Drug, , , ДЖАМИИ ЛИ НЕ МУ ДАВАТ ДА СТРОИ?" Познай от три пъти-кой даде основно пари да се строят джамиите. Подсказвам първи път-българи. Подсказвам втори път-българи. Подсказвам трети път-българи. И знаеш ли защо? Не заради това , че са турци..Сега само по тези райони е запазено нещо като животновъдство и селско стопанство. Когато българите си разрушиха всичко , те нищо не разрушиха , нищо не разграбиха , поне докато съм обикалял по тези райони. А джамиите станаха от 300-3000 , защото се чудят как да ги задържат. |
Може и мотивите на автора да са добри, насочени срещу омразата в обществото ни, обаче понятията му са логически неправилни, съдържателно неверни и като така - неработещи. Няма начин национализма да се отъждестви с омразата. Национализмът е идеология, която хармонизира миналото, настоящето и бъдещето на националната общност, хомогенизира културата й и я мобилизира за отстояване на собственото й място в света. Той поражда омраза в случаите на освободителни борби (когато още няма национална държава и разграничението от чуждите е условие за общностно съзнание) или когато националната държава и култура(основа за нац. идентичност) са застрашени. И съответно - национална гордост (патриотизъм и национал. достойнство), когато националните институции "произвеждат" национално съзнание и нац. идентичност. Така, че няма как да се противопоставят национализъм и патриотизъм - едното свързано с националната държава, а другото с отечеството. Та ... си мисля, че ако се търсят корените на омразата в сегашното ни общество, те не са в национализма (ние и нямаме идеология в момента, която да ориентира българина как ще отстоява спецификата си в един глобален свят). А ако ще се противопоставяме на "Атака", то е редно да назоваваме действията им с истинските им имена - ксенофобия, расизъм, екстремизъм и утопизъм. Ама за това си трябва и чиста политическа съвест. |
Ауууууу.... Дълбоко съм несъгласен с Калина-Малина, но все пак това е едно съдържателно мнение, за разлика от хайдушките шишанета досега. Тоест, понеже тук е форум, демек площад, поборниците да седят под стъпалата, а тези, като нея, които имат какво да кажат, винаги са добре дошли Твърденията, че национализмът е нещо добро, понеже бил свързан с имунната а система на националната държава, и затова няма как да предизвиква омраза, са логически неиздържани, меко казано. Чел съм, разбира се, източниците. Голяма каша идва от грешното разбиране за понятието националната идентичност. Годините на заплаха и омраза са били години на отстояване на националната идентичност .Ключов момент в днешно време е разбирането за понятието нация. То няма как да есъщото, от коминтерновски времена. Само че толкова сме говорили за това, че чак е вече смешно. Има нещо друго. Питайте обикновен член на БСП дали знае програмата на партията или идеологията й. На един техен конгрес чужденец-социолог беше си направил тоя труд, и излезе , че две трети от участниците са или попаднали по погрешка там, или са на пет мастики. Карай-важното е да си в масата, в авантата-преди, а сега в заверата, в оня конгломерат от колективното цяло със строгата йерархия. В тази партия винаги след 90 се е говорело със завераджийска терминология. Те са като секта, общество, винаги готово да поеме по пътя на славната нелегална борба-така е и днес с терминологията. Ако ги питате неофициално, те ще ви дадат отговори като на всеки атакист-против базите са, против членството, и против Европата, дето всъщност иска да ни изклати. Трагедията ни не е ДПС. Тя с нищо не е по лоша от останалите партии-точно като тях е. Такива са и останалите БГ партии-сички крадат и уреждат свои както могат. Защото нещата са опряни пак до моето над чуждото , като вариант на любов и омраза. Трагедията е в два момента БГманталитета на соца и неговите сринати ценности, довели пак на власт комунистическите кланове. Те извоюваха поредната победа.Известно е, че [bдоволният брани статуквото, а недоволния, масата, иска промяна.