Те ви нещо за домашната библиотека За "варяжкия" произход на родителите на Княз Светослав: - Княз Игор Рюрикович, син на Кан Лачин-Рюрик (баба му е сестра на Кан Крум Страшни) и госпожата му - Великата Княгиня Олга, дъщеря на Княз Владимир Расате След смъртта на Урус Угир/Игор/ Айдар през 855 год./Както говори името му Урус, майка му Аря Услан е дъщеря на руска княгиня от известния род Урус Алан и дунавско българския кан Тукту(766-767 год.), баща на кан Крум(802 - 814 год.); според летописа, Аря Услан доживява до 150 годишна възраст!/ престола на Черна България, трябвало да заеме старшият му син, ревностният мюсулманин Абдула Джилки, но нито хазарите нито византийците имали намерение да допуснат това. В заговор с по-малкия му брат езичника Лачин /именно той е Рюрик, според мен той може да получи това име ако е изпълнявал управленски функции в югоизточно направление на Черна България/ и с многобройни руски войски на верния хазарски съюзник Асколд, от подчинената дотогава на Черна България северна Новгородска област, те прогонват Абдула Джилки от Киев в гр. Чернигов, езичникът Лачин получава канския престол на Черна България в столицата Батавил, а на киевската област е даден статут на автономен регион със столица Киев, като се задължава да плаща данък на Хазария. Името на тази нова самостоятелна държавна формация според летописа е Киевска Рос, а според западни извори Киевски регион - РъЮКъ /Rugorum/. Украинският войвода Дир /Джир, Ас, Джир-Ас/, който е внук на кан Крум, е назначен за управител на Киев, а Асколд за хазарски наместник в Киев. След многобройни междуособни военни стълкновения, Абдула Джилки заминава за гр. Болгар, където през 865 год. основава мюсулманска българска държава - Волжка България. През 870 год. Асколд убива Дир, внука на кан Крум и си присвоява цялата власт в Киевска Русия, а секретарят мулла Микаил е хвърлен в тъмница. Наскоро след това, останалият в Чернигов, най-голям син на кан Абдула Джилки, мюсулманинът Алмиш Джафар успява да прогони чичо си Лачин от Батавил и заема престола на Черна България. Издействано е освобождението на Микаил от Киев и той отново става секретар на българския кан в столицата Батавил. С помоща на хазарите, през 880 год. езичникът Лачин си връща властта в Батавил и Черна България, Алмиш Джафар отново е прогонен в Чернигов, а Киевска Русия се подчинява на Лачин. През 882 год. с помоща на верния Олег/Салахби/, син на новгородския боляр Ерик /Варяг?/, Алмиш Джафар завзема Батавил и Киев, Асколд е убит, а Лачин прогонен в столицата на Хазария - град Итил с две от жените си, където наскоро умира.За да изпълни желанието на киевското население, сред което преобладават езичниците, Алмиш Джафар назначава за владетел на Киев братовчед си, сина на Лачин - езичника Игор, новгородецът Олег е назначен за съвладетел, а пръв болярин и глава на всички украинци /мнозинството от жителите на Киев/ става синът на Дир, Джун. През 885 год. избухва бунт в столицата на Черна България Батавил срещу Алмиш Джафар, по повод въвъждане на данък събиран от неверниците - джизие. Българи-езичници ковуи и маджари издигат за кан на Черна България сина на Алмиш Джафар - езичника Арбат/вероятно от жена маджарка/, а самият Алмиш Джафар избягва в Киев, където започва да управлява заедно с Олег. Киевските българи и украинци се съдят при Алмиш Джафар, а новгородци и руснаци при Олег. /езичникът Игор, син на Лачин-Рюрик, по това време е под арест/. По време на втората война на цар Симеон Велики (893-927 год.) срещу маджарите през 895-896 година, неговите съюзници печенегите, нападат маджарите в гръб и почти ги унищожават, това води до рухване на позициите на кан Арбат в Батавил, той е принуден да бяга и се заселва с маджари и българи в Дулоба - Авария, където основава Унгарската държава. Несигурност надвисва и над Алмиш Джафар, загубил подръжката на сина си Арбат и маджарите, той напуска Киев с повечето мюсулмани българи - баринци и пристига в гр. Болгар, където през 895 год. заема