Мюсюлманското притворство е безгранично в случая. Някога арабите повлияха на Византия и възбудиха при император Лъв ІІІ иконоборството. Те не почитат Бог и Пророка му в човешки образ (а дали това не е в основата на техния терористичен антихуманизъм?). В това отношение ислямът е епигон на юдейството. Според юдейската религия Иахве не само не се изобразява, но неговото име се произнася в пентаграм - буква по буква. А защо сега в Иран има конкурс за окарикаторяване на холокоста. Както нашият герой напоследък окарикатори благородния образ на Червения кръст. Парадокси. Парадокси. |
demokrat е усетил нещо от сърцевината на проблема. И според мен става дума за нередно отделяне на вярата от човечността. На Бог от човек. Това е проблем и за много "християни". Това е, според Сведенборг например, крайният екзистенциален проблем за всеки човек. А следователно и за всяко общество. Общуването, културата са функция на факта приемаш ли отсрещния човек като носител на Божественото, приемаш ли, че Бог е и човек. |
Много добър анализ. *** Остава само да се допълни: - Мохамед е само един пророк и не е самият Аллах. С други думи, просто един човек. Тогава да говорим ли за култ към личността? |
Е, тойзи път Дичев, наистина се е замислил и се е постарал да направи "дисекция" на проблема, и срамежливо да подскаже, че фундаментализма не е едностранен, и че това, което ние си го мислим за невинна шега, когато го сложиш на чуждия задник си е кръвна обида...Даже и път показва, да се опитаме да разберем, дали пък тези амуджи са толко "нецивилизационирани..."/ нямам предвид демонстриращите те са машите, като нашите чичо Фичевци/ . Апропо, пък англичаните не са чак толко "стара" нация, пак забрави нас българите, да не говорим за американците...Ха Ха. |
Демократе, Не бъркай Лъв 3 Сириец с мюсюлманско притворство...за иконоборството си има обективни вътрешнодържавни причини - огромното влияние на монашеството, клерикализма на духовенството, и не на последно място вървящото към крайности почитание на иконите /избирали за кръстници икони, настъргвали са боя от икони в причастието и др./ и още куп причини. По това време мюсюлманството е на около 100-на години и е световнонеизвестна религия. Както и християнството, в началото, са го смятали за еврейска секта. Просто християнството си е имало Павел, който го прави отворена, световна религия, без него, щеше да е просто една от десетките еврейски секти. |
Имате страшен гърлобол И нещо ви пречи да дишате Не хабете хапчета „Панадол” Просто ви е стигнал до гушата, Но пък как по-добре слушате. |
Кайзер Созе, исляма става "световноизвестна религия" още в първите години след смърта на Мохамед! До времето на иконобореца Лъв, Константинопол е преживял две тежки обсади, като на втората той е бил и сам свидетел. Ислямът, пак по това време, пък тържествува от Пирнеите до Памир. |
Г-н Дичев, като ви гледам чувството за хумор, навярно сте фундаменталист... ПП И се казвало "чалма" бе, "чалма"! Пфууу, недоучена работа. |
Black Swans изразих се грешно, нека да кажа "млада" религия. Ислямът се е разпространил благодарение на халифата. Константинопол е преживявал много обсади, но не халифата и мюсюлманството е причина за иконоборството. Факт е, че Йоан Дамаскин, като защитник на иконопочитанието живее в Дамаск, столица на халифата. Това е вътрешно-църковен спор. |
/:/ "...С това искам да кажа, че признаването и уважението на другия, дори с неговата неразбираема за нас религия, все пак трябва да почне след изваждане пред скоба на тези политически игри, които, разбира се, предполагат еднозначно политическо действие..." ......................................... ......................................... .................................... Само това да беше написал днес т-н Ивайло Дичев- СТИГАШЕ! Достатъчно е , за да се разбере и мястото на ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННИТЕ етно-религиозни партии ДПС и ПД "Евророма" в демократична България- които са извадени от етно-религиозния "контекст" и са ВКАРАНИ директно в Политиката ! Това трябва да се разбере И от КРИВОправозащитниците на етно-религиозни Права- че НЕ става въпрос в този случай за Права/които, впрочем, българската държава НЕ е отнемала на българските граждани от цигански и турски етнос!/, а става въпрос за Политика! За МРЪСНА Политика, при това!!! КАЗАХ! |