[/b] Винаги доволните са малко-недоволните-много. Масовият калпак е кодиран по социалистически, той очаква аванта и вожд . Матрицата му остава мутренска-моделът му е мутренски, идеята за успех е такава. През 2002 година списание Факел публикува един разговор между двама мислители – Адам Михник и Вацлав Хавел. Ето част от него. Комунистическата идеология умееше невероятно просто, с елементарни думи, да обясни на всеки тъпак цялата сложност на света. Достатъчно бе да знаеш няколко формулировки и ставаш по-умен от Платон, Хайдегер или Декарт. Но ето че комунизмът рухна, а заедно с него отиде в небитието и елементарният начин за обяснение на света. Зейна пукнатина, вакуум Не ти ли се струва, че към тази пукнатина щурна мръсният, вулгарен национализъм? Че хората, които си обясняваха света чрез комунистическите категории, сега прилагат категории националистически? – запита в разговора Михник. Вацлав Хавел пък му отвърна: Националният въпрос дълго време ще бъде актуален, защото националността е най-непосредственият критерий за самоидентификация – още от първите думи ще разбереш кой стой пред теб: чех, поляк или унгарец. Хората винаги търсят общ белег. И първото, което им се набива на очи, е националната принадлежност; за да си чех, не са необходими нито ум, нито достойнство, достатъчно е да се родиш чех. Може би тъкмо заради това, независимо от опита на миналото, призивите към националното чувство винаги намират отзвук. Да се позоваваш на марксистите, феноменолозите или екзистенциалистите не е особено ефикасно, защото за повечето хора такива неща са непонятни, но пък всеки знае какъв е по националност. То е по-просто от всичко, а затова е и най-опасно” Там където свършва разбирането, асоциативното пространство, освободено от търпеливо набиваното в главите познание, се замества с клишетата на масовата култур Българските зеленочорапчовци, например-ченгетата и военните, винаги са на правилната страна-на масата, на простотията, от която ще има власт и аванта-преди бяха с Партията, сетне с Бонев, сетне със Сидеров и ся с Генерала. Те патриоти ли са? А партийните членове? Патриоти-авантаджии. Вождовете-продукт на миналото. Може всеки да се пени, че е голям демократ или патриот на приказки. Има ли лошо мюсулманите да бъдат представлявани с партия? А тя да бъде избирана, да управлява? Че те, поради исторически, религиозни и други особености се групират по стаден признак и гласуват по религиозен? Даденост, която с приказки не се променя, а с десетилетия работа. Били са изолирани, сегрегирани. Ами какво да правим, когато там по същия принцип има единоначалие и уважение към баша-, а всеки под него не се бръсне. Че трудно могат да бъдат наречени демократична организация, и че баша краде, за да е баш, и никой не му гледа в паницата. Да-би казал един пишманпатриот. Не-са реалностите. Защото всички са такива -до един. А кажете нещо срещу Костов в ДСБ, срещу царя в НДСВ или срещу Сидеров в Атака-ще ви се случи политически същото, се е едно сте рипнали срещу Тошо навремето. Трагедията обаче е, че всички вождове са хора от миналото и че партиите им му служат, защото то няма интерес от всеобщо добруване.. Няма никакво значение дали си от БСП, НДСВ, ДСБ, СДС или Атака, ако на лидерите им там им шепне в ухото един и същ, който просто си брани доволното малцинство, за сметка на баламите от недоволното мнозинство. Лесно му е--няма нищо по елементарно да подхлъзнеш баламия и да му подмениш живота. |
Когато се изказва несъгласие с теза, се посочват контрааргументи, касаещи съдържанието на тезата. Не се лепят етикети (които са си плод на собствени предразсъдъци), от които след това да се "сътворява" джунгла" от разнопосочни идеи, за да се стигне до ... никъде. Та първо изяснете, уважаеми, кое му е коминтерновското на мнението ми, а после - въведете ред в понятийния апарат. Така ще можете и да си спестите хилядите символи и ще имате ясно послание към четящите. |