владетелския престол в мюсулманска Волжка България, отстъпен доброволно от брат му кан Бат Угер Мумин(882 - 895 год.), под давление на мулла Микаил. При първото преброяване на населението в гр. Болгар, извършено през същата година от Микаил, числото на българите е 200 хиляди души, само след 14 години техният брой нараства на 320 хиляди души. Освободения от Арбат престол на Черна България в Батавил, с помоща на хазарите, заема Риштау /според една хипотеза, Риштау е избягал при хазарите след 893 година, син или роднина на Владимир - Хръсате(889 - 893 год. ) - син на дунавско българския княз Борис(852 - 889 год.), свален от власт и ослепен от баща си поради опит за реставрация на езичеството в покръстена Дунавска България. Християнското име Хръсате/Расате/ идва от кръщелното християнско име на Владимир - Христо, Кръстьо, Ристо/. Синовете на Владимир Хръсате са преки наследници на династията Дуло, едва ли някой друг, освен потомък на рода Дуло би имал шансове да заеме канския престол на Черна България. В летописа се говори за “персийското” високомерие на наследниците от първата сакланска/скитска/ царска династия във Волжка България. През 900 година Микаил се удавя в река Агидел/Волго-Кама/ по време на последната си мисионерска обиколка в Урал. Според “Джагфар Тарихи”, книгите му били написани на прост език, който по-късните образовани мюсулмански духовници наричали “недоучен”. Нещо съвсем естествено при преход от некнижовен към книжовен език. Верният на хазарите Худ, син на Асколд, завладява Киев на новгородеца Олег през 911 год. и освобождава държания там под арест Игор, но съвсем скоро, с помоща на Алмиш Джафар и местните украинци, Олег се връща в Киев, Худ сина на Асколд е убит, а Олег се жени за жената на Худ - датчанка /Хелга ?/. Хазарският хаган Арслан решава да постави Игор на мястото на Риштау на трона в Батавил - върховната столица на Черна България и цяла Велика България. В Киев Олег не е съгласен, бързо се придвижва към Батавил, изгонва Игор и връща властта отново в ръцете на Риштау. Дипломацията става ясна, когато Олег се оженва в Батавил за сестрата/или братовчедка/ на Риштау, родената в столицата на Дунавска България Плиска дъщеря на Владимир Хръсате, наречена в летописа Улджай, с което прави опит да се сроди с легендарните български владетели от рода Дуло и да си открие пътя към върховната канска власт . Що се отнася до името на Олга/Болга/ - като дъщеря на кан Владимир Хръсате и после като Велика руска княгиня, името и винаги се е споменавало в съчетание с определението “велика” и както при името България означаващо БъЛъ ГРъ - голяма, велика земя - т.е. държава, така и тук славянизираното название “велика” - Болга/Олга/ - се превръща в най-известното прозвище на княгинята и влиза в достигналите до нас писмени сведения. А защо истинското и собствено име да не е било Велика /Величка, Велико, Велика са разпространени и до днес български имена/. Езичникът Игор, упорито преследва целите си и през 912 год. с помоща на хазарите се установява трайно на престола в Киев. Изгоненият Олег побягва на север, към Новгород, но загива при нещастен случай, стъпкан от кон. Тогава киевският владетел Игор се жени за пленената княгиня Улджай/Олга/, а след смъртта на своя покровител, хазарския хаган Арслан, се обявява за независим владетел на Киевска Русия. В Батавил столицата на Черна България също настъпва промяна, езичникът Риштау и родът му са свалени от власт, начело на държавата застава мюсулманинът Мала, син на Алмиш Джафар. През 944 год, киевският княз Игор, отново насърчен от хазарите, тръгва на поход за завладяване столицата на българските вихтуни Батавил, а с това и на Черна България управлявана от Мала. По време на битката Игор е пленен и разкъсан на парчета по заповед на жената на Мала, бившата жена на Игор, изгонена заради Олга. Овдовялата Олга заедно с брат/братовчед/ си Риштау/Христо?