Нещо не доразбрах, кой какво сменил??? Къде точно имало фриволна фразеология? Щото аз като пиша не използвам аргументи от потолка, от разговорите на маса и от емоционалите им завършеци под масата от типа "тьi меня уважаешь", "по пет на нож", "да знаят наште мръсни врагове сърбите/турците/гърците, че българинът знае да (римата)..." Пиша премислени (отдавна) неща, лични преживявания, опит. С това моето мнение, и това на Фичо, се отличават от твоето. Разликата между нас е очевидна - при теб надделява силно партийното, желателното, политизираното мислене, което няма нищо общо с действителността и с реалността. Да не говорим, че няма и житейска конкретност. Да не споменавам, че няма и много разум, като случая с постинга дето поствяш забрадките сред непозволителните религиозни "привилегиите", а не сред аксесоарите на дамското облекло на жена от провинциална Турция. Докторе, искаш ли честно - когато не копипействаш имаш голям шанс да бъдеш преборен с логични аргументи. Явно пействането ти е по-силната форумна черта. |
Ако махнем забрадките на момичетата трябва да махнем всички бейзболни шапки на момчетата. А може би и каскетите на дядовците по селата. А защо не и такетата? И зимните шапки на жените. Вероятно това е житейската конкретност? Губя си времето. |
Наистина си губиш времето. Кой дядо от българско село би се съгласил да си махне такето или каскета? Защо, по дяволите, ще ти каже той. Защо очакваш от девойката от турско село да си махне кърпата без проблеми след като е ходила с нея от 5-6 годишна възраст? Носил ли си униформа? Като махнеш фуражката след като си я носил две години, не се ли чувстваш странно, неудобно, необичайно? В тези неща има много човешка емоция и навик. Всяка държава, която не разбира това и се води от празнодумни лозунги, бива наказвана тежко с негативизъм, омраза, безмислено настояване на отмрели традиции, вълна от новопоявили се религиозни чувства. Кому е нужно това? |
Докато някои интелигентстват на тема интегриране, като по абстрактните условия в задача от сборник, защото не ги касае, тук в страната в която живеем, ни цакат директно. Затова копирам мнението си от другата аналогична тема: - Аз се очудвам, че никой досега не обърна внимание на един важен факт - че тези момичета заедно и едновременно са "поставили условие" за забрадките. Питам аз, те как са се организирали, че да имат общо изискване и то толкова екзотично, дори за Турция (където те няма как да са свикнали да носят забрадки)? Да не би да идват от едно населено място? От едно училище? Напълно алогично. * Освен ако това е поредната организирана политическа провокация, напълно съзвучна с повсеместната турцизация на България, при която се обира луфта на все по-високи нива на търпимост, с цел привикване. Нарича се десенсибилизация. - |
Късно се включвам. Нели, не знам за Манхатън, но в Тексас всички (повтарям всички) училища имат кодекс на облеклото (и поведението) на учениците. Този в школото на ситната е дълъг 7 страници, между другото. И включва (внимание, ние сме в Байбъл Белта) изрична забрана за носене на кръстчета НАД дрехите. Както и на всякакъв друг вид религиозни символи, и между другото изисква - ЗАБРАНЕНО е носенето на ШАПКИ и КЪРПИ вътре в училищните сгради, освен ако не са наложителни за съответния предмет (в смисъл плувни шапки, защитни каски, бейзболни шапки, стетсъни, и други подобни). Училището не е частно, а нормално държавно училище. За шамиите писах отдавна, ама пак да повторя - от защитно средство са се превърнали в религиозен символ. Едно малко отклонение - в доПетрова Русия всички (а след това може би важи само за селяните) неомъжени девойки са ходели гологлави - само с "кокошници", ако са имали възможност да си позволят такъв разход. В деня на свадбата на главата на съпругата се е поставяла т.нар. "кика", символ на подчиненото положение на жената. Тоя тип шапко-забрадка е скривала изцяло косата. Там ли искаш да се върнеш, като защитаваш забрадките? На тема защитата от слънцето, дето някой твърди, че от чалмата по-добра няма - има, сомбрерото е идеална защита. Като няма сомбреро (или ако ти е тежко), стетсъни всякакви - и детски, и дамски модели, от слама до кадифе с кристали. Или ония там австралийските модели - те също са много удобни. |
