Абе не се ли поизтърка таз тема вече? |
"налага се впечатлението, че същинската работа на екипа от Свободния университет на Берлин е не "преразглеждане на историята" или изследването на значенията на картините, а днешните реакции на една чисто лабораторна провокация: как ще реагира племето, когато колонизаторите му покажат, че зад неговия дървен идол няма бог. Ако целта е такава, то обидата към българското не е в това, че някой ни отрича клането, че някой "отвън" се е усъмнил в автентичността на дървения ни дръвник, а в това, че съвременният българин бива проектиран като недостигнал своето пълнолетие обект на изследване в режима на един иначе много модерен в западната хуманитаристика постколониален дискурс." |
Или по - простичко казано , експеримента е бил : Дали ще останем невъзмутими , докато ни бъркат с клечка в задника ! Експеримента установи , че болшинството са възмутени , но има някои , които го приемат нормално , а на други даже им е приятно и го намират за "художествен" кулутурологичен жест .... |
чок селям! На всички са ни бъркали с клечка тамо! Намотава се памучец на клечка, и в тази последна инстанция на телцата ни проверяваха, дали детето има глисти. Това е масова детска болест. Рядкост са случаите, когато и в зряла възраст прихващаш глисти - въпрос на хигиена и имунитет, както и на зрялост на отделителната система. Авторът и Чоки са прави - провериха ни за глисти, сами се над.пихме, заровили глави в безплодните пясъци на страхове и омрази. Страшните приказки са също детска забава. Възрастните правят така, щото страшните приказки да не се случват. |
Абе и този аФтУр го е засукал по Килифарски, много философически е подходил към този проблем. А нещата са си много прости за който знае кухнята на науката. 1. По този проблем, който в научно отношение е дребнотемие въпросната изкуствоведка е написала статия в "Култура", на която комай никой не е обърнал внимания, защото като проблематика е нищожна. С това е трябвало да приключат нещата. Един такъв проблем заслужаева само една статия, ако и отговорят критично, може и две, ама май това не се е случило. 2. Обаче тя се е взела много насериозно (защо виж т. 3 по-долу) и за да си предаде тежест е дефинирала политически претенции, че ще отърва българите от един мит за да ги сдобрява с турците. Т.е., нещата са излезли от научните релси и са влезли в политиката. И от тук се е получила провокацията. 3. Третият елемент е, че са намерили, кой да плати цялата тази работа. Разбира се фондация "Бош" няма да плати за такаво дребнотемие и затова аФтУрите са дефинирали тези високи хуманитарни цели - да сдобряват българите с турците. А тях хич ни ги интерисува сдобряването, а как да икрънкат пари от някоя фондация. 4.А фондацията също не я еня за отношенията между българи и турци, а с тези пари си оправдава съществуването и компанията "Бош" си намалява данъците, а може и да препира някои пари, чрез тази фондация. 5. След като са цунали парите, въпросните учени сега те трябва да отчетат дейност срещу тези пари и тази дейност може да бъде публикации и тази злопулучна конференция. Така вървят работите с науката по света на капитализма и свободната инциатива. |
академичната живопис е строг канон на реалистична живопис, изисква максимална достоверност, лишена е от чуство и затова се канят чужденци перфекционисти на детайла, а темата баташка кланица е консенсус на обществото и принадлежи на светлата памет, там не се рови без човешки добродетели като съпричастност и милосърдие |
