Уважаеми Джимо, Учебникарската аналогия за парадигма е навикът да разсъждаваш в рамките на моделя или кутията в получилата гражданственост фраза мислене извън кутията. Вътре в кутията мислят например в БАН (пример за нормална наука) - кутията обхваща мисленето на нормалната наука и по този начин тя е аналогия на парадигмата. Мисленето извън кутията би могло да бъде това, което за Томас Кун е революционна наука. Тя е обикновено неуспешна и рядко води до нови парадигми. Примери - българска политика, българска икономика, българско просвещение, българско здравеопазване, български съд...Те това е българският модель. Демек - антипарадигма. |
„"Математическата логика не е демократична. Теоремите не се доказват с гласуване." Това ме наведе на мисълта, че изборите, обратно на математическата логика, са демократични, тъй като се доказват с гласуване. И тръгнах още по-нататък в разсъжденията си. Примерно г-н Краставичаров реши да докаже нова теорема. Примерно „Сумата от ъглите на триъгълника е 40 градуса”. Доказателство – прави на кръглата си холна маса един триъгълник, състоящ се от него, жена му и любовницата му. Пият 40-градусово уиски и „наемат” ромите от близката маала срещу скромно заплащане. След това ромите свидетелстват пред световна математическа комисия, че са видели и триъгълника, и 40-те градуса. Неразбиваемо доказателство. При това демократично. И новата теорема е приета! Какво тук значат някакви си математици? Vox mangalae – Vox Dei! Джимо, |
След това ромите свидетелстват пред световна математическа комисия, че са видели и триъгълника, и 40-те градуса. Неразбиваемо доказателство. При това демократично. А след това идат лумпените, които оревават форумите, че заради демокрацията им липсва пиячка и жени _______________________ And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get. And that’s government. Milton Friedman, Fox News interview (May 2004) |
Салман и Зевзека май бъркат стойност и цена... Или са агент-провокатори на марксистки кръжок и предизвикват творческа дискусия |
Зевзека е прав, литър вода край Ниагара не струва колкото литър вода в Сахара. ТЯ СТРУВА ПОВЕЧЕ! Последния път когато бях там си купих ботилка 1 л за $1.49 плуюс таксата, което е някъде около $1.60. Сигурен съм , че например в някое бедуинско поселище в Сахара могат да ти предпожат литър вода за по-малко от $1.60. Средната заплата в Мароко например е вероятно от порядъка на $300/месец и това се оказва определящо и за цената на водата в Сахара.... |
Вижте се бре! Димитри описва спомените си такива, каквито са. Другата сряда ще вземе да опише за майтап как са му сменяли пеленките, или първата дивотия, която му мине през главата. Няма значение - отдолу пак ще се подреди дългата редица от безсмислени коментари. Пак ще дърпате Маркс за брадата, пак кой бил ченге, кой патриот и кой лютеничар. Две глутници дребни кученца, наежени една срещу друга. Колко още ще изтраете, преди да се заръфате наистина? И кой ще ви гледа сеира отстрани? |
Шапка свалям на Джимо. Честито! А спорът за стойността (цената, ценността) не е много смислен. Светът не е толкова тривиален, колкото са простите модели, видни зад някои разсъждения. Всеки умиращ от жажда е готов да даде всичко, което има за малко вода, но някои нямат много за даване. И водата някъде е по малко, отколкото имат всички жадни наоколо. Има Закон за запазване, има и Втори принцип. Няма мигновено действие на разстояние. Няма изолирано наблюдение. ... Неграмотно написаното твърдение звучи неубедително, дори да не е напълно невярно. |