/ веднага тръгва с войска от Киев към Батавил. Преди сражението нейните украински войници отказват да се бият с българите, но езичници българи ковуи от рода на Риштау в Батавил предават града на Олга. Езичникът Риштау отново застава начело на Черна България, но вече столицата на българските канове Батавил преминава под върховната власт на Киев, с което на практика се извършва окончателно сливане между Киевска Русия и Черна България. Олга и плененият Мала се връщат в Киев. Олга има нужда от опора в сложното управление на огромната държава и много скоро Мала става неин съветник и любовник. Мала се оженва за прислужница на Олга - славянка, а синът му от нея Добриня става първи болярин в Киев. Синът на Олга от Игор, Светослав Борис /Името Светослав би могло да бъде преводно на името Борис - БъРъ ИЗъ - по много блясък, светлина -, името на прадядо му княз Борис(852 - 889 год.)/ се оженва за Малка, дъщерята на Мала, а синът им Владимир(978 - 1015 год.) вероятно също е кръстен на прадядо си Владимир Хръсате - почитан като герой -мъченик в езическия свят. По време на своето историческо посещение във Византийската столица Константинопол през 955 год., когато великата княгиня Олга е на 68 години, в нейната свита има един български свещеник - презвитер Григорий, представител на бързо увеличаващата се християнска общност в Киев под влияние на съседна християнска Дунавска България, откъдето още от времето на цар Симеон Велики пристигат много църковнославянски книги и свещеници. Естествено ромеите не могат да се примирят с водещо българско църковно присъствие в Киев и се отнасят към Григорий с подчертано неуважение, като го третират по унизителен и обиден начин в сравнение с другите членове на делегацията. Ето защо посещението на Олга в Констонтинопол НЕ е завършва със сключване на църковен договор. За съжаление, езическият владетел на Киевска Русия Светослав Борис(945 - 972 год.) синът на Олга и Игор, по всичко личи наследява необуздания характер на дядо си Владимир Хръсате. С безразсъдните си грабителски походи той почти унищожава държавността в Скития. |
Как ныне сбирается вещий Олег Отмстить неразумным хозарам: Их села и нивы за буйный набег Обрек он мечам и пожарам; **** Пушкин обаче казва, че не бил стъпкан от кон, а змия, изскочила от черепа от останките на мъртвия му кон, го ухапала ... |
Съгласен съм с Оле-ле и другите, които мислят, че нашият (български) етнос се образувал в българската държава в 9-10 в.н.е., на основата на: (1) Езика на учениците на Кирил и Методий, наложен като официален език след 893 г., който е славянски език и по това време бил напълно разбираем за мнозинството от населението на източна Европа от Солун до Панония, Великоморавия и Киев, вкл. и за мнозинството в българската държава - тогава говорите им технически още били един език, субект на общи промени; (2) Източното православие, наложено като официална религия през втората половина на 9 в.; (3) Властта на българския княз Борис-Михаил и българските царе Симеон и Петър на Балканите. Народите, които носели (наистина или на уж) името "българи" преди 9 век (независимо дали на Черно море в 4 в.н.е. или в средна Азия в 2100 пр.н.е.), както и тези народи, които носели това име и след 9 в., но не говорели на езика на Кирил и Методий и учениците им, нито приели източното православие, нито (те или предците им) живели под властта на българските царе на Балканите, не спадат към нашия (български) етнос. Вкл. волжките българи в Казан, които говорят тюркски език, мюсюлмани са от около 10 в., исторически са руски поданици от времето на Иван Грозни и са русифицирани. * Народите, които живеели в нашите днешни земи преди 9 в. и не били православни, или пък били православни, но не говорели доказано на езика на Кирил и Методий или негов по-стар вариант и не се наричали "българи", също не спадат към нашия български етнос. * По въпроса за "българския" произход на викингските князе в Киев - в литературата е прието, че произходът им е скандинавски тук, Олег иде от старонорвежкото Хелги(р), Олга - от Хелга, Игор - от Ингвар. Много пъти