А виждал ли е Ханс от Средните векове Дюрер? Взе да ми писва от това двуседмично облайване.За мен изводите от цялата история са няколко, и все до болка познати и обговаряни: 1. Върла простотия се шири по тия географски ширини! 2.Тази простотия се подкладва, полива и култивира от тиражните медии и тв. Журналищината обаче, от своя страна е такава, каквато би се харесала на ширнармас-тя е в тях и те са в нея. 3. Емоционалната чума, която изтрива гънките на инак умни и разсъдливи хора и ги превръща в лумпени, е взела застрашителни размери-тя гони своя пик и се очаква революция 4. Поразени са главите на държавата-президент и експрезидент, премиери, две трети от т.н интелигенция Ако съм прав- то вие няма да прочетете това. Сега, от любопитство, ще го отворите, ще хвърлите поглед и ще го затворите. Натиснете тук Тук са линковете, които показват как се виждаме отвън и спокойно и разсъдливо обясняват както случая, така и какво представлява журналищината Натиснете тук.Защото ако единица мярка за простотия и журналищина Натиснете тук е скатщината(вчера гледах Закона и ние-ей, няккъв ужас, няккъв ад, направо не е истина-тази Силвия е единица мярка за журналищина), то и цитираните Бареков-Цолова не са твърде далеч от нея, а просто й дишат във врата-три твърдения в едно изречение- и трите грешни и манипулативни. И сходни на авторовите тежнения през погледа на Папакочев Натиснете тук Защото, следствие на дългото кесене по форуми, аз знам, че вие нито четете нещо, нито го четете както трябва, нито вниквате, нито го разбирате-щото просто не ви интересува нещо различно от вашето готово мнение. Но нали помните-бурна социална активност-трябва непременно да се изкажете...Само че така е точно при чумата- вашето говорене предхожда мисленето, тоест изводите ви са готови и не ви трябва нито линк, нито опонент-вие просто търсите къде да се изплякате-типичен белег. Това мислене не подлежи на рационални аргументи, на доводи и убеждение-накратко-нито нещо може да ви се земе, нито да ви се даде. |
зе мария, темата предизвиква обществена болка и възмущение, и държавните мъже не трябва да имат само същата емоция а да защитят паметта със закон, няма разлика с холокоста, демократично е, лишените от ценности спряни ще са, справедливо е, паметта е за да се не повторя злото |
Зе Мария, аз поне го прочетох. Имам даже некои въпроси: Въпросната госпожа от Етнографския институт защо е потърсила немска, а не българска медия? Какво се разбира под тъпата теза "никой не отрича клането, ние просто искаме да организираме една цивилизована научна дискусия, която случайно свързва картините за обсадата на Виена и тези за клането в Батак и въобще не ги омлаважава, ами ей така просто да си подискутираме, не че сме се заели да очистваме историческия образ на Турция"? Това ми звучи като "Ние тук въобще не оспорваме, че сестра ви не е курва, ами ей така, просто да си подискутираме дали разбирането, че не е курва не е така визуално-митологическо" Има неща, които възприемаме заз даденост, за ясни Някои от тях са сакрални или силно болезнени и емоционални. Когато някой почне да ги обсъжда и анализира, за нас това е послание - послание, че или тези неща не са даденост, или че някой има цел и причина за да бърка в ориентирите на нашия свят, при това причинявайки ни емоционални травми и негативни усещания. Когато това е някой от лелеяната Европа, ние го възприемаме като ментор, наставник, лечител. Така че, реакцията е абсолютно разбираема и авторите на проекта отлично са знаели, че ще има такава. Нещо повече, абсолютно съм убеден, че не биха се опитали да правят нещо подобно в Израел, Англия, Франция. |
2 Зе Мария Желанието да Ви се опонира съдържателно, се загубва заради оскърбителния Ви тон. Разгледах и отпратките, които сте дал. Не съм очаквал Verzeihen Sie, bitte и не го намерих. Не съм очаквал, не защото е неуместно, а защото са такива нашите немски приятели. А липсата на извинение, че разбутват костите на нашите мъченици си е жива простащина. Ако толкова много им харесва въпросния метод за генезиса на историческите митове, те биха могли да го приложат върху мита за германските жестокости в Белгия по време на Първата война. Още повече, че има и картинки с бебета нанизани на щикове. |
