Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Елементарна демография
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:44 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща
milcho
06 Фев 2006 06:51
Мнения: 13,257
От: Bulgaria
Пазарната икономика, реституцията, демокрацията не включват правенето на деца, това все пак е чиста биология, та как да се сетят новите управници, свърши с "плановата" икономика...и да чакате на държавата да Ви гледа децата...А в Приморско се върнали към "брежневските" времена детските заведения били безплатни... Що за ретроградност и лош пример, няма да ни приемат в ЕС... Хама ха...
СветлоПиво
06 Фев 2006 07:47
Мнения: 8,839
От: Canada
Забравяте да си обуете гащите като си лягате, пък после как да гледаме децата. Ми много просто. Спете с гащи......
VOCI
06 Фев 2006 07:51
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Милчо , Па те е фанала агитационна треска. Безплатен обед НЕМА! Все някой ги плаща тия детски заведения. Съмнявам се , че платците са местните мутри или партийните клубове.
milcho
06 Фев 2006 08:23
Мнения: 13,257
От: Bulgaria
Елементарно, VOCI, но ти е простено, ти си с друго амплоа, геополитиката... Ха Ха.
mehudi
06 Фев 2006 08:34
Мнения: 695
От: Bulgaria
на мои приятели по света 2-та има най-големи разхода (месечно на семейство) са 1. наема 2. day-care center-а, било то ясла и детска градина. Докато цените на яслите/детските градини не станат достатъчно високи, за да има има интерес частния бизнес от тях, оправия няма да има. Държавата може да подпомага родителите/децата, които нямат финансова възможност, но не и да обявява смешна такса за общинска детска градина.

то като едно време - ние ги лъжем че е евтина детската градина, те ни лъжат, че я има.
dakiec
06 Фев 2006 09:31
Мнения: 915
От: Bulgaria
mehudi - твоето по света се нарича "САЩ". Но това НЕ е Светът. В доста държави в Европа детската градина с обед от къщи е БЕЗПЛАТНА.
.
А и когато даваш пример за САЩ и Австралия ( отчасти ) виж съотношение РАЗХОДИ на СЕМЕЙСТВО - ПРИХОДИ. Едно драстично вдигане на каквото и да е в България ще прати в ФАЛИТ повечето семейства. А тук пишем мислейки САМО за 4-5 най-големи града в България. На другите места заплатите са с пъти по-малки от средното за София например ... тоест там пък няма нужда от коментар ...
.
А като ИЗБЯГАТ и Българите с малки ДЕЦА от България :
--- кой ще ПЛАЩА ПЕНСИИТЕ Сега ?
--- кой ще плаща ПЕНСИИТЕ Утре на НЕИЗБЯГАЛИТЕ Днес ?
--- кой ще плаща на Циганите и за "Етническия Мир" на Останалите ?
ludo-mlado
06 Фев 2006 09:47
Мнения: 2,466
От: Bulgaria
Логиката за повишаване на раждаемостта е изцяло сбъркана.
Тая статия казва - "Дайте ми повече пари, а аз ще гледам повече деца!" - Да ама не става така. Най-богатите общества не се възпроизвеждат сами - те разчитат на механичен прираст - имигранти -(Франция, Германия, Англия и т.н.) Същевременно най-бедните държави имат най-висок прираст. Работата е, че следва да се променя масовата психология, ама момента май вече е изпуснат отдавна.
VOCI
06 Фев 2006 10:41
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
dakiec, Милчо е по плащането, питай него.
dakiec
06 Фев 2006 11:13
Мнения: 915
От: Bulgaria
Правилната политика на тема "ДЕЦА" е "Да НЕ се ВЗИМА" а не "Да се Дава"
.
Тоест около 200лв за месец на дете да се ОТБИВА от Данъчно-Осигурителната облагаемата стойност на родителите . За 2 деца на година = 4800лв намаляване на Облагаемата Данъчно-Осигурителна Сума на семейство. Те да си ги разпределят помежду си отбива от Данъци и Осигуровки ( 2-мата родители ) както им изнася.
.
Подчертавам и Осигуровки не само ДОД. Осигуровките в България реално са данъци Тези 4800лв са РЕАЛНИ разходи на родителите и инвестиция в най-ценното за една страна.
.
Не може да отбиваш за разходи за офис мебелировка а да не отбиваш за деца.
.
Друг въпрос е че НЯМА да има пари за Пенсии и Помощи за Цигани. Но ИЗБИРАЙТЕ сами - големи данъци за Пенсии и Цигани или за отглеждане на ДЕЦА от РАБОТЕЩАТА част от населението ....
Pavlik Morozov
06 Фев 2006 11:13
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
всяка държава получава децата които заслужава. щом предимно ромките раждат значи в тая държава за да се навиеш на дете трябва да си готов да го гледаш при гето-условия, без битови удобства, без образование и без планове за професионално бъдеще. кой може да упрекне родителите? добре че родените 1975-80 година жени, които бяха решили да чакат края на прехода (дето още го няма на хоризонта) за сериозно задомяване, усетиха биологичния си часовник и решиха да не чакат повече, затова в последно време има повече бебета по улиците. затова, и заради малкото пари влезли в джоба на българина от гурбети из ЕС и от увеличения обем потребителски кредити. какво правеше през всичкото това време държавата? извършваше геноцид над стари и млади. програми, планове, декларации - празни приказки, прикриващи големи кражби и злоупотреби. всичко хубаво в БГ става въпреки държавата, не благодарение на нея.