вече съм казвал, че руският обичай да се наричат хората по имени-отчеству е скандинавски и досега е запазен в именната система в Исландия (потомци на старите норвежци от времето Киевска Рус), вкл. при обръщение - "Добър ден, Бьорк Гудмундсдоттир" (= Гудмунд'с доттир) = (примерно) "Варя Гудмундовна". * Смисълът (политически, не научно-исторически) да се настоява на скандинавския произход на руската държава (потвърден от Петър Велики, построил столицата си в средата на шведската провинция Ингерманланд-Ингрия) е, че Русия е обречена да бъде европейска страна и да прилича на съседна Швеция (също стара военна империя и бивша велика сила). * Смисълът да се настоява за "евразийския" произход на руската държава е, че Русия никога няма да стане европейска демократична държава, а ще си остане (византинизиран) вариант на Златната орда, на Сталиновия СССР. * Въпрос към патриарх Никифор: какво знаеш от първа ръка за разкопките на Теке Караач във Варна (на ВТУ и варненския музей)? |
Чичо Фичо (1) Езика на учениците на Кирил и Методий, наложен като официален език след 893 г., който е славянски език и по това време бил напълно разбираем за мнозинството от населението на източна Европа от Солун до Панония, Великоморавия и Киев Фичо, Малко по-горе Офренов в червено ти е подчертал неколко важни пасажа от ПРОИЗХОДЪТ НА РУСЪ от професор Омелян Прицак, бащата на теорията за "номандския мир", в който са кълнат наще историчаре. Ша требва да ти ги препиша, за да са не правиш, че ги не виждаш: 1. След 1036 г. Киевският владетел Ярослав ... възприел църковно-славянският език (който в следствие от разгрома на дунавските българи се е оказал отново без притежател) като свещеният език на царството . 2. Киевска Рус бе надарена с нова “висока” култура основана на един чужд, писмен и осветен славянски език (традиционно известен като църковно-славянски) 3. Така Руският ритуал (русс’кий язик) започна със един славянски свещен език и кирилица. Човека ти го е казал от ясно по-ясно. Свещеният и дръжавен старобългарски език, наречен тук "черковнославянски", е бил ЧУЖД за Киевска Рус. Той е бил чужд и за останалете измислени "славяне". След като старобългарският език им е бил натресен насила за свещен и дръжавен език, "славянете" са проговориле на "славянски", демек на старобългарски. Затва в химна на Кирил и Методий е казано, че България "духовно покори страните, които завладя със меч" След падането на Пръвото Българско Царство, тая работа са я свръшиле владетелите на племената с "ниска" култура, които са считале за връховна чест да бъдат наследници на българското Царство и да приемат неговия дръжавен и свещен език като свой. "Словене" са наречени културно побългарените народи, защото така са биле наричани българете. Нема други "славяне". Всички те говорат сага езици много по-близки до свещения и дръжавен старобългарски ("черковнославянски", а ний си говорим на "прост" български, от който е изработен свещения и дръжавния и който за нас НЕ Е БИЛ ЧУЖД език. Толкоз ли е трудно да разбереш тая работа и да престанеш да са инатиш! Редактирано от - другаря Тодар Живков на 26/07/2006 г/ 00:06:44 |
Старобългарския език (ЕКМ по-точно, или Е7, на Св. седмочисленици, както го нарича г. Христо Тамарин) бил изпозлван в Панония и Моравия, после се закрепил в България и оттам в Сърбия, Влашко, Киев и Новгород, откъдето и във Великото Литовско княжество (днешните Беларус, Полша, Литва) и после пак от Киев - в Московия. В 9 в. очевидно бил разбираем за населението (мнозинството) от Панония до Киев и от Моравия до Солун, и в България. * Голямата концентрация на книжовни центрове във Варненско-Новопазарско - манастририте в Черноглавци, Равна и Теке Караач - показва според някои, че Борис особено се грижел за приобщаването на прабългарите, които живеели най-вече там, към ЕКМ и християнската култура. Равна и Теке Караач били княжески/царски манастири с големи скриптории, ръководени от ученици на Кирил и Методий. Сам княз Борис според някои (от времето на братята Шкорпил досега) се замонашил и после бил погребан в Теке Караач. В тях сигурно била създадена и кирилицата. * Докато през 9-10 Киев и в 14-15 в. (чрез Киев) Москва получили ЕКМ от България, през 19-20 в. насам съвременния български език, който отишъл много далече от ЕКМ през турско, се обогатил литературно чрез руския - най-близкия наследник на ЕКМ от живите езици. |