Aвторът ни съобщава, че "... е очевидна истина, че в Пергамон музеум в Берлин стои застинал фашисткият концепт..." Това наистина е очевидна, но НЕистина - независимо от това какво е културологичното значение на израза "фашистки концепт". И е неистина по много причини. Чисто хронологически, строежът на сегашния Пергамонмузеум е започнат през 1906 г., плановете са от края на XIX в. и късното завършване (1930) се дължи на междувременно избухналата Световна война и националната катастрофа на Германия. Така че фашизмът няма отношение към създаването на този "концепт", просто защото е възникнал впоследствие. Терминологически, фашизъм има в Италия, но не и в Германия - така че "фашистки концепти" в Германия не е редно да се търсят. В Германия има националсоциализъм, или както му казват съкратено - нацизъм. Но социалистите по душа предпочитат винаги да говорят за "фашизъм", за да се избягнат всякакви връзки със социализма, пък бил той и "национал"-такъв. Така че подмяната на "националсоциализъм" с "фашизъм" не е така невинна. Така че в Пергамонмузеум не стои застинал нито фашистки, нито нацистки "концепт". Ноооо - обратното е в сила: нацистите КОПИРАТ внушителните форми на пергамонския олтар и тези форми могат да се видят, да речем, в конгресната сграда в Нюрнберг, където са правени конгресите на нацистката (или по-точно - националсоциалистическата немска работническа партия, NSDAP). Нищо ново - така и свастиката (пречупеният кръст) е стар източен символ, и знамена със свастики се веят на воля из Тибет, да речем - но това не значи, че в Тибет е застинал нацисткият концепт... както и строителите на олтара в Пергамон (днешна Бергама в Мала Азия, Турция - откъдето е пренесен олтарът в Берлин) не са били изразители на "националсоциалистически концепт" още преди 2000 години. |
Да, същината на аргумента ми е безпределно ясна. Аве откъде накъде ще се взират в нашите митове-да си гледат техните! Само че тук иде реч за международен проект, в който участват и българи. И още по добре е, че се финансира и подпомага от немци. Кои са трите неверни твърдения в изречението на г-н Бареков, което току-що цитирахте – “Германски учени се опитват да ни внушат, че не е имало Баташко клане”? Ако бяхте не разгледали, а прочели внимателно линковете, сигурно щяхте да сте видели горния цитат.Касабова: Значи – никой не отрича Баташкото клане. Не са основно германски автори, ами са основно български автори. А това че участват германски автори, за мен е само положително. Науката и по дефиниция, и по същество е интернационална. И какво лошо има в това? Защо не се радваме, че участват и чужди автори? А третото – че се опитват да ни внушат. Те не се опитват нищо да внушават. Те се опитват да организират един открит, публичен дебат. Или поне този За какво става въпрос, тогава, в тези текстове, които Вие превеждахте? Касабова: Тези текстове са, първо да уточня, на двама германски учени – Улф Брунбауер и една германска изкуствоведка, която, обаче, не разглежда български примери. Въз основа на картини с батални сцени за обсадата и победата над турците около Виена, тя поставя въпросите за значението на тези картини при формиране на национална идентичност, национална памет, за противопоставяне и значение на Християнство и Ислям в съответните контексти. Разглежда две картини – едната е австрийска, едната е полска. Това са двамата чужди участници. Петима автори са българи. Така, че комахай излязох прав-както често и сепслучва. Поне за чумата, де, както е в тоя случай |
Ми черпи по едно като си отново прав За Виенските картини (и за виенските кифлички) не знам, но картината на поляка освен на теб, Балева и Бръмбауер, едва ли е формирала нещо Редактирано от - Black Swans на 07/5/2007 г/ 13:34:08 |
Ами да си призная, бих почерпил, ама аз картината не съм я виждал на живо, че да кажа дали е формирала нещо у мен. И Делакроа съм виждал на репродукции. Обаче, да се пофаля-виждал съм Ел Греко, Пикасо и Рембранд-ин лайв-в Букурещката галерия. То и Балева не съм виждал, де, пък за Бръмбара да не говорим, че да си уточним кому какво се формира. Редактирано от - Зе Мария на 07/5/2007 г/ 13:40:44 |
картини с батални сцени нe е академична живопис, различно е, скверни се светла памет, а човека жив докато в паметта живее, втора смърт за невинни натъкмява се, жертви са за Свободата Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира: него жалеят земя и небе, звяр и природа и певци песни за него пеят.... |