Забрадката в този конкретен случай, разбира се, е религиозен символ, а не просто практична част от облеклото. И самите кандидат-студентки са заявили, че това е религиозен символ. Демонстративното носене на религиозен символ в държавно учреждение на светска държава е недопустимо. Достатъчно простичко ли обясних? Редактирано от - Iezuit на 05/09/2006 г/ 22:35:55 |
Нашите баби навремето ходеха със забрадки точно защото бяха по-смирени, целомъдрени, а не защото са били мюсюлманки. Тук нещата се объркаха много яко. Проблемът не е в това, че се носят забрадки, а че се демонстрира нежелание да се интегрират в приемната страна. Проблемът не е в това, че са туркини, а че те на една чужда страна, поставят условия каквито не поставят на собствената си! Това е пълно и скандално нахалство! Проблемът не е във вярата в Бога, а в това, че Ислямът е напълно асиметричен в отношенията си с останалите! Ислямът не иска да се модернизира, а да излямизира модерността! Но от друга страна, аз повече уважавам една естетично забрадено момиче от разпасаните пачври, които пренаселват общественото пространство у нас и в модерния свят! В крайна сметка ще победи тоя, който се наложи демографски! |
С Фани, значи, нямаме противоречия. Слагат дрес код на всяко висше школо в родината и проблема се решава. Ако не им харесва на турските кандидат-студенти дават $4000 долара на Иран, а не на България, и отиват да учат там. 7 страници код ми се вижда множко. При нас беше само една страница, ама с подпис. И само в частното училище, в държавните не. Там миналата година се бореха в мобилните телефони, но не ни пребориха. Искаха децата да идват на училище без тях, което в практически е невъзможно изискване към децата и родителите в Манхатън. Кой нормален ще се съгласи да няма връзка с детето си до 3 и половина следобед? Не разбирам как Тим знае апрорно, че турските момичета носят кърпите си не от смирение, като нашите баби, a защото отказват интеграция? Покриването на главата на жената при християни, мюсюлмани, хиндусити, евреи, бахаи има едно и също значение - смирение, скромност, порядъчност. Същата е функцията на шапчетата при мъжете мюсюлмани в Турция, кипата при евреите и т.н. Да сте виждали някъде Дева Мария с непокрита коса? Или някоя немирна къдрица да излиза изпод покривалото й? Религиите малко се различавт в символиката си. Ортодоксалните еврейки и до днес ходят с перуки и шапки, никой никога не вижда косите им. И дрехите им са старомодни, купуват си в специални магазини. И това е в Ню Йорк, не в Елат, например. Е, и? |
А, Нели, без кодекс на облеклото никъде не може. Между другото, у наше село дрес-кода се определя не от учителите или от директора, а от PTA - на никой не му харесва например чедото да учи между разни разгологъзени преждевременно развити бъдещи хукъри (ако се съди по прашките над дънките) или, ако не дай си боже в наше село се появят негри (имало е такъв опит) - някоя маймуна, придържаща колана на панталоните си някъде под коляно. Казвам маймуна не заради цвета на кожата, а заради удължаването на горните крайници и промяната на стойката при подобно облекло. Между другото, според един приятел, ченге от На`улинз, подобно облекло много ги улеснявало, когато преследват някой чернокож thug из "da hood". Говори се също така, че смъкнатите гащи били признак на потенциален пасивен хомосексуализъм. |
От тоновете мастило изписано от Ньелиту стана ясно единствено... че е носила фуражка. Добре ама как един Доктор да я разбере, като (според нея) не е слагал фуражка? Еи мноо ги разбират тва жените на старшина-школниците тие работи... |
Що ги улеснявало, щото със смъкнати гащи не могат да бягат ли? Моя син още носи смъкнати гащи, не до коленете, но е определено под задните части. Питах една приятелка с пораснал син докаога ще бъде това и тя ми каза - при белите момчета е до втори курс в университета. Ей на, чакам. Но това е повече от което мога да приема, не могу, непоправима си: . Едно време в бдителна комунистческа България говореха същото за момчетата с много тесни дънки, за слушащите Битълс и за танцуващите рок-енд-рол. А в "Коса" (ако си го гледала - у нас децата го гледаха поне 10 пъти, но не счупиха рекорда на "Саунд ъф музик" - към 50 пъти) на онзи русодългокосия, като го опандизиха за 24 часа, искаха да му направят прилична прическа и той бурно запротестира. Една психоложка направо го попита "вие какво, гей ли сте" на което той се разсмя и отговори с хубава песен. Толкова за квадратната ти мисъл относно смъкнатите гащи. Те, тесните панталони, дългите коси и т.н. са атрибути на определена възраст. Родният ми брат носеше и тесни дънки, и коса до кръстта в 70-те пък днес е пуританина на семейството (прилично постриган, добре облечен, строен, спортен, "строг, но справедлив" - цитирам го, абе, хубав мъж на средна възраст според студентките му) и племениците ми бая зор видяха с него докато отраснат. Добре, че си имат либерална леля възпитана от някога още по-либерален батко. Някога, като пишех дипломната си работа в СУ за движението на новите леви в Европа, Кико Василев (авторът на "За любовта" и баща на вечно пияния Николай Василев) ми зададе само един въпрос - добре, тези млади са се бунтували, правили Париж, Прага, корчуланската школа, европейския маоизъм, бла-бла, а днес какви са?". Ами, казвам, днес управляват страните си. Той се облегна довлно на стола си и каза - "с костюми и вратовръзки, нали?" Беше прав, не отричам. Това ще стане и със сегашните момчета със смъкнати гащи. Ако са много прилизани и стегнати днес представи си какви квадрати ще станат след 20 години? Редактирано от - Нели на 06/09/2006 г/ 15:26:12 |
Да сте виждали някъде Дева Мария с непокрита коса Като начало се сещам за "Мадоната в пещерата" на Леонардо....._______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
Става дума за Богородица в нашите икони, Манрико. Ренесанса - то значи в превод "възраждане" - е възраждане на какво - на езическата (гръцка) традиция в (южна) християнска Европа след около хиляда години господство на християнската естетика. В източното православие, както и и в северна Европа едно време, ренесанс нямало, затова и у Шекспир почти всички злодеи са италианци, и Лутер обявил свещен бунт срещу езическия Рим. И Достоевски, последния византийски писател, и той проклина Рим. И в самата Италия ренесанса свършил някъде до разграбването на Рим от немците в 1527. В Турция и останалия ислямски свят ренесанс засега не е имало. Затова си ходят със забрадки. |
Ми ето - значи им помагаме да влязат в ренесанса, да махнат забрадките... какво по-хубаво от това... |
Дева Мария е с покрита коса, защото е омъжена жена (нищо, че се води девица, ама бременна, то това са си подробности). По българските народни обичаи, между другото, би трябвало поне това да знаете, момичетата слагат нещо на главата си на 14 години - спомнете си за обичая лазаруване, например. При това все още не скриват косите - косите се скриват едва след омъжването, и това е символ на подчиненото положение на жените. Ето защо, ти, Нели, като изявен борец за правата на жените, не би трябвало да защитаваш този варварски обичай. (Сети се за някои арабско-африкански обичаи, например. Няма да ги цитирам, защото са извън темата.) По въпроса за религиозните ограничения в облеклото - бях на може би 7 или 8 години, когато за пръв път ме заведоха в Троянския манастир. Един старчок-черноризец не ми разреши да вляза в