Pavlik Morozov
06 Фев 2006 11:18
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
dakiec
ако няма безплатна баница няма да има и кой да я яде. в момента социалната ни система е сбъркана, защото не се ползва за провеждане на държавна политика, а за грабеж и предизборни цели.


Редактирано от - Pavlik Morozov на 06/2/2006 г/ 11:20:14

Pavlik Morozov
06 Фев 2006 11:26
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
яхуди, не си прав. във всяка държава има "безплатни" неща. това са нещата на които държавтаа слага голямо ударение, смята осигуряването им за свои приоритети. държавите в европа са осигурили на хората си много по-висок стандарт на живот, дори при цифрово равни доходи с америка, именно чрез въвеждането на "безплатни" образование, здравеопазване, солидни пенсии и т.н. естествено е че парите за тези "безплатни" неща в един момент идват от джоба на данъкоплатеца, но това че се похарчват именно за тези цели показва че тази държава цени здравето, качествения човешки капитал и борбата с бедността и социалната несигурност за по-големи приоритети, от например воюването, надпреварата във въоръжаването и дивия консумеризъм (сещаш се коя държава визирам, нали? ). чрез харчене на данъци за тези цели държавата принуждава населението си да преследва за тези цели, важни за самото него, защото е осъзнала че абсолютно свободния пазар не е най-добрия механизъм за решаването на всяка сфера на живота (например армията е държавна навсякъде по света, също и полицията, пожарната, администрацията, често болниците и училищата), макар че някакви пазарни механизми трябва да има във всичко за да се поддържа ефективността му.




Редактирано от - Pavlik Morozov на 06/2/2006 г/ 11:37:36

Purko
06 Фев 2006 11:30
Мнения: 272
От: Bulgaria
Ана, авторката, изглежда нямаш деца, и затова не ти са верни цифрите изобщо!
Хайде следващият път се подготви по-добре, преди да пишеш невярни неща.
Пример:
Памперсите за 1 месец струват около 80 лв. И то ако взимаш от най-добрите!
XYZxyz
06 Фев 2006 11:45
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Като цяло не съм съгласен с статията.
Основното, което трябва да постигнем е да не се дават пари на ръка. Никакви детски за всички, никакви майчински. В противен случай става както е сега - майчинството става професия за най-бедните. А пари за децата трябва да се дават - за училища, детски градини и ясли, за храна ТАМ. Като допълнителен източник на парите може да се върне ергенския данък я някакъв вид. В крайна сметка демографската катастрофа сред българите е най-страшното нещо сега. Всичко останало бледнее пред нея.
Manrico
06 Фев 2006 12:15
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Дакиецът е прав - с уточнението, че приспаданата сума би трябвало да е равна на издръжката на живота на един човек - която по официални данни сега май е към 350лв. И това го има в много страни - ако избереш да плащаш данъци семейно, за всеки член на семейството тази сума не се облага. А помощи за бедни нека да има - но никави пари на ръка!!!

