Страхът от думите в България (особено, ако не са от руски произход) е наистина пословичен. Не случайно, в казармата, Фичо е създал "Речник на думите" за колегите си. Някога, по форумите, години наред се обсъждаше непознатата дума фрустриран. Днес наред май е дискурс и херменевтика. За по-лесно приемете дискурс за ословесяване на мисълта, а призводната дикурсивен като способност за разбиране (нещо противополжно на интуиция). Херменевтика идва от гръцкото hermeneutike techne (превод), умение да се тълкува текст. Тя е цяло направление във философията. Сибила е права, че на български няма точна дума за херменевтика и за това тя се използва широко в научните ни среди. Ако кажеш просто "превод" хората разбират нещо твърде ежедневно, нещо като в детството ни, след края на всеки филм: "превод - Ани Еврева, редактор - Трендафилка Немска". |
Оригиналното значение на "корупция" е не "разгул"(?!), а "разруха", "развала", "рушветчийство" и др. Та когато например от ЕС ни казват, че съдебната ни система е "corrupted" - това означава че е развалена, неработеща. Елемент от развалата са и подкупите, естествено, наричани в днешна България "корупция". |
сега ше го обясня по инжинерски... чиновниците са разни елементи в системата... колелца, болтове, лагери... ако системата върви мазно - и чиновникът се върти мазно... тез дето ловят лелки из блатата са колелца... ако ръгаш грес (правила) и гориво (денги), те се въртят и дигат 400 паундови мургавелки висоооко-високо... дайновите обаче са други... те са инпут-аутпут устройства... там е по трудно... щото са като огледала... отразяват квото има срещу им... та затуй са таквиз угрюми там... на по-ухилените народи са им по-нахилени огледалата... инак навсекъде са неефективни и старомодни... затуй напоследък ги заменят с умни машинки... щрък-щрък-щрък... за фък натиснете 1... щрък-щрък-щрък... за удостроверение, че сте получили качествен фък, натиснете две... ако не ви харесва фъкът, натиснете 3... и прочее... туй което ме притеснява е, че като ги наслагат машинките, дайнов ще почне да лее сълзи по изгубените канцеларии пълни с нахмурени димящи тьотки... а тьотките где ще димят като ги натирят от канцелариите, просто не ми го побира тиквата... из форумите наверно... |
А, Геновева, това е последица от реалния социализъм. Дедо Боже те е програмирал да отглеждаш марули, но ти ставаш учен, или прописваш речници... |
чиче, честно, не ти ли е хрумвало понякога, че истинското ти поприще (и това на булката ти) е земеделието? |
Думите "дискурс", "език", "разговор" и модната у нас "говорене" (Дерида - писане) идат просто да сменят овехтялата според съвременните учЕни картезианска дума "мислене". Т.нар. "linguistic turn" във философията към средата на 20 в. настана във всички нейни направления - от позитивизма ("аналитичната философия", оксфордската школа на обикновения език, Куайновото "семантично възхождане" от неща към думи, Витгенщайновите езикови игри...) до хайдегерианството. Вместо самата роза - "името на розата". * Философите искали да загърбят субективната псих. интроспекция (мисленето за мисленето) на картезианството - кантианството и да я заменят с обективен анализ на "езика". Психологията била избутана от езикознанието (науката за обикновения и изкуствения език) като образец за философите. Освен това смятали, че с развитието на науката интереса от само себе си се измества от предмета към метода й. * Който се притеснява от думичките "дискурс" и "говорене" - да си ги замества с "мислене". "Семиотика" - с "теория на познанието". "Анализ" (по оксфордски), "херменевтика" - с "тълкуване" или "интерпретация". |
С нАуката от "Двойникът", доцент Денев (фалшивия) по телевизията - "организмът е съвкупност от клетки". А на обсъждане на колективен труд фалшивият Денев трябваше да се изказва и той, като не можа друго да измисли, прочете бавно лозунг от стената - "да повишаваме ефективността на народната нАука" при което възрастен, балонообразен и трудноподвижен лелек скочи от масата и каза обидено и троснато - "Денев, какво искаш да кажеш? Е, това не съм очаквала от теб." |
Традицията на юдаизма и християнството да тълкуват св. писание (библейска херменевтика, екзегеза - евреите си имат други термини) се изтъква сега най-вече в сравнение с традицията на уахабизма и пр. консервативен ислям да приема св. писание буквално, като словото Божие - и туйто. |
Павлик, Чиновника е магарето, политика е стопанина. Народа нито може да удари магарето, че да се усети стопанина, нито това ще има ефект. Натиска за ефективност в администрацията не трябва да се оказва по гишетата, а по урните. Натиск отдолу за промяна отгоре. Но внимавай все пак с пълния член! |