Отличен постинг Calina Malina. A Sabahatin-чо не му придиряи - внушил си е (и тои като автора), че може да чете лекции, я виж какви купешки имена използува Адам Михник, Вацлав Хавел, да бече прибавил Фори Светулката, Фил Кенеди или Лютви Местан, например (да ме прощават знаещите, за последното, но друго не ми иде на ум, пък се и опитвам да запомням имена само когато наистина значат нещо). А бе с една дума, нека знае, нека може, нека се радва. * хунвеибине - макар и да си един от моите форумни фаворити, идеалистичните ти забежки по отношение на т.н. турско малцинство са меко казано странни. Позволявам си да препостна тази част от един от последните ти постинги до мен "Когато българите си разрушиха всичко , те нищо не разрушиха , нищо не разграбиха , поне докато съм обикалял по тези райони. А джамиите станаха от 300-3000 , защото се чудят как да ги задържат." Като изключим удивителното твърдение, че българи дали парите за джамиите (!?) мотивацията българска за даването на парите ме кара да мисля, че страдаш от "националмазохизъм". Кои ще е този българин загрижен за националната (!?) демократична (!?) българска (!?) икономика до степен да строи джамии за да задържи набедените за неин мотор хорица със съмнителни възможности и още по-съмнителна лоялност към българската държава?! |
Са извинявам ногу, но мен тази тема не ми е интересна -тва са неща, които са като добър ден и са разисквани хиляди пъти. То ясно, че въпреки ежедневното дуднене, се ще се намерят неразбрали, но моля, нека всеки положи поне минимум усилия за самообразованието си. Като начало-есесто на Георги Марков наистина върши работа-някой по-напред беше дал линк. Там е интересно обяснена връзката между патриотизма и коминтерна. Патриотизмът и национализмът черпят ресурс от ирационалната комплексарска същност на масовия човек. Не слагам знак за равенство-обяснявам. Едното е любов, другото е омраза, както вярно е казал автора. Сетне остава да намерите разликите между текста по-долу и посткоминтерновските разбирания на болшинството Европейската интеграция не подменя не замества, а разширява, обогатява нашата идентичност. Французите не стават европейци вместо французи - те като французи са европейци. Има и по-висока идентичност. Ние всички сме хора, принадлежим към световната човешка общност. Това не е абстрактно понятие, световната общност има своите институции, опира се на международни правови и морални норми. Различните идентичности - най-общо можем да ги разделим на субнационална, национална и наднационална (в т.ч. регионална и световна) - са динамична историческа величина. Националната идентичност придобива централно значение през по-ново време. Прогресивният смисъл на този процес на формиране, укрепване и развитие на нацията държава е несъмнен и може да се илюстрира и с българския пример. Националната държава не замества, а снема, ако използваме езика на немската класическа диалектика (aufheben, едновременно преодолява, съхранява и развива на по-високо равнище), локалните идентичности. Българинът е българин независимо от това, дали е от София, или от Пловдив, дали е тракиец или добруджанец В ХХI век е очевидно, че историческият процес върви по-нагоре, че акцентите се насочват към по-високи етажи от националното равнище. Понятието за национален суверенитет се променя. Разликата между външни и вътрешни работи става относителна. През втората половина на ХХ век перспективата на Европа зависеше от това, дали европейските народи ще надраснат конфронтацията и ще намерят път към напредък не за сметка на съседите, а чрез обединяване с тях. През ХХI век перспективата на човечеството зависи от това, дали ще може да обедини своите усилия, да преодолее не само националната, но и регионалната ограниченост и егоизъм и да пристъпи към решаване на глобалните проблеми. В новия исторически контекст национализмът променя своята роля и значение. Лозунг от типа "България над всичко" днес започва да звучи така, както вчера би звучало "София над всичко" или "Пловдив над всичко". И както националната интеграция не означава, че губят значение София и Пловдив, Тракия и Добруджа, така европейската интеграция не означава, че се обезсмисля националната цялост. Натиснете тук Редактирано от - Зе Мария на 12/04/2006 г/ 21:38:59 |