В тях сигурно била създадена и кирилицата. А Елинизмът е равен на Протестантизмът /по чичо Фичо/. Фичо, кирилицата а/ е създадена от св.Климент б/ не е създадена там, защото св. Климент работи другаде в/има много убедителна теория, че първоначалната азбука на братята е именно кирилицата, а глаголицата е опит да се отдалечи графично новата азбука от гръцката. Но ти бъди сигурен. |
Фичо, Имам подозрението, че ти или не знаеш къде е Велика Моравия, или са правиш, че не знае. Известно е, че чешките хронисти от 14-ти век направиха една фалшификация, която беше взета на вооружение от чешките панслависти и беше внедрена у нас от Константин Иречек, внукът на Шафарик. Истинската Велика Моравия е Българска Моравия, която е на юг от Дунава. Точно в Българска Велика Моравия е била мисията на св. Константин и Методий. Точно тук е главният град Сирмиум (Срем, Сремска Митровица) и град Морава. Точно тук "Методий бил поставен за архиепископ на Моравия и България" от Папата. През 873 г. Светополк, Княз на Българска Велика Моравия, я обединява с малката Моравия в днешна Словакия, която е северно от Българска Велика Моравия. Чешките панслависти използват тоя факт, за да извършат фалшификацията, като "преместват" Велика Моравия извън границите на България, демек в Чехословакия. Тва е относително "дребна" кражба в сравнение многобройните други, ама и за ней ша им дирим сметка на крадците. За справка, ако не верваш: вж. анонимният "Баварски географ", "За управлението на империята" от византийския император Константин VII Багренородни, сведенията на абат Регинон и на Гардизи и пр. |
Другарю Тодаре, Велика Моравия била всъщност около р. Морава, която извира в Карпатите до границата м/у днешна Моравия (в Чехия) и Полша, тече на юг през Моравия (Чехия), м/у Чехия и Словакия, м/у Словакия и Австрия и се влива (от север) в Дунава западно от Братислава. Не се знае къде е била столицата й, но манастира Велехрад, дето умрял Методий, е в полите на Карпатите в днешна Моравия (в Чехия), до гр. Злин - мястото на фабриката за обувки на Томаш Бата (чешката Америка). Манастира Велехрад е мястото за поклонение на чехите и словаците пред Кирил и Методий, има хубава барокова църква. Велика Моравия била прегазена от маджарите в края на 9 в. и поделена между съседните страни, вкл. и Чехия. * Панония (старо римско име, тогава Блатенско княжество, Блатно) е страната, с която явно бъркаш Велика Моравия. В Панония - в югоизточния й край по-точно, откъм България - е гр. Сирмиум (днес Сремска Митровица). Езерото Балатон очевидно носи името на Блатно, в унг. език има много славянски думи. Наследници на панонската мисия на Кирил и Методий сега се смятат най-вече хърватите, те празнуват 24 май тържествено - много по-тържествено от нас, поне в НЙ - и имат хубава готическа катедрала, "Св. св. Кирил и Методий", в мидтаун Манхатън точно до входа в Линкън тунел до автогарата (41 ул. и 10 авеню). Виждат я значи стотици хиляди, ако не и милиони пътуващи всеки ден от колите и рейсовете. Хърватите ползвали глаголицата за разни цели чак до 18 в. |
Преобладаващата у нас теза, доколкото знам е, че кирилицата била създадена в преславските манастири за улеснение на писането на глаголица с помощта на добре познатите гръцки букви. Сега излиза, че преславските манастири всъщност били не толкова в Преслав, колкото в Равна (Провадийско) и Варна - затова питах Никифор, ама не е чувал. Тези два манастира се ръководели от ученици на Кирил и Методий, единия бил Наум. В единия - варненския - може би е живял, умрял и е погребан Борис. С разкопките се занимават проф. К. Попконстантинов, археолог и теолог от ВТУ, и директора на варненския музей д-р В. Плетньов. Теке Караач се намира във варненските лозя м/у кв. Възраждане и с. Каменар (бивше Голяма Франга), на 7-8 км северозападно от центъра, на високото над ВиК, и било открито за пръв път от братята Шкорпил в края на 19 в. Те изказали и хипотезата за Борис. |
Чичо Фичо [Златен] от USA Народите, които носели (наистина или на уж) името "българи" преди 9 век.., които, ... и които, ....и които...., и които...., не спадат към нашия (български) етнос. * Смисълът ... да се настоява на скандинавския произход на руската държава ... е, че Русия ... * Смисълът да се настоява за "евразийския" произход на руската държава е, че Русия .... Виждам, че си много вещ по въпроса, кое е изгодно за Русия и защо трябва да го приемаме без възражения. Можеш ли така ясно да формулираш, кое е изгодно за България, защо и как да го отстоява, макар и да не е изгодно за някои други? Не е много сложна задача за човек, числящ се наистина духовно и културно към "нашия (български) етнос". За улеснение, най-добре изясни, кому е изгодно да цепи части от българския народ под предлог, че не били "вече" българи. Кому е изгодно да ни изкара "малък" народ, въпреки че сме били и сега сме по-голям от някои набедени за "големи"? Кому е било изгодно преди и сега да ни разделя и владее? И да ни създава нови и нови псевдонационалистически партийки, които да се "борят" срещу "нелигитимните" вече българи? Редактирано от - чорбаджи Мичо Байзадето на 26/07/2006 г/ 16:19:46 |
Преобладаващата у нас теза, доколкото знам е, че кирилицата била създадена в преславските манастири за улеснение на писането на глаголица с помощта на добре познатите гръцки букви. Сега излиза, че преславските манастири всъщност били не толкова в Преслав, колкото в Равна (Провадийско) и Варна - затова питах Никифор, ама не е чувал. Тези два манастира се ръководели от ученици на Кирил и Методий, единия бил Наум. В единия - варненския - може би е живял, умрял и е погребан Борис. С разкопките се занимават проф. К. Попконстантинов, археолог и теолог от ВТУ, и директора на варненския музей д-р В. Плетньов. Теке Караач се намира във варненските лозя м/у кв. Възраждане и с. Каменар (бивше Голяма Франга), на 7-8 км северозападно от центъра, на високото над ВиК, и било открито за пръв път от братята Шкорпил в края на 19 в. Те изказали и хипотезата за Борис. Фичо, лошо си чувал. Кирило-методиевистиката няма единно мнение по въпроса как точно се е появила кирилицата, но официалната доктрина, моля ти се, не е свързана с анонимни манастири а с дейността на някой си св. Климент, подвизавал се в Охридско. Нерде Ямбол, нерде Стамбул. Православни манастири, скъпи ми Фичо, е имало из цяла България. Не само в Провадийско. Вервай ми по този въпрос. Това, че не навсякъде ги знаеш, не означава, че е нямало. Колкото до разграничаването между Преслав и манастирите в Провадийско - ами това разграничение го правиш само ти. Учените говорят за Преславска книжовна школа, ти си мисли каквото искаш. За разлика от теб аз познавам /лично/ и двамата цитирани от тебе разкопвачи. Уверявам те, че погребения на Борис досега не са открити, за Наум да не говорим. С голяма степен на вероятност гроба на Борис никога няма да намерим, защото бидейки скромен той е поръчал вероятно да го погребат като обикновен монах, а по това време обикновените монаси са ги погребвали доста анонимно или направо в общи костници. |