_______________________
Всяко село си има селски идиот, но не всяко го избира за кмет.
Pavlik Morozov
06 Фев 2006 13:04
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
манрико, с 350 лева си легнал и си умрял. официалните изчисления са продукт не на статистика, а на стъкмистика и са пропагандни. тия безумно ниски калкулации целят да внушат че в БГ се живее добре, че населението е масово над прага на бедността, което не е вярно. аз с толкова пари не мога да си платя наема (а не мисли че живея в палат), камо ли сметки, храна, облекло, транспорт и т.н., а за "лукс" като кафета, кръчми, културен отдих, туризъм и отпуски дори не говоря. не ми се мисли ако имам и деца да гледам и храня - аз и сега, без да работя за минимална заплата и без да си позволявам разточителност едва връзвам двата края.
някой правилно беше отбелязал че българина не е умрял от глад 17 години защото повечето българи притежават жилищата си и не плащат наем, както е случая в голяма част от западния свят, където това е един от основните разходи. има и други скрити и индиректни разходи по живота в БГ които докато не бъдат включени в калкулации от всякакъв тип реалната картина на живота в БГ ще остане отдалечена от картината която ни предава официалната стъкмистика. и политиците ще се чудят как все са преизпълнили петилетката и уж всичко се е подобрило, цъфнало и вързало, а нацията продължава да се смалява, да се арзпилява, да дегенерира и да се увеличава бездната богати/бедни






Редактирано от - Pavlik Morozov на 06/2/2006 г/ 13:13:24

krass
06 Фев 2006 14:00
Мнения: 1,371
От: Bulgaria
авторката, е проверила 2 ясли в 1 квартал и прави обобщения за цялата страна! Пълна глупост!
иначе за смешните детски съм съгласен ! 18 лева на месец си е пълна подигравка!
Manrico
06 Фев 2006 14:23
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Павлик, с БВП/глава от 5000 лв годишно - толкова! Би било хубаво да е 10 хил евро, със средна заплата към 1000 евро и с 500 необлагаема сума на човек, ама не е.

_______________________
Всяко село си има селски идиот, но не всяко го избира за кмет.

Редактирано от - Manrico на 06/2/2006 г/ 14:24:27

aminali
06 Фев 2006 14:24
Мнения: 1,012
От: Bulgaria
Слаба статия, пълна с популизъм и неверни данни, авторката май няма деца!
Раждането и гледането на деца е нещо средно между демографски и социален проблем на държавата и личен въпрос - от една страна е редно държавата да ти помогне (подчертавам да ти помогне) за гледането на деца, от друга обаче не е длъжна да ти гледа децата, който (много пъти) си създал заради собственото си его!
Ало, авторката, 160 лева майчински не са издръжка, а помощ! Нали ако "помощта" беше 500-1000 лева, всеки щеше да си стои в къщи и да гледа деца!
Асол
06 Фев 2006 14:34
Мнения: 47,690
От: Bulgaria
от статията определено става ясно, че авторката има дете ..и то малко..няма манипулация, няма нищо невярно.. за сметка на това горният постинг е пълен със стопроцентови глупости. трудно ще го надмине някой, но може да опита..
Сгугню
06 Фев 2006 14:50
Мнения: 15,094
От: Rwanda
Бе прави са майките да негодуват и проблемът трябва да се реши приоритетно.
Ама причините са повече обективни.
Просто през 90те се раждаха наистина малко деца и много градини пустееха. И ги продадоха.
А има и друго - София се води 1200 хил. Ама реално (и то наистина реално, а не дрън-дрън) е поне 1700 хил. Просто тук има най-много работа и логично много хора се преселват тук за постоянно, макар да се водят че живеят в провинцията.
А се преселват главно млади хора и семейства, които съответно раждат деца.
И в столицата се натрупват непропорционално много деца, а детски градини няма.
Сигурен съм, че в провинцията има доста празни и полупразни детски градини и ясли.
----------------------
Апропо, авторката, бе каква е тая бавачка за 500лв., бе?
Ти чуваш ли се какви ги плещиш?
Добави мнение   Мнения:44 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща