерие , коварство и наглост.Баничари , разпределящи баницата и то предимно в своя полза и по-малко за слугите и прислужниците.
Практически и в най новата история става въпрос за нови трансформирани форми на тотеми и табута.
Минавам от тук
14 Сеп 2005 17:09
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Да бе благодаря
Иначе се налагаше дълго да обяснявам. Очевидно има неща понятията за които не са в кръга на моите понятия
Поздрави
Добави мнение   Мнения:159 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща