Въпрос на критерии. За теб и половината форум е по-добре да си сит, да си обут в ботуши и да си роб, а за мен и останалата част от форума е по-добре да съм свободен. Точно за критериите се води целият спор, но те съвсем не са "ботуши или свобода". Цялата шумна разправия тук се върти около това, че събитията се преценяват в две различни ценностни измерения - на мотивите и на резултата. Вечен въпрос, Макс Вебер дори дели обществата на предмодерни и модерни в зависимост от това дали те гледат основно мотивите, или преценяват предимно през резултата. Така и в случая за мен са важни мотивите - мотивите на руската държава са несъмнено користни (тя не идва да ни освобождава, а за да постигне свои отдавна набелязани цели), както и на противостоящите й други Велики сили. В резултат на сблъсъка на интересите им, Русия не постига целите си, но като страничен продукт от цялото това противоборство и надцакване, България се добира до възстановяване на своята държавност и до своята поне юридическа независимост (след Съединението и обявяването на независимостта си 30 години след войната). Свободата никога не се дава даром, а се плаща с кръв и пот - в случая с кръвта на руските, финландските, румънските, черногорските войници, българските опълченци и всички, които по някакъв начин ги подпомагат. Тяхната памет ние уважаваме, независимо кой за какво ги е докарал тук и инструмент на каква политика са били. Но на руската държава признателност не дължим - нито за това "освобождение", нито за следващото, през 1944. Втората група във форума застъпва становището - няма значение, че Русия е дошла за Проливите (не само за тях), важен е крайният резултат - освобождението на България. Само че дори и в модерните общества все пак се гледат мотивите - примерно съдиите не дават еднаква присъда за убийство, независимо как е извършено то, а гледат дали е умишлено, непредумишлено, по непредпазливост, при неизбежна самоотбрана и пр. А в случая мотивите са користни, резултатът се е получил такъв поради стечение на обстоятелствата, а не поради волята и намеренията на дееца (който е възнамерявал след прогонването на турците, сам трайно да се настани тук, но не му е било позволено). Ето в това е същността на целия спор. В края на краищата, ние какво празнуваме - Освобождението на България или Денят на признателността към Русия? Що за поздравление на национален празник е това на Фрида още в самото начало: Да живее 3-ти март! Да живее Русия! Ако толкова ви се е довикало "да живей", на национален празник може да се вика само "Да живее България" и нищо друго. |
HAUPTMANN, Мисълта ми беше, че, в "ония" времена, никой Народ НЕ е получавал Независимост БЕЗ война! Сиреч, и българският Народ нямаше да получи Независимост без война! В случая, това беше Руско-турската война от 1877-1878 г.! Редактирано от - paragraph39 на 04/3/2007 г/ 17:56:39 |
"Само че дори и в модерните общества все пак се гледат мотивите - примерно съдиите не дават еднаква присъда за убийство, независимо как е извършено то, а гледат дали е умишлено, непредумишлено, по непредпазливост, при неизбежна самоотбрана и пр. А в случая мотивите са користни, резултатът се е получил такъв поради стечение на обстоятелствата, а не поради волята и намеренията на дееца (който е възнамерявал след прогонването на турците, сам трайно да се настани тук, но не му е било позволено)." ***************************************** * дори и в модерните общества, когато не си извършил убийство не стигаш до съд, еле па да ти се налага да обясняваш мотивите си, които да смекчат присъдата ти. |
, , Цялата шумна разправия тук се върти около това, че събитията се преценяват в две различни ценностни измерения - на мотивите и на резултата.” Тоя изкърти всичките мивки. Докторе , конски докторе , при конете мотиви и резултати може да са различно нещо и за конски доктор като теб може да са различни.При хората обаче резултатите зависят от мотивите.Виж ги днешните резултати и за вчерашни мотиви изнасяй лекции на канете ти? |
така е, ама дали именно тогава му е било времето "стратезите" от Азиатския департамент в министерството на Певческий мост в Петербург са надценили възмчожностите на матушката, май; сигурно са жадували реванш за Кримската ... |
е, в крайна сметка техното не се губи - в Бесарабия, Крим, Кавказ; ама на нас ни се стъжва окончателно и безвъзвратно това, което сме в момента, се помества около 3 пъти в границите на Екзархията, признати от всемогъщия и милостивия султан, да се слави името му |
Хауптман, а кюрдите са в другата важна периферия, братче. Мосул! Точно, когато ства ясна ценността на нефта. Та до днес. В историята няма "може би" и "ако", но фактът на кюрската зависимост е факт. Впрочем, обърни внимание с какво презрение разни пактурчета и Тимурленкове говорят за кюрдите. Да не мислиш, че за нас щяха да говорят по-културно? Боже, какво доживях! Фалшив доктор арменец в ботсванските джунгли да вика "Да живей България". Защо ли ми напомня Данко Хаирсъзина от "Бай Ганьо прави избори"? Май му плащат на площ постинг дневно и работноито време започва нейде следобяд. |
HAUPTMANN, Все пак, има разлика между Сан-Стефанския договор и ВСИЧКИ следващи договори, свързани с територията на освободена България! Ти виниш Русия за Сан-Стефанския договор ли?! |
Д-р Тормозчиян , дете на природата . Какво си чел ? "Плейбой " ли ? Малоумник !!! Обяснявам ти тъпако : В България навлизат 185 000 , по време на обсадата на Плевен е числеността е увеличена до около 350 000 души .Отделно войната се води и на втори фронт - т.нар. Кавказки , там са от 80-100 000 , като добавим ирумънците и опълченците числеността на Освободителите стига около половин милион.По-голямата част от жертвите дадени от Руската Армия са от студ и болести.В различните източници броят на загиналте варира от 100 000 до 120 000. В "Съдбоносните грешки на Вермахта" писана в САЩ от пленени немски генерали Руско-турската война е наречена от един такъв генерал "особенно кървава" (цитирам по памет).И още нещо Руската армия е съпровождана от куп западни журналисти , така че преувеличенията са били много трудни. |
...Ето в това е същността на целия спор. В края на краищата, ние какво празнуваме - Освобождението на България или Денят на признателността към Русия? Тормоз, ти на рожденния си ден изпитваш ли признателност към майка си? |
Едва ли даже и академикът Божидар се е сятал колко прав за се окаже с написаното у края на статията си-самото форум е прекрасен пример, че ако Освобождението на България зависеше изцяло от самите българи...пиши го бегало. Така(,)че да живее Трети март.Дойде точно(,)когато му беше времето. |
Който смята Русия за матушка, нека й бъде вечно признателен. Само да не се опитва от мое име и за моя сметка да й прави скъпи подаръци! |
Генек, Предварително се извинявам, че се намесвам в диалога между теб и Тормозчиян, но започваш много неадекватно да възприемаш ситуацията. Изваждаш думите на доктора от контекста. Порази ме с интерпретацията на неговото " Ако толкова ви се е довикало "да живей", на национален празник може да се вика само "Да живее България" и нищо друго" Според мен по-правилно не може и да се каже. Твоята реакция обаче е: "Боже, какво доживях! Фалшив доктор арменец в ботсванските джунгли да вика "Да живей България". Какво искаш да кажеш с това? Само ти ли можеш да казваш "Да живей България"? Аз не мога ли? Заради това, че съм турчин ли? Нали знаеш какво е казал чичко Фройд за тези дребни отклонения! Засега Тормозчиян ти води. И това е най-вече заради това което ти каза bira-та. И не ти го казвам за да те раздразня. Просто за да се вземеш у ръки. Защото много пъти съм ти харесвал представянето във форума...и искам да продължа. |
NEBOL, Ама ти наистина ли си викал / или ще викаш?!/ "Да живей България!" на митинг на български граждани от турски енос на националния празник на България "Трети март" ?!? А аз за такъв митинг на такива български граждани НЕ бях чувал досега?! Все пак, БРАВО! на такива български граждани/от турския етнос, де!/ !!! |