Чичо Фичо Другарю Тодаре, Велика Моравия била всъщност около р. Морава, която извира в Карпатите до границата м/у днешна Моравия (в Чехия) и Полша, тече на юг през Моравия (Чехия), м/у Чехия и Словакия, м/у Словакия и Австрия и се влива (от север) в Дунава западно от Братислава. Фичо, Уж стана голем любител на Уикипедията, а верното от ней не зачиташ! Вчера ми пуска некакви уикипедийни глупости за "скандинавския" произход на руските Князе. Срам! Те са от сой, бре! Български! О тия, дека биле известни с "персийското си високомерие" и "считале византийските Императоре за парвенюта". Петър Велики нема късмет, кога требваше да ходи да са учи в странство. Немаше я вече ни Магнаурската, ни Великотърновската книжовна школа. Завръши некакво полувисше в Голандия и от тогаз не можем ги отучи руснацете от неправопис и неправоговор - Гага, Гитлер, Геринг, Гимлер, Генрих Гейне и пр. Чек неудобно ми стая пред таквиз учени хора кат ясенево и некаква вина изпитвам даже, че го допуснахме Морава от Уикипедия, свободната енциклопедия Морава може да се отнася за: Морава, село в България Морава, река, ляв приток на Дунав Велика Морава, река в Сърбия, десен приток на Дунав, образувана от сливането на: Южна Морава (Българска Морава) и Западна Морава (Сръбска Морава) Морава, планина в Албания, Корчанско Както има голяма Велика Българска Моравия и малка Моравия, така има и Долна Панония и Горна Панония. Много ти са мола, обърни малко внимание на Император Константин VII Багренородни, "енциклопедично образования"! Човеко ти е обяснил с думи прости, че Велика Моравия е на ЮГ от Маджарете, демек Тюрките. Остана сага да кажеш, че не знаеш, че Българете не са Тюрки както Маджарете и савсем ша ма разочароваш. "Особено внимание авторът е отделил на сведенията на енциклопедично образования византийски император Константин VII Багренородни, който пише за две Моравии, наричани от него "Мегали Моравия" и просто "Моравия". Според византийския император, "на юг от тях (от маджарите, б.м., Н. И.) се шири Мегали Моравия, т.е. страната на Светополк, която… напълно опустошили и завладели. А към планините тюрките (маджарите, б.м., Н. И.) граничат с хърватите." На друго място той пише, че на близката до маджарите "източна граница са българите, отделени от река Истрос, която наричат още Дунав, на север от тюрките са печенезите, на запад от тях – франките, на юг – хърватите." Редактирано от - другаря Тодар Живков на 26/07/2006 г/ 21:06:05 |
Др. Живков, от опит знам, че Фичо предпочита пропагандата пред науката. Веднъж се опитах да му обясня разликите между елинизма и протестантството, което завърши с тридневен бан за мен. Самият факт, че се изказва по теми, по които не е чел изворите, ами черпи вода от някакви незнайни източници, говори достатъчно ясно за нивото на подготвеност. Аз също харесвам работите на Константин Багрянородни и считам, че е извор с висока достоверност.
Редактирано от - bot на 26/07/2006 г/ 16:26:58 |
Уважаеми мистър Бот, Наистина навремето, след като Фичо многократно ме обруга си позволих да го характеризирам с известни квалификации, граничещи с поставянето на знак на равенство между уважаемата му особа и някой зооморфни персонификации. Но след бана си взех поука и много любезно и нравоучително му посочвам къде не е прав, особено когато става дума за история и археология, където, с голямо прискърбие трябва да отбележа, съм по-подготвен от него.
Редактирано от - bot на 26/07/2006 г/ 16:35:31 |
Първо, не съм доц. Китов. А./Защото не съм Китов. Б./Защото Китов не е доцент. В./Има съмнение дали Китов може да борави с компютърна техника, но хайде да не се впускаме в разсъждения. |
Никофоре, не валнуйся толкоз бе. Явно не си чувал за разкопките на проф. Казимир Попконстантинов от десетина години насам или пък не дай Боже питаеш към него непонятна ревност. Как да е, изследванията, свързани с историята на нашия (български) етнос, а не с тая на населенията на нашите земи преди формирането на нашия (български) етнос, и особено изследванията на историята ни в по-ново време, вкл. в 19-20 в., за мене са много по-интересни и нужни. * Чорбаджи - интереса на България е да стане нормална европейска страна. Интереса на историческата наука в България, а и на популяризациите й, е да се прави с научна строгост, peer review, публикуемо на английски в международни научни издания. Не можем да подражаваме на македонистите, нали? Приказките за Моравия и Панония на другаря Тодар например няма да се приемат от повечето историци в Чехия, Словакия и Хърватска. |