Без да желая да докажа нищо друго, освен че съм паметлива, да ви напомня, че вагоните с книги на Димитри за първи път ги изчисли Църни Шопара, който е математик-нефилософ, за разлика от Фичо, който е философ-нематематик. Тогава казах на Църни, че вагоните с книги са едновременно хипербола и метафора, тоест, литературни тропи, а Църни се ядоса сериозно и ни нарече с Димитри "уманитари", които само теглим локуми, без да можем да достигем до никоя житейска истина с изчисления, и така тръгна разрива "уманитари-неуманитари". А то какво излезе днес? Че Димитри бил уманитар-математик, изкарвал си прехраната с уроци по алгебра и математика. Копче не можем да му кажем, значи. И как не, чудесно си спомням още, че Димитри е завършил ВИИ...."Карл Маркс" , какво съвпадение с темата, |
Един математик от световна величина ми каза: "Математическата логика не е демократична. Теоремите не се доказват с гласуване." Това наум аз си го доразвих така: А пък глупостта е демократична. Четейки писанията на някои форумци, човек може смело да каже че, много демократи са се навъдили във форума!?!? А Димитри е велик! Най-хубавото във "Всяка неделя" бяха неговите коментари, а най-много ми харесваха с Томата в "Наблюдател" |
А Джимо е пич и на тези години. Преди епохата на Интернета всяка сутрин след сутрешния си крос, предполагам, беше първият читател в библиотеката на Британски съвет. Може би още го прави и сега, въпреки че всяка инфо е на едно-щракане-с-мишката разстояние. Така че, не се съмнявайте, че за кратко време може да изчете стотици страници. А онези които твърдяли, че с начетения си глас във "Всяка неделя" ни всявал чувство за малоценност са пълни комплексари. А тези, които смятат че най-голямото постижение на ДИ от този период е Всяка неделя са много невежи. Редактирано от - AlfaGama на 11/6/2008 г/ 17:44:45 |
Че Димитри бил уманитар-математик, изкарвал си прехраната с уроци по алгебра и математика. Цъ! Димитри е хуманитар! Никой не е забелязал у него мрънкялщина, цигания и вечно недоволство що не го разбират (и не му плащат) другите, при все че са му длъжни - а това прави от хуманитаря уманитар - виж по темата станалите вече класика дефиниции на Манрико. _______________________ And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get. And that’s government. Milton Friedman, Fox News interview (May 2004) |
Азъ, ти понеже смяташ че аз не зная разликата между ценност и цена като икономически понятия, това означава че ти я знаеш. Я ми я обясни тогава. |
Ако се позовем на другия класик по въпросите на уманитарите - Кракатау, уманитарите са тия, които като видят статии като тия на Димитри, си плюят на калемите и начева едно списуване и дуднене докато пропеят първи петли/ по Гогол/, Ако взема, та му повярвам, ще се окаже, че тук сме се събрали все от сой уманитари. Здравейте, колеги! |
Азъ, Не бъркаме стойност и цена бе, бате. Ние със Салман седиме здраво на маркистко-ленинските позиции. Само не знам защо все падаме на задниците си следвайки диелектическата логиката. Маркс казва, че стойността на стоката се определяла от вложения труд от пролетария за производството й, а цената е тази на която гнусния буржуа я бил продавал (разбирай по-висока). Разликата Маркс е нарекъл "принадена стойност". Ние днеска му викаме на това "печалба". Думата "печалба" по времето на кумунизите беше много мръсна дума. По-мръсна от най-мръсната дума, която може да ти дойде на акъла. После Маркс написа в Комунистическия манифест, че с тези си печалбарски действия буржуазията сама си била копаела гроба и пролетариатът щял да й наложи диктатура, да вземе под свой контрол средствата за производство и да елиминира тая гадост, наречена "печалба". Речено-сторено. Е и какво стана? Пролетариатът изтрепа буржуата, национализира средствата за производство, елиминира мръснатра дума "печалба" и с бойни песни на труда потегли към светлото бъдеще. Накрая всичко беше окакано, водачите на пролетариата ограбиха де що имаше и го изнесоха с куфарчета към банките на буржоата. Иди после вярвай на теориите на стария брадатко. |