църквата, защото поличката ми беше над коленете. Оттогава датира и отрицателното ми отношение към всички чешити религии, налагащи ограничения от какъвто и да е вид. А за смъкнатите гащи - не знаех, че синът ти носи такива. По южните краища те са отличителна черта на нигро от da hood или на mobile home white trash, но модите са различни. Подтекстът за "пасивния хомосексуализъм" е във факта, че мястото на подобни създания е на "топло", "хладно" или както там си изберете да го наричате, при което младоците попадат в компанията на закалени вълци, и сами разбирате какво ги чака.[/b] |
При нас кул модата се задава от черните младежи. От там и смъкнатите гащи, които се носят масово от всички бои деца. Има такива дето навличат 54 вместо 42 номер и като гледаш как вървят се учудваш, че изобщо успяват да удържат това нещо на себе си. А има такива, като нашия син, който носи само един номер по-големи панталони и ги държи с колан някъде на педя под кръста. За него е немислимо панталоните да стоят на кръста, да са тесни (признак на гей-характер според нюйоркската мода) и неудобни на определени места. Като отидем в Европа той твърди, че повечето мъже му изглеждат гей заради прибраните си панаталони и абсолютно немислимите си за тукашния вкус бански. Като споменах бански и се сетих как преди два дни гледахме "Любимец 13", с Апостол Карамитев. Първите картини даваха варненския плаж и местния футболен отбор на плажа, легнали на слънце в кръг, главите им една до друга и всичките в бели бански-слипове. Щерка ни каза ужасено "иуу, тези ми приличат на отбор гейове, с тези странни бански и с глави един до друг". Пояснение - тук всички момчета носят шорти, а не слипове, под панталоните си. Европейските слипове и бански носят действително само хората с гей ориентация, такъв тип облекло се продава главно в техните специализирани магазини. Всичко това беше по темата - как, защо и по какъв начин приемат и оценят различните народи, поколения и дори щати модата в обличането. На Фани от Байбъл белта й се струва гей широките гащи, в същия момент на сина и щерка ни изглежда гей да носиш тесни панаталони и европейски тип бански. Айде да не продължавам как българите приемат забрадките и как ги приемат милиони други хора. BTW, на България тепърва й предстои да се напълни с хора от третия свят - китайци, черни, араби. Това определно ще е далеч по-голям шок за народа ни отколкото приемане в ЕС през идващия януари, повишаването на цените в съответствие с еврото и дори падането на Берлинската стена от преди 17 година. |
На мен също ми бяха странни тукашните бански. За "силния" пол - гащи до под коленете, подобни на футболния отбор на Съветския Съюз от преди ВСВ, както сме го гледали на архивни карти. За "слабия" - бебетата момиченца - с цели бански, банските костюми от две части са достъпни само в размер за кльощави тийн (демек рядко се виждат от нашата страна на океана), а по-големшките размери са пак цели, но с полички, или в комплект с парео. Преди година-две имаше даже мода в дамските бански от две части - шорти и блузка без гръб. По отношение на гейовете - в кръга от познатите ми има само един пасивен и един активен - много сладка двойка са. Тесни дънки (ама по-отпуснати от носените в Европата) носи само дамата. Както посочих по-горе, мнението за отпуснатите гащи и предразположението към хомосексуализъм не е мое, а само твърдение, при това чуто от ченге в Луизиана. И ако искате да видите как изглежда Наулинзско черно гето, Натиснете тук и въведете в полето за търсене "3rd ward magnolia". Поучително е. Имайте предвид, че клипът е сниман преди Катрина, но няма голяма разлика, освен че сега е по-мръсно. По наше село, както вече споменах, черни няма, не се задържат (има ги в големите градове, но за момента живея на село, и ми харесва). И тук да си куул не означава, че трябва да се водиш по модата на черното гето. Може би защото гетото е главно латино, а те са мачо. Между другото, най-големият комплимент, който можеш да направиш на един тексасец, е да му кажеш, че дънките му стоят много добре. |