Пара, Ти нещо си у вихъро днеска, я отеби етнорелигиозните партии ма кажи кво стана с Атака, опраиха ли си окончателно педалофилската ориентация или още ще се чистим, люспим и т.н. Че пък на мен ми прилича, че се опитвате да отклоните вниманието с разни мероприятия, като митинга в Пазарджик /което беше гнусна употреба на трагедия/ и други такива? Кво ше каеш? |
От каква позиция можем да твърдим, че онези хора са изостанали диваци без чувство за хумор? Нима в нашата собствена европейска цивилизация няма табута, които не бива да се прекрачват? Как би реагирала например същата тази светска Европа на карикатури за Аушвиц и Колима? Хаха, нима уважаемият автор намеква, че има аналог между Мохамед и национална трагедия?! |
Ивайло Дичев "Как да тълкуваме провокативната препечатка в "Новинар" - като израз на презрение към религиозните фундаменталисти на исляма и превъзходство на християнството или като солидарност с европейския секуларизъм?" И аз щях да кажа като Параграфа "Само това да беше написал днес т-н Ивайло Дичев- СТИГАШЕ! ", ама поне Дичев да беше казал и, че "Емил Кало, ... доктор по философия, бил е директор на "Труд", създател на "Новинар"... " Ама като не го е казал и аз няма да му кажа "СТИГАШЕ", понеже още не мога да разбера, кой у нас имаше нужда от провокацията на Новинар. Редактирано от - Олег Офренов на 08/2/2006 г/ 13:56:03 |
Не си спомням думата. Спомням си определението. А то беше : шеги на гол задник. Някой да си спомня думата? |
Вчера германската канцлерка заяви официално, че един президент, който не може да си прави правилните изводи за Холокоста, подкрепя тероризма и поставя подсъмнение съществуването на Израел, не може да разчита на подкрепата на Германия, а трябва да смята с най-сериозни мерки срещу режима му. |
Днес няма екшън новини. Мюсюлманите нищо не са запалили, никого не са взривили. За момент напрежението спада, затова е ден за анализи. Аз се присъединявам към мнението за политическа провокация. Ако беше религиозен въпрос, трябваше да се случи преди 3 месеца когато бяха публикувани въпросните картинки в Дания. Борците за чувствата на мюсюлманите тряба преди всичко да се опитат да разберат тези чувства. На мен омраза ми се струва най близко до истината. |
Дичев се е по изсилил малце, както често се случва, но иначе пише интересно. Начи няколко забележки. Първо, не може да намесваш Саламан Рушди, от гледна точка на шериата, защото той е мюсулманин, а авторът на картинките- не. Тук иде реч за различни неща. Законите на шериата може да важат за мюсулмани, но не важат за християни. За тях важат законите на страната, в която са. А те нарушени ли са? Има ли датски закон, който са нарушили, Дичев- оказва се, че май има. За обида на религиозни чувства. И как реагират мюсулманските духовни пастири? Спират ли насилието по улиците и връщат ли ситуацията в рамките на шериатските закони? От гледна точка на шериата не може да се налагат отговорности към тези, които пряко или косвено НЕ СА вземали участие в такива действия. Ерго, посолствата и мисиите на датчаните в техните мюсулмански страни са невинни, като и авторите на рисунките. Не, те не казват такова нещо. Мълчат си. Тук иде реч хем за налагане на законите на шериата върху немюсулмани, хем, от друга страна имаме оскърбление към религиозни чувства. Нещо, което сценаристите на Слави често правеха доскоро, но не се сещам някой да е вземал отношение по тази тема. Изсилил се е и с политическата оценка и ваденето пред скобите. Тези три месеца минаха в натиск от страна на отначало малки, сетне по-големи мюсулмански общности върху датското правителството, за да се извиняло. Ако датските министри бяха демократи като нашите, отдавна да са се извинили и сичко щеше да заглъхне. Но иде реч за налагане на политическо извинение заради упражняване на демократични права. А там нещата не са като у нас. Какво значи конфликт между секулярната европейска цивизация и религиозна мюсулманска? Какво е това секулярна цивилизация и секулярно общество? И как да не играе в Европа религията никаква роля? А колко спора имаше в поректа на Евроконституцията, относно хриситянските ценности и ролята им в европейската цивилизация? Значи, нещата хич не са толкоз прости, но има принципно два пътя за решение. Първият е налагане на западния модел, който носи напрежение, вторият е на синтез между цивилизациите, при който ислямът няма да подчини своите ценности на някои всеобщи, ненаправени за тях самите модели, при който път той ще обогати глобалната цивилизация. Но така е на теория. И зависи до колко ислямският свят ще бъде включен във всеобщата глобализация. Ами те като не щат? |