ТИМ-е от всичко което прочетох твоето мнение ми се хареса най-много.Абсолютно си прв по всички точки.Според мен условията за невършене на работата се създават и от самата система, липсата на търсене на отговорност.Прекалената бумащина, усложняването на всички операций и т.н.Злоба може да има колкото си иска човек, но ако системата и изискванията към служители, изпълнители и темподобни е безпощадна тогава няма начин да няма успех.Аз се сблъсках с бюрокращината ни за последен път преди 2 години когато исках да извада български паспорти на децата си.Понеже не живея в България извадих необходимите пълномощия и отидох в родния ми град за паспортите.От там почна и ходенето по мъките.Точно както се описва, прехвърляне от гише на гише, какви ли не форми за попълване докато се стигна че адресната регистрация на децата трябва да е същата както и моята.Аз съм регистриран на бащиния ми адрес, а децата са на адреса на кооперацията в която имам апартамент.Нищо, че на актовете за раждане всичко съвпада и всичко беше точно с изключение на регистрацийте не ми се издадоха паспорти!Та си отидох до посолството в Ню Йорк където въобще не се стигна до регистраций и за един ден си оправихме всичко.На мен ми се струва, че ако се стегнат юздите във всички свери на обществото ни нещата може да се променят, но за жалост бездушието, безодговорността, прехвърлянето на топката от един на друг, мотото че винаги другия е виновен аз съм невинен и т.н. и т.н. е навсякъде в нашата България.До къде ще ни доведе това?Не знам!Знам само че трябва да се търси отговорност във всички сфери, само тогава нещата ще се променят.Лошото е че при нас системата е гнила от върховете и така се предава и до най-нишшите слоеве.При нас няма и професионализъм, затова пък невежеството е на много високо ниво, мързелът също.И затова според мен ако изискванията от работодателите се завишат(в много високи размери за нашия случай)тогава неминуемо ще има промяна.Наще чиновници просто знаят че вършат, невършат работа местото им си е вързано в кърпа, ако пбаче разберат че може да ги ритнат всеки момент за несвършена работа при оплакване , смятам че ще съвсем друго.Това е моето лично мнение! |
Не знам защо, ама тез Метови селскостопански задевки ми мязат на вопъл за продаване на собствения бизнес. Изпрати по имейла параметрите, ще те обсъдим, разгледаме, ословесим, разтълкуваме, може да ни хрумне с нещо да ти помогнем. |
Човек и добре да живее, един ден се превръща в чичко или лелка. Превръща се в собственото си отрицание. За франкофоните - една песен на Жак Брел в потвърждение, намира се в самия край на текста: А и проф. Дайнов ще го хареса, гледам - и той франкофон Jacques Brel Les bourgeois Le cœ ur bien au chaud Les yeux dans la biè re Chez la grosse Adrienne de Montalant Avec l'ami Jojo Et avec l'ami Pierre On allait boire nos vingt ans Jojo se prenait pour Voltaire Et Pierre pour Casanova Et moi, moi qui é tais le plus fier Moi, moi je me prenais pour moi Et quand vers minuit passaient les notaires Qui sortaient de l'hô tel des "Trois Faisans" On leur montrait notre cul et nos bonnes maniè res En leur chantant Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient bê te Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient c... Le cœ ur bien au chaud Les yeux dans la biè re Chez la grosse Adrienne de Montalant Avec l'ami Jojo Et avec l'ami Pierre On allait brû ler nos vingt ans Voltaire dansait comme un vicaire Et Casanova n'osait pas Et moi, moi qui restait le plus fier Moi j'é tais presque aussi saoul que moi Et quand vers minuit passaient les notaires Qui sortaient de l'hô tel des "Trois Faisans" On leur montrait notre cul et nos bonnes maniè res En leur chantant Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient bê te Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient c... Le cœ ur au repos Les yeux bien sur terre Au bar de l'hô tel des "Trois Faisans" Avec maî tre Jojo Et avec maî tre Pierre Entre notaires on passe le temps Jojo parle de Voltaire Et Pierre de Casanova Et moi, moi qui suis resté le plus fier Moi, moi je parle encore de moi Et c'est en sortant vers minuit Monsieur le Commissaire Que tous les soirs de chez la Montalant De jeunes "peigne-culs" nous montrent leur derriè re En nous chantant Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient bê te Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ç a devient vieux plus ç a devient c... |