Всеки нормален човек обича семейството си, града си, родината си. Но защо да мрази съседите, съседните градове, другите страни? * Приказките за национализма от хора, живеещи и никога ненапускали родината си, са израз на нещо друго - най-вече завист към напусналите я, към чужденците западняци. Завист към говорещите езици и образованите/отраканите по западному българи. Страх от НАТО и ЕС и промените, които ще донесат у нас. Много по-малко - и страх от чужденците "мръсни" незападняци, които искат да дойдат у нас. Има място и расовата и изoбщо социална омраза, bigotry. T.e. няма нищо общо с проблема за "родината" като такава. Те на дават две пари за нея и какво не биха дали да се ометат от нея. Показното патриотарство, като всяка истерия, много лесно се обръща на 180 градуса. * Родината става проблем, когато я напуснеш задълго. Става реалност - ти си българин, мислиш по български, възприемаш по български, даже когато си живял вече 11 години на запад, завършил си там нещо и работиш нещо. А не както Калина Малина си мисли, че човек се вкопчвал в родината си, за да се спасял от поглъщане. Никой не иска да те поглъща, бе Калина. Ти искаш да се интегрираш сред тях, ама хич не е лесно. Българщината (на родените и възпитани в България като деца) не се вади и с клещи. * Обикновено човек в такава ситуация "преодолява" трудностите, като се привързва повече към родината си - наистина или поне за парлама. Развива (толерантна към другите) национална гордост, според мене непозната на живеещите в България патриоти от атакаджийски тип. * В Америка това се поощрява от обществото - например щерка ми, която всъщност е американче, говорещо перфектно български (за разлика от сина, който е българин и американец наравно, с две души), и няма никакви проблеми с интеграцията, има страница MySpace с надписи Bulgarians are the best!, My red hod Bulgarian pride!!!* и др.п. Показа ми страницата на приятелката си от Ню Джързи, която скоро видяхме на сцената в мюзикъла Ани в тяхното школо, на която има голям бълг. трицвет с надпис връз него "България над всичко!". * У децата няма нищо атакаджийско, напротив, очакват приятелите им да казват същото за своите страни и им се радват. Те веднага виждат лошото в България и обективно го казват. Откровени са, че не биха сменили Америка с България, но абсолютно уважават избора (да кажем) на приятелите си там да живеят там цял живот. _________ * Разбира се, това са чисти американизми с бълг. етикет. |
ЧИЧО ФИЧО, /:/ "...В Америка това се поощрява от обществото - например щерка ми, която всъщност е американче, говорещо перфектно български (за разлика от сина, който е българин и американец наравно, ..." ......................................... ......................................... ..................................... НЕ знаех, че има такъв ФЕНОМЕН: след оплождане на БЪЛГАРСКА яйцеклетка с БЪГАРСКИ сперматозоид- да се роди "АМЕРИКАНЧЕ" ?! Или, може би, сперматозоидът..., а?! Редактирано от - paragraph39 на 13/04/2006 г/ 03:02:46 |
ЧИЧО ФИЧО, ТЪЙ, тъй...?!? А "българче", "американче"/?!/, "САЩче"- тези понятия от една КАТЕГОРИЯ ли са или от различни?! Ако са - от коя/каква, какви/?! И има ли в България "български Етнос", "турски Етнос", "цигански Етнос", еврейски Етнос" и т.н ?! Май, ИМА, а?!- щом, както твърдиш, "Сидеров и Партия "Атака" разпавали МЕЖДУЕТНИЧЕСКО напрежение"!!!?! А защо трябва да приемем, че в САЩ има САМО "американци"/"сащци", де!/ и само ЕДИН Етнос-"американски ЕТНОС"/ли?!/, а в България има МНОГО Етноси ?!? Как така, родените в САЩ от майка и баща НЕсащци/"НЕамериканци", според теб!// деца са "сащчета"/"американчета", според теб!/, а родените в България от НЕбългари майка и баща деца са, например, "еврейчета", "турчета", "циганчета" и т.н. ?!? Можеш ли да го обясниш, бавно, спокойно и логично- като за Параграф?! УЖАСНО съм ЛЮБОЗНАТЕЛЕН и ЛЮБОПИТЕН да узная такова обяснение! |