Фани, дали за теб модата на черните е кул или не няма никакво значение в дадения случай. Говорим каква е действителността. При децата (включително и при добрите, обичащите училището и т.н.), е известен феномена да се увличат по хулиганите - дрехи, поведение, стил на живот. Никой не иска да подражава на зубрачите, отличниците и гииксовете в живота, всеки иска е да попюлар, интересен и кул, а това го носи по правило по-необразованата маса -работниците в Европа, черните в САЩ. BTW, без черните американската популярна музика щеше да бъде скучна като немска градска песен. Всеки, подчертавам всеки, бял и известен "естраден" певец пее като черен. И тъй като тези дни сме на вълна стари български филми, вчера вечерта гледахме "Всичко е любов". Той е един от малкото, който не ме подразни изобщо. Мисля, че го оцених реално едва днес, може би защото описва моята младост и гимназиални години вярно. Психологически много достоверно е, че въпросната Бени (Албена) се влюби в героя на Иван Иванов - Радо, момче от ТВУ от 8 години. Защо не в момчетата около нея, от класа й, от обкръжението й на дете в центъра на София, ами в някакъв си от Малашевци? Ми щото този не се страхува, ходи през живота без да му пука много, обръгнал е, държи се мъжествено (както той и девойките на тази възраст разбират мъжествеността), има характер, не е предател.В добавка ходи с дънки. На никоя нормална девойка не й харесва слабичък отличник, портаджия, в смешни панталони (вместо в тесни дънки по тогавашната мода), страхливец, духовен урод. Те искат нещо по-така. Има много категории хора между хулигана и подмазвача-страхливец. Във филма плакатно ни бяха показали двата типа, за по-лесно. Толкова за бялото ти превъзходствто към черните, Фани. Виж, аз рабирам, че нашите черни се отличавт от вашите, в полза на нашите, разбира се, но главната ми идея е, че и най-добрите деца се опитват да подражават на хулиганите. Моята щерка миналата година имаше сред познатите си един 14 годишен, който беше сменил 4 училища, пушеше (не само цигари), пиеше (не само бира), смъркаше (не само солена вода срещу хрема) и всичките девойки си умираха по него. Слаба богу, за радост на всичките родители, майка му го изпрати в буут кемп. Това е нещо като американско ТВУ, само дето родителите плащат за него солено, по над $3000 на месец, за лукса детето им да живее в гората, на палатка, да си готви само, да е без телефон/радио/ТВ/компютър и сутрин да го бройкат като български войник в Плевенската школа - ставане 5 сутринта, крос 3-5 километра, гимнастика, гол до кръстта, викове на ръководителя на кемпа зад гърба му и ритници в задника, ако се глезоти. Учат ги дори да ловуват/риболуват, и изправят кривините им, чакат ги да пораснат и да станат на 18, с една дума. Такива едни работи. Редактирано от - Нели на 07/09/2006 г/ 00:48:24 |
Нели, аз в ситуации като тези с щерка ти се сещам за Набоков, кой знае защо. Прекалено нормални са. Отвори ли линка? Ако не си го направила, трудно ще разбереш някои неща. Апропо, на много места, в които "евакуираха" мързеливите негра от Наулинз, едва ли някога ще допуснат подобна грешка (включително и в Ню Йорк). И една малка забележчица - единственото характерно за черната музика е ритъмът (тамтамите от джунглата и саваната). Мелодиите са европейски, арабски, индийски, китайски ако щеш, но не и африкански - такива просто няма, има едно монотонно виене в съпровод на барабани. Всички велики черни музиканти, като почнеш от Сачмо насам, комбинират музика (бяла) с ритъм. Че заслушай се в някоя госпел мелодия. А музикантите свирят и пеят това, което се продава. Примерно у наше село трудно биха продали рап. Имаме си два други вида музика, които са далеч по-читави и приемливи. |