Относно загубата на нас, българите, в т. нар. смесени райони Искам да обърна внимание, че „ножът опря до кокала”, т.е. от години имаме на всички видове избори откровен, жесток, безпощаден, противоконституционен етнически вот. Молбата ми е, Вие, братя българи, да не бъдете разконцентрирани от многото аналитична информация след току-що провелите се избори, а да осъзнаете, че етническият вот е пряка намеса във вътрешните работи на нашата родина. Понеже гр. Кърджали е емблематичен в това отношение, ще Ви дам няколко примера, не че проблемът не стои и в област Добрич, където подкрепата за ДПС през настоящите избори е скочила, представете си, на почти 50 %(около 48); в Разград от 138 общ. съветници – над 70% техни; подобно е положението в Търговище, а сега падна и една българска светиня – Котел! Вестник „Капитал” отрази факта, поднесен от бившия председател на ЦИК-проф....., че във Видин на миналите избори имали 700 гласа за ДПС, а сега решили и си купили предимно от циганите 7 000 гласа или 1000% повече. Време е да се осъзнаем! 1. Знаете ли, че в бившия Кърджалийски окръг, в община Аврен, която се намира на границата с Гърция до Крумовград, всички жители се определят като християни, а те са около 3000 души и само 3-ма са мюсюлмани. Но въпреки това, някой нагло построи за тези трима души огромна джамия. Освен това, дълго време в Крумовград кметицата – туркиня не позволяваше да се предостави парцел (УПИ) за изграждане на православен храм и едва след намеса от най-високо ниво – личната намеса на президента, е вече факт дострояващият се храм, който ще бъде открит на 6.12.2007г и „естествено” е 2 пъти по-малък от джамията. В община Кирково има много хора, които искат православен храм, но отново кметицата – туркиня не позволява определянето на участък за строеж. Бог да пази България! 2. Знаете ли, че на предишните избори в Златоград, където българомохамедани и българи винаги са гласували според личните си убеждения, за първи път се появиха 10% за ДПС ( както каза Доган „разширяване на географията”). Един от примерите как става това: Позволява се на някои хора да управляват – в случая Министерство на земеделието, и представителствата по места (поземлените комисии) те принуждават да възстановиш турското си име и т.н., за да ти издадат скица. Ами ако си закъсал финансово и си глава на семейство (майка, болно дете...”Да пази Господ!”) и трябва да продадеш въпросната нива?!.. В същия дух е и примерът за насилствена намеса по въпроса със забрадките в Родопите. Учители разказват как, примерно през юни 2006г, техните ученички ходят облечени, както всички млади хора, с къси полички и блузки, откриващи пъповете им. А примерно два месеца по-късно същите тези девойки са сериозно забулени и пребрадени. Как се получава това преобразяване за два месеца?! И кой финансира тази операция? 3. Всички знаем за хилядите, за съжаление, вече не стотици джамии, които изникнаха в Родопите, дори и в села с по 100-тина души и това може всеки да види, пътувайки от Кърджали за Смолян, примерно. Някой бърза да ни „оправи” вътрешните работи. Добре, против вярата нямаме нищо против, но етническият вот ни вълнува, опита за анексиране на територии от България, а също така потурчването на българите в Родопите - но това „уж”е друга тема! Ще дам само един пример: Кърджали се намира в южна посока по права линия на 40-50 км от границата с Гърция и на запад – на около 80 км. до Смолян. В първата посока, след 10 км до Момчилград, живеят повече българи- т. нар българомохамедани, отколкото турци, които чакат нашите управници, служби да се събудят , да инвестират някой лев, та дори било и на загуба за партийните фирми, но да се спре процесът на потурчване! Защото след още едно, две поколения и фолклорът, който досега се е запазил през вековете, и българският език, ще изчезнат. Ако застанете до училището в община Кирково, ще чуете как децата(повечето със сини очи) на автобусната спирка разговарят на чист български език. Какво ви говори това?! Ако отидете в „осите на злото” посока Ардино, наоколо селата и до Смолян 40-50км, преобладава българското население и ако решите да се позаинтересувате какво се предава от поколение на поколение, например като народно песенно творчество, ще разберете как в китното село Жълтуша до Ардино участват в различни фолклорни изяви с „Излял е Делю хайдутин”. ДПС като лудо инвестира пари от Турция и купува нашите българи като използва общата вяра. Всички знаем от историята за насилственото помохамеданчване на Родопите. На всички ни е известен феноменът в гръцка Кавала да говорят на чист български, да изповядвят мюсюлманската вяра и да са гръцки граждани. Почти навсякъде са запазени обичаи, ритуали, традиции! 4. Знаете ли, че за избора на кмет в гр. Кърджали участват и 64 села, които се водят към община Кърджали, едното дори е на окло 40 км, т.е по-близо е до Хасково. Всички гласуват етнически. При 28 000 с право на глас като добавим 10-12 000 „екскурзианти”, дошли специално под строй да гласуват етнически + т.нар. машинации (мъртви души в избирателните списъци и др. подобни хватки) + предателството на ГЕРБ = И КЪРДЖАЛИ ПАДНА! Защото навярно знаете, че България водеше с 3:1 в града, но с различните комбинации. Накратко с 6% на Герб+ 3% други (СДС и т.н.) и без намесата отвън – „екскурзиантите” + малко орязване на някои села + пълна проверка и контрол на списъците за реално съществуващи и живеещи в населеното място поне през последните10 месеца и Кърджали щеше да е български! Оттук произлизат процесите, като: изваждане на скица в Златоград, повсеместното премахване на българите от всички ръководни длъжности в града, съкращаването на военните поделения с около 80%... Какво се подготвя с това и какво правим ние в отговор?! Във Варненска област областният лидер от ДПС Серджан Себаатин се похвали, че са се удвоили гласовете от миналите избори във Ветрино, Дългопол, Суворово. Още повече в Балчик ДПС е първа политическа сила в общинския съвет с 15, 71% и изпреварва ГЕРБ и БСП. Така е и в Поморие, където ДПС ще разполага (управлява) с10 съветника. Засега там изтеглиха кандидата си за кмет от борбата при балотаж с оправданието, че уж нямали необходимия управленски капацитет?? Изненадващо и във Велики Преслав, където пак щеше да спечели турчин, ДПС се отказа от балотажа в полза на Ал. Горев от БСП. Малките общини на Бургаска област също са доминирани от ДПС: в Айтос с 12 съветника, Сунгурларе – 9, където ще имат мнозинство. Истината и за един от най-българските градове – Котел. В града има близо 6000 избиратели и 22 села се водят към града, от които 11 са населени изцяло с етнически турци, а най-голямото с. Градеш е с 2000 българи и 4000 цигани. Какво се получава – няма леви убеждения, няма десни, под строй с 90% избирателна активност11 турски села гласуват всички за ДПС. Някой ги кара да гласуват против България! Понеже в града българите са „заети”, „отчаяни”, „разочаровани” и т.н. излизат да гласуват само 30%, т.е. около 2000 души. Срещу тях, по думите на местните жители, ДПС си купува 800 гласа от циганското население в града и 600 гласа от циганското население в Градеш, при което победата е неоспорима. Сега на жителите на общината ще им се случи същото, което стана в Кърджали през последните 4 години: пълна подмяна на властта – шефове на данъчно, ВиК, енерго и т.н., общ. служби. Местната власт за българина, живеещ в Котел е по-важна за разрашаване на злободневните му проблеми, отколкото управлението на държавата. Сега котелчани ще разберат защо и ние-българите трябва да гласуваме като ДПС с единен кандидат по формулата: каквото почукало, такова се обадило. Естествено те се опитват да действат по формулата крадецът вика друг крадец, за да печелят време чрез демагогия. Заявиха в Кърджали, че обединението около една кандидатура провокирало, създавало етнически вот на турците. Фактите са от 17 години – всички ги знаем; няма да се оправдаваме, че „нямаме сестра”. Тъжното е, че и псевдоинтелигенти като Иван Бедров, които явно не познават в дълбочина проблемите, разсъждават в интернет-пространството, подкрепяйки турците с подобни теории. Тук е мястото да се обърна към всички емигранти българи, които мечтаят един ден да се завърнат в родината; които обичат и милеят за България, които искат да помогнат на най-близките си хора – роднини, приятели. Помагайте! Събудете се! Всеки трябва да подкрепи България според възможностите си, дори и с това – да отдели, примерно, два часа от времето си за различни форми на събирания, където да се обсъждат колективно тези проблеми, да се пишат протестни писма до наши или европейски институции, за да се даде гласност на неща, подобни на тези, за които тук бе споменато. Трябва да се организират и спонсорират форуми, фестивални прояви и др. подобни, които да стимулират особено младото поколение в стремеж за запазване на българските традиции в областтта на народното творчество и бит, на фолклора, на изкуството и културата, изобщо. 5. Знаете ли, единствената радостна новина е, че това се случва в нашата къща, т.е в България и от гледна точка на това, че тук важат българските закони, много бързо можем да спрем намесата във вътрешните ни работи и турцизирането. Но работата е в това, че „рибата се вмирисва от главата”. Другото радостно нещо е, че вече и Европа се осъзна с т.нар. демокрация, човешки права, религиозна толерантност... 1.Тони Блеър открито заяви, че държавата трябва строго да контролира джамиите и др. средища на самите мюфтии, защото са извор на терористи. Веднага бе създадена комисия с бюджет 100 млн паунда или около 300 млн.лева, на която бяха дадени всички пълномощи, за да изучи „уж” по отблизо въпроса 2. Шведското правителство открито заговори за евентуално закриване или забрана за построяване на джамии; . 3. Франция отне много от правата на имигрантите и готви ред законодателни промени; САМО НИЕ ПРОДЪЛЖАВАМЕ ДА МЪЛЧИМ ИНТЕЛИГЕНТНО, с изключение на някоя „брилянтна” статия на човек, който разполага с 1 млгр емпирични данни, т.е. не е запознат, не е изпитал дълбочината на проблема. Или казано на народен език „НОЖЪТ ОПРЯ ДО КОКАЛА”. Налага се да се вземат спешни мерки в следните направления: 1. гласуването да стане задължително; 2. да се наложи забрана на изборния туризъм; /избирателен закон – промени/ 3. открит обществен дебат защо, въпреки че е против Конституцията на РБългария (чл.11), ДПС функционира; Защо? - да се изрече пред целия народ, след като нямат нито леви, нито десни убеждения, нито са от центристка партия, а гласуват етнически и да разберем кой ги принуждава да гласуват с 90% избирателна активност, като се има предвид, че средната за България е 50%.; 4. искане за образователен ценз – да се проучат практиките в Европа; 5. да се ограничат до минимум селата, които имат право да избират кметове в големите общини / пример: с. Перперек, което е на 40 км от Кърджали, избира кмет на Кърджали?!/. по този начин етническите турски гласове от 18 години ще намалеят с поне 20%. Примери за демагогия, т.е. жаждата за пари: Няма как вотът да е етнически Христо Бисеров депутат в.Стандарт ________________________________________ 18 години след началото на промените, ако вотът е етнически, значи ние не сме се променили. Промените дойдоха, влязохме в Европа, чакаме европарите, а с нас какво става. Продължаваме ли да мислим, че турците не са част от нас? Продължаваме ли да сме в догмата: "България за българите, турците - в Турция." Продължаваме ли да се крием зад клишето, че не сме против турците, а сме против ДПС. А за кого гласуват турците в България и в Хасково? За ДПС. А защо го правят, знаем ли? Защото ние, българите, продължаваме да гледаме на тях като на чужди, а не като на равни. Защото тайно продължаваме да мислим, че малцинството трябва да е подчинено на мнозинството. Защото отказваме да ги разбираме. Отказваме да признаем, че са различни. Понякога казваме, че сме братя, но все ние смe батковците. Искаме те да ни слушат, а ние даже не ги чуваме. А да разбираш другия, различния - това е ключът към успеха. Сега някой чува ли и разбира ли какво ни предлага ДПС на тези избори в Хасково? Предлага ни алтернатива на кмета. Повече от половината избиратели на първия тур не гласуваха за кмет. Повече от половината от тях искат смяна. Защо сега се чудят дали да гласуват за д-р Честименов? Нима е турчин, нима е член на ДПС. Нима е корумпиран, нима е некадърен. Нима не е единствената алтернатива на статуквото в нашия град. И нима това статукво не трябва да се промени. Който иска промяна, трябва да гласува за човека Евгени Честименов. Не за ДПС. Защото ДПС приключи с изборите. Спечели най-много съветнически места. Сега не ДПС, а ние, жителите на Хасково, имаме възможност да си изберем кмет. Добър и човечен. Честен и открит. Неопетнен и с бъдеще. Хасковлия, когото всички познаваме. И него, и роднините му. И той ще бъде кмет на всички. Защото такъв е по характер и такъв по професия. А в общината нито една партия няма мнозинство. Затова няма как вотът да е етнически. 18 години след промените в Хасково отново ще си изберем кмет и той пак ще бъде един от нас. Нека това да бъде д-р Евгени Димитров Честименов. Мислите на №1 - приятеля и съратника на Данчо Ментата – също човек на ДПС Националната ни общност е дълбоко дезинтегрирана С местните избори България направи решителна стъпка към мястото си на нова азиатска периферия на Европа ст.н.с., д-р Антоний Гълъбов, социолог в-к Монитор … България трябва да определи ясно своя интерес - дали ще се опита да интегрира имигрантските общности в националния и регионален пазар на труда, (който не е подготовен за това) или ще се опита да облекчи преминаването им към други европейски страни. Европейският съюз няма единно имиграционно законодателство. Всяка страна сама трябва да определи приоритетите и интересите си. У нас, подобен дебат дори не е започнал. Ние продължаваме да спорим за ромските гета и за българските турци, с които живеем от векове, но не сме готови да се изправим пред новата европейска реалност в един свят, който все повече ще насърчавa свободното движение на хора, стоки, капитали и информация. Затова, дори когато патриотичните призиви у нас са искрени, те не успяват да надхвърлят мащаба и изразните средства на национализма от началото на ХХ век. Съпротивлявайки се на модерността и свободната конкуренция, българското общество продължава да насърчава рефлексите на политическия провинциализъм. Комплексите за малоценност продължават да насърчават патриотарската показност. В подобна среда политическото статукво може да се съхрани много по-дълго, независимо от неговата видима непригодност. Подкрепата за демократичните реформи остава критично ниска, а гражданската и политическа немара обезсмисля всеки протест. Затова, след края на местните избори ни предстои друг, много по-решителен избор - дали ще останем в новата азиатска периферия на Европа или ще търсим свое достойно мястото си сред страните, на които винаги сме се опитвали да подражаваме. На №2 - или са му платили от ДПС(финансиране от Турция), или този наш социолог не знае какво означава думата сигурност и може да си загубиш свободата, а тя е по-важна и от здравето. Ще му препоръчам да поговорим по наболелия проблем, ще го призова да престанем с „интелигентните” приказки, едновременно с това да видим какво точно предприеха големите европейски държави, усетили заплахата за своите територии. Благодарим Ви! Написахме нашето мнение и използвахме анализи от различни статии на журналисти – като статистика. Ако Вие имате нещо да добавите – направете го! P.S.За крайната наглост – моля, вижте статията: Доган притеснен от анти-ДПС вота – в. Сега, брой от 06.11.2007г Цитат: ...На няколко пъти Доган наблегна на този факт. "Всяка партия на наше място би се чувствала много добре. Ние сме сравнително добре разположени в местната власт. Но има нещо, което дава сигнал за граница, свързана с демократичния режим като система на управление", добави той. И уточни, че проблемът не е в ДПС, което се доказало като модел от световен мащаб. "Ако се конкурираш, ако играеш шах, седни да играеш шах, а не показвай брадва, защото всеки може да бъде брадвата. Защо мълчите?", описа образно положението Доган. И предупреди: "Ако продължи това, веднага можем да направим друга версия на демокрацията. Не ме питайте